Skocz do zawartości

Krótkie podsumowanie używanego VW Passat b7 😊


listoor

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy,

 

W związku z tym, że to kącik motoryzacyjny, chciałem podzielić się moją historią z użytkowania używanego Passeratti B7 z 2012 roku.

 

Auto musiałem kupić mając 14 dni łącznie z załatwieniem leasingu więc skupiłem się na Warszawie.

Budżet – do 40 k netto aby dawało ratę leasingową na poziomie 1200 zł netto -> mój łączny budżet na pojazd to ~3k netto z uwzględnieniem raty, ubezpieczenia i paliwa.

 

Samochód na 24mc i ok. 120 tkm.

Kryteria: segment D, automat, 150KM +

 

Udało się znaleźć w komisie aut poleasingowych Paska 2012r, salon PL z bardzo dobrym  wyposażeniem. 2,0 TDI, 170KM, DSG.

 

Auto nie było tanie (relatywnie) – 39t PLN netto, ale nie kupowałem niską ceną a pewnym przebiegiem i historią auta. Dziś wiem, że przepłaciłem 😉

Od maja zrobiłem 40 tyś km, ale to dlatego że zimą nie lubię jeździć ;/

 

Plusy:

+ dobre wykonanie wnętrza i spasowanie (porównuję z Laguny 3ph3 którą mam jako 2 auto)

+ względnie dobre wyciszenie (porównanie do Laguny) – mogę zrobić 500km po autostradzie i głowa mnie nie boli

+ niskie spalanie – wiem że to magia TDI ale on naprawdę pali mało -> nie zdarzyło mi się aby na trasie spalił więcej niż 7,3 l/100 km i mam tu na myśli przejazdy ze średnimi prędkościami 140+ km/h na odcinku 200-300 km. Skrajnie -> prędkości dziadkowe – 4,0 l/100km nie jest problemem. Warszawa, dojazdy 15km w godzinach korków – do 8l/100km.

+ zbiornik paliwa: 70l pozwala na spokojne pokonanie 1000km w cyklu mieszanym. Rekord – 1200km na jednym zbiorniku. Zdecydowanie lubię to !

+ komfort jazdy – auto jest bardzo poprawne – ergonomiczne, obszerne.

 

Minusy -> tutaj co niektórzy mogą mnie zjeść, ale tutaj będę wskazywał wady mojego egzemplarza, a właściwie wyposażenia którego zabrakło i odczułem je po przesiadce z Laguny.

- mała moc (auto idzie na program i mam nadzieję że będzie lepiej przyspieszało) -> dostałem lanie od żony w Lagunie (200KM/400Nm).

- brak biksenonów – z tej opcji już nigdy nie zrezygnuję.

- brak aktywnego tempomatu – tej opcji nie miałem, ale uwielbiam jeździć na tempomacie;

- balonowe koła (16”)

- brak napędu na 4 koła -> trakcja czasem nie daje rady przenieść momentu na koła

 

Podsumowanie:

Czy poleciłbym takie auto -> zdecydowanie tak, jeśli ktoś oczekuje poprawności.

Czy kupiłbym takie auto ponownie -> NIE ! kupił bym dopasione B8 modyfikując lekko parametry leasingu 😊

 

Jeśli ktoś ma pytania na które nie znalazł odpowiedzi, zapraszam do dyskusji.

Jeśli ktoś chciałby po mnie pojechać, że kupiłem takie auto, przepłaciłem czy cokolwiek innego -> strzelajcie :) 

 

Pozdr !

3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak porównuje twoje spalanie do mojego to raczej jeździsz jak kapelusz więc nie wiem po co większa moc 😄 (miasto 9-10, trasa w-wa-kato 8,5 przy średniej V 120km/h czyli tempomat na 160). Passek 140KM o chipie na 185KM. Nie odczuwam za bardzo braku mocy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, KJO napisał:

Jak porównuje twoje spalanie do mojego to raczej jeździsz jak kapelusz więc nie wiem po co większa moc 😄 (miasto 9-10, trasa w-wa-kato 8,5 przy średniej V 120km/h czyli tempomat na 160). Passek 140KM o chipie na 185KM. Nie odczuwam za bardzo braku mocy 

Widzisz,

 

Po regeneracji wtrysków spalanie auta spadło o ~1,5l/100km :)

Więc tutaj może być problem. A co do jazdy - zapraszam.

 

Przykład -> niedzialny przejazd A1 Toruń Stryków -> tempomat 180, na A2 tak jak lewy pas pozwolił -> średnia z trasy 7,3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak porównuje twoje spalanie do mojego to raczej jeździsz jak kapelusz więc nie wiem po co większa moc  (miasto 9-10, trasa w-wa-kato 8,5 przy średniej V 120km/h czyli tempomat na 160). Passek 140KM o chipie na 185KM. Nie odczuwam za bardzo braku mocy 
To chyba styl jazdy gaz hamulec bo tyle to A6 C6 2.7 TDI quattro tiptronic po chipie na autostradzie nie pali, a waży 2 tony prawie...

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, listoor napisał:

Po regeneracji wtrysków spalanie auta spadło o ~1,5l/100km :)

 

22 godziny temu, listoor napisał:

ale nie kupowałem niską ceną a pewnym przebiegiem i historią auta.

 

To ile to ma najechane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
To ile to ma najechane?


Tyle co obecnie - tylko ja wielokrotnie jeździłem na mega głębokiej rezerwie i sam się przyczyniłem.
Magik od regeneracji wtrysków mówił ze różnie z tym bywa.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Czemu w podsumowaniu nie uwzględniłeś co padło przez ten czas w aucie?


Co padło - poza eksploatacja na starcie tylko regeneracja 2 wtrysków - koszt chyba 800zł.
Poza tym nie prowadzę zestwienia kosztów auta.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.