Skocz do zawartości

XC60 D4 wyciek oleju


Danequ

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć


Mamy kogoś z serwisu volvo? Albo kogoś oblatanego w nowych silnikach 190km?

 

Mam duży wycie oleju w miejscu uszczelniacza wału (nie na simeringu)

Czy wymiana tego elementu coś da, czy to wyciek jest tak naprawdę na łączeniu bloku z częścią nad miską olejową?

Auto ma na liczniku 107 tyś km.

 

 

uszczelniacz-walu-przod-volvo-d3-d4-d5-o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dodatkowe przemyślenia:

Czy możliwe jest że wyciek jest na łączeniu bloku z podstawą? Jest tam plastik który uniemożliwia zlokalizowanie miejsca wycieku.

 

Czy możliwe jest uszkodzenie elementu 31375715 (ten ze zdjęcia z pierwszego postu) nie widoczne gołym okiem? Dla pewności uszczelniliśmy za pomocą uszczelniacza połączenie tego elementu z blokiem ale wyciek jest dalej.

 

Czy wyciek może być spowodowany zbyt wysokim ciśnieniem oleju w komorze? Ten silnik nie posiada zewnętrznej odmy, sprawdziłem membranę separatora, wygląda ok.

 

Czy może uszkodzony jest układ podawania oleju przez co w komorze z widocznym łańcuchem jest tego oleju "za dużo"?

 

Po ściągnięciu elementu z pierwszego posta komora napędu pompy wygląda tak
https://photos.app.goo.gl/wz3JT6jMhJkyZ3Dg6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Tak, jest to możliwe. I tego typu połączenia są o tyle paskudne, że czasami olej cieknie kawałek dalej i przemieszcza się po krawędzi styku na duże odległości.

2. Tak. Może być pęknięcie, np: w rowku oringa.

3. Teoretycznie tak, ale w przypadku nadciśnienia w komorze korbowej, czułbyś to po odkręceniu korka wlewu oleju i raczej pchałoby olej uszczelniaczem, a nie bokiem.

4. Ta komora ma bezpośrednie połączenie z miską olejową. Nie ma szans, żeby napełniała się olejem.

 

Skoro i tak rozrząd masz zdjęty, to ja bym zdemontował całą tę plastikową osłonę, umył wszystko, złożył i obserwował skąd zaczyna się sączyć.

Góra jest sucha (uszczelniacze wałków rozrządu)?

W ostateczności można dolać do oleju kontrastu UV i obserwować z lampą, jak przy klimatyzacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Danequ napisał:

Dzięki za odpowiedź,

 

Góra jest sucha. Dziś spróbuję zrobić test z oczyszczeniem i obserwacją miejsca za tym plastikiem.

Zawsze możesz podjechać do https://volvotech-niezalezny-serwis-volvo.business.site/  i pogadać z panem Grzegorzem 👌

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba mamy go.

 

W okolicach napinacza paska rozrządu znalazłem śrubę w oleju. Odkręciła się bez większego oporu. Na schemacie wygląda że jest to chyba piston cooling valve numer 31368512.

 

Po oczyszczeniu i zakręceniu nie zauważyłem wycieków.

Czy ten zawór mógł się zam odkręcić? Czy to fabryczna sprawka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎22‎.‎03‎.‎2019 o 18:03, Danequ napisał:

Chyba mamy go.

 

W okolicach napinacza paska rozrządu znalazłem śrubę w oleju. Odkręciła się bez większego oporu. Na schemacie wygląda że jest to chyba piston cooling valve numer 31368512.

 

Po oczyszczeniu i zakręceniu nie zauważyłem wycieków.

Czy ten zawór mógł się zam odkręcić? Czy to fabryczna sprawka?

Ktory silnik I ktory rok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.