Danequ Napisano 20 Marca 2019 Udostępnij Napisano 20 Marca 2019 Cześć Mamy kogoś z serwisu volvo? Albo kogoś oblatanego w nowych silnikach 190km? Mam duży wycie oleju w miejscu uszczelniacza wału (nie na simeringu) Czy wymiana tego elementu coś da, czy to wyciek jest tak naprawdę na łączeniu bloku z częścią nad miską olejową? Auto ma na liczniku 107 tyś km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 21 Marca 2019 Udostępnij Napisano 21 Marca 2019 Pytałeś na https://www.volvoforum.pl/ Specjalny dział dotyczący xc60 https://www.volvoforum.pl/viewforum.php?f=179 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danequ Napisano 21 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2019 Pytałem już kiedyś, nikt mi nie odpowiedział, dziś napisałem jeszcze jednego posta. A znasz jakieś anglojęzyczne fora gdzie mógłbym zapytać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 21 Marca 2019 Udostępnij Napisano 21 Marca 2019 Nikt Ci nie powie skąd leci, jak tego nie zobaczy. Umyj okolicę np: zmywaczem do hamulców, Odpal silnik i obserwuj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danequ Napisano 21 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2019 Mam dodatkowe przemyślenia: Czy możliwe jest że wyciek jest na łączeniu bloku z podstawą? Jest tam plastik który uniemożliwia zlokalizowanie miejsca wycieku. Czy możliwe jest uszkodzenie elementu 31375715 (ten ze zdjęcia z pierwszego postu) nie widoczne gołym okiem? Dla pewności uszczelniliśmy za pomocą uszczelniacza połączenie tego elementu z blokiem ale wyciek jest dalej. Czy wyciek może być spowodowany zbyt wysokim ciśnieniem oleju w komorze? Ten silnik nie posiada zewnętrznej odmy, sprawdziłem membranę separatora, wygląda ok. Czy może uszkodzony jest układ podawania oleju przez co w komorze z widocznym łańcuchem jest tego oleju "za dużo"? Po ściągnięciu elementu z pierwszego posta komora napędu pompy wygląda takhttps://photos.app.goo.gl/wz3JT6jMhJkyZ3Dg6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 21 Marca 2019 Udostępnij Napisano 21 Marca 2019 1. Tak, jest to możliwe. I tego typu połączenia są o tyle paskudne, że czasami olej cieknie kawałek dalej i przemieszcza się po krawędzi styku na duże odległości. 2. Tak. Może być pęknięcie, np: w rowku oringa. 3. Teoretycznie tak, ale w przypadku nadciśnienia w komorze korbowej, czułbyś to po odkręceniu korka wlewu oleju i raczej pchałoby olej uszczelniaczem, a nie bokiem. 4. Ta komora ma bezpośrednie połączenie z miską olejową. Nie ma szans, żeby napełniała się olejem. Skoro i tak rozrząd masz zdjęty, to ja bym zdemontował całą tę plastikową osłonę, umył wszystko, złożył i obserwował skąd zaczyna się sączyć. Góra jest sucha (uszczelniacze wałków rozrządu)? W ostateczności można dolać do oleju kontrastu UV i obserwować z lampą, jak przy klimatyzacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danequ Napisano 22 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2019 Dzięki za odpowiedź, Góra jest sucha. Dziś spróbuję zrobić test z oczyszczeniem i obserwacją miejsca za tym plastikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 22 Marca 2019 Udostępnij Napisano 22 Marca 2019 3 godziny temu, Danequ napisał: Dzięki za odpowiedź, Góra jest sucha. Dziś spróbuję zrobić test z oczyszczeniem i obserwacją miejsca za tym plastikiem. Zawsze możesz podjechać do https://volvotech-niezalezny-serwis-volvo.business.site/ i pogadać z panem Grzegorzem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danequ Napisano 22 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2019 Chyba mamy go. W okolicach napinacza paska rozrządu znalazłem śrubę w oleju. Odkręciła się bez większego oporu. Na schemacie wygląda że jest to chyba piston cooling valve numer 31368512. Po oczyszczeniu i zakręceniu nie zauważyłem wycieków. Czy ten zawór mógł się zam odkręcić? Czy to fabryczna sprawka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tiomek Napisano 29 Marca 2019 Udostępnij Napisano 29 Marca 2019 Dnia 22.03.2019 o 18:03, Danequ napisał: Chyba mamy go. W okolicach napinacza paska rozrządu znalazłem śrubę w oleju. Odkręciła się bez większego oporu. Na schemacie wygląda że jest to chyba piston cooling valve numer 31368512. Po oczyszczeniu i zakręceniu nie zauważyłem wycieków. Czy ten zawór mógł się zam odkręcić? Czy to fabryczna sprawka? Ktory silnik I ktory rok? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danequ Napisano 30 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2019 VEA 190 KM 2015r Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.