Skocz do zawartości

Kiedy wymieniamy rozrząd?


electrofinger

Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno kolega postraszył mnie że skoro auto mam ponad 4 lata to powinienem wymienić rozrząd. Mówiłem mu że interwał u mnie wynosi 180000 km a przejechane mam dopiero 110 kkm. On na to że to już prawie 5 lat i nieważne ile kilometrów jeszcze zostało. Pasek i Rolki są już stare więc trzeba wymienić.

Pojechałem do ASO i i tu pan stwierdził że nie spotkał się w swojej 25 letniej karierze jako pracownik serwisu aby Audi stosowało kryterium wiekowe odnośnie wymiany rozrządu. Dodał że po 10 latach by wymienił dla świętego spokoju ale na pewno nie po czterech czy pięciu.

W książce serwisowej podane jest wiele czynności które wymieniamy co określoną liczbę kilometrów lub określoną ilość czasu natomiast przy rozrządzie jest tylko i wyłącznie napisane 180000 km.

 

W wymiany olejów i filtrów Longlife nie wierzę i robię to co 15000 km zamiast 30kkm. Mam więc teraz zagwozdkę co robić? 

 

Pacjent to silnik 2.0 TDI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze zalezy od marki/silnika. Nie wiem jak u Ciebie ale pamietam ze np w DU zalecenie producenta bylo bodaj co 120kkm czy 90 a w rzeczywistosci co 60kkm trzeba bylo bo lubily strzelic.

To ssmo masz z wymiana oleju w ASB, wiele marek tego nie zaleca a wymieniac trzeba.

Wiec ASO jedno a zycie drugie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak w audi ale renault zaleca w  co 120000 km lub 5 lub 6  lat ( zależy od pojemności silnika , roku produkcji ) , ford tez ma interwał km i wiekowy . wyobraźmy sobie ,że ktoś jeździ bardzo mało i na bardzo krótkich odcinkach , wtedy interwal wymiany tez należy skrócić . przez 20 lat można nie przejechać wymaganych km a materiał paska się starzeje . dla własnego spokojnego sumienia ja zmieniam rozrząd ciut wcześniej niż zaleca producent . wolę wydać na rozrząd np. 350 zł niż później na naprawę z 1500 zł .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, electrofinger napisał:

 

W wymiany olejów i filtrów Longlife nie wierzę i robię to co 15000 km zamiast 30kkm. Mam więc teraz zagwozdkę co robić? 

 

Jeśli jesteś pewien historii serwisowej, to stosuj zalecenia producenta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, electrofinger napisał:

Niedawno kolega postraszył mnie że skoro auto mam ponad 4 lata to powinienem wymienić rozrząd. Mówiłem mu że interwał u mnie wynosi 180000 km a przejechane mam dopiero 110 kkm. On na to że to już prawie 5 lat i nieważne ile kilometrów jeszcze zostało. Pasek i Rolki są już stare więc trzeba wymienić.

Pojechałem do ASO i i tu pan stwierdził że nie spotkał się w swojej 25 letniej karierze jako pracownik serwisu aby Audi stosowało kryterium wiekowe odnośnie wymiany rozrządu. Dodał że po 10 latach by wymienił dla świętego spokoju ale na pewno nie po czterech czy pięciu.

W książce serwisowej podane jest wiele czynności które wymieniamy co określoną liczbę kilometrów lub określoną ilość czasu natomiast przy rozrządzie jest tylko i wyłącznie napisane 180000 km.

 

W wymiany olejów i filtrów Longlife nie wierzę i robię to co 15000 km zamiast 30kkm. Mam więc teraz zagwozdkę co robić? 

 

Pacjent to silnik 2.0 TDI.

Trzymaj sie instrukcji. Chyba ze chipowales auto, ostro krecisz to mozna dumac.

Ja mam niby do 150 ale ASO po pierwszej wymianie mowilo by do 120 max pociagnac lub 5 lat.

Wymienilem po 100 kkm i 7 latach. oznak zuzycia na pasku, rolkach brak poza mikro podciekiem pompy wody. Mysle ze te 20 kkm wytrzymalby rozrzad.

W Twoim przypadku pod 150 bym dociagnal. Nie popadajmy w paranoje jednak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, electrofinger napisał:

On na to że to już prawie 5 lat i nieważne ile kilometrów jeszcze zostało. Pasek i Rolki są już stare więc trzeba wymienić.

Ja bym jeszcze jeździł, pasek faktycznie coś tam się starzeje od samego czasu ale bez przesady-na słońcu przecież nie leży, gorzej ja by był podlewany olejem czy paliwem (z jakiś wycieków). 

Jak by co to proszę filmik dla samodzielnej wymiany:skromny:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, electrofinger napisał:

W książce serwisowej podane jest wiele czynności które wymieniamy co określoną liczbę kilometrów lub określoną ilość czasu natomiast przy rozrządzie jest tylko i wyłącznie napisane 180000 km.

 

Miałem 2.0 TDi CR i śledziłem temat. VW na rynek UK daje interwał czasowy:

https://www.volkswagen.co.uk/owners/servicing/what-we-check-and-why/cambelt-change "How often does it need to be changed?
4 - 5 years (4 years for cars registered before September 2009, 5 years thereafter). This may need to be changed sooner for high mileage drivers."

To forum:

https://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?h=0&f=86&t=1421612

też to potwierdza.

Jeśli masz zamiar to auto jeszcze trochę trzymać - wymieniłbym, jeśli sprzedać - nabywca i tak pewnie wymieni, więc nie ma sensu robić 2x.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek zawiera jakis rodzaj gumy i tak samo jak opony z czasem jego wlasciwosci spadaja. Dlatego wiele osob zaleca zmiane po 5 latach. Jak nie zmienisz to pewnie nic sie nie stanie, ale ryzyko jakies jest. ASO bym nie sluchal bo jak ci silnik padnie to dla nich nawet lepiej. Twoje ryzyko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień po 5 latach, bez stresu ... będziesz miał z głowy na kolejne 5 lat. Nie ma się co nakręcać że zaraz pęknie, ale im starszy pasek tym rośnie prawdopodobieństwo zerwania (lub innej wady) - tylko tyle .. lub aż tyle.

5 lat to już sporo dla gumy - na pewno zmieniła swoje właściwości. Dziwne że VW nie ma interwału czasowego, ale inni producenci zalecają wymianę co 5-6 lat lub co XXX kkm .. cokolwiek nastąpi pierwsze. Ja bym się tego trzymał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień po 5 latach, bez stresu ... będziesz miał z głowy na kolejne 5 lat. Nie ma się co nakręcać że zaraz pęknie, ale im starszy pasek tym rośnie prawdopodobieństwo zerwania (lub innej wady) - tylko tyle .. lub aż tyle.
5 lat to już sporo dla gumy - na pewno zmieniła swoje właściwości. Dziwne że VW nie ma interwału czasowego, ale inni producenci zalecają wymianę co 5-6 lat lub co XXX kkm .. cokolwiek nastąpi pierwsze. Ja bym się tego trzymał.
6 lat jest rozsądne dla paska rozrządu, a rozrząd do 2.0 TDI to takie grosze, że nie zastanawiał bym się zbyt długo... Ja mam aktualnie w vag niecałe 70kkm i będę wymieniał rozrząd w okolicy maja/czerwca jak 6 lat stuknie...

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, noras napisał:

Miałem 2.0 TDi CR i śledziłem temat. VW na rynek UK daje interwał czasowy:

https://www.volkswagen.co.uk/owners/servicing/what-we-check-and-why/cambelt-change "How often does it need to be changed?
4 - 5 years (4 years for cars registered before September 2009, 5 years thereafter). This may need to be changed sooner for high mileage drivers."

To forum:

https://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?h=0&f=86&t=1421612

też to potwierdza.

Jeśli masz zamiar to auto jeszcze trochę trzymać - wymieniłbym, jeśli sprzedać - nabywca i tak pewnie wymieni, więc nie ma sensu robić 2x.

 

Wygrana w Lotto mi nie grozi więc jak na razie będę tym samochodem musiał jeszcze dosyć długo pojeździć. Pozostaje wymienić rozrząd i zapomnieć na jakiś czas. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, rwIcIk napisał:

Jeśli jesteś pewien historii serwisowej, to stosuj zalecenia producenta.

 

Producent zaleca wymianę oleju Long Life co 30000 km. Nie ufam producentowi bo o ile olej może jeszcze po 30 000 spełnia swoje właściwości o tyle filtr już nie. Tak więc z rozrządem byłbym też ostrożny. Wolę chyba wywalić 2000 zł na wymianę niż potem kupować silnik lub remontować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, electrofinger napisał:

W wymiany olejów i filtrów Longlife nie wierzę i robię to co 15000 km zamiast 30kkm. Mam więc teraz zagwozdkę co robić? 

 

Pacjent to silnik 2.0 TDI.

 

W interwały wymian olejów podawane przez producenta nie wierzysz i wiesz lepiej, zatem wiedz lepiej także jeśli idzie o wymianę paska rozrządu, ustal sobie swój optymalny interwał tak jak ustaliłeś te 15kkm na olej :)

 

Tak jak ktoś wyżej powiedział, interwał wymiany paska rozrządu jest sprawą bardzo indywidualną w różnych silnikach - spotykałem się z wartościami od 60 do 240 kkm.

Jeżeli producent podał dla Twojego 180kkm ORAZ nie słyszy się powszechnie o tym, że strzelają wcześniej ORAZ auto nie jest użytkowane w jakiś ekstremalnie dziwny sposób

to bym się tego trzymał i wymieniał w okolicach 180.000.

A dla pewności - jeśli jest jakieś okienko rewizyjne w obudowie rozrządu - można zerknąć orgaleptycznie w jakim niej więcej jest stanie pasek.

Czy na pewno nie ma limitu czasowego w instrukcji serwisowej? Tutaj często jest to 8-10 lat - guma się jednak starzeje samym czasem, nie tylko pracą.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, electrofinger napisał:

Producent zaleca wymianę oleju Long Life co 30000 km. Nie ufam producentowi bo o ile olej może jeszcze po 30 000 spełnia swoje właściwości o tyle filtr już nie. Tak więc z rozrządem byłbym też ostrożny. Wolę chyba wywalić 2000 zł na wymianę niż potem kupować silnik lub remontować...

Aż 2000 zł 8]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętajcie jeszcze o tzw ciężkich warunkach eksploatacji pojazdu, gdzie skraca się część interwałów - a np takie warunki to np duży udział ruchu miejskiego nawet przy delikatnej jeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, grogi napisał:

A jaki to ma wpływ na trwałość paska rozrządu?!

chipowanie wiąże się z wyższym ciśnieniem wtrysku a to pasek rozrządu napędza pompę wysokiego ciśnienia. Pasek ma wtedy ciężej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, rwIcIk napisał:

Aż 2000 zł 8]

 

Ori zestaw w D znalazłem za 300E. Wymiana w warsztacie w PL gdzie będzie rachunek to 600zł. W moim starym Audi B5 1.8T cena identyczna.

ASO w PL  za całość 3000zł, ASO w Austrii 1000Euro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Igorek napisał:

chipowanie wiąże się z wyższym ciśnieniem wtrysku a to pasek rozrządu napędza pompę wysokiego ciśnienia. Pasek ma wtedy ciężej.

Nie robiłem żadnych modyfikacji. Co ciekawe ten sam zestaw rozrządu jest dla silnika 136KM jak i mojego gdzie jest 170KM.

Oczywiście myślałem nad podniesieniem mocy i komentarz był taki: te 30KM więcej nie wpłynie na rozrząd wcale. Dostać może sprzęgło albo przeguby...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, electrofinger napisał:

Ori zestaw w D znalazłem za 300E. Wymiana w warsztacie w PL gdzie będzie rachunek to 600zł.

Zestaw znajdziesz w PL taniej (kojarzy mi się okolice 1k PLN za 2.0 TDi CR), ale robotę masz tanio. Lepszą opcją by był jeden rachunek na wszystko - bo w razie czego, warsztat pokaże palcem na części, a sprzedawca części na warsztat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



.
Pojechałem do ASO i i tu pan stwierdził że nie spotkał się w swojej 25 letniej karierze jako pracownik serwisu aby Audi stosowało kryterium wiekowe odnośnie wymiany rozrządu. Dodał że po 10 latach by wymienił dla świętego spokoju ale na pewno nie po czterech czy pięciu.



Dobre i prawidłowe podejście. Zastosowałbym się do niego :)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ori zestaw w D znalazłem za 300E. Wymiana w warsztacie w PL gdzie będzie rachunek to 600zł. W moim starym Audi B5 1.8T cena identyczna.
ASO w PL  za całość 3000zł, ASO w Austrii 1000Euro.
Do 1.8T płaciłeś 1000 zł za rozrząd?


Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Igorek napisał:

chipowanie wiąże się z wyższym ciśnieniem wtrysku a to pasek rozrządu napędza pompę wysokiego ciśnienia. Pasek ma wtedy ciężej.

Masz jakiś materiał źródłowy, żeby sie podeprzeć? Bo jak pokrótce pogooglałem, to nie widzę zeby pompy CR można było tak sterować - ciśnienie zależy od zastosowanej pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, grogi napisał:

Masz jakiś materiał źródłowy, żeby sie podeprzeć? Bo jak pokrótce pogooglałem, to nie widzę zeby pompy CR można było tak sterować - ciśnienie zależy od zastosowanej pompy.

Jak to zależy od zastosowanej pompy, że niby pompa chodzi na max wydajności cały czas? Jest regulator ciśnienia paliwa i to on odpowiada za górną granicę. Chipem można tę wartość podnosić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, electrofinger napisał:

Niedawno kolega postraszył mnie że skoro auto mam ponad 4 lata to powinienem wymienić rozrząd. Mówiłem mu że interwał u mnie wynosi 180000 km a przejechane mam dopiero 110 kkm. On na to że to już prawie 5 lat i nieważne ile kilometrów jeszcze zostało. Pasek i Rolki są już stare więc trzeba wymienić.

Pojechałem do ASO i i tu pan stwierdził że nie spotkał się w swojej 25 letniej karierze jako pracownik serwisu aby Audi stosowało kryterium wiekowe odnośnie wymiany rozrządu. Dodał że po 10 latach by wymienił dla świętego spokoju ale na pewno nie po czterech czy pięciu.

W książce serwisowej podane jest wiele czynności które wymieniamy co określoną liczbę kilometrów lub określoną ilość czasu natomiast przy rozrządzie jest tylko i wyłącznie napisane 180000 km.

 

W wymiany olejów i filtrów Longlife nie wierzę i robię to co 15000 km zamiast 30kkm. Mam więc teraz zagwozdkę co robić? 

 

Pacjent to silnik 2.0 TDI.

Weź sobie na chłopski rozum porównaj pasek do opony. Na oponie mało jeżdżonej ale starej możesz jechać. Na młodej ale zużytej od przebiegu już nie. Jak Ci mało to zorientuj się w ilu przypadkach ludziom zrywały się paski ze starości a w ilu z przebiegu.

Pod koniec zeszłego roku wymieniałem jednego miesiąca napędy w swoich trzech samochodach, 11, 11 i 13 lat. Ten jeden z 11-letnich miał pasek, na którym było widać, że starość postępuje ale reszta idealna.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, grogi napisał:

A jaki to ma wpływ na trwałość paska rozrządu?!

A moze wieksze obciazenia?

Tak sobie dumam ze producent paska  zaprojektowal budowe pod katem przeniesienia Nm jakiegos, pytanie czy majac 280 i zwiekszajac do 350-370  ma to wplyw czy nie?

Czy pasek do 120Km jest taki sam nak do 150?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, pawel_78 napisał:

Pamiętajcie jeszcze o tzw ciężkich warunkach eksploatacji pojazdu, gdzie skraca się część interwałów - a np takie warunki to np duży udział ruchu miejskiego nawet przy delikatnej jeździe.

I to ma wg mnie sens. Znacznie czestsze obciazenia chwilowe paska  i i wielu Szumacherow widac wiec.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Igorek napisał:

Jak to zależy od zastosowanej pompy, że niby pompa chodzi na max wydajności cały czas?

Tak, to nie są pompy o zmiennym wydatku.

Cytuj

Jest regulator ciśnienia paliwa i to on odpowiada za górną granicę. Chipem można tę wartość podnosić.

Fakt, regulator może nieco zmienić ciśnienie w listwie. Czy to w jakikolwiek sposób wpływa na moment na walki pompy? 

 

1 godzinę temu, fanlan napisał:

A moze wieksze obciazenia?

Tak sobie dumam ze producent paska  zaprojektowal budowe pod katem przeniesienia Nm jakiegos, pytanie czy majac 280 i zwiekszajac do 350-370  ma to wplyw czy nie?

Weź sobie schemat silnika narysuj i jaki jest transfer momentu obrotowego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, grogi napisał:

Tak, to nie są pompy o zmiennym wydatku.

Możesz rozwinąć? Nie wiem o jakie pompy chodzi

46 minut temu, grogi napisał:

Fakt, regulator może nieco zmienić ciśnienie w listwie. Czy to w jakikolwiek sposób wpływa na moment na walki pompy? 

Ja nie wiem czy ktokolwiek to badał procentowo ale wyższe ciśnienie uzyskiwane przez pompę musi równać się większej pracy włożonej w jej napędzenie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎2019‎-‎03‎-‎21 o 12:35, grogi napisał:
Dnia ‎2019‎-‎03‎-‎21 o 09:03, fanlan napisał:

Trzymaj sie instrukcji. Chyba ze chipowales auto, ostro krecisz to mozna dumac.

A jaki to ma wpływ na trwałość paska rozrządu?!

oj ma wpływ . sam styl jazdy ma duży wpływ na zużycie paska rozrządu . przy każdym gaszeniu silnika dochodzi ( mniej lub więcej ) do cofnięcia ( takie odbicie ) kierunku obrotów wału . napinacz działa tylko w jednym kierunku obrotów . powoduje to naprężenia ząbków paska rozrządu ( i łańcuchów tez ) .jazda miejska , ciągła zmiana obrotów i obciążeń silnika , częsty rozruch silnika , jazda typowo na ekstremalnie wysokich obrotach - także powoduje większe naprężenia paska i jego zużycie . jak z człowiekiem - idziesz sobie swoim tempem to się nie spocisz , pobiegaj trochę intensywniej albo załóż plecak  ze 20 kg i pomaszeruj . twoje plecy to odczują .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

46 minut temu, piter19731 napisał:

jak z człowiekiem - idziesz sobie swoim tempem to się nie spocisz , pobiegaj trochę intensywniej albo załóż plecak  ze 20 kg i pomaszeruj . twoje plecy to odczują .

Bardziej trafna byłaby analogia: załóż obciążniki na kostki i zobacz, jak się ma twoja szyja. 

 

Obciążenie silnika, które jest przyłożone do wału, nie ma absolutnie żadnego mierzalnego wpływu na obciążenie paska. No chyba że dochodzimy do poziomu rozważań, w którym wałek rozrządu trudniej przekręcić, bo wyższe ciśnienie w komorze spalania powoduje większy nacisk na krzywkę wałka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.03.2019 o 02:34, Igorek napisał:

Jak to zależy od zastosowanej pompy, że niby pompa chodzi na max wydajności cały czas? Jest regulator ciśnienia paliwa i to on odpowiada za górną granicę. Chipem można tę wartość podnosić.

 

Pytanie jest następujące - czy zmiana parametru regulatora ciśnienia w jakikolwiek sposób wpływa na opór na pompie.

Nie znam się szczegółowo na tym, ale z ogólnej wiedzy technicznej wynika, że są 2 opcje rozwiązań

a) wpływa

b) nie wpływa

 

Stawiam na b)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 1.4 TSI caxa łańcuch miał być wieczny 😂 więc tu ja bym poszedł w "doświadczenie" a nie w zapewnienia producenta. Ja zmieniłem teraz łańcuch po 8 latach i prawie 100kkm przebiegu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.03.2019 o 11:03, Igorek napisał:

Możesz rozwinąć? Nie wiem o jakie pompy chodzi

Ja nie wiem czy ktokolwiek to badał procentowo ale wyższe ciśnienie uzyskiwane przez pompę musi równać się większej pracy włożonej w jej napędzenie. 

Imo bzdura, lub wpływ całkowicie pomijalny przy programowym tuningu. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co by nie założyć to wymiana rozrządu będzie zawsze tańsza niż koszty naprawy silnika po jego usterce. 10 lat i 180 kkm to sporo. Można by sprawdzić, czy kiedyś nie zmieniono zaleceń serwisowych. W Renaultach było 120 kkm i 6 lat a zmieniono na 90 kkm i 5 lat bo auta nie dojeżdżały do przebiegu i były usterki rozrządu. Na stan paska mają też wpływ inne usterki, np. wycieki olejów, paliwa oraz specyfika i styl jazdy. Mnie osobiście mechanik zalecił następną wymianę po 70 kkm lub 5 lat ze względu jazdę w większości w ruchu miejskim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 21.03.2019 o 07:56, piter19731 napisał:

nie wiem jak w audi ale renault zaleca w  co 120000 km lub 5 lub 6  lat ( zależy od pojemności silnika , roku produkcji )

Koleżanka z pracy o tym zapomniała 1.2 TCE i dziś auto do serwisu zabrała laweta przebieg 122 000 km. Do wymiany rozrząd i być może remont silnika koszt 5000 zł jak sam rozrząd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

38 minut temu, Smigiel napisał:

10 lat i 180 kkm to sporo. Można by sprawdzić, czy kiedyś nie zmieniono zaleceń serwisowych. W Renaultach było 120 kkm i 6 lat a zmieniono na 90 kkm i 5 lat

W Focusie mk1 1,6 noPb miałem interwał 160 tys. km/10 lat, w Mondeo 2.0 TDCi mam 200 tys. km /10 lat. W Foce pękłem szybciej niż pasek :hehe: i zmieniłem przy 120 tys. km i 7 latach, w Mondeo jeszcze mam czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Smigiel napisał:

10 lat i 180 kkm to sporo.

Ford dla ecoboosta 1.6 dał interwał 10 lat lub 200tys. km.

Sam mam dylemat, bo jeżdżę już 7 lat. Zaplanowałem wstępnie wymianę wszystkich pasków, pompy i napinaczy po 9 latach. Na razie nie spotkałem się z zerwanymi paskami tego silnika :hmm: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Jarek_JD napisał:

Ford dla ecoboosta 1.6 dał interwał 10 lat lub 200tys. km.

Sam mam dylemat, bo jeżdżę już 7 lat. Zaplanowałem wstępnie wymianę wszystkich pasków, pompy i napinaczy po 9 latach. Na razie nie spotkałem się z zerwanymi paskami tego silnika :hmm: 

Do jakiego wieku będziesz auto trzymał? Jak jeszcze 10 lat, to możesz próbować przeciągnąć. Jak jeszcze 5, to wymień teraz. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, gregoryj napisał:

chcialbym widziec pasek po 240 tys km.

Myślę, że niejeden pasek wyjęty z perełki co ma na liczniku 198 tys.  ma te 250 jak nie więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, gregoryj napisał:

chcialbym widziec pasek po 240 tys km. a zreszta lancuch tez, chyba ze jakis z lat 80tych z merca

 

Zalecenia dla silników 2.0 HDI - wymiana paska  rozrządu- 240kkm (lub 10lat) warunki normalne 180kkm warunki trudne

Idź do jakiegoś serwisu i oglądaj

Nie słyszy się o przedwczesnych padach pasków w tych silnikach, a pewne jest, że wieluużytkowników (np flotowych) tryzma się interwałów zalecanych przez fabrykę.

Opinie osób wymieniających pasek powyżej 200kkm są takie, że pasek wygląda normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to podales jeden silnik. spokojnie jest kilka modeli ktore mialy interwal co 120 tysi a zrywaly sie wczesniej. Trwale samochody z poczatku lat 90tych maja interwaly ok 90tys km

 

Jeszcze inna sprawa czy to pasek fabryczny czy juz wymieniony raz zamiennik. Ja teraz wymieniam rozrzad po 90 tys km bo przy poprzedniej wymianie kosztowal ok 230 zl (2 paski, 2 rolki) i przy takim zamienniku to nie mysle kombinowac. I tak dobrze ze 90 tys wytrzymal

 

Ja nie twierdze ze sie nie da. Pewnie spokojnie da sie zrobic pasek na 500 tys km, tylko bylby za drogi dla producenta, i dla uzytkownika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, gregoryj napisał:

no to podales jeden silnik

 

No podałem, w odpowiedzi na to:

1 godzinę temu, gregoryj napisał:

chcialbym widziec pasek po 240 tys km. a zreszta lancuch tez, chyba ze jakis z lat 80tych z merca

 

Mogę podać inne choćby 1.6 HDI

 

47 minut temu, gregoryj napisał:

no to podales jeden silnik. spokojnie jest kilka modeli ktore mialy interwal co 120 tysi a zrywaly sie wczesniej.

 

Wiem, sam miałem taki (1.6 103KM z Fiata Brava/Marea/Siena) gdzie niejeden ten, kto trzymał się zalecanych interwałów, doczekiwał się zerwania paska.

 

No więc ogólnie piszę caly czas : TO WSZYTSKO ZALEŻY po dwakroć:

1) są różne paski (szersze, węższe., krótksze, dłuższe) różne silniki i różne funkcje dodatkowe (lub nie) te paskie spełniają. Zatem faktyczna trwałość pasków ZALEŻY od tych czynników

2) są mniej lub bardziej wiarygodne i dobrze (bezpiecznie) wycelowane zalecenia wymian - ot wychodzi potem w praktyce.

 

A więc nie ma uniwersalnej odpowiedzi na to ile kilometrów wutrzyma pasek rozrządu.

Z konkretnym HDI (nie każde HDI żeby nie było) podałem dosyć skrajny przykład paska trwałego, który robi ćwierć miliona kilometrów i ma się dobrze, ale każdy model silnika trzeba rozpatrywać osobno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 26.03.2019 o 09:53, Jarek_JD napisał:

Sam mam dylemat

Też mam dylemat bo mija mi 5 rok od wymiany rozrządu, a instrukcja obsługi taki właśnie interwał czasowy przewiduje bez względu na ilość przejechanych km. Wymieniać? To pytanie kieruję do obecnych jak i byłych posiadaczy i sympatyków włoszczyzny ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.