vtorek Napisano 22 Marca 2019 Udostępnij Napisano 22 Marca 2019 (edytowane) Temat na zasadzie ciekawostki. Dwa razy zdarzyło mi się coś takiego jak na nagranym poniżej filmiku. Jak zapewne użytkownicy J'tki wiedzą sygnał "tyknięcia" kierunku jest zsynchronizowany z lampką kontrolną na desce. Jednocześnie słyszymy i widzimy. W moim aucie już dwa razy ta synchronizacja została zaburzona: najpierw widzimy kontrolkę i dopiero przy drugiej kontrolce słyszymy "tik". Na koniec cyklu słychać "tik" ale nie widać kontrolki. Ponowne odpalenie auta skutkuje tym, że wszystko wraca do normy. Z czystej ciekawości ktoś wie czy za to odpowiada jakiś moduł? Nie stresuję się tym aczkolwiek drobna (nazwijmy to) "awaria" może zwiastować czasem większe kłopoty. Edytowane 22 Marca 2019 przez vtorek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 22 Marca 2019 Udostępnij Napisano 22 Marca 2019 32 minuty temu, vtorek napisał: Temat na zasadzie ciekawostki. Dwa razy zdarzyło mi się coś takiego jak na nagranym poniżej filmiku. Jak zapewne użytkownicy J'tki wiedzą sygnał "tyknięcia" kierunku jest zsynchronizowany z lampką kontrolną na desce. Jednocześnie słyszymy i widzimy. W moim aucie już dwa razy ta synchronizacja została zaburzona: najpierw widzimy kontrolkę i dopiero przy drugiej kontrolce słyszymy "tik". Na koniec cyklu słychać "tik" ale nie widać kontrolki. Ponowne odpalenie auta skutkuje tym, że wszystko wraca do normy. Z czystej ciekawości ktoś wie czy za to odpowiada jakiś moduł? Nie stresuję się tym aczkolwiek drobna (nazwijmy to) "awaria" może zwiastować czasem większe kłopoty Hmm, 2 lata jezdze J-ka i nie zauwazylem do tej pory ze to jest zsynchronizowane Jakas zarowka Ci się przypadkiem nie spalila w migaczu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vtorek Napisano 22 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2019 Wszystkie żarówki sprawne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 25 Marca 2019 Udostępnij Napisano 25 Marca 2019 (edytowane) Dnia 22.03.2019 o 11:30, vtorek napisał: Hej, ja też zauważyłem to samo zjawisko, a nawet sporadyczny brak pikania przy włączonym kierunkowskazie, dzieje się to, gdy manewruję przy włączonych CZUJNIKACH PARKOWANIA, które też pikają w tym samym czasie, to znaczy, gdy zbliżam się do przeszkody i czujnik pika, to kierunek przestaje na jakiś czas. IMO pika w obu przypadkach ten sam moduł, ale czasem, jak piki obu funkcji (kier i park) czasowo się pokrywają, to priorytetem jest parkowanie ze względów bezpieczeństwa i kierunku nie słychać, dopóki momenty piknięć się "nie rozjadą". Przestałem zwracać już na to uwagę, bo dzieje się to sporadycznie... Taka sama sytuacja może wystąpić, jeśli jedziemy bez zapiętego pasa, wtedy pikanie pasa będzie ważniejsze ze względów bezpieczeństwa, niż kierunek, bo on ma przecież lampkę. Ale tego nie sprawdzałem. PS. teraz obejrzałem film i to wygląda, jakby moduł pikający miał jakąś zwłokę czasową... czy to jest powtarzalne 10/10 prób, czy od czasu do czasu? Pozdr. Edytowane 25 Marca 2019 przez master22221 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vtorek Napisano 26 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2019 Nie mam czujników parkowania. Czy pikanie pasów ma priorytet przed kierunkami - szczerze mówiąc nie wiem - nigdy nie zwróciłem na to uwagi. Moją sytuację miałem 2 razy do tej pory (w przeciągu 3-4 tygodni - czyli zdarzyło się to 2 razy na kilkadziesiąt odpalań samochodu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 26 Marca 2019 Udostępnij Napisano 26 Marca 2019 To olać to... Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vtorek Napisano 26 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2019 No nie przejmuję się za bardzo... temat założyłem bardziej na zasadzie ciekawostki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vtorek Napisano 27 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2019 Dnia 25.03.2019 o 10:37, master22221 napisał: Taka sama sytuacja może wystąpić, jeśli jedziemy bez zapiętego pasa, wtedy pikanie pasa będzie ważniejsze ze względów bezpieczeństwa, niż kierunek, bo on ma przecież lampkę. Ale tego nie sprawdzałem. Z ciekawości sprawdziłem i tak, sygnał niezapiętych pasów ma priorytet przed kierunkiem. Jak piszczą pasy to kierunku nie słychać. W ogóle jak pierwszy raz po kupnie auta uruchomiłem przy zgaszonym aucie awaryjne i nie usłyszałem przerywacza to mnie zdziwko chwyciło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 27 Marca 2019 Udostępnij Napisano 27 Marca 2019 47 minut temu, vtorek napisał: przy zgaszonym aucie awaryjne i nie usłyszałem przerywacza to mnie zdziwko chwyciło W starych samochodach stukał mechanicznie przekaźnik włączający żarówki kierunków. W nowych, żarówki włącza elektronika, więc jesz cisza, a dodatkowa elektronika symuluje stukanie przekaźnika. Aby oszczędzić akumulator na postoju, ta druga nie działa. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vtorek Napisano 27 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2019 Dokładnie tak jak piszesz... no ale genralnie zdziwko mnie chwyciło w pierwszym momencie bo zawsze jeździłem samochodami z mechanicznym przekaźnikiem a tu taka "nowociesność" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 27 Marca 2019 Udostępnij Napisano 27 Marca 2019 9 godzin temu, vtorek napisał: Z ciekawości sprawdziłem i tak, sygnał niezapiętych pasów ma priorytet przed kierunkiem. Jak piszczą pasy to kierunku nie słychać. W ogóle jak pierwszy raz po kupnie auta uruchomiłem przy zgaszonym aucie awaryjne i nie usłyszałem przerywacza to mnie zdziwko chwyciło Tez mnie to zdziwilo za pierwszym razem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 29 Marca 2019 Udostępnij Napisano 29 Marca 2019 U taty w Merivie B z 2010 roku zauważyłem, że na początku migania kierunkowskazu czasem przerwa nie jest jednakowa, tak jak u Ciebie. Ja mam Merivę z 2012 i u mnie ten problem nie występuje. Meriva ma takie same zegary, manetki itd jak Astra J. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gregor_BS Napisano 11 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2023 W dniu 22.03.2019 o 11:30, vtorek napisał(a): Temat na zasadzie ciekawostki. Dwa razy zdarzyło mi się coś takiego jak na nagranym poniżej filmiku. Jak zapewne użytkownicy J'tki wiedzą sygnał "tyknięcia" kierunku jest zsynchronizowany z lampką kontrolną na desce. Jednocześnie słyszymy i widzimy. W moim aucie już dwa razy ta synchronizacja została zaburzona: najpierw widzimy kontrolkę i dopiero przy drugiej kontrolce słyszymy "tik". Na koniec cyklu słychać "tik" ale nie widać kontrolki. Ponowne odpalenie auta skutkuje tym, że wszystko wraca do normy. Z czystej ciekawości ktoś wie czy za to odpowiada jakiś moduł? Nie stresuję się tym aczkolwiek drobna (nazwijmy to) "awaria" może zwiastować czasem większe kłopoty. Mam to samo w J. Ogarnąłes temat ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.