Skocz do zawartości

[Clio II 1.2 8v 2001r.] Jaki olej i ile wchodzi / regulacja zaworów?


Jaceq_P

Rekomendowane odpowiedzi

Siema.

Jako że z rzadka zabieram się za w/w clio  od strony technicznej (z młotkiem i przecinakiem 😋) tym razem szybkie 2 pytania:

1. Jaki olej optymalnie zalać do tego silnika? Przebieg coś ok 230tys. Wiem, że Renault zaleca olej Elf chyba syntetyk 5W40. Do swojego (innego auta) chcę kupić kilka baniek Mannol 5w40 syntetic - zastanawiam się czy tym samym mogę śmiało zalać też clio. Do tego jeszcze pytanie ile oleju wchodzi do clio przy wymianie?
PS. Nie chcę psów wieszać na serwisie, ale 'fachowcy' kobietę tak zamotali że przy ostatniej wymianie zapchali aż 15W40 półsyntetyk 😕 Wcześniej auto ze 2x miało zalewany 10w40. Odniosłem wrażenie, że po jakimś czasie zawory zaczęły głośniej klekotać... i tu pytanie nr2:

 

2. Podobno w tych silnikach regulacja luzu zaworowego jest ręczna. Chcę się wyposażyć w szczelinomierz ale przydałaby się ściągawka odnośnie optymalnych parametrów luzu zaworowego plus ew. jakaś skrócona instrukcja postępowania 🙄

Z góry dzięki za rzeczowe odpowiedzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Jaceq_P zawór ssący 0,15 mm, wydechowy 0.20 mm. (tak internety mówią- https://www.renaultforum.pl/twingo-12-8v-i-luz-zaworowy-vt274.htm)

 

Najpierw regulujesz 1 cylinder (ten od strony rozrządu)  potem 3 cylinder, 4 cylinder, 2 cylinder. Wykręcam świece, kręcę silnikiem czy to na kole pasowym czy od pompy wspomagania. W miejsce po świecy wkładam pręt (najlepiej taki zbiżony średnicą do otworu świecy)i kręcę kila razy tak aby wyłapać punkt kiedy tłok jest w najwyższym położeniu. Tak mnie kiedyś nauczyli i tak robię innej metody nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze pytanie bo teraz trochę powątpiewam w pomysł przejścia z 15w40 od razu do 5w40. Chyba bezpieczniej (i lepiej?) będzie w tym roku zalać 10w40?


PS. Dziś chwilę oglądałem auto - nie wiem czy się szarpać z tą wymianą oleju osobiście... Nie mam kanału (co najwyżej podnośnik/kobyłki) a filtr w tym silniku chyba w kiepawym miejscu tj. od góry chyba w ogóle nie dostrzegalny, pewnie gdzieś z tyłu bloku... Może być ciężko z podejściem w warunkach stricte garażowych.

Przy okazji zauważyłem trochę niepokojący wyciek patrząc od przodu auta z prawej strony gdzieś wysoko w okolicy przepustnicy(?)/dolotu. Coś wyczytałem, że może to przez problem z odmą... Trzeba będzie się przyjrzeć. Ubytek oleju nie jest drastyczny ale ewidentnie się sączy i spływa do dołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Jaceq_P napisał:

Jeszcze pytanie bo teraz trochę powątpiewam w pomysł przejścia z 15w40 od razu do 5w40. Chyba bezpieczniej (i lepiej?) będzie w tym roku zalać 10w40?


PS. Dziś chwilę oglądałem auto - nie wiem czy się szarpać z tą wymianą oleju osobiście... Nie mam kanału (co najwyżej podnośnik/kobyłki) a filtr w tym silniku chyba w kiepawym miejscu tj. od góry chyba w ogóle nie dostrzegalny, pewnie gdzieś z tyłu bloku... Może być ciężko z podejściem w warunkach stricte garażowych.

Przy okazji zauważyłem trochę niepokojący wyciek patrząc od przodu auta z prawej strony gdzieś wysoko w okolicy przepustnicy(?)/dolotu. Coś wyczytałem, że może to przez problem z odmą... Trzeba będzie się przyjrzeć. Ubytek oleju nie jest drastyczny ale ewidentnie się sączy i spływa do dołu.

bez obaw z tym przejściem na 5W

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.