Skocz do zawartości

Podłączenie nowej centralki clio 2


Gokart

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich mam nadzieje, że jestem w dobrym dziale :) 

Pacjent to auto żony :) Renault clio 2 1999 rok 3-drzwiowy. Auto miał w standardzie centralny otwierany z kluczyka. Niestety immo zwariował o fachowiec wyciągnął to co było w kluczyku wsadził inną płytkę auto odpala ale centralnego z kluczyka już nie mam. 

Można jedynie zamykać centralny w środku auta z dwupozycyjnego przycisku. 

No więc chciałbym podłączyć nową centralkę aby móc z dołączonych dwóch pilotów otwierać i zamykać auto plus aby przy tej operacji świeciły się migacze tak jak to było do tej pory, bez żadnych innych fajerwerków. 

Z tego co wyczytałem muszę podłączyć się pod przycisk centralnego zamka we wnętrzu auta plus wpiąć się w światła awaryjne no i masa i zasilanie. 

No więc będę robił to pierwszy raz a mam lakoniczną instrukcję i masę kolorowych kabelków. 

Prosiłbym o pomoc w odpowiednim połączeniu wszystkiego. Zabieram się za to weekend także mam trochę czasu żeby się przygotować. 

 

Zdjęcia poniżej

 

IMG_0465.jpg.67b6efb1d25542a5b1611d069c3f50d3.jpgIMG_0470.jpg.6d28637da060553ea19d1f1532426257.jpg

 

 


Przewody od nowej centralki

 

IMG_0471.jpg.7e57e6bae0b9679a8463fb23d85160f6.jpg

 

przewody od przycisku centralnego zamka w kabinie

 

330724915_przyciskcentralnego.jpg.26507e15121d18c119393a6fc7e52ede.jpg

 

 

przewody od przycisku świateł awaryjnych w kabinie

 

111460784_wiataawaryjne.jpg.dac14da9dacccabb92f0f02a7b9d823f.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Gokart napisał:

No więc chciałbym podłączyć nową centralkę aby móc z dołączonych dwóch pilotów otwierać i zamykać auto plus aby przy tej operacji świeciły się migacze tak jak to było do tej pory, bez żadnych innych fajerwerków. 

żebym dobrze zrozumiał - chcesz otwierać auto korzystając z pilotów, które były dołączone do tego sterownika co kupiłeś ?

 

30 minut temu, Gokart napisał:

Z tego co wyczytałem muszę podłączyć się pod przycisk centralnego zamka we wnętrzu auta plus wpiąć się w światła awaryjne no i masa i zasilanie.

Dokładnie tak. Auto z tego rocznika nie ma chyba szyny CAN, więc nic nie powinno zwariować. Rozumiem, że przyciskiem w środku auta otwierasz i zamykasz centralny ? Są osobne przyciski na zamknij/otwórz ? Jeśli tak, to musisz miernikiem sprawdzić gdzie występuje +12V po wciśnięciu odpowiedniego przycisku i do tego równolegle wpiąć przewody z centralki. 

Nie jestem pewny jak centralka będzie reagowała jak będziesz operował wyłącznikiem - nie powinno być żadnych problemów, ale w razie czego możesz zastasować diody.

 

Jeśli chodzi o migacze to podłączenie pod wyłącznik będzie jak najbardziej prawidłowe. Masę pobierz z jakiegoś punktu masowego, jest ich mnóstwo we wnętrzu każdego auta.

 

Generalnie robota prosta, ale potrzebujesz multimetr (miernik elektryczny) albo próbówkę na 12V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak chce używać pilotów które były dołączone do sterownika.

 

Taki przycisk w dół otwieram w górę zamykam auto od środka

0001R4WNKR9VPYPL-C317-F3.jpg.68c82c2d9570ab68309dfd374306ee6e.jpg

 

A zasilanie skąd wziąć ? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bergerac napisał:

Są osobne przyciski na zamknij/otwórz ? Jeśli tak, to musisz miernikiem sprawdzić gdzie występuje +12V po wciśnięciu odpowiedniego przycisku i do tego równolegle wpiąć przewody z centralki. 

Tam raczej masą jest sterowanie CZ...

 

2 godziny temu, Gokart napisał:

No więc będę robił to pierwszy raz a mam lakoniczną instrukcję i masę kolorowych kabelków. 

Ten i pokrewne tematy powinny pomóc https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1135752.html 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, volf6 napisał:

Tam raczej masą jest sterowanie CZ...

dlatego jest potrzebny miernik, żeby posprawdzać. Zasadniczo nie ma to większego znaczenia, inaczej trzeba podłączyć. Centralka jak widzę przewiduje obydwie możliwości :ok: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Gokart napisał:

A zasilanie skąd wziąć ?

Obojętnie, na pewno masz gdzieś stałe +12V w okolicach radia lub zapalniczki. Jak nie to zawsze możesz podłączyć się do skrzynki z bezpiecznikami lub do akumulatora (zawsze z użyciem bezpiecznika).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze a czy możecie mi dokładnie rozpisać jaki przewód do jakiego przewodu. Nie jestem zupełnie zielony w tych sprawach ale wolę być pewien co robię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem taki zabieg w Megane I phII wpinałem się w przycisk i wszystko działało, dodatkowo nie pamiętam czy do kabelków od kierunkowskazów czy do przycisku należy dać diody jak wcześniej kolega z forum napisał.

Jeśli wepniesz się w przycisk awaryjnych to będzie Ci świecić lewa lub prawa strona kierunkowskazów, jeśli chcesz aby świeciły obie strony to należy się wpiąć w dwa kable w wiązce która idzie obok nóg kierowcy w tył auta (nie pamiętam kolorów ale w necie bez problemu znajdziesz)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.