Jump to content
Sign in to follow this  
bolekatepl

sprzegło dziwny hałas

Recommended Posts

Witam

Chyba kończy mi sie sprzegło w moim SC choć to dziwne bo ma dopiero ok 60tys km przebiegu (obecnie LUK wcześniejsze Valeo wytrzymało 154tys) Objaw jest taki że na wolnych obrotach wydaje dziwne dźwieki jakieś rzeżenie tak jak by cos było luźne. Po wciśnieciu jest zupełna cisza. Poza hałasem brak jakichkolwiek innych obajwów ślizgania szarpania itp. Czy jest mozliowść żeby np docisk sie poluzował? Ewentualnie cos innego bo nie chce mi sie wierzyc ze po 60 tys sprzegło sie skonczyło. Ewentualnie jakie kupic LUK Valeo czy Sachs czy teraz to wszysko jedno bo w chinach klepane

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikt nawet nie wypowie sie w kwestii jakie kupic ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trudno wróżyć

Zwalaj skrzynię i sam zobaczysz co jest, może łożysko oporowe się posypało dlatego coś rzęzi 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak miałem CC. To strasznie coś rzezilo na jałowym póki się nie nagrzalo, z czasem efekt się nasilał. ( Domniemam że zakatowalem łożysko od szybkiego strzelania że sprzęgła i jazdy w stylu WRC ile fabryka dała,nie wytrzymało tarcia i temperatury...itp)

Miałem komplet wtedy Valeo z takim łożyskiem foto 1... Niestety mała powierzchnia styku z dociskiem spłaszczyła ten pierścień co jest łożyskowany i zaczęło piszczeć rzęzic trzeć. Zima była najgorsza....przy -15 targalem skrzynie z poziomu lewarka i podpórek żeby wymienić znów komplet sprzęgła( na tamte czasy koszt 160zl) wymiana na komplet od luka z mniej więcej takim łożyskiem foto2 (podgląd SKF) i na tamte czasy zestaw od luka wytrzymał katowanie do złomowania. Może siadlo łożysko???

Lozysko oporowe Cinquecento Seicento 1100 SD LUK 500 0671 10 n99r51.JPG

skf-vkc2095-vkc-2095-lozysko-oporowe-fiat-cnq-seicento-900-szt-skf.jpg

 

Ps fotki na szybko podkładowe żeby było wiadomo różnice wizualnie mniej wiecej

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie teraz mam Luka ale jakie było łożysko to pojecia nie mam. Dlatego zastanawiam sie jakiej firmy kupic teraz sprzego żeby polatac  przynajmniej te 100tys  jak wczesniej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z łóżkiem oporowym to jest jeden problem są dwa rodzaje tak jak na zdjęciu wyżej jak nie pamiętasz które ty masz to najpierw albo zamówić dwa i jedno później zwrócić albo rozebrać i wtedy dopiero kupić. Na moje to jestem pewien że u Ciebie usterka to właśnie owe łożysko ten sam problem miałem.  Ja założyłem łożysko Sachs sprzęgło Luk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 30.03.2019 o 19:20, bolekatepl napisał:

Witam

Chyba kończy mi sie sprzegło w moim SC choć to dziwne bo ma dopiero ok 60tys km przebiegu (obecnie LUK wcześniejsze Valeo wytrzymało 154tys) Objaw jest taki że na wolnych obrotach wydaje dziwne dźwieki jakieś rzeżenie tak jak by cos było luźne. Po wciśnieciu jest zupełna cisza. Poza hałasem brak jakichkolwiek innych obajwów ślizgania szarpania itp. Czy jest mozliowść żeby np docisk sie poluzował? Ewentualnie cos innego bo nie chce mi sie wierzyc ze po 60 tys sprzegło sie skonczyło. Ewentualnie jakie kupic LUK Valeo czy Sachs czy teraz to wszysko jedno bo w chinach klepane

 

W moim seju od nowości coś tak hlupotało- jak wcisnąłem sprzęgło- była cisza. Jeździłem tak do ponad 150 kkm, czyli do momentu gdy docisk strzelił. Tak, że nie musisz moim zdaniem tak się spieszyć z tą wymianą sprzęgła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie też tak myśle że bez sensu rozbierac jak poza hałasem nic wiecej sie nie dzieje. Mam tylko zamiar zamówic sprzegło niech leży w garażu w razie czego tylko teraz nie wiem jakie kupic bo ceny podobne LUK Valeo czy Sachs. Valeo miałem od nowości teraz mam Luka z Sachsem nie miałem nigdy doczynienia choc opinie sa takie ze to najlepsza marka 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do seja 1.1 raczej proponowałbym LUK-a, gdyż w Valeo (które używałem i to nie raz) mimo bardzo wytrzymałej tarczy (której zużycie było malutkie), dociski lubią sobie pękać nieco za szybko. Wydaje mi się, że wytrzymałość docisku można poprawić poprzez niezbyt mocne dokręcenie śruby regulacyjnej na lince- mianowicie zbyt mocne dokręcenie nakrętki powoduje (jak mniemam), zbyt silne dociskanie sprężyny; czyli- docisk jest już odsunięty i można by zmienić bieg, ale my (mając za mocno podkręconą regulację) jeszcze dociskamy sprężynę pedałem sprzęgła- co  powoduje mocniejsze dociskanie sprężyny- a to skraca jej żywotność. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 22.04.2019 o 23:23, Darcolo napisał:

W moim seju od nowości coś tak hlupotało- jak wcisnąłem sprzęgło- była cisza. Jeździłem tak do ponad 150 kkm, czyli do momentu gdy docisk strzelił. Tak, że nie musisz moim zdaniem tak się spieszyć z tą wymianą sprzęgła.

Powinienem jeszcze dodać, że wraz z przebiegiem "hlupotało" u mnie coraz mniej, tak, że o ile pamiętam, przy ok 100 kkm już prawie nie dało się tego hlupotania wychwycić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.