Skocz do zawartości

Hyundai i30 Wagon 1.4 MPI DOHC IN-CVVT 6 M/T Classic Plus


p i p p

Rekomendowane odpowiedzi

Przemieszczacz pospolity. Nie wiem dlaczego automatyczny słownik podkreślający "ktury przez u zwykłe", podkreślił mi, takie w punkt trafione i jakże polskie słowo opisujące...

No właśnie. Jakie auto można tak nazwać? Pewnie nie jedno, ale na pewno nowego Hyundai'a i30 kombi z silnikiem benzynowym 1.4 MPI.

Już słyszę "łeee, wolne, nie jedzie, 100 koni to ma depilator mojej żony". No, ma, a w środku tylko włosiska, a tu jest 6 prędkości, wygodne fotele i bluetooth. Poza tym aktywny LKAS, AEB...no biedy nie ma, a to pakiet podstawowy czyli "kierownica + padały".

Kombi. Przepraszam, nie kombi, a wagon. No cóż. Wagonu to nie przypomina, chyba, że taki z Pendolino. Tylna część nadwozia nie jest pakowna jak wagon towarowy, a na kanapie jest ciaśniej niż w nowoczesnym pasażerskim. Hyundai chciał, żeby to wyglądało jak shooting break i być może wygląda, ale nie pasuje mi to do charakteru tego modelu.

W pierwszym rzędzie siedzeń jest natomiast bardzo przyjemnie na co dzień. Wielkie brawo za kierownicę. W wersji kryzysowej skóra, fajny kształt i świadczące o dobrej jakości, przyjemnie pracujące guziki i przełączniki choć jest ich oczywiście za dużo. Zegary doskonale czytelne, proste, klasyczne, podświetlone na biało z wyświetlaczem na środku o dobrej rozdzielczości. Konsola środkowa w wersji z manualną klimą jest dziwna bo do regulacji temp. i prędkości dmuchawy służą maleńkie pokrętła (szeroko rozstawione), za rozdział nawiewu są już odpowiedzialne przyciski. Wymaga to przyzwyczajenia, ale po czasie trzeba przyznać, że działa to dobrze. Chociaż jak ktoś ma duże łapska to będzie się czuł jak przy nakręcaniu zegarka na rękę. Górną część konsoli środkowej zajmuje wyświetlacz radia, a w radiu bluetooth, menu...nie ma o czym mówić.

 

Jazda. Silnik 1.4 nie jest dynamiczny. 100 koni można oczywiście poczuć, ale czekając aż wskazówka obrotomierza pokaże 6000 obr./min. to każdy jest w stanie przypomnieć sobie PUK do swojej komórki. Jednakże! Silnik wkręca się płynnie, spokojnie i z klasą, biegów jest 6, a skrzynia pracuje lekko i precyzyjnie. Biegi można zmieniać trzymając leniwie łokieć na podłokietniku. Te podstawowe funkcje działają tak naturalnie i precyzyjnie, że czujemy się jak u siebie od pierwszego kilometra. Świetne auto do wypożyczalni.

Systemy. LKAS jest leniwy. Musi widzieć białe linie po obu stronach. Krawężników praktycznie nie widzi, a korekty kierownicą są w stylu "czy mógłbym zasugerować, że droga biegnie w lewo". Jeśli działa kontrolka świeci się na zielono, jeśli się dezaktywuje zmienia kolor na biały. System ma potencjał, ale to początki w klasie budżetowej więc jak ze wszystkim co nowe, więcej wad niż zalet. Chociaż w przeciwieństwie do Toyoty, działa niezależnie od tempomatu.

S&S. Wciąż panuje opinia, że najważniejsze w S&S to wyłącznik. Powiem tak. W dieslu może być irytujący, ale w tak miękkim benzyniaku spisuje się dobrze...nie licząc faktu, że dwa razy zwariował i jak zgasł to nie zapalił. Jeśli silnik gaśnie i uruchamia się płynnie i delikatnie, nie widzę sensu wyłączania. A stanie w ciszy sprawia, że korek mniej irytuje.

 

Liczby.20190328_172023.jpg.8f542a5ce6ac846b31cea8746fd88389.jpg 

300 km kręcenia się po mieście i siódemka na sto...uważam, że bardzo, bardzo rozsądnie jak na technologię XX wieku. Tylko jakiś ekstremista chciałby do tego LPG.

Jeśli nie lubisz samochodów, a musisz jeździć, kup i30...żałować nie będziesz.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i30 2018 SR 1.6l Turbo DCT7 204KM....

 

 

Ponad 2,700 km w rental - wynik... taki

 

Pierwszy pierdzialem w siedzenia- mial 7km jak z rental wyjechalem....

 

 

7b8ec04489f4375ba796b1e8b45acf9d.jpg&key=6095251a49ff4c4d93aeb0c6c2184b4e7abcf66833589987753eed31f39a52c6

 

W MY19 Hyundai popsul SR, dajac zderzak N.

 

N ze wzgledu na design traci niektore funkcje jak RCTA....

 

 

 a7df4c3a11b2872c483b6f32f029a820.jpg

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, OZI napisał:

i30 emoji106.png 2018 SR 1.6l Turbo DCT7 204KM....

 

 

Ponad 2,700 km w rental - wynik... taki

 

Pierwszy pierdzialem w siedzenia- mial 7km jak z rental wyjechalem....

 

 

7b8ec04489f4375ba796b1e8b45acf9d.jpg&key=6095251a49ff4c4d93aeb0c6c2184b4e7abcf66833589987753eed31f39a52c6

 

W MY19 Hyundai popsul SR, dajac zderzak N.

 

N ze wzgledu na design traci niektore funkcje jak RCTA....

 

 

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

ale to przecież jest diesel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to przecież jest diesel


złe pix

Ten 1.6l DCT7 Diesel.

Z 1.6lT benzyna miałem jakieś 7.7l na tez 2,700 km ...

Po prostu miałem 3x i30 po sobie - każdy był nowy, lub prawie nowy.

Zadziwiająco jak uważam ze Diesel w małym aucie nie ma prawa być, to i30 Diesel sie dobrze IMVHO odpycha.

Co mnie uderzyło, to ze lag jest bardzo niewyczuwalny.




Sent from my iCrap X using Tapacrap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądząc po obrotomierzu, to diesel default_ok.gif

Hyndai ma w ofercie silniki 1,6 turbo: i benzynowy, i diesel.

 

 

Ciekawe - spędziłem kupę czasu w tych autach a nie wyłapałem tego.

 

Patrzę na inne pict i rzeczywiście tacho jest inne

 

 

3c481deea30b9a0185c64377cf1da1f0.jpg&key=c1e2f4fb4feccb053b86e8f9af1598e15eb10ae750c86e0c7908efeabae42954

 

 

Jedynie jak potrafie rozróżnić to SR ma czerwona kierownice i pasy.... Diesel miał czarne jak pupcia

 

28079c8f9c9bb09bc20760fea1024483.jpg

 

 

5fef3b5445f41d36c22cc7b051412095.jpg

 

 

Sent from my iCrap X using Tapacrap

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, OZI napisał:

Ciekawe - spędziłem kupę czasu w tych autach a nie wyłapałem tego.
Patrzę na inne pict i rzeczywiście tacho jest inne emoji106.pngemoji1782.png
 

 

Diesle kręcą się niewiele ponad 4000 obr.

Te obrotki wyskalowane do 6 to i tak sporo na wyrost ;]

Mój klekot z dct zmienia biegi na wyższe już przy 1500 obr. :hehe:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diesle kręcą się niewiele ponad 4000 obr.
Te obrotki wyskalowane do 6 to i tak sporo na wyrost ;]
Mój klekot z dct zmienia biegi na wyższe już przy 1500 obr. :hehe:
 


Zaciekawiło mnie to , patrzę z punktu widzenia klepacza. Inne tacho to zmiany.

Zmiany to $$$, x ilość sztuk - to kupa kasy.


Księgowy pewnie nakazał wstawiać takie same

Ciekawe, ze człowiek cos nowego odkrywa całe życie, nie wpadłbym na to, ze Diesel może mieć inne tacho niż benzyna, chociaż to jest logiczne


Eureka - lepiej po 40 latach niż wcale

Ozi - ID10T error


Sent from my iCrap X using Tapacrap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.