Jump to content
Sign in to follow this  
PaXon

Adaptacja wiekszej przepustnicy do 1.2 16v 80 Bosch Motronic

Recommended Posts

Witam

Znalazłem ostatnio przypadkiem ze przepustnica z Alfy 145 1.4 16v (obraz.1) jest bardzo podobna do oryginalnej 1.2 16v 80km (obraz.3) i troche mnie to zaciekawiło bo silniczek krokowy jest taki sam a przepustnica na oko wydaje sie większa tylko czy rozstaw śrub będzie taki sam.

Moze ktos juz ogarniał ten temat, mnie to ciekawi bo silnik może będzie lepiej oddychał a może cos zyska na mocy :)832205861_Alfa1.416v(3435201454).jpg.91c59c3b5cd137ebd398efdefdb579ae.jpg548788066_Krokowiec(0132008650).jpg.b94d2bb102b695189fa561c590eac2ee.jpg239417702_Org.1.216v(0280750013).jpg.edb7bfe5761fdcd6f6562e9ab44f4256.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak w 1.4 ale taka sama tez jest w 1.8 i 2.0 w alfie 156, i jest sporo wieksza. Rozstaw jest tez duzo wiekszy. Moge Ci zmierzyć bo mam je w garazu. 

A i 1.2 16v z ta przepustnica ma 82hp a nie 80. Wersja 80 byla juz z przepustnica elektroniczną.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W 1.4 jest wieksza niz w 1.2 a w 1.8 2.0Ts jest jeszcze większa. Z 2.0 mogla by byc za duza do 1.2 ale z 1.4 juz moze szybciej tylko czy to bedzie chodzic 😑

Próbowałeś kiedyś zaadoptować? Wystarczyło by flansze do połączenia zrobić.

Tylko jak wtedy będzie sie miala dawka paliwa do powietrza?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem jak z adaptacja przepustnic ale ja mam w 1,2 75KM rozwiercona na 42mm (seria 38) i silnik szybciej i lepiej reaguje na gaz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Kupiłem przepustnice z AR156 1.6 16V twin smark.

Ogólnie silniki twin smarki są sterowane Boschem M1.5.5 czyli to samo co bravo do 2000r. Bo potem szły już na ME7.3H4 z full elektryczną przepustnicą itd.

Nie ma opcji założyć bezpośrednio na kolektor tej "busoli" z AR. Średnica jak i rozstaw jest inny. Co lepsze motylek jest o takiej średnicy jak kolektor 😄 Ale stosując adapter własnoręcznie wykonany da się to zmontować.

 

BTW. AR sterowane m1.5.5 tym samym co bravolot maja przepływkę zamiast mapa w kolektorze.

PS. W 1.1 miałem przepustnicę z 1.2 itd. Bo zmieniałem. W końcu założyłem jakąś sporo większą  i gaz działał do momentu. To znaczy z miejsca lepiej ruszyć a potem tak jakby już wcale nie było różnicy czy pół gazu czy pełny. Wydaje mi się że bez strojenia i modyfikacji wałków czy coś to nie ma sensu.

Edited by PermDude

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.