Skocz do zawartości

Wysocy, pochwalcie się swoimi cruiserami


Olleo

Rekomendowane odpowiedzi

ja jestem wielkim fanem Yamahy Warrior  kiedys se kupie. ale narazie inne segmenty uskutecnziam
 
No matokopa, nie powiem. Mi się podobają bardziej klasyczne armatury, ale jeszcze nie wiem, co pasuje do 190cm wzrostu i nie zabije mnie swoją wagą :)

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Olleo napisał:

kawasaki VN900 classic

Jeździłem 4 lata. Pierwszy motocykl. 

Przy 178 cm wzrostu był, powiedzmy, w sam raz. Choć myślę, że przy wyższym wzroście i dłuższych nogach może się powoli robić niewygodnie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem 4 lata. Pierwszy motocykl. 
Przy 178 cm wzrostu był, powiedzmy, w sam raz. Choć myślę, że przy wyższym wzroście i dłuższych nogach może się powoli robić niewygodnie.
I jak się jeździło? Polecasz ten model?

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Olleo napisał:

I jak się jeździło? Polecasz ten model?

Jeździło się fajnie, choć trzeba było się na ekspresówce i autostradzie uzbroić w cierpliwość i w zatyczki do uszu - silnik ma ok. 50 koni (przy jednak sympatycznym momencie obrotowym) a skrzynia 5 biegów - trochę hałasu było przy wyższych prędkościach (ja nie wychylałem się ponad 75 mph, ale jak już Yamahą jeździłem raz "ścigaliśmy się" z Vulcanem 900; do Yamahy nie byłem przyzwyczajony, więc nie pozwoliłem sobie za dużo, a Vulcan 900 objechał mnie przy ponad 80 mph bez najmniejszego stresu).

Motor stabilny, dość ciężki (zwłaszcza jak na swój niezbyt mocny silnik), ale też sporo rzeczy ma z plastiku, więc przez to ma wagę zredukowaną.

Silnik chłodzony cieczą i dobrze podwieszony, więc jazda w korkach nie była udręką - nic nie parzyło, stawy nie dostawały w kość.

Generalnie fajny motor o specyficznej charakterystyce do spokojnego się relaksowania się w okolicy i czasem większych wypadów. Wróciłbym do niego.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę się przymierzyć do rozmiaru, bo prędkość do 130kmph jak najbardziej mi do spacerowej jazdy wystarczy. Jakie ma wówczas obroty?

 

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Olleo napisał:

Jakie ma wówczas obroty?

Niestety, nie miałem obrotomierza. 

 

Na jakimś forum

https://www.kawasakimotorcycle.org/forum/kawasaki-cruisers/153213-vn-900-classic.html

 

piszą tak:

 

As far as vibes/revs, the engine is limited to 7200 RPM. Fully stock you'll be turning around 4500-4600 RPM to go 120 kmh so you still have some wiggle room before you reach max HP (see dyno chart below). The bike will do it but most riders don't care for it. I've never had a problem getting mine to accelerate in the 110-130 kmh range but I've never had it above 140 kmh so I don't know how it does there. With my fat *** plus riding gear and some heavy accessories, I've averaged 44 mpg since buying it.

 

Edytowane przez pickwick
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A z innej beczki? Czy taka VTX 1300 ze swoimi ponad 340kg (z akcesoriami ponad 360kg) lub inne podobne nie będą za ciężkie dla początkującego właściciela kategorii A?

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.04.2019 o 23:14, Olleo napisał:

A z innej beczki? Czy taka VTX 1300 ze swoimi ponad 340kg... 

 

Jesteś kawał chłopa więc po pierwszych treningach solo powinieneś ją opanować. Mam 172cm i co prawda z niejakim trudem ale dałem radę. Na codzień wolę jednak lżejsze moto. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś kawał chłopa więc po pierwszych treningach solo powinieneś ją opanować. Mam 172cm i co prawda z niejakim trudem ale dałem radę. Na codzień wolę jednak lżejsze moto. 
Nie chcę walczyć, tylko mieć przyjemność z jazdy :) a czym Ty jeździsz?

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duże i ciężkie moto jest fajne w trasie, z załadunkiem. Na początek wybralem coś lżejszego. Moja Honda VT700C ma około 220kg i nawet po mieście daje radę. Minęły nam 3 sezony i teraz rozglądam się za czymś bardziej turystycznym typu BMW RT. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.04.2019 o 06:15, Olleo napisał:

Nie chcę walczyć, tylko mieć przyjemność z jazdy :) a czym Ty jeździsz?

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
 

podczas jazdy praktycznie każdy współczesny moto jest git. gorzej jak masz go wycofać z parkingu itp. nawyki do wyrobienia, zeby pamiętać zawczasu o tym ze ciężkie i unikać cofania pod górę i dajesz... nie przejmuj się wagą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podczas jazdy praktycznie każdy współczesny moto jest git. gorzej jak masz go wycofać z parkingu itp. nawyki do wyrobienia, zeby pamiętać zawczasu o tym ze ciężkie i unikać cofania pod górę i dajesz... nie przejmuj się wagą
Ten też się nie przejmował:
http://go.squidapp.co/n/pG30riZ

Jechałem wczoraj tą drogą - jest równa, więc to nie koleiny, a Moto nie wygląda na mocno uszkodzone, więc nie jechał szybko. Wygląda, że nie udało dokończyć mu się manewru omijania ścinającego łuk z naprzeciwka. Być może z lżejszym by się udało.

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.05.2019 o 11:20, Olleo napisał:

Ten też się nie przejmował:
http://go.squidapp.co/n/pG30riZ

Jechałem wczoraj tą drogą - jest równa, więc to nie koleiny, a Moto nie wygląda na mocno uszkodzone, więc nie jechał szybko. Wygląda, że nie udało dokończyć mu się manewru omijania ścinającego łuk z naprzeciwka. Być może z lżejszym by się udało.

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
 

serio? winnym tego zdarzenia jest waga motocykla? to główny kandydat na podstawie znajomości zakrętu i oceny uszkodzeń moto z 1 zdjęcia + dawka gdybania z sufitu.

 

nie wiem jak na to odpowiedzieć. myslalem ze to poważny wątek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie ścinający zakręt?

Oczywiście, że to gdybanie. Niemniej jednak chyba przyznasz, że masa ma wpływ na zwrotność?

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko ocenić co tam się wydarzyło. Ale raczej nie ogarnął przeciwskrętu, i przestrzelił. Źle ocenił zakręt, być może w złym miejscu zaczął manewr, jechał za szybko do swoich umiejętności i tyle.  Nie wiem czy ogarnął by ten manewr na mniejszym jakby zabrakło i tak tego co wyżej. Ja jak nie umiem to poprostu jeżdżę wolno i ostrożnie jak ostatnia sierota, mój moto do łatwych też nie należy. 

Bierz możliwie największy sprzęt i taki który Ci się spodoba, szybko się przyzwyczaisz. Mi już się marzy coś większego a mam 164 cm  wzrostu więc łatwo nie będzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.05.2019 o 21:41, Olleo napisał:

A nie ścinający zakręt?

Oczywiście, że to gdybanie. Niemniej jednak chyba przyznasz, że masa ma wpływ na zwrotność?

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
 

tak ma. na parkingu.

 

w trasie nie potrzebujesz zwrotności... poza tym to nie masa wpływa na zwrotność, a geometria. waga jedynie wpływa na poręczność - i w takim wypadku jest pomijalna podczas jazdy, daje za to stabilność i komfort. na parkingu natomiast - tak, to moze byc problem jak Ci sie zamiast 200 kg wali przy nawrotce 350 kg w zakręt. 

Ale wracając do "wypadku" - nie ma znaczenia czym jechał :)

Edytowane przez jimbo22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.05.2019 o 10:20, Olleo napisał:

Ten też się nie przejmował:
http://go.squidapp.co/n/pG30riZ

Jechałem wczoraj tą drogą - jest równa, więc to nie koleiny, a Moto nie wygląda na mocno uszkodzone, więc nie jechał szybko. Wygląda, że nie udało dokończyć mu się manewru omijania ścinającego łuk z naprzeciwka. Być może z lżejszym by się udało.

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
 

 

:facepalm: moze wroc sobie na HP 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ma. na parkingu.
 
w trasie nie potrzebujesz zwrotności... poza tym to nie masa wpływa na zwrotność, a geometria. waga jedynie wpływa na poręczność - i w takim wypadku jest pomijalna podczas jazdy, daje za to stabilność i komfort. na parkingu natomiast - tak, to moze byc problem jak Ci sie zamiast 200 kg wali przy nawrotce 350 kg w zakręt. 

Ale wracając do "wypadku" - nie ma znaczenia czym jechał
Cytat, jakich wiele:

"Żeby motocykl skręcił trzeba go pochylić, żeby motocykl jechał dalej prosto trzeba go wyprostować. Nie chcę zanudzać fizyką bo i tak znajdą się „życzliwi komentatorzy”, którzy zarzucą mi jej nieznajomość. Należy wiedzieć tyle, że im cięższy motocykl i im szybciej obracające się koła, tym trudniej jest zmienić położenie motocykla (trudniej go pochylić lub wyprostować)."

Chyba nie chcesz mi wmówić, że masa nie ma znaczenia dla szybkości wykonania manewru?

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
:facepalm: moze wroc sobie na HP 
Po co? Jak widzę, na komentarz w stylu HP mogę liczyć i tutaj.

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
 
 
11 godzin temu, Olleo napisał:

Cytat, jakich wiele:

"Żeby motocykl skręcił trzeba go pochylić, żeby motocykl jechał dalej prosto trzeba go wyprostować. Nie chcę zanudzać fizyką bo i tak znajdą się „życzliwi komentatorzy”, którzy zarzucą mi jej nieznajomość. Należy wiedzieć tyle, że im cięższy motocykl i im szybciej obracające się koła, tym trudniej jest zmienić położenie motocykla (trudniej go pochylić lub wyprostować)."

Chyba nie chcesz mi wmówić, że masa nie ma znaczenia dla szybkości wykonania manewru?

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
 

ma. pytanie jakie?

 

ile kg siły musisz przyłożyć do kierownicy zeby zrobic przeciwskręt w nakedzie (o normalnej geometrii) vs ciężki cruiser (o jakims jebitnym "rake")? 2kg vs 3 kg? tyle siły ma byle chuchro. do tego ten cytat jest ułomny, bo o ile z zasady to prawda. to wielki i ciężki cruiser ma dużo większy moment prostujący dzięki kątowi główki ramy zatem będzie "chętniej" wstawał niż sport (masa też należy do równania... ale... zasadniczas sprawa)

 

 

 

po co zaczynasz akademicką dyskusję? argumentacja na liczby do niczego nie doprowadzi tutaj...

 

zacznijmy od podstaw:

 

ile km zrobiłeś na maszynach o wadze 150/200/250/350 kg? bo ja trochę nakręciłem i wniosek jest jeden - jadąc po ulicy byle chuchro jest w stanie ogarnąć KAŻDY sprzęt. od 150 do 400kg... o ile komfrotowo dosięga do oprzyżądowania. oczywiście w trasie - na parkingu czasem trzeba im pomóc.

mam znajomych z metra ciętych którzy latają Virago 1000. kumpela <160cm lata FZ1000... na postoju często potrzebują pomocy, ale jakbyś im zapodał ten artykuł i stwierdził że to dlatego że sprzęt cięzki, to by Cię zabili śmiechem :) bez złośliwości:)

 

Edytowane przez jimbo22
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Jeździło się fajnie, choć trzeba było się na ekspresówce i autostradzie uzbroić w cierpliwość i w zatyczki do uszu - silnik ma ok. 50 koni (przy jednak sympatycznym momencie obrotowym) a skrzynia 5 biegów - trochę hałasu było przy wyższych prędkościach (ja nie wychylałem się ponad 75 mph, ale jak już Yamahą jeździłem raz "ścigaliśmy się" z Vulcanem 900; do Yamahy nie byłem przyzwyczajony, więc nie pozwoliłem sobie za dużo, a Vulcan 900 objechał mnie przy ponad 80 mph bez najmniejszego stresu).
Motor stabilny, dość ciężki (zwłaszcza jak na swój niezbyt mocny silnik), ale też sporo rzeczy ma z plastiku, więc przez to ma wagę zredukowaną.
Silnik chłodzony cieczą i dobrze podwieszony, więc jazda w korkach nie była udręką - nic nie parzyło, stawy nie dostawały w kość.
Generalnie fajny motor o specyficznej charakterystyce do spokojnego się relaksowania się w okolicy i czasem większych wypadów. Wróciłbym do niego.
Kupiłem w październiku, przejechałem do piątku 6200km stopniowo coraz bardziej się przekonując, że jest jednak trochę mały. Decyzja o zmianie była prosta, bo w sumie kupiłem go i tak jako przejściowe rozwiązanie w drodze do 1600 Nomada, ale tydzień temu miałem okazję pojeździć takim i to jeszcze nie było to.

Dlatego od soboty jeżdżę czymś takim:

0b5d55d0869f53e6da012922790c6538.jpg
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.