Skocz do zawartości

VW Troc 2.0 TSI 4Motion MTM 5.6s do 100


wujek

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Polarny napisał:

Ten po lewej:

71_1247263940.jpg

Teraz zrozumialem o co chodzilo:oki:

Faktycznie zaden ze znanych mi automatow  nie ma takiej mozliwosci[na szczescie dla mnie;]] bo bez wzgledu na ustawiona temperature dazy do jak najszybszego osiagniecia zadanej temperatury.Ja wsiadajac do zimnego auta chce aby osiagnelo komfort termiczny jak najszybciej-wiec dla mnie to pozadana cecha .W moim drugim aucie mam manual i tam  zadaje z poczatku maksymalna intensywnosc grzania a pozniej zmniejszam sukcesywnie.Czyli tak naprawde kopiuje automat.A tak z ciekawosci-co daje mozliwosc regulacji intensywnosci grzania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wlad napisał:

A tak z ciekawosci-co daje mozliwosc regulacji intensywnosci grzania?

Dla mnie jest to wygodniejsze - automat nie robi tego, czego od niego oczekuję.

Np. grzeje do pewnej granicy, po czym przestaje. Podkręcam - znowu grzeje i przestaje. A w manualu po prostu ustawiam intensywność grzania i to wszystko.

Inny przykład - parę lat temu podczas potwornego upału we Włoszech chciałem włączyć klimatyzację, ale jak najdelikatniej. Skończyła się niestety skala (chyba 26 stopni). Przekręcenie w prawo to już było grzanie - i to na maxa. W manualu problemu by nie było. Automat wiadomo - wiał cały czas lodowatym powietrzem, byle te 26 stopni osiągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Polarny napisał:

Inny przykład - parę lat temu podczas potwornego upału we Włoszech chciałem włączyć klimatyzację, ale jak najdelikatniej. Skończyła się niestety skala (chyba 26 stopni). Przekręcenie w prawo to już było grzanie - i to na maxa. W manualu problemu by nie było. Automat wiadomo - wiał cały czas lodowatym powietrzem, byle te 26 stopni osiągnąć.

Ten problem można rozwiązać (zniwelować) ustawiając wiatrak na najniższe obroty i ewentualnie korygować kierunkami nawiewów (żeby nie wiało na twarz), wtedy chłodzenie jest minimalne. Przy wysokiej temperaturze zewnętrznej nigdy nie zejdziemy nawet do 26 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, janusz napisał:

Ten problem można rozwiązać (zniwelować) ustawiając wiatrak na najniższe obroty

Ale wtedy robi się duszno.

Ma być przepływ powietrza, tylko że nie lodowatego.

Zresztą podobny problem jest w drugą stronę - chciałem w zimie, żeby słabo grzało. Nic z tego, albo grzało za mocno, albo już było min. i zimne powietrze z zewnątrz. Tu o tyle lepiej, że nadmuch nie był aż tak potrzebny.

Dlatego jednak ja sam wolę decydować jak mocno ma chłodzić/grzać. Mniej się nakręcę i naustawiam w manualu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Polarny napisał:

Ale wtedy robi się duszno.

Ma być przepływ powietrza, tylko że nie lodowatego.

 

Ok, rozumiem. Ja zawsze dążę do jak najniższych obrotów wiatraka, bo mnie szum powietrza drażni. To jeszcze zostaje uchylanie szyb, żeby osiągnąć "idealne środowisko" 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, janusz napisał:

Ja zawsze dążę do jak najniższych obrotów wiatraka, bo mnie szum powietrza drażni.

W dużym upale to mój najmniejszy problem. Kiedyś nawet używałem maty wentylującej na fotel kierowcy - to dopiero dźwięk wydawało. Ale warto było.

2 godziny temu, janusz napisał:

To jeszcze zostaje uchylanie szyb, żeby osiągnąć "idealne środowisko"

Też miałem zażartować z tymi szybami. Przy jeździe po parkingu zresztą w miarę by się to sprawdziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.04.2019 o 19:58, wujekcybul napisał:

Jak nie lubie SUV to ten wydaje sie byc idealny. Nie jest tak duzy jak Cupra Ateca, nie bedzie przesadnie twardy. Po lekkim tuningu od MTM idzie jak burza.

 

 

A tu lekko podkrecona Ateca do 350KM i 4.8s

https://youtu.be/G-gRffsVvrc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przecież tłumaczę, że mi to ustawianie dowolnej temperatury nie pasuje. Chcę ustawiać intensywność grzania lub intensywność chłodzenia.
Mogę to zrobić mając klimatyzację automatyczną czy nie?

Nie potrafisz trybu auto wylaczyc ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 10.04.2019 o 10:53, gregoryj napisał:

1) klima regulowana ręcznie - wole od automatycznej

Manualna klimatyzacja? Nie ma bardziej marnującego energię rozwiązania! Jak jest ci zbyt ciepło wystarczy odkręcić szybę (oczywiście na korbkę, elektryka okien to rozwiązanie awaryjne i zupełnie niepotrzebne)

Dnia 10.04.2019 o 10:53, gregoryj napisał:

2) światła dziennie żarówkowe - jesli to zwykle ledy, czy ksenony to wole zarowki (moze z wyjatkiem jesli strasznie zwalony dostep do zarowek). wielu ludzi pisze, ze dopiero matrycowe ledy to jakis postep.

Matryce to żaden postęp. Już dawno na AK doszliśmy do tego, że najlepsze światło daje reflektor z Żuka. Ja montuje reflektory z Żuka w każdym samochodzie!

Dnia 10.04.2019 o 10:53, gregoryj napisał:

3) nie ma sterowania radiem w kierownicy, - nie slucham radia, jak puszczam muze to z telefonu. poza tym kierownice ze sterowaniem brzydko wygladaja. maja taki maly srodek jak kierownice aut z lat 60tych.

Ja słucham w trakcie jazdy, ale nigdy nie zapłaciłbym za zestaw audio w samochodzie. Jak chcę posłuchać muzyki w samochodzie to biorę ze sobą słuchawki i walkmana którego dostałem na komunię. To sprawdzone rozwiązanie. I nie daję się nabierać na konsumpcjonistyczną papkę reklamową.

Dnia 10.04.2019 o 10:53, gregoryj napisał:

4) nie ma gniazdka żeby telefon podładować,  - gniazdo zapalniczki mi wystarczy

Po co gniazdo zapalniczki? Myślący człowiek potrafi naładować telefon z wyprzedzeniem. Zresztą, po co wozić ze sobą telefon skoro w razie potrzeby można skorzystać z budki telefonicznej?

Dnia 10.04.2019 o 10:53, gregoryj napisał:

5)nie ma bluetooth, - to rzeczywiscie brak, ale moze podmianka samego radia dalaby rade, albo na oryginal albo na chinczyka

Rozmowa przez telefon w czasie jazdy, nawet przy pomocy zestawu głośnomówiącego znacznie zmniejsza bezpieczeństwo. Przemyśl to, szczególnie jeśli wozisz ze sobą dzieci.

Dnia 10.04.2019 o 10:53, gregoryj napisał:

6) nie ma nawet jednego czujnika parkowania, - po co? jak juz to kamera cofania

Dokładnie, nie ma najmniejszej potrzeby, dobry kierowca to i po ciemku 40 tonowym zestawem w centrum miasta kopertę zaparkuje.

Dnia 10.04.2019 o 10:53, gregoryj napisał:

7) felgi stalowe z plastikowymi kołpakami - oczywisty wybor, lzejsze, tansze

Felgi stalowe mają tendencję do rdzewienia. Jeśli już kupować samochód (a tak w ogóle to po co komu samochód, skoro w tej cenie można mieć konia i wóz drabiniasty?!) to tylko na kołach drewnianych. Komfort odrobinę mniejszy, ale pozwala wprawnemu kierowcy doskonale czuć drogę.

  • Lubię to 2
  • Haha 6
  • Nie lubię tego 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, format napisał:

Manualna klimatyzacja? Nie ma bardziej marnującego energię rozwiązania! Jak jest ci zbyt ciepło wystarczy odkręcić szybę (oczywiście na korbkę, elektryka okien to rozwiązanie awaryjne i zupełnie niepotrzebne)

Matryce to żaden postęp. Już dawno na AK doszliśmy do tego, że najlepsze światło daje reflektor z Żuka. Ja montuje reflektory z Żuka w każdym samochodzie!

Ja słucham w trakcie jazdy, ale nigdy nie zapłaciłbym za zestaw audio w samochodzie. Jak chcę posłuchać muzyki w samochodzie to biorę ze sobą słuchawki i walkmana którego dostałem na komunię. To sprawdzone rozwiązanie. I nie daję się nabierać na konsumpcjonistyczną papkę reklamową.

Po co gniazdo zapalniczki? Myślący człowiek potrafi naładować telefon z wyprzedzeniem. Zresztą, po co wozić ze sobą telefon skoro w razie potrzeby można skorzystać z budki telefonicznej?

Rozmowa przez telefon w czasie jazdy, nawet przy pomocy zestawu głośnomówiącego znacznie zmniejsza bezpieczeństwo. Przemyśl to, szczególnie jeśli wozisz ze sobą dzieci.

Dokładnie, nie ma najmniejszej potrzeby, dobry kierowca to i po ciemku 40 tonowym zestawem w centrum miasta kopertę zaparkuje.

Felgi stalowe mają tendencję do rdzewienia. Jeśli już kupować samochód (a tak w ogóle to po co komu samochód, skoro w tej cenie można mieć konia i wóz drabiniasty?!) to tylko na kołach drewnianych. Komfort odrobinę mniejszy, ale pozwala wprawnemu kierowcy doskonale czuć drogę.

Iles ty nad tym myslal? Caly weekend? zainstaluj drewniane kola :hehe: ale takie ktore ani wilgoc ani korniki nie beda niszczyc .... a do takiego wozu dolacz radio z androidem, blututem ..... bedzie taki fajny miks tradycji sredniowiecza z 21 wiekiem konsumpcji i glupoty. Zapalniczka i swiatla nie beda Ci potrzebne, wystarczy pochodnia .... a jak zgasnie to sredniowieczna ciemnosc okryje twoja glowe ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, gregoryj napisał:

Iles ty nad tym myslal?

Niezależnie od tego czy trolujesz czy piszesz takie bzdury szczerze, pamiętaj, że zawsze ktoś może cię spróbować przelicytować.

Ale nie zmieniajmy tematu, to nie HP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Polarny napisał:

I od kiedy to wyłączenie trybu auto spowoduje, że intensywność grzania/chłodzenia będzie stała, a nie zależna od temperatury wnętrza?

co to znaczy stała intensywność grzania/chłodzenia ? W większości aut wyłączenie trybu auto powoduje, że sterujesz temperaturą nawiewów oraz siłą i kierunkiem nadmuchu. Czego jeszcze oczekujesz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, bergerac napisał:

co to znaczy stała intensywność grzania/chłodzenia ?

Tak się przyzwyczailiście do automatyki, że zadajecie pytania jak dziecko, które nie rozumie, że kiedyś mogło nie być internetu.

Stała intensywność grzania to tak, jak byś włączył farelkę na określoną moc. I tę moc regulujesz ręcznie - a automacie moc jest regulowana na podstawie temperatury (coś jak termostat). Analogicznie z chłodzeniem.

Jednemu koledze wyżej już to wytłumaczyłem i zrozumiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Polarny napisał:

 

Stała intensywność grzania to tak, jak byś włączył farelkę na określoną moc. I tę moc regulujesz ręcznie - a automacie moc jest regulowana na podstawie temperatury (coś jak termostat). Analogicznie z chłodzeniem.

Intensywność u źródła ;]

Co i tak przekłada się na różne temp. nawiewu mierzone wewnątrz w kratkach - bo sporo zależy od temperatury i wilgotności powietrza na zewnątrz auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, rwIcIk napisał:

Intensywność u źródła ;]

Ten (zupełnie absurdalny zresztą) wymóg zakłada poruszanie się samochodu w układzie zupełnie inercjalnym, tymczasem temperatura na zewnątrz ulega zmianie, szczególnie poruszając się terenach górskich, czy choćby wpływ słońca ogrzewającego kabinę samochodu również ulega ciągłej zmianie. W konsekwencji nakręcenie stałego poziomu mieszania powietrza z nagrzewnicą i prędkości wentylatora generuje zupełnie różną temperaturę powietrza nawiewów w funkcji czasu.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Polarny napisał:

Tak się przyzwyczailiście do automatyki, że zadajecie pytania jak dziecko, które nie rozumie, że kiedyś mogło nie być internetu.

Stała intensywność grzania to tak, jak byś włączył farelkę na określoną moc. I tę moc regulujesz ręcznie - a automacie moc jest regulowana na podstawie temperatury (coś jak termostat). Analogicznie z chłodzeniem.

 Jednemu koledze wyżej już to wytłumaczyłem i zrozumiał.

nie wiem co wytłumaczyłeś i co kto zrozumiał, ale ja kompletnie nie rozumiem czego oczekujesz. Co gorsza, myślę, że Ty również nie :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, rwIcIk napisał:

Intensywność u źródła ;]

Co i tak przekłada się nażne temp. nawiewu mierzone wewnątrz w kratkach - bo sporo zależy od temperatury i wilgotności powietrza na zewnątrz auta.

Układu klimatyzacji nie da się porównać do farelki. Niemniej jednak w trybie manualnym można zadać zarówno prędkość jak i kierunek nawiewów jak i temperaturę nadmuchiwanego powietrza.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, bergerac napisał:

nie wiem co wytłumaczyłeś i co kto zrozumiał, ale ja kompletnie nie rozumiem czego oczekujesz. Co gorsza, myślę, że Ty również nie :) 

Jemu chodzi o to że jak w manualniej klimie ustawisz sobie pokrętło w jednej pozycji to cały czas z nawiewu będzie leciało powietrze o takiej samej temperaturze. Co nie jest prawdą.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, bergerac napisał:

Układu klimatyzacji nie da się porównać do farelki. Niemniej jednak w trybie manualnym można zadać zarówno prędkość jak i kierunek nawiewów jak i temperaturę nadmuchiwanego powietrza.

Można.

Tak, jak i w wersji zautomatyzowanej.

Ale koledze Polarny nie o to chodzi ;]

Kiedyś jeździłem Espero, w którym z kratek leciał szron - to by mu odpowiadało :ok:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, bergerac napisał:

nie wiem co wytłumaczyłeś i co kto zrozumiał,

 

57 minut temu, bergerac napisał:

ale ja kompletnie nie rozumiem czego oczekujesz. Co gorsza, myślę, że Ty również nie

Jeżeli nie rozumiesz czegoś tak prostego, to zrozumiałe jest, że jakoś musisz to sobie wytłumaczyć.

 

54 minuty temu, rwIcIk napisał:

Kiedyś jeździłem Espero, w którym z kratek leciał szron - to by mu odpowiadało

Niekoniecznie - szron albo max. gorące powietrze można ustawić też w automatycznej. Ja pisałem o czym innym.

27 minut temu, Marcin79 napisał:

Haha właśnie to mialem napisać:)

To dziwne, że się tym chwalisz, nie przeczytawszy wpierw odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie, jeżdżę od kilku dni Cupra Ateca. Początkowo samochód wydawał mi się zbyt zwyczajny, jednak po wjeżdżeniu się w niego docenia się bardzo dobre właściwości jezdne, łatwość wsiadania i wysiadania, itd, lecz mam spore wątpliwości czy za 200 tys zł ma sens takie auto? To samo dot. będzie T-Roca. No i do tego koszt paliwa przy średnim zużyciu na poziomie 15l/100 km. Tym samochodem nie da się jeździć spokojnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.