benypb Napisano 7 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2019 (edytowane) Witajcie Moje auto trapi bolączka braku iskry na 4 cylindrze. Miałem ostatnio problemy z LPG (szarpanie na niskich obrotach) listwa wtryskowa została zregenerowana - wymiana elementów wtrysków bez cewek (nic się nie polepszyło), podczas testowania auta programem od instalacji LPG i wyłączaniu wtrysków po kolei wyszło, że na 2 i 4 cylindrze wtryski LPG nie dają radę, zamówiłem więc nowe cewki na wtryski, czekam na przesyłkę.... Ale jakie było moje zdziwienie jak udałem się w trasę 150 km i po jakiś 100 km zaczął mi przerywać na PB - praca na 3 gary, ale spokojnie i dojechałem. Na drugi dzień podmieniłem zespół cewek (pomyślałem że cewkę szlak trafił) i w drogę, trochę szarpał ale jechał, no więc nie cewka, po 40 km zatrzymałem się aby zerknąć do silnika bo dziwny zapach szedł do kabiny - wywaliło przez korek olejowy małą ilość oleju (za szybko jechałem bo przy 110 szarpanie nie było odczuwalne) i ściekając po kolektorze olej się wypalał, dymu trochę było, wyłączyłem silnik zdemontowałem pokrywę górną i wyczyściłem resztę oleju z silnika. Po 10 minutach odpaliłem auto i dokończyłem jazdę z prędkością 70 km/h. Wykręciłem świece po ostygnięciu silnika 1-2-3 - świece siwe, spalanie prawidłowe, 4 swieca okopcona i mokra od paliwa (4 cylinder nie chodzi). Na drugi dzień podłączyłem Opcoma i załączam błędy, odpaliłem auto i o dziwo auto pracuje zdaje się normalnie, jutro jadę na test kompresji na cylindrach by sprawdzić czy zawór się nie wypalił, ale raczej po dzisiejszym odpaleniu teza zostanie obalona, bo gdyby był zwór upalony to raczej by też na zimnym nie było iskry i trzęsło by silnikiem?! Moje podejrzenia padają na komputer - zimny - dobrze działa, ciepły - 4 cylinder nie gada. Podpowiedzcie co jeszcze sprawdzić ...? Edytowane 7 Kwietnia 2019 przez benypb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 7 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2019 Zaopatrz się w dwie żarówki 12V 1-2W. Jednym końcem podłącz do +, a drugim do przewodów przy module cewek. Biały to cyl. 4 i dowolnie wybrany inny, oprócz kabla czarnego. Oczywiście bez odłączania wtyczki - wbij się szpilką w kabel, albo od tyłu, we wtyczkę. Żarówki umieść w kabinie. Będą migać w takt sterowania cewek. Odpal silnik, zrób rundkę. Będziesz miał porównanie, jak zacznie kuleć. Nie jest to test rozstrzygający, ale jak różnica w świeceniu będzie znaczna, to faktycznie wina kompa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benypb Napisano 7 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2019 Dzięki za odpowiedz. Jutro po testach dam znać... A tak z innej beczki czy masz jakieś doświadczenie w naprawie sterowników ? Z lutownicą mam doświadczenie i potrzebny sprzęt i tak się zastanawiam czy podejmować się naprawy, wygrzania sterownika czy to skomplikowany proces i lepiej zlecić to specjalistą - może masz kogoś poleconego ?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benypb Napisano 7 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2019 A już wujek google mi naświetlił jak to wygląda, jeżeli okaże się że sterownik to będę szukał serwisu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 7 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2019 W sterowniku hybrydowym za dużo nie polutujesz. Tam są gołe scalaki łączone ultradźwiękowo aluminiowymi drucikami i wszystko zalane silikonowym żelem. Jeśli ecu jeździ na silniku, to zwykle pękają połączenia gniazd z płytką i głównie to się naprawia. Oprócz firmy z filmu, który zamieściłeś, są jeszcze np: Labormot, Telwis, czy Elektronika Jacka Grabowskiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benypb Napisano 8 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2019 (edytowane) A więc tak sprawa wyjaśniona: Cylindry kompresja: 1 - 12,5 2 - 13,0 3 - 13,5 4 - 14,0 Różnicami się nie przejmuję bo to wina najprawdopodobniej już wysłużonego przyrządu pomiarowego. Padło więc światło na cewki A - starą na której już jeździłem od kilku ładnych lat i to na niej był problem ostatnio na LPG, w świetle dziennym od razu rzuciło mi się w oczy uszkodzenie Co najlepsze zamówiłem na alledrogo cewkę w oryginale i ją założyłem i na niej również był problem na LPG, na PB było wszystko ok, ale tak mi ten LPG przyćmił oczy że założyłem od samego początku że to wina wtrysków LPG i nad nimi się skupiłem, a jak wyruszyłem w trasę to ta używka z allegro też dokończyła swojego żywota. I jej też zacząłem się przyglądać i co takie oczy zrobiłem gdy to ujrzałem... Póki co to zaizolowałem swoją starą cewkę taśmą izolacyjną i wykonałem test, autko żwawe i odzyskało moc Teraz jest taka teza i rozmyślanie, czy to zwykły przypadek i trafiłem na uszkodzona cewkę, zapomnieć o temacie i kupić kolejną, czy analizować dalej bo może to wina elektryki i pali cewki ? Świece są nowe.. Stara cewka - przepalenie na 4 cylindrze Cewka z alledrogo - przepalenie na 2 cylindrze Zastanawiam się tylko czy nadal szukać używki w oryginale czy kupić zamiennik i jezeli tak to jaki ? Bo z tego co czytałem to z zamiennikami to podobno loteria straszna.. Co sądzicie ? Edytowane 8 Kwietnia 2019 przez benypb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 9 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2019 Z używkami też loteria. Beru, NGK, HUCO itp. Jeśli styk sprężynki w fajce i świecy jest słaby, to iskra może szukać drogi bokiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benypb Napisano 9 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2019 A co powiesz na temat cewki Delphi ? https://allegro.pl/oferta/cewka-opel-astra-2-g-ii-3-h-1-8-5wk9317-90536194-6587905370 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 10 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2019 Może być. Delphi (i Beru) szły na pierwszy montaż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benypb Napisano 13 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2019 (edytowane) A tak, nowa cewka założona i auto pracuje idealnie, dziękuję za pomoc. Edytowane 13 Kwietnia 2019 przez benypb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrulex Napisano 25 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2019 Napiszesz, tak z ciekawości, ile czasu i pieniędzy poświęciłeś, aby Twoja 20-letnia astra znów zaczęła poprawnie jeździć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
benypb Napisano 4 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2019 Powiem tak moja 20 letnia już leciwa astra cały czas jeździ bez problemu, czasem jej coś doskwiera, ale tak to nie mogę na nią narzekać. Auto jest stare, 370 tysięcy na zegarze, lekko ją już rdza zaczyna drapać, ale dbam o nią na bieżąco i nie patrzę na kasę, w ciągu 10 lat jak jestem jej właścicielem, to auto wyniosło mnie wraz z zakupem, eksploatacją, opłatami i wszystkim co jest związane z eksploatacją ponad 41 tysięcy, mówię serio większość użytkowników nie robi takiej statystyki wydatków, ja robię, ale się tym nie przejmuję, na bieżąco wymieniam zużyte elementy, bo auto musi być sprawne i bezpieczne mechanicznie bez względu na wiek. Teraz będę wymieniał osuszacz klimy na Hella Behr, bo zachwalany nissens skonał po upływie 24 miesięcy no i rozrząd SKF. Kwota wydana na cały okres eksploatacji auta powala lekko na kolana, ale nigdy nie wkładałem części kiepskich producentów, tylko Behr, Hella, Delphi, TRW, SKF, lemforder.... Powiem tak nigdy mnie auto nie zawiodło, nawet gdy coś się dzieje z autem to zamruga lampkami, ale jedzie dalej, nie jak te nowe plastikowe auta za setki tysięcy zł. W poprzedniej firmie jeździłem nowymi autami, peugeot, seat, citroen, skoda, jakie to plastikowe schity, po 150 tysiącach to na szrot się na nadaje nie do jazdy..... Siostra ma Lexusa za 250 tysięcy i się śmieje ze mnie, że ja jeżdżę takim starociem, ale moje auto ma duszę i charyzmę, na pewno będę jej właścicielem do końca jej dni, nie wiem czy nie uronię łezki jak już będę musiał to zrobić ...... ot taka moja opinia na temat tego starego auta 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrulex Napisano 6 Maja 2019 Udostępnij Napisano 6 Maja 2019 Spoko, każdy ma inne podejście do życia Moja zona jeździ 18 letnią Astrą G. Ma ją 5 lat i jedyne co przez ten czas zainwestowaliśmy to regeneracja alternatora za 2-3 stówy. Kilka dni temu 5 stów na nową butle gazową wraz z filtrami, regulacją i przeglądem instalacji LPG. Wymieniłem też tarcze i klocki gdzie na całość wydałem pewnie też 2-3 stówy. Więcej nie pamiętam. Tak tylko gaz, olej pewnie co 2 lata, coroczny przegląd i najtańsze OC Wcześniejsza F odjechała za tysiaka ze złomiarzem na własnych kołach. Stało sie to w momencie gdy kilka drobiazgów, które by trzeba było zrobić aby przeszła przegląd zdecydowanie przewyższyło wartość auta Co z tego, że naprawisz jeden element i auto jest sprawne? Jego wartość rynkowa wzrośnie o ZERO a za chwilę może się sypnąć kolejny element Nie przegap tego momentu, gdy naprawdę nie warto na siłę reanimować Ja się z nikogo śmiać nie mam w planie, nie o to chodzi. W robocie zwykle jeżdżę nowymi autami maks 2 lata, które w zakupie kosztują koło 8 dych. Większość tych, które miałem to naprawdę były świetne auta, choćby ostatni GOLF. Wspaniała maszyna, zwłaszcza w porównaniu z nową Astrą, którą jeżdżę od 3 miesięcy ... Nie przegap momentu ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek Glowacki Napisano 7 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2023 Witam ja mam powazniejszy problem z Astraj 1.4 t pali mi cewke wymienilem juz dwie i efekt bez zmian wiec pomyslalem ze sterownik tez wymienilem zalozylem kolejna nowa cewke i wszystko bylo ok przez 20 minut wiec juz nie wiem gdzie szukac usterki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 8 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2023 Witam. Pali cewkę na tym samym cylindrze? Wymieniałeś świecę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.