jqr Napisano 10 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2019 moja Skoda ma 5 lat i 70kkm - wg mnie najwyższy czas na pierwszą wymianę płynu w chłodnicy, ale cytując ASO "okres przydatności użytkowej czynnika chłodzącego jest porównywalny z całym samochodem" czy są różnice w interwałach z płynami VW G12 i G13 ? polecacie wymieniać czy nie (nie zamierzam sprzedawać samochodu) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 10 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2019 49 minut temu, jqr napisał: moja Skoda ma 5 lat i 70kkm - wg mnie najwyższy czas na pierwszą wymianę płynu w chłodnicy, ale cytując ASO "okres przydatności użytkowej czynnika chłodzącego jest porównywalny z całym samochodem" czy są różnice w interwałach z płynami VW G12 i G13 ? polecacie wymieniać czy nie (nie zamierzam sprzedawać samochodu) ? Są testery do płynu. Każdy przyzwoity warsztat ma coś takiego. Ja osobiście wymieniałem płyn zawsze przy wymianie rozrządu z pompą. Czyli co 60 lub 90kkm w zależności od auta. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 10 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2019 53 minuty temu, Jaruga napisał: Są testery do płynu. Każdy przyzwoity warsztat ma coś takiego. I co ma wynikać z badania takim testerem? Przecież jak nie dolewasz wody to temperatura zamarzania będzie ok nawet po 20 latach ale własności antykorozyjne już nie bardzo 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
binges Napisano 11 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2019 (edytowane) 8 godzin temu, jqr napisał: moja Skoda ma 5 lat i 70kkm - wg mnie najwyższy czas na pierwszą wymianę płynu w chłodnicy, ale cytując ASO "okres przydatności użytkowej czynnika chłodzącego jest porównywalny z całym samochodem" czy są różnice w interwałach z płynami VW G12 i G13 ? polecacie wymieniać czy nie (nie zamierzam sprzedawać samochodu) ? jeżeli masz zamiar pojeździć kolejne 5 lat to ja bym wymienił... kiedyś kiedyś rozkręcałem silnik w Opel Zafira - auto było 7-letnie, płyn fabryczny a na różnych metalowych częściach ukł.chlodzenia wewnątrz były naloty korozji - aż zdziwiłem sie bo z płynem nic nie było kombinowane, nie była dolewana woda itp. Auto miało coś 100-110 kkm od tamtej pory wymieniam co 5 lat bez względu na przebieg, zalewam G12++ lub G13 zazwyczaj firmy FEBI bo jest najbardziej dostępny, wlewam nawet do starszych Opli i od 2 lat nic sie nie dzieje z silnikiem i ukł.chlodzenia... Edytowane 11 Kwietnia 2019 przez binges 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 11 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2019 9 godzin temu, jqr napisał: wymieniać czy nie Zdarzało mi się nie wymieniać i 15 i 20 lat. Bez żadnych objawów. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 11 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2019 9 godzin temu, Jaruga napisał: Są testery do płynu. Każdy przyzwoity warsztat ma coś takiego. Ja osobiście wymieniałem płyn zawsze przy wymianie rozrządu z pompą. Czyli co 60 lub 90kkm w zależności od auta. Slusznie wowczas koszt jedynie plynu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 11 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2019 12 godzin temu, jqr napisał: polecacie wymieniać czy nie (nie zamierzam sprzedawać samochodu) ? wymienić, nawet płyny longlife mają najczęściej interwał 5lat, one mogą wytrzymać dużo km (chyba na dynagel2000 jest 1 mln km deklarowany) ale wiek tu robi znaczenie. Chodzi o inhibitory korozji i odkładanie szlamu. Warto też przepłukać układ wodą demi jeżeli robisz to sam - zalewanie różnych płynów, nawet w obrębie jednej specyfikacji, może negatywnie wpływać na dodatki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sowik85 Napisano 12 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2019 Ja też mam teraz podobną zagwózdke: auto ma 10 lat, płyn nie był wymieniany nigdy, wg testera zamarzalność OK. Wymieniać? Boję się że jak auto dostanie nowego to się może coś rozszczelnić bo nowe i "aktywne" dodatki zrobią swoje... Auta nie zamierzam sprzedawać przez najbliższe lata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 12 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2019 2 godziny temu, sowik85 napisał: Ja też mam teraz podobną zagwózdke: auto ma 10 lat, płyn nie był wymieniany nigdy, wg testera zamarzalność OK. Wymieniać? Boję się że jak auto dostanie nowego to się może coś rozszczelnić bo nowe i "aktywne" dodatki zrobią swoje... Auta nie zamierzam sprzedawać przez najbliższe lata. Wymień. Nie chodzi nawet o temperaturę krzepnięcia, ale o lepkość i korozję. Po 10 latach to ma już skłąd chemiczny inny od utleniania i temeperatur. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 12 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2019 Najlepiej przy okazji wymiany rozrządu to zrobić. I tak jest zrzucany. A jak nie wymienia się rozrządu to chyba co pięć lat do wymiany. Koszt tego jest naprawdę niewielki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.