Skocz do zawartości

Another one drives the Duster


rwIcIk

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, OZI napisał:

Ciekawe czyli 2/3 to business?

W tych 2/3 JDG ma duży udział, czyli formalnie biznes, a praktycznie prywata.

Dlatego takie statystyki są trochę bez sensu.

Generalnie - jeżeli dany podmiot kupuje jedno auto - to powinno się to liczyć do jednej statystyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, fab4htp napisał:

jaki silnik, jakie ASO? jeśli można

Za 1. przegląd yarisa 1.5 zaśpiewali mi 900 zł, przywiozłem swój olej, było trochę taniej. We Warszawie. ccc

Yaris 1.5. Wrocław Bielany.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Polarny napisał:

W tych 2/3 JDG ma duży udział, czyli formalnie biznes, a praktycznie prywata.

Dlatego takie statystyki są trochę bez sensu.

Generalnie - jeżeli dany podmiot kupuje jedno auto - to powinno się to liczyć do jednej statystyki.

Nie tak łatwo o to z naszymi przepisami.

Są np. Sp z o o z 50-100 pracownikami, które nie robią flotowych zakupów typu 20-50 aut naraz.

Ich działalność nie opiera się na PH i kupują sukcesywnie, w miarę potrzeb, po 1-2 szt.

Są też Sp z o o z wkładem 5000zl tak naprawdę niczym nie różniące się pod względem motoryzacyjnym i nie tylko od 1os DG.

 

Podejrzewam, że rozróżnienie zakupu mają proste jak drut, faktura z NIP to zakup firmowy, "na PESEL" prywatny i tyle.

Edytowane przez ZUBERTO
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, OZI napisał:

Ciekawe czyli 2/3 to business?

Odwrotnie niz u mnie. Zazwyczaj sprzedaz prywatna jest najwieksza %
Czyli np Mar-2019
99,442 sztuk
I tak:
private 45,910 - down 4.4%,
business 40,849, down 8.5%
rental 6,088, down 17.6%
government feds + state 3,300, down 4.9%
SUV - 45,660 45.9%
passenger cars 28,999 29.2%
Pick ups 21,488 - 21.6%

 

Licząc po naszemu to co wystawiłeś wynika, że i u Ciebie biznes więcej kupuje niż prywatni, biznes to byłoby ok 50000, a prywatni ok 46000 (wypożyczalnia to też biznes, a i rząd pewnie pod to by podszedł).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.04.2019 o 11:24, KYRTAP napisał:

Golf i Passat są obecnie po prostu brzydkie. WLTP jakiś wpływ też pewnie ma.

Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
 

To fakt do Kii nie mają startu. Mi się strasznie podobają te pseudo pszeszycia na deskach aut Kia. Takie poczucie Premium niby plastik, a imituje skórę. W Optimie te pseudo wloty na błotnikach, no super.

Edytowane przez sdss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.04.2019 o 13:33, wladmar napisał:

Przeglady Lancera nigdy nie kosztowaly wiecej, niz 900 zl (przeglad co 20 kkm, od 450 zl do 900), ile kosztuje serwis nie wiem, bo nic sie nie zepsulo. 

To np. w Ford Fiesta:

 

1 - 750

2 - 1200 

 

Obsługa żenująca :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, ZUBERTO napisał:

Nie tak łatwo o to z naszymi przepisami.

Są np. Sp z o o z 50-100 pracownikami, które nie robią flotowych zakupów typu 20-50 aut naraz.

Ich działalność nie opiera się na PH i kupują sukcesywnie, w miarę potrzeb, po 1-2 szt.

Są też Sp z o o z wkładem 5000zl tak naprawdę niczym nie różniące się pod względem motoryzacyjnym i nie tylko od 1os DG.

 

Podejrzewam, że rozróżnienie zakupu mają proste jak drut, faktura z NIP to zakup firmowy, "na PESEL" prywatny i tyle.

No to świetnie - podałeś algorytm do statystyk zakupów firmowych i prywatnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.04.2019 o 15:55, Pado napisał:

Pierwszy przegląd Qqahqai po 20tkm 332pln. Ale olej i filtr oleju/powietrza miałem swój bo za olej warty na wolnym rynku 100pln chcieli ponad 300 🤣
 

Co by nie mówić, ale ceny przeglądów Nissan ma niezłe. Do tego dają auto na czas przeglądu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.04.2019 o 11:47, rwIcIk napisał:

Co kupują osoby na użytek prywatny:

1. Dacia Duster: 1103 egzemplarze ;]

2. Toyota Yaris: 742
3. Skoda Fabia: 600
4. Fiat Tipo: 438
5. Toyota Auris: 397
6. Hyundai Tucson: 354 :ok:

7. Toyota Corolla: 349
8. Skoda Octavia: 339
9. Skoda Rapid: 326
10. Toyota C-HR: 309
11. Dacia Sandero: 280
12. Toyota Aygo: 271
13. Opel Corsa: 264
14. Opel Astra: 261
15. Mitsubishi ASX: 256
15. Suzuki Vitara: 256
17. Hyundai i20: 251
18. Kia Sportage: 231
19. Renault Megane: 204
20. Opel Mokka X: 195
21. Nissan Qashqai: 191
21. Skoda Karoq: 191
23. Kia Ceed: 187
24. Mazda CX-3: 178
25. Honda Civic: 163
26. Citroen C3: 158
27. Ford Focus: 157
27. Honda HR-V: 157
29. Kia Rio: 155
30. Suzuki SX4 S-Cross: 145

Dane z samar.pl

a gdzie umilowany w polsce volkswagen 😁?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.04.2019 o 15:55, Pado napisał:

Pierwszy przegląd Qqahqai po 20tkm 332pln. Ale olej i filtr oleju/powietrza miałem swój bo za olej warty na wolnym rynku 100pln chcieli ponad 300 🤣
 

z tego co pamiętam to po 30kkm w 1,6TD było ponad 1kzł 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Koonrad napisał:

gdzie tak dają ?  bo mnie nigdy nie proponowali :hmm:

 

? Tez miałem auto zastępcze na 1.przeglad...ot, zgłosiłem to przy umawianiu terminu, przegląd trwał cale 3h a auto i tak dostałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, bartekm napisał:

Ja się stołuję u Zaborowskiego :ok: afaik nie wszyscy dealerzy pod to podchodzą i trzeba się umawiać z większym wyprzedzeniem ;)

Ja robiłem na Marsa, nic nie proponowali. Tyle że mam auto leasingowane i może dlatego (nie płacę za serwis)

W umowie najmu jest że dopiero gdy naprawa trwa dłużej niż 24h to dają zastępcze.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Koonrad napisał:

Ja robiłem na Marsa, nic nie proponowali. Tyle że mam auto leasingowane i może dlatego (nie płacę za serwis)

W umowie najmu jest że dopiero gdy naprawa trwa dłużej niż 24h to dają zastępcze.

 

 

Hmm, może coś w tym być. Ja mam prywatne, to jest chyba gdzieś zapisane w "Obietnicy Nissana".

 

https://youplus.nissan.pl/PL/pl/YouPlus/customer-promise.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach





Ciekawe czyli 2/3 to business?

Odwrotnie niz u mnie. Zazwyczaj sprzedaz prywatna jest najwieksza %



W Polsce oczywiście większość rejestracji to również samochody prywatne, sęk w tym że mamy dostawcę tanich, używanych samochodów w odległości nie większej niż 600km od podwórka każdego Polaka.

tapatalked

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Polarny napisał:

Ma spolaryzowane spiny elektronów bardziej zgodne z ruchem Układu Słonecznego wokół Galaktyki.

Czasem ASO ma olej niedostępny na rynku. Np. Hyundai. Więc teoretycznie może być lepszym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.04.2019 o 15:57, wujekcybul napisał:

W Fordzie tez olalem ale kia psula sie non stop.

Ja właśnie też myślę nad olaniem przeglądów w ASO -> jedyny plus to jak ktoś sprawdzi VIN w ASO to będzie historia serwisowania, aczkolwiek to mogę zbierać faktury. Szczególnie, że mam serwis specjalizujący się w Fordach i jest na poziomie. :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, AstraC napisał:

Ja właśnie też myślę nad olaniem przeglądów w ASO -> jedyny plus to jak ktoś sprawdzi VIN w ASO to będzie historia serwisowania, aczkolwiek to mogę zbierać faktury. Szczególnie, że mam serwis specjalizujący się w Fordach i jest na poziomie. :ok:

Jak nie masz przedluzonej gwarancji na 5lat to olac. Zwlaszcza, ze ceny w ASO Forda sa bardzo wysokie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, wujekcybul napisał:

Jak nie masz przedluzonej gwarancji na 5lat to olac. Zwlaszcza, ze ceny w ASO Forda sa bardzo wysokie. 

Powiem tak, nie jest tanio - ostatnio zapłaciłem 600PLN, olej + filtr, i pełen przegląd wraz z budą do gwarancji. Za to bez filtra pyłkowego i powietrza. :facepalm:

W Oplu za Astrę H to płaciłem ciut mniej z filtrami wszystkimi. I to było spoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, AstraC napisał:

Powiem tak, nie jest tanio - ostatnio zapłaciłem 600PLN, olej + filtr, i pełen przegląd wraz z budą do gwarancji. Za to bez filtra pyłkowego i powietrza. :facepalm:

W Oplu za Astrę H to płaciłem ciut mniej z filtrami wszystkimi. I to było spoko.

 

W tej chwili za to samo w Oplu tez bys zaplacil ok 600PLN ;)

IMHO jak robisz przegląd raz w roku to czy to jest 500 czy 700 to w zasadzie bez znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, AstraC napisał:

Powiem tak, nie jest tanio - ostatnio zapłaciłem 600PLN, olej + filtr, i pełen przegląd wraz z budą do gwarancji. Za to bez filtra pyłkowego i powietrza. :facepalm:

W Oplu za Astrę H to płaciłem ciut mniej z filtrami wszystkimi. I to było spoko.

Od czasów Twojej Astry H to już trochę wody upłynęło.

Nawet Poczta Polska conajmniej 2x podwyżki w tym czasie wprowadzila (tak obok tematu ale właśnie się na nich wkurzam).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.04.2019 o 13:20, iwik napisał:

Może normalnych cen za przeglądy i serwis... :phi:

nie gadaj, nie ma tragedii - pierwszy jest stosunkowo tani, gorzej z drugim ;)

 

mnie tam się przyjemnie jeździ Yariskiem - na miasto świetny wózek, zwłaszcza hybryda. 

Choć, podejrzewam, że w trasie byłoby gorzej.

Edytowane przez Lynda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, nie jest tanio - ostatnio zapłaciłem 600PLN, olej + filtr, i pełen przegląd wraz z budą do gwarancji. Za to bez filtra pyłkowego i powietrza. :facepalm:
W Oplu za Astrę H to płaciłem ciut mniej z filtrami wszystkimi. I to było spoko.

To jest niezla cena.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.