Skocz do zawartości

Another one drives the Duster


rwIcIk

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, OZI napisał:

Ciekawe czyli 2/3 to business?

W tych 2/3 JDG ma duży udział, czyli formalnie biznes, a praktycznie prywata.

Dlatego takie statystyki są trochę bez sensu.

Generalnie - jeżeli dany podmiot kupuje jedno auto - to powinno się to liczyć do jednej statystyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, fab4htp napisał:

jaki silnik, jakie ASO? jeśli można

Za 1. przegląd yarisa 1.5 zaśpiewali mi 900 zł, przywiozłem swój olej, było trochę taniej. We Warszawie. ccc

Yaris 1.5. Wrocław Bielany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Polarny napisał:

W tych 2/3 JDG ma duży udział, czyli formalnie biznes, a praktycznie prywata.

Dlatego takie statystyki są trochę bez sensu.

Generalnie - jeżeli dany podmiot kupuje jedno auto - to powinno się to liczyć do jednej statystyki.

Nie tak łatwo o to z naszymi przepisami.

Są np. Sp z o o z 50-100 pracownikami, które nie robią flotowych zakupów typu 20-50 aut naraz.

Ich działalność nie opiera się na PH i kupują sukcesywnie, w miarę potrzeb, po 1-2 szt.

Są też Sp z o o z wkładem 5000zl tak naprawdę niczym nie różniące się pod względem motoryzacyjnym i nie tylko od 1os DG.

 

Podejrzewam, że rozróżnienie zakupu mają proste jak drut, faktura z NIP to zakup firmowy, "na PESEL" prywatny i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, OZI napisał:

Ciekawe czyli 2/3 to business?

Odwrotnie niz u mnie. Zazwyczaj sprzedaz prywatna jest najwieksza %
Czyli np Mar-2019
99,442 sztuk
I tak:
private 45,910 - down 4.4%,
business 40,849, down 8.5%
rental 6,088, down 17.6%
government feds + state 3,300, down 4.9%
SUV - 45,660 45.9%
passenger cars 28,999 29.2%
Pick ups 21,488 - 21.6%

 

Licząc po naszemu to co wystawiłeś wynika, że i u Ciebie biznes więcej kupuje niż prywatni, biznes to byłoby ok 50000, a prywatni ok 46000 (wypożyczalnia to też biznes, a i rząd pewnie pod to by podszedł).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.04.2019 o 11:24, KYRTAP napisał:

Golf i Passat są obecnie po prostu brzydkie. WLTP jakiś wpływ też pewnie ma.

Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
 

To fakt do Kii nie mają startu. Mi się strasznie podobają te pseudo pszeszycia na deskach aut Kia. Takie poczucie Premium niby plastik, a imituje skórę. W Optimie te pseudo wloty na błotnikach, no super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.04.2019 o 13:33, wladmar napisał:

Przeglady Lancera nigdy nie kosztowaly wiecej, niz 900 zl (przeglad co 20 kkm, od 450 zl do 900), ile kosztuje serwis nie wiem, bo nic sie nie zepsulo. 

To np. w Ford Fiesta:

 

1 - 750

2 - 1200 

 

Obsługa żenująca :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, ZUBERTO napisał:

Nie tak łatwo o to z naszymi przepisami.

Są np. Sp z o o z 50-100 pracownikami, które nie robią flotowych zakupów typu 20-50 aut naraz.

Ich działalność nie opiera się na PH i kupują sukcesywnie, w miarę potrzeb, po 1-2 szt.

Są też Sp z o o z wkładem 5000zl tak naprawdę niczym nie różniące się pod względem motoryzacyjnym i nie tylko od 1os DG.

 

Podejrzewam, że rozróżnienie zakupu mają proste jak drut, faktura z NIP to zakup firmowy, "na PESEL" prywatny i tyle.

No to świetnie - podałeś algorytm do statystyk zakupów firmowych i prywatnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.04.2019 o 15:55, Pado napisał:

Pierwszy przegląd Qqahqai po 20tkm 332pln. Ale olej i filtr oleju/powietrza miałem swój bo za olej warty na wolnym rynku 100pln chcieli ponad 300 🤣
 

Co by nie mówić, ale ceny przeglądów Nissan ma niezłe. Do tego dają auto na czas przeglądu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Azbest napisał:

Nie wiem ... poważnie pytam - w czym olej sprzedawany w ASO jest lepszy od "tego samego z inną naklejką". Konkrety.

 

Przeciez już wytłumaczył ze żartował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.04.2019 o 11:47, rwIcIk napisał:

Co kupują osoby na użytek prywatny:

1. Dacia Duster: 1103 egzemplarze ;]

2. Toyota Yaris: 742
3. Skoda Fabia: 600
4. Fiat Tipo: 438
5. Toyota Auris: 397
6. Hyundai Tucson: 354 :ok:

7. Toyota Corolla: 349
8. Skoda Octavia: 339
9. Skoda Rapid: 326
10. Toyota C-HR: 309
11. Dacia Sandero: 280
12. Toyota Aygo: 271
13. Opel Corsa: 264
14. Opel Astra: 261
15. Mitsubishi ASX: 256
15. Suzuki Vitara: 256
17. Hyundai i20: 251
18. Kia Sportage: 231
19. Renault Megane: 204
20. Opel Mokka X: 195
21. Nissan Qashqai: 191
21. Skoda Karoq: 191
23. Kia Ceed: 187
24. Mazda CX-3: 178
25. Honda Civic: 163
26. Citroen C3: 158
27. Ford Focus: 157
27. Honda HR-V: 157
29. Kia Rio: 155
30. Suzuki SX4 S-Cross: 145

Dane z samar.pl

a gdzie umilowany w polsce volkswagen 😁?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.04.2019 o 15:55, Pado napisał:

Pierwszy przegląd Qqahqai po 20tkm 332pln. Ale olej i filtr oleju/powietrza miałem swój bo za olej warty na wolnym rynku 100pln chcieli ponad 300 🤣
 

z tego co pamiętam to po 30kkm w 1,6TD było ponad 1kzł 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Koonrad napisał:

gdzie tak dają ?  bo mnie nigdy nie proponowali :hmm:

 

? Tez miałem auto zastępcze na 1.przeglad...ot, zgłosiłem to przy umawianiu terminu, przegląd trwał cale 3h a auto i tak dostałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, bartekm napisał:

Ja się stołuję u Zaborowskiego :ok: afaik nie wszyscy dealerzy pod to podchodzą i trzeba się umawiać z większym wyprzedzeniem ;)

Ja robiłem na Marsa, nic nie proponowali. Tyle że mam auto leasingowane i może dlatego (nie płacę za serwis)

W umowie najmu jest że dopiero gdy naprawa trwa dłużej niż 24h to dają zastępcze.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Koonrad napisał:

Ja robiłem na Marsa, nic nie proponowali. Tyle że mam auto leasingowane i może dlatego (nie płacę za serwis)

W umowie najmu jest że dopiero gdy naprawa trwa dłużej niż 24h to dają zastępcze.

 

 

Hmm, może coś w tym być. Ja mam prywatne, to jest chyba gdzieś zapisane w "Obietnicy Nissana".

 

https://youplus.nissan.pl/PL/pl/YouPlus/customer-promise.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach





Ciekawe czyli 2/3 to business?

Odwrotnie niz u mnie. Zazwyczaj sprzedaz prywatna jest najwieksza %



W Polsce oczywiście większość rejestracji to również samochody prywatne, sęk w tym że mamy dostawcę tanich, używanych samochodów w odległości nie większej niż 600km od podwórka każdego Polaka.

tapatalked

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Azbest napisał:

Nie wiem ... poważnie pytam - w czym olej sprzedawany w ASO jest lepszy od "tego samego z inną naklejką". Konkrety.

Ma spolaryzowane spiny elektronów bardziej zgodne z ruchem Układu Słonecznego wokół Galaktyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Polarny napisał:

Ma spolaryzowane spiny elektronów bardziej zgodne z ruchem Układu Słonecznego wokół Galaktyki.

Czasem ASO ma olej niedostępny na rynku. Np. Hyundai. Więc teoretycznie może być lepszym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, rwIcIk napisał:

Czasem ASO ma olej niedostępny na rynku. Np. Hyundai. Więc teoretycznie może być lepszym.

Ale bardzo teoretycznie.

Ja do ASO przywiozłem swój olej, lepszy od tego, który lali. Oczywiście certyfikowany przez VAG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.04.2019 o 15:57, wujekcybul napisał:

W Fordzie tez olalem ale kia psula sie non stop.

Ja właśnie też myślę nad olaniem przeglądów w ASO -> jedyny plus to jak ktoś sprawdzi VIN w ASO to będzie historia serwisowania, aczkolwiek to mogę zbierać faktury. Szczególnie, że mam serwis specjalizujący się w Fordach i jest na poziomie. :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, AstraC napisał:

Ja właśnie też myślę nad olaniem przeglądów w ASO -> jedyny plus to jak ktoś sprawdzi VIN w ASO to będzie historia serwisowania, aczkolwiek to mogę zbierać faktury. Szczególnie, że mam serwis specjalizujący się w Fordach i jest na poziomie. :ok:

Jak nie masz przedluzonej gwarancji na 5lat to olac. Zwlaszcza, ze ceny w ASO Forda sa bardzo wysokie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, wujekcybul napisał:

Jak nie masz przedluzonej gwarancji na 5lat to olac. Zwlaszcza, ze ceny w ASO Forda sa bardzo wysokie. 

Powiem tak, nie jest tanio - ostatnio zapłaciłem 600PLN, olej + filtr, i pełen przegląd wraz z budą do gwarancji. Za to bez filtra pyłkowego i powietrza. :facepalm:

W Oplu za Astrę H to płaciłem ciut mniej z filtrami wszystkimi. I to było spoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, AstraC napisał:

Powiem tak, nie jest tanio - ostatnio zapłaciłem 600PLN, olej + filtr, i pełen przegląd wraz z budą do gwarancji. Za to bez filtra pyłkowego i powietrza. :facepalm:

W Oplu za Astrę H to płaciłem ciut mniej z filtrami wszystkimi. I to było spoko.

 

W tej chwili za to samo w Oplu tez bys zaplacil ok 600PLN ;)

IMHO jak robisz przegląd raz w roku to czy to jest 500 czy 700 to w zasadzie bez znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, AstraC napisał:

Powiem tak, nie jest tanio - ostatnio zapłaciłem 600PLN, olej + filtr, i pełen przegląd wraz z budą do gwarancji. Za to bez filtra pyłkowego i powietrza. :facepalm:

W Oplu za Astrę H to płaciłem ciut mniej z filtrami wszystkimi. I to było spoko.

Od czasów Twojej Astry H to już trochę wody upłynęło.

Nawet Poczta Polska conajmniej 2x podwyżki w tym czasie wprowadzila (tak obok tematu ale właśnie się na nich wkurzam).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.04.2019 o 13:20, iwik napisał:

Może normalnych cen za przeglądy i serwis... :phi:

nie gadaj, nie ma tragedii - pierwszy jest stosunkowo tani, gorzej z drugim ;)

 

mnie tam się przyjemnie jeździ Yariskiem - na miasto świetny wózek, zwłaszcza hybryda. 

Choć, podejrzewam, że w trasie byłoby gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, nie jest tanio - ostatnio zapłaciłem 600PLN, olej + filtr, i pełen przegląd wraz z budą do gwarancji. Za to bez filtra pyłkowego i powietrza. :facepalm:
W Oplu za Astrę H to płaciłem ciut mniej z filtrami wszystkimi. I to było spoko.

To jest niezla cena.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.