Skocz do zawartości

ASB kończy żywot czy coś innego?


Cherokee18

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent Dodge Grand Caravan 3.3 z automatyczną skrzynią biegów.

Auto jakby straciło moc, bardzo słabo  przyspiesza, wolno wkręca się na obroty i bywa tak, że nie ma siły wkręcić się na tyle żeby skrzynia zmieniła bieg na wyższy. Przy spokojnej jeździe obroty skaczą góra dół (1k-2k obr/min), auto zaczyna żabkować. 

Takie objawy pojawiły się z dnia na dzień.

W oleju ASB widać niewielkie ilości opiłków. Olej jest różowy ale na bagnecie miejscami widać czarne gluty. 

Co się dzieje? Pada skrzynia? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Waldek40 napisał:

jeśli na bagnecie widać opiłki i resztki tarczek to dobrze to nie 

Nie wiem czy to resztki tarczek, bardziej czarna maź. Opiłki są malutkie i nie wyczuwalne pod palcem.

A może by tak zlać stary olej, wymienić filtr, wypłukać elektrozawory i zalać świeżym olejem z jakimś dodatkiem w stylu ceramizer do ASB :hmm: 

Auto kosztowało tyle co kiepskiej klasy rower, dlatego kombinuje jakby tu nie zwielokrotnić jego wartości ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej  właściwy to Mopar atf+4 choinka wie czy ktoś np.mercona czy czegoś innego nie wlał?:hmm:

żaden cudowny środek jak ceramizer nie naprawi skrzyni i raczej bym go nawet nie zalecał, zastanawia mnie ta czarna maź ,skąd ona może być?bo np. grudki korka to z tarczek by były ale czarna maź?

zwal miskę olejową i patrz co w niej pływa,w misce powinien być  magnes, zobacz czy dużo opiłków jest na nim , jeśli sam będziesz wymieniał olej (statycznie) to tylko połowę go wymienisz albo i mniej

a jaki jest stan oleju w skrzyni? przypominam że mierzymy stan oleju na rozgrzanej skrzyni i na pracującym silniku,który to rok tego dodge?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pacjent Dodge Grand Caravan 3.3 z automatyczną skrzynią biegów.

Auto jakby straciło moc, bardzo słabo  przyspiesza, wolno wkręca się na obroty i bywa tak, że nie ma siły wkręcić się na tyle żeby skrzynia zmieniła bieg na wyższy. Przy spokojnej jeździe obroty skaczą góra dół (1k-2k obr/min), auto zaczyna żabkować. 

Takie objawy pojawiły się z dnia na dzień.

W oleju ASB widać niewielkie ilości opiłków. Olej jest różowy ale na bagnecie miejscami widać czarne gluty. 

Co się dzieje? Pada skrzynia? 

Ja bym raczej od pełnej diagnostyki silnika zaczął - korekty paliwowe, układ zapłonowy, drożność wydechu (katalizator). Jak się samochód zachowuje jak zablokujesz skrzynię na konkretnym biegu? (o ile w tej skrzyni to możliwe).

 

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.04.2019 o 02:31, Waldek40 napisał:

olej  właściwy to Mopar atf+4 choinka wie czy ktoś np.mercona czy czegoś innego nie wlał?:hmm:

żaden cudowny środek jak ceramizer nie naprawi skrzyni i raczej bym go nawet nie zalecał, zastanawia mnie ta czarna maź ,skąd ona może być?bo np. grudki korka to z tarczek by były ale czarna maź?

zwal miskę olejową i patrz co w niej pływa,w misce powinien być  magnes, zobacz czy dużo opiłków jest na nim , jeśli sam będziesz wymieniał olej (statycznie) to tylko połowę go wymienisz albo i mniej

a jaki jest stan oleju w skrzyni? przypominam że mierzymy stan oleju na rozgrzanej skrzyni i na pracującym silniku,który to rok tego dodge?

 

Auto Dodge Grand Caravan 2005 rok, przebieg niby 225k km ;) Stan oleju prawidłowy. Zamówiłem olej i filtr, pod koniec tygodnia zrzucam miskę i zobaczę co się dzieje. Dzisiaj jeszcze potestowałem bestię, na zimnym silniku pracuje znacznie lepiej jak na ciepłym. Liczę na to, że wymiana oleju cudownie uzdrowi samochód ;]

 

Na chwilę obecną, tak to wygląda na bagnecie:

tL2WSAd2BzsFMSaReBM_MY4UyuhSgAVkzmNMVtmS

 

I na papierze:

lfb038A_eMHH0ZvH2t5CWjtPwL9Tdc-b0eJK-NGX

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 14.04.2019 o 07:46, Spajdi napisał:

Ja bym raczej od pełnej diagnostyki silnika zaczął - korekty paliwowe, układ zapłonowy, drożność wydechu (katalizator). Jak się samochód zachowuje jak zablokujesz skrzynię na konkretnym biegu? (o ile w tej skrzyni to możliwe).

 

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

W tym tygodniu będę próbował diagnozować silnik :ok: choć dla mnie jako laika to wygląda na skrzynię. Przejechał się nim również znajomy, który przerobił na części już dziesiątki podobnych sztuk i też typuje skrzynię. Silnik sam w sobie pracuje bardzo ładnie i czuję jakby chciał jechać ale nie może ;] Dodam, że auto tak samo zachowuje się na gazie i benzynie. W jaki sposób mogę zablokować skrzynię? Mam P R N D 3 L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Cherokee18 napisał:

Liczę na to, że wymiana oleju cudownie uzdrowi samochód

Mogę pobawić się we wróżbitę i przepowiedzieć co się wydarzy.

Zmienisz olej. Nastąpi cudowne uzdrowienie. Skrzynia zacznie pracować gładko i aksamitnie zmieniać biegi. Przejdziesz tysiąc, może pięć tys. km. i skrzynia nagle powie :bananpapa:

Tak rzecze ludowa mądrość. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Joki napisał:

Mogę pobawić się we wróżbitę i przepowiedzieć co się wydarzy.

Zmienisz olej. Nastąpi cudowne uzdrowienie. Skrzynia zacznie pracować gładko i aksamitnie zmieniać biegi. Przejdziesz tysiąc, może pięć tys. km. i skrzynia nagle powie :bananpapa:

Tak rzecze ludowa mądrość. 

Jeśli wytrzyma 5 tyś to będę bardzo zadowolony :ok: Auto kupiłem w cenie złomu, podejrzewam, że nawet z uszkodzoną skrzynią sprzedam za tyle samo ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Cherokee18 napisał:

 

. W jaki sposób mogę zablokować skrzynię? Mam P R N D 3 L

P -parking

R-wsteczny

N-neutral

D -naprzód

3-rozpedza się tylko do 3 biegu ,stosuje się np.do holowania innego auta

L- hamowanie skrzynią , strome zjazdy co by nie spalić hamulców

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ozarek napisał:

wygląda fatalnie, prawdopodobnie posypały się tarczki i stąd ten szlam w oleju. Zmianę oleju dobrze @Joki opisał.

Można to jakoś naprawić? Czy skrzynia raczej do wymiany? Pierwszy raz mam automat, nie mam pojęcia czego się spodziewać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Cherokee18 napisał:

Można to jakoś naprawić? Czy skrzynia raczej do wymiany? Pierwszy raz mam automat, nie mam pojęcia czego się spodziewać ;)

trzeba je wymienić, wypłukać cały syf, wymienić filtry wew/zew (w zależności co jest ) - generalnie remont skrzyni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr jest jeden wewnętrzny, skrzynia zapewne do remontu, koszt kapitalnego remontu z 4-4,5tys.,jak coś to jest polecany gość od tych skrzyń koło Poznania, nie cacka się robi kapitalke i daje gwarancje, można też zrobić po taniości i wymienić tylko te tarczki które są zajechane ale to później loteria

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Waldek40 napisał:

opowiadaj co tam było w misce olejowej

Nie było żadnych ciał obcych oraz glutów widocznych gołym okiem. Magnes zawalony drobnym pyłem, nic co można wyczuć pod palcami. Olej czarny, ale szczerze mówiąc spodziewałem się że będzie gorzej.

Później zamieszczę zdjęcia :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Cherokee18 napisał:

Nie było żadnych ciał obcych oraz glutów widocznych gołym okiem. Magnes zawalony drobnym pyłem, nic co można wyczuć pod palcami. Olej czarny, ale szczerze mówiąc spodziewałem się że będzie gorzej.

Później zamieszczę zdjęcia :ok:

to całkiem pozytywny objaw, zrób trochę km tak do 500 i wymień jeszcze raz.

Zrzucałeś miskę czy tylko przez korek wymiana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Ozarek napisał:

to całkiem pozytywny objaw, zrób trochę km tak do 500 i wymień jeszcze raz.

Zrzucałeś miskę czy tylko przez korek wymiana?

Zrzucałem miskę. Odkręciłem też elektrozawory, olej zleciał, ale nie dałem rady ich wyciągnąć, coś jeszcze trzymało od góry. Z braku czasu wszystko skręciłem do kupy. Przy spokojnej jeździe auto jeździ jak dawniej. Jeśli nic się nie pogorszy to olej wymienię jeszcze raz, ale w między czasie szukam dawcy;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Cherokee18 napisał:

Olej wymieniony. Zlałem ile się dało z miski i elektrozaworów. Skrzynia pracuje dużo lepiej, nie szarpie, płynnie zmienia biegi ale nie ma tego przyspieszenia jak przed usterką. Od dzisiaj jestem eco driverem :ok:

Za 500km zmień znowu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Waldek40 napisał:

olej czarny świadczy o spalonych tarczkach

Pytanie brzmi jak bardzo spalonych ;]

Auto kupiłem miesiąc temu jako osiołka na budowę domu. Nie zdążył się jeszcze napracować a już fochy stroi. Liczę na to żeby przy spokojnej jeździe wytrzymał do momentu przeprowadzki, czyli około 3-5 k km 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Cherokee18 napisał:

Zrzucałem miskę. Odkręciłem też elektrozawory, olej zleciał, ale nie dałem rady ich wyciągnąć, coś jeszcze trzymało od góry. Z braku czasu wszystko skręciłem do kupy. Przy spokojnej jeździe auto jeździ jak dawniej. Jeśli nic się nie pogorszy to olej wymienię jeszcze raz, ale w między czasie szukam dawcy;)

nie masz co szukać teraz, sprawdź olej na bagnecie za 100-200km, jak się już solidnie wymiesza i wyczyści zakamarki, a ATF jest świetny w tym, i oceń jego stan (kolor, konsystencja, zapach - serio) będziesz miał dużo szerszy obraz tego co się dzieje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Ozarek napisał:

nie masz co szukać teraz, sprawdź olej na bagnecie za 100-200km, jak się już solidnie wymiesza i wyczyści zakamarki, a ATF jest świetny w tym, i oceń jego stan (kolor, konsystencja, zapach - serio) będziesz miał dużo szerszy obraz tego co się dzieje.

 

Jest cień szansy, że sprzęgło dotrze się w pozytywnym znaczeniu? Albo inaczej, spotkałeś się z taką sytuacją? ;)

 

Zdjęcia z wymiany:

k0tRIbsZQkeQ9S3NEWH2AEwnCqSuxrlixjh7_PBP

 

f5jVq8ctAK7URoNryfdQdCPC9OfBXFOjCgvelwxT

 

duG2ALd5f4M1aa6LjoHZAaKHCCp66S2jeTAxArXp

 

iU9Z3tqsd6ZrnqNChpX-Bna_9b9_Du0CFuE7w6l8

 

VEehWOOiWWNEWfdbm2L8N6IgrLL9g1X20EKjwSTK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Cherokee18 napisał:

Jest cień szansy, że sprzęgło dotrze się w pozytywnym znaczeniu? Albo inaczej, spotkałeś się z taką sytuacją? ;)

tarczki się nijak same nie odtworzą, nie ma takiej szansy.

10 godzin temu, Cherokee18 napisał:

Zdjęcia z wymiany:

wiesz co nie ma tak źle, na tym co ścieka widać jeszcze kolor. Na magnesie też nie ma tragedii, po to on tam jest. Jeździj i obserwuj, może Ci się upiecze i zrobisz tym autem zamierzone km :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Ozarek napisał:

tarczki się nijak same nie odtworzą, nie ma takiej szansy.

wiesz co nie ma tak źle, na tym co ścieka widać jeszcze kolor. Na magnesie też nie ma tragedii, po to on tam jest. Jeździj i obserwuj, może Ci się upiecze i zrobisz tym autem zamierzone km :ok:

 

To że tarczki nie odtworzą się to wiem, liczyłem bardziej na to, że na nowym oleju sprzęgło przestanie slizgać ;) dzisiaj zrobiłem 30 km po mieście. Przyspieszenia nie ma, ale biegi zmienia ładnie :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.