Skocz do zawartości

Toyota - blog wieczorową porą


p i p p

Rekomendowane odpowiedzi

41 minut temu, Spajdi napisał:

Cały problem polega na tym, że charakterystyka silników wolnossących i maksymalny moment obrotowy w zasadzie nie zmieniły się od 20 lat, a charakterystyka i moment obrotowy silników turbo benzynowych zrobiły ogromny postęp w ciągu ostatnich 6 lat. Porównywanie silnika TSI z 2010 roku do takiego z 2018 to PRZEPAŚĆ 1.8 TSI starej generacji miał 250 Nm, nowy 1.8 TSI ma 320 Nm. Stary silnik vag 1.8T miał 210Nm od ok. 3000 rpm, nowe 1.4 TSI serii EA211 ma 250 Nm od 2000 rpm. Jeździłem w A3 1.8T, A4 B5 1.8T i porównując elastyczność i dupohamownie to 1.4 TSI jest lepszy, a do tego przy spokojnej jeździe pali 60% tego co łykał 1.8T, przy pałowaniu palą podobnie, ale to oczywiste.

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, atlantic napisał:

Nie wiem w czym masz problem, auta da podobnej pojemności tylko jedno ma turbo, a drugie jest n/a co dobitnie pokazuje postęp. Nie mow mi o benzynie 2.2, bo miałem 2.8 i to jakaś tragedia była😂

Ty zawsze jakos dziwnie porownujesz. Hyundaia n/a 1,4 do  1,4 TSI, bmw 528i do 3 litrowego turbodiesla. Tak to zawsze przegra. Wezmy cos z n/a co ma chociaz w przyblizeniu moment obrotowy podobny (mimo ze przy duzo wyzszych obrotach), albo troche nizszy. Na pewno moc bedzie mial wyzsza. Wzialem dwa auta n/a z silnikami o oczko wyzej niz 2.0 i kazdy pobil 1,4 (lub porownywalny stary 1,8) TSI. Zarowno w elastycznosci, a w max przyspieszeniu to juz nie ma o czym gadac.

15 godzin temu, Polarny napisał:

Ale to nie są ich pierwsze samochody, więc porównanie mają.

Ja natomiast nie wszystkie do tej pory posiadane samochody chwalę - czego sam jestem przykładem.

BTW. porównaniem hondy 2.4 i audi 1.8 co chciałeś udowodnić? Bo nadal honda zaczyna żyć powyżej 4000 rpm.

Powtarzam. Wzialem dwa auta n/a z silnikami oczko wyzej niz 2.0 i kazdy pobil 1,4 TSI. Zarowno w elastycznosci, a w max przyspieszeniu to juz nie ma o czym gadac. Mimo nawet, ze BMW ma 5 biegow skrzynie.

 

Accord 2,4i w przedzialem 2-3 tys obrotow ma mocy 50-90 koni

golf 1,4 tsi 140hp ma w przedziale 1,5-2,5 tys obrotow ma moc miedzy 30-100 koni.

Tiguan twincharged 150hp ma podobnie jak accord 50-90 koni.

Podsumowywujac, 500 obrotow wiecej w odpowiednio wiekszym n/a i mamy to samo. a co sie dzieje miedzy 4-6 tys obrotow, jak czasami trzeba naprawde wyprzedzic cos na maksymalnej mocy? :hehe: Bye bye TSI

 

Powiecie, ze pali 2 razy wiecej. Tak, z LPG jednak wychodzi taniej niz TSI albo tak samo jak turbodiesel w DG wliczajacy paliwo w koszty.

 

Problem w tym, ze wy zawsze porownujecie za maly silnik n/a do za duzego TSI, hyundai n/a 1,4, honda civic 1,8, potem przesiadacie sie do mocniejszych aut (pod wzgledem momentu a czasami i mocy), i mowicie ze stare be, nie jechalo. Czemu nie przesiedliscie sie na lepsza benzyne? Bo albo was nie stac na jazde na benzynie i nie lubicie LPG, albo ..... nie macie wyboru (np VW group , gdzie w octavii/golfie n/a to byl tylko 1,6, a silnikow turbo przynajmniej kilka, a teraz to juz 1,6 n/a nawet nie ma).

Ale to nie oznacza, ze nastapil cudowny postep. Dla mnie nie nastapil zaden, wrecz cofka jesli chodzi o zwolennikow uzywanych aut. Wyzsze koszty, wieksze skomplikowanie = mniejsza niezawodnosc ....

I to samo dotyczy glosnosci. Nie ma dzisiaj n/a (kilka wersji) i turbobenzyn w danym modelu, to nie ma tak naprawde jak porownywac wyciszenie w obrebie jednego modelu. Jesli zostaja n/a to wstawiaja do modeli najbiedniejszych, nie dbajac o cala reszte.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, gregoryj napisał:

Wzialem dwa auta n/a z silnikami oczko wyzej niz 2.0 i kazdy pobil 1,4 TSI. Zarowno w elastycznosci, a w max przyspieszeniu to juz nie ma o czym gadac.

Ale co to za elastyczność mierzona na biegu, skoro TSi ma dużo dłuższe przełożenia?

Turbina dodana do silnika powoduje, że w niższych i średnich obrotach ten silnik ma dużo więcej mocy.

A jak dowalisz dużo większe pojemności w N/A, to nic dziwnego, że przyspieszać będzie lepiej. Tylko żeby to przyspieszenie wycisnąć, silnik musi cały czas wyć.

Nie wiem, jak inni, ale ja lubię ciszę i pomimo tej ciszy całkiem dobre przyspieszenie. W N/A masz albo nic, albo power, ale wtedy bez decybeli się nie da.

 

42 minuty temu, gregoryj napisał:

Problem w tym, ze wy zawsze porownujecie za maly silnik n/a do za duzego TSI

2.4 n/a vs 1.4 TSi to jest dopiero w sam raz, prawda? Te same moce max. chociaż porównaj ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Polarny napisał:

Turbina dodana do silnika powoduje, że w niższych i średnich obrotach ten silnik ma dużo więcej mocy

Mocy maja tyle samo przy obrotach w n/a o 500 wyzej. turbo ma duzo wiecej momentu obrotowego nawet dodajac te 500 obrotow wyzej dla n/a. Ale momentem samym auto nie jedzie. Liczy sie tez moc, na danych obrotach.

 

42 minuty temu, Polarny napisał:

Ale co to za elastyczność mierzona na biegu, skoro TSi ma dużo dłuższe przełożenia?

A co to za porownanie 6 biegow w passacie vs 5 biegow BMW. na niekorzysc bmw a i tak szybsze ...

 

38 minut temu, Polarny napisał:

2.4 n/a vs 1.4 TSi to jest dopiero w sam raz, prawda

2,2 w bmw tez zle? porownuje silniki ktore choc troche maja zblizony moment obrotowy. w benzynie troche mniej momentu i przy wyzszych obrotach, mocy max wyzsza ale tez przy wyzszych obrotach. Kastrujac n/a do 4,5-5 tys obrotow, bedzie mial tyle samo mocy co TSI albo podobnie.

 

47 minut temu, Polarny napisał:

Nie wiem, jak inni, ale ja lubię ciszę i pomimo tej ciszy całkiem dobre przyspieszenie

Nie masz wyboru. W superbie masz tylko tsi. Jakbys mial wybor, np dobre niezawodne 2,2-2,4 R4 czy 2,5 R6/V6 czy np 2,8 V6 (bylo kiedys w Audi/VW) to bys gazowal maszyne i cieszyl sie zyciem jak inicjator tego watka :) I nawet nie musialbys nowe kupic zeby bylo podobnie bezawaryjne. Uzywka wystarczylaby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, gregoryj napisał:

Mocy maja tyle samo przy obrotach w n/a o 500 wyzej.

Jak weźmiesz silnik prawie 2x większy, to tak.

Porównaj sobie TEN SAM silnik z turbo i bez.

34 minuty temu, gregoryj napisał:
Godzinę temu, Polarny napisał:

Ale co to za elastyczność mierzona na biegu, skoro TSi ma dużo dłuższe przełożenia?

A co to za porownanie 6 biegow w passacie vs 5 biegow BMW. na niekorzysc bmw a i tak szybsze ...

A kogo obchodzi jakieś 5 biegów w bmw?

Skoro taka honda, słynąca z wiertarkowości, ma krótkie przełożenia, to logiczne że będzie miała trochę lepszą elastyczność.

Tak w ogóle - elastyczność to obroty, a nie biegi.

35 minut temu, gregoryj napisał:

porownuje silniki ktore choc troche maja zblizony moment obrotowy

I zobacz, co musisz stawiać przeciwko TSi, żeby ten moment się wyrównał.

36 minut temu, gregoryj napisał:

Jakbys mial wybor, np dobre niezawodne 2,2-2,4 R4 czy 2,5 R6/V6 czy np 2,8 V6 (bylo kiedys w Audi/VW) to bys gazowal maszyne i cieszyl sie zyciem

Miałem i słabe to było. V6 jeszcze dawał radę, ale pewnie to była bardziej zaleta 2 zaworów/cylinder.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.04.2019 o 11:45, sherif napisał:

AFAIR pisałeś, że będzie hit sprzedaży w tym segmencie.

OK, skoro tak pisałem, było to klasyczne myślenie życzeniowe. Teraz też uważam, że Twingo w segmencie A to absolutny nr 1. Jest wyjątkowe. Na pewno na bardziej dojrzałych rynkach niż nasz, sprzedaje się dużo lepiej. Ale włączyłem na szybko otomotkę i np. od 2014 roku po dziś dzień, więcej jest ogłoszeń o Twingo niż o Adama, który jest przedstawicielem poprawnej klasyki.

Dnia 25.04.2019 o 11:45, sherif napisał:

Pewne rozwiązania techniczne poprostu nie pasują do pewnych segmentów, cen i przeznaczenia auta.

Problem polegający na tym, że większość społeczeństwa ciągnie do pozorów, masek i "ładnie" wyglądających pudełek, a nie do rzeczywistych wartości nie zaczyna się i nie kończy na rynku motoryzacyjnym.

Dnia 25.04.2019 o 11:45, sherif napisał:

To, że wypadło z oferty z pl oznacza, że auto było niedostosowane do potrzeb klientów i nie spełniało ich wymagań.

To normalne, że segment A jest marginalny. Są oczywiście miasta, gdzieś na południu Włoch, gdzie przewaga Twingo nad Clio okaże się gigantyczna. Zmieścić się na raz w przecznicę bądź nie, ale żadna sytuacja rynkowa nie odbiera wartości fajnym samochodom.

Dnia 25.04.2019 o 11:45, sherif napisał:

Nie analizuje rynku ale od ostatnich 10 lat widzę, że popularność Toyot spada

Brzmi to tak: Nie interesuję się piłką nożną, ale wiem, że co cztery lata mistrzem świata zostaje Bułgaria.

Dnia 25.04.2019 o 11:45, sherif napisał:

sama marka nadal nie ma nic czym bym zwojowała rynek

Rynek polski jest dla Toyoty marginesem marginesu i chyba sami dziwią się, że idzie tam tyle aut:

W roku 2018:

Yaris - pozycja druga, Auris ósma, Aygo dwunasta, C-HR szestansta, Corolla siedemnasta wśród klientów indywidualnych.

Wiesz kto jeszcze ma 5 modeli w top 20? Nikt!

Nowa Corolla ma design pod "nowego klienta", jest dużo lepsza od poprzednika, kusi klientów, których drugie imię to "nie jedzie" i umówmy się, że pogadamy o sprzedaży w lutym 2020 r.

Zwracam też uwagę jak nazwa Auris (HB i KB) oraz Corolla (SD) fałszują obraz sprzedaży. Weźmy floty. Nr 1 to niezniszczalna, wiecznie młoda i najlepsza Octavia z wynikiem 17.438 sztuk. Auris+Corolla daje wynik 14.183 sztuki (byłaby druga przed Fabią). Od teraz Corolla jest jedna w trzech wariantach nadwoziowych. Warto będzie śledzić wyniki miesięczne.

Dnia 25.04.2019 o 11:45, sherif napisał:

Mało kto kupuje sentymentem związanym z historią czy pierwszymi modelami w danym segmencie.

Może mało, ale ja...dlaczego nie?

Dnia 25.04.2019 o 11:45, sherif napisał:

C-HR jest zbyt drogi, żeby to pociągnął. Jest fajny, ciekawy ale to za mało.

Jeździłem manualem 1.2 116 KM. Do charakteru auta brakuje mocniejszego silnika. Ma być po FL 180-konna hybryda, ale nie wiem czy będzie to pasowało. Mnie tam pasuje skrzynia M/T, ale silnik 1.8 turbo o mocy 160 KM+ to byłoby trafione w dziesiątkę. Ja jednak uważam, że klienci powiedzą "wow, 180 kunia, to będzie jechało, biere".

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, p i p p napisał:

Problem polegający na tym, że większość społeczeństwa ciągnie do pozorów, masek i "ładnie" wyglądających pudełek, a nie do rzeczywistych wartości nie zaczyna się i nie kończy na rynku motoryzacyjnym.

Bo ludzie w tym segmencie kupują użyteczne auta a nie dla rozwiązań tech. Zresztą mogli zrobić zwykłe tanie FWD i sportową wersję RWD, tak wiem to bardziej skomplikowane i droższe przy wdrożeniu, ale samo auto "dla ludu" z FWD byłoby tańsze i się lepiej sprzedawało. 

 

Godzinę temu, p i p p napisał:

Może mało, ale ja...dlaczego nie?

np jakie auto ?

 

Godzinę temu, p i p p napisał:

Jeździłem manualem 1.2 116 KM. Do charakteru auta brakuje mocniejszego silnika. Ma być po FL 180-konna hybryda, ale nie wiem czy będzie to pasowało. Mnie tam pasuje skrzynia M/T, ale silnik 1.8 turbo o mocy 160 KM+ to byłoby trafione w dziesiątkę. Ja jednak uważam, że klienci powiedzą "wow, 180 kunia, to będzie jechało, biere".

i to kolejny minus aut "z JP" , czyli brak pełnego wyboru kombinacji silnik/skrzynia/napęd. W takim VAG masz znacznie szerszy wybór wersji silnikowych, napędów i skrzyń. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.04.2019 o 16:30, Polarny napisał:

Ale ja nie kwestionuję tego, jakie masz potrzeby. Piszę o tym, że w wolnossaku przy 3 krpm jest nadal bardzo słabo w porównaniu do tego, co daje turbo.

A że tego nie potrzebujesz - to jakby nie jest tematem dyskusji.

 

BTW. Ciekawe zjawisko zauważyłem. Kiedyś w tego typu dyskusjach N/A vs turbo byłem osamotnionym zwolennikiem uturbienia. Teraz jakby liczebność zwolenników się wyrównała. W końcu niektórzy wsiedli w auta z turbobenzynami i przestali teoretyzować, jak mniemam.

 

Nie. W końcu turbiny zaczęły pompować na dole dając dużo momentu przy niskich obrotach zamiast wielkiego laga i ogromnej mocy gdy już w normalnych warunkach należy zmienić bieg na wyższy.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.04.2019 o 20:09, sherif napisał:

Bo ludzie w tym segmencie kupują użyteczne auta a nie dla rozwiązań tech.

Tak, ale ludzie powinni kupować (nie tylko samochody) z zupełnie innymi emocjami w sercu i wiedzą w głowie. Ale umieć dobrze kupować to trudniejsze niż salto w przód i cios karate.

Jednak nie można powiedzieć, że Twingo nie jest użyteczne!

Dnia 27.04.2019 o 20:09, sherif napisał:

Zresztą mogli zrobić zwykłe tanie FWD i sportową wersję RWD

Zrobili zwykłe, tanie RWD 70 KM, wersję turbo 90 KM i sportową wersję GT 110 KM.

Dnia 27.04.2019 o 20:09, sherif napisał:

np jakie auto ?

Sentymentalnie i z miłości do Ravki pierwszej generacji (i drugiej) kupiłem Ravkę generacji trzeciej.

Dnia 27.04.2019 o 20:09, sherif napisał:

i to kolejny minus aut "z JP" , czyli brak pełnego wyboru kombinacji silnik/skrzynia/napęd.

Jeśli chodzi o Toyotę, zgoda, ale Suzuki może się obrazić za to.

Dnia 27.04.2019 o 20:09, sherif napisał:

W takim VAG masz znacznie szerszy wybór wersji silnikowych, napędów i skrzyń.

Tak było dawniej i na ilości kombinacji VAG tracił na jakości. Teraz wybór bardzo się zawęża. Zwróć też uwagę, że jeśli VAG ma 4Motion to jest to full wypas z dużą mocą. A zwróć uwagę na Subaru, Suzuki czy nawet tą, naszą C-HR 4x4. IMO niemieckie produkty są dla zamożnego klienta wielkomiejskiego (Alltrack'i, Beemki z iksem, 4Matic'i), ale zwykły człowiek, któremu potrzeba auta na co dzień, skutecznego w zimie w górach to tylko Japonia wchodzi w grę.

Np. jesteś szwajcarskim producentem sera. Mieszkasz sobie na zboczu góry, chcesz kupić najlepsze i jednocześnie najzwyklejsze auto świata - Golfa. Jak to w Szwajcarii, 4Motion. Po stu stronach cennika jest...jeden, jedyny, kombi 2.0 TDI (już Twoje eko serce dostaje palpitacji) z DSG...kosztuje w Polsce 140 kzł. Nie ma wyboru nadwozia, skrzyni, paliwa, mocy, niczego. Idę o zakład, że więcej jeździ Aventadorów niż tych Alltracków.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.