Skocz do zawartości

VW Polo vs francuskie i koreanskie padla.


wujek

Rekomendowane odpowiedzi

15 godzin temu, kravitz napisał:

 

Tylko jest pewien problem.

Fajnie jakby to USB było dostępne jakos.

Ja nie potrafię dosięgnąć do gniazda trzymając w dwóch palcach kabel z wtyczka.

 

Na zdjęciu widać pilota do bramy, aby pokazać jak to jest głęboko.

To jest mega lipa

 

Rzeczywiscie ukryli w Polo jest blizej.

 

13 godzin temu, kravitz napisał:

 

Serio nie wiem ;]

Nie używałem jeszcze klimy w tym aucie dluzej niż 2-3 minuty. Włączyłem tylko na chwile aby schłodzić wnętrze.

 

Półautomat mam w Lancerze. Działa zasadniczo jak automat, z tym ze ręcznie regulujesz gałką sile nawiewu. Dziwne to jest i zasadniczo nie korzystam. Używam całkowicie ręcznego trybu.

Ja nigdy klimy nie wylaczam chodzi caly rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, cesarz napisał:

Teraz ceny 208 spadły na tyle że jak ktoś chce takie autko to dobry moment. 

Teraz to już resztki 208 zostały (zaraz wchodzi nowa 208) i ceny wzrosły. Parę miesięcy temu był fajny wybór. Za 44k można było wyjechać autem takim jak na zdjęciu. A i za równe 40k. się trafiały oferty (ze zwykłym radiem, bez wyświetlacza).

Polo może i jest fajne, ale od wersji comfortline w górę. Trandline to plastikowa masakra 👎

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, sdss napisał:

Przeczytałem instrukcje, to chyba wystarczy aby umić ustawić klimatyzację w aucie 

? Czy trzeba mieć doktorat? 😁🤣😂🤣🤣😁

Wg mnie wystarczy. Wg innych to niepojęte, jak można ustawiać intensywność grzania, a nie docelową temperaturę. 

Na tyle niepojęte że nie mogą zaakceptować, że ktoś inny to w ogóle jest w stanie pojąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎2019‎-‎04‎-‎16 o 09:21, wujekcybul napisał:

Za granica? A jak sobie to inaczej wyobrazasz? Mozesz wziac Polo i bedziesz iwedzial, ze podlaczysz telefon przez USB i pojedziesz gdzie bedziesz chcial. W tym samym czasie kobita moze sobie komorke ladowac zeby po dojechaniu na miejsce zrobic fote. Mozesz tez wziac Citroena C3 i przed kazdym rondem podlaczac kabel USB bo wlasnie samochod przestal wykrywac telefon. Masz tez do wyboru albo zwiekszysz temperature albo widzisz mape. 

 

W XXI wieku USB i mulitmedia sa tak samo wazne jak inne rzeczy. O spotify nie wspominam bo tu pewnie nadal PR1 sluchajo.

a gniazdo zapalniczki tam jest? bo mi np. potrzebne do podlaczenia zasilacza laptopowego

 

Poza tym, polo juz od lat jest na 1ym miejscu w klasie B. Kosztuje tez troche wiecej ...

Edytowane przez gregoryj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, wujekcybul napisał:

Tak Polo i Fiesta francuzy z tylu za 2018.

Chciałbyś :)

 

Na pierwszym miejscu w Europie oczywiście Gofer ale klasa B bardzo ładnie się poukładała:

źródełko: https://www.best-selling-cars.com/europe/2018-full-year-europe-best-selling-car-models-in-the-eu/

Dane za cały 2018 rok:

2 Renault Clio 336,268 szt.      
3 Volkswagen Polo 299,920 szt.      
4 Ford Fiesta 270,738 szt.      
Edytowane przez Phil_ips
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie u nas w zascianku? Czy w EU? Bo w EU VW i Ford na pierwszych miesjcach. Zabojady i zjadacze psow sa dalej...
Tylko że ci Koreańczycy jak ich nieładnie nazywasz zjadacze psów poszli tak do przodu z motoryzacja że nawet jeśli kiedyś będziemy produkować własne samochody to nigdy ich nie dogonimy.

Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, KYRTAP napisał:

Tylko że ci Koreańczycy jak ich nieładnie nazywasz zjadacze psów poszli tak do przodu z motoryzacja że nawet jeśli kiedyś będziemy produkować własne samochody to nigdy ich nie dogonimy.

Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
 

Co nie zmienia faktu, ze jak postawisz Rio i Polo obok siebie to z wrazenia mozna zaksztusic sie udkiem reksia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Phil_ips napisał:

Chciałbyś :)

 

Na pierwszym miejscu w Europie oczywiście Gofer ale klasa B bardzo ładnie się poukładała:

źródełko: https://www.best-selling-cars.com/europe/2018-full-year-europe-best-selling-car-models-in-the-eu/

Dane za cały 2018 rok:

2 Renault Clio 336,268 szt.      
3 Volkswagen Polo 299,920 szt.       
4 Ford Fiesta 270,738 szt.      

Tak to wynika byc moze ze zmiany modelu i WLTP. Fiesta nowa sprzedaje sie slabiej ale, ze ludzie Clio kupuja to nie rozumiem.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

ale, ze ludzie Clio kupuja to nie rozumiem.

 

To proste. Clio w przeciwieństwie do Polo jest ładne. Już od dawna wiadomo, że jeśli mówimy o niemieckiej stylistyce to najlepiej wychodzą im czołgi. Polo to taki mały czołg porucznika Grubera, a kobiety, bo one kupują klasę B tego nie lubią.

Zobaczysz co będzie jak wejdzie Clio V. Fabryki nie nadążą z produkcją. Szczególnie, że we Francji już jest w cennikach.

 

 

 

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

  • Lubię to 4
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogladalem ostatnio nowe Clio i Polo. I o ile z wygladu podoba mi sie ten maly francuz i cenowo jest bardziej przystepny jako nowe auto. To pod kazdym wzgledem wolalbym polo. 
Clio 4 jest już na rynku od 7 lat, Polo od roku. Widzisz różnicę? A i tak jest najlepiej sprzedającym się autem klasy B w 2018 roku. Ciekawe co będzie kiedy Renault zacznie sprzedawać piątą generację?

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Phil_ips napisał:

Clio 4 jest już na rynku od 7 lat, Polo od roku. Widzisz różnicę? A i tak jest najlepiej sprzedającym się autem klasy B w 2018 roku. Ciekawe co będzie kiedy Renault zacznie sprzedawać piątą generację?

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka
 

Wiem, ze te auta dzieli 5 lat roznicy. Ale Clio V generacji nie ma w sprzedazy i ciezko mi porownac chodzac po salonach za nowym autem i przeciez piszemy o autach sprzedanych. Ja osobiscie wole dolozyc te pare tys roznicy. Bylem tez w skodzie i fabia na starej plycie tez wydaje mi sie byc bardziej dopracowanym autem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Phil_ips napisał:

159 000 ludzi stwierdziło, że jednak Clio jest bardziej dopracowane niż Fabia.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka
 

Rozumiem, że masz Renault, ba nawet ja też mam Megane. Ale nie jestem ślepo zapatrzony na tą markę. Równie dobrze, mogę napisać, że ludzi nie było stać na zakup Polo i z wyboru finansowego jeżdżą teraz Clio. Ja wyraziłem swoje zdanie po salonowym tourne, a Ty się wypowiadasz w imieniu 159 tys, że jednogłośnie uznali,że Clio jest bardziej dopracowane.

 

BTW żeby mnie było wtedy stać na golfa, to bym nie kupił meganki :D 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że masz Renault, ba nawet ja też mam Megane. Ale nie jestem ślepo zapatrzony na tą markę. Równie dobrze, mogę napisać, że ludzi nie było stać na zakup Polo i z wyboru finansowego jeżdżą teraz Clio. Ja wyraziłem swoje zdanie po salonowym tourne, a Ty się wypowiadasz w imieniu 159 tys, że jednogłośnie uznali,że Clio jest bardziej dopracowane.
 
BTW żeby mnie było wtedy stać na golfa, to bym nie kupił meganki :D 
 
Mam już drugie Megane Grandtour, a wybór był wielce pragmatyczny. W tej klasie nie ma moim zdaniem na dzień dzisiejszy konkurenta dla Meganki Grandtour za wyjątkiem Octavii Kombi, która jednak powoduje odruch wymiotny.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Phil_ips napisał:

Mam już drugie Megane Grandtour, a wybór był wielce pragmatyczny. W tej klasie nie ma moim zdaniem na dzień dzisiejszy konkurenta dla Meganki Grandtour za wyjątkiem Octavii Kombi, która jednak powoduje odruch wymiotny.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka
 

Jest Golf/Leon/Focus i koreanskie padla. Wybor jest pytanie co lepsze. Nie moj target wiec sie nie wypowiadam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jakubek napisał:

Syn ma w garażu Megane kombi 1.2 tce 115 bose 2015r oraz Astrę k 5dr 1.4 125 Elite + jakieś pakiety z 2017 r. Stwierdził że astra zjada Reno bez dwóch zdań.wykonaniem przyjemnością z jazdy i osiągami.

Megane w wersji 130KM już tak oczywiste nie jest względem astry. Niby 15KM ale wyraźnie czuć różnicę. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest Golf/Leon/Focus i koreanskie padla. Wybor jest pytanie co lepsze. Nie moj target wiec sie nie wypowiadam. 
A i owszem. Faktycznie może Focus jeszcze jest warty uwagi. Golf, Leon są małe, mają wyraźnie mniej miejsca w kabinie. Toyota jest nie do wytrzymania ze względu na hałas. Kokpit w astrze wygląda jak dom cygana i jest klaustrofobicznie ciasny. 308 schodzi z rynku itd.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Syn ma w garażu Megane kombi 1.2 tce 115 bose 2015r oraz Astrę k 5dr 1.4 125 Elite + jakieś pakiety z 2017 r. Stwierdził że astra zjada Reno bez dwóch zdań.wykonaniem przyjemnością z jazdy i osiągami.
No proszę Cię. Miałem M3 Grandtour 1.9 dci, a kumpela ma Astrę 1.4t, którą czasami się przemieszczam, z reguły po to by zobaczyć co znowu się spierniczyło i wykasować błędy. Tutaj nie ma porównania i pod względem jakości auta (chociaż w renault potrafią zatrzeszczeć uszczelki w drzwiach) i pod względem trakcji i wygody podróżowania.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Phil_ips napisał:

Kokpit w astrze wygląda jak dom cygana i jest klaustrofobicznie ciasny.

O której Astrze piszesz, J (moim zdaniem ta jest ciasna i wyglada jak dom cygana, ale to stary model jest) czy K?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, jakubek napisał:

Syn ma w garażu Megane kombi 1.2 tce 115 bose 2015r oraz Astrę k 5dr 1.4 125 Elite + jakieś pakiety z 2017 r. Stwierdził że astra zjada Reno bez dwóch zdań.wykonaniem przyjemnością z jazdy i osiągami.

z pewnością. Kilka razy podchodziło Renault do mnie flotowo, słabe te auta robią.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Phil_ips napisał:

No proszę Cię. Miałem M3 Grandtour 1.9 dci, a kumpela ma Astrę 1.4t, którą czasami się przemieszczam, z reguły po to by zobaczyć co znowu się spierniczyło i wykasować błędy. Tutaj nie ma porównania i pod względem jakości auta (chociaż w renault potrafią zatrzeszczeć uszczelki w drzwiach) i pod względem trakcji i wygody podróżowania.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka
 

Ja mialem sluzbowe Megane III 1.6 i wiekszej porazki motoryzacyjnej nie widzialem. Juz tu wielokrotnie pisalem wiec nie chce pisac kolejny raz. Po przesiadce do focusa 1.6 odczulem wyrazna ulge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem sluzbowe Megane III 1.6 i wiekszej porazki motoryzacyjnej nie widzialem. Juz tu wielokrotnie pisalem wiec nie chce pisac kolejny raz. Po przesiadce do focusa 1.6 odczulem wyrazna ulge.
I tu się zgodzę. 1.6 to całkiem inne auto. Jedyne co dobre to możliwość w włożenia gazu. Kiedyś w ASO dali mi zastępczaka 1.6. Byłem bardzo szczęśliwy kiedy wsiadłem do swojego auta.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, wujekcybul napisał:

Ja mialem sluzbowe Megane III 1.6 i wiekszej porazki motoryzacyjnej nie widzialem. Juz tu wielokrotnie pisalem wiec nie chce pisac kolejny raz. Po przesiadce do focusa 1.6 odczulem wyrazna ulge.

Nie znasz się 🤣francuskie auta są najlepsze 🤣

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie. Nie znasz się. Niemieckie są najlepsze. Szczególnie, te w których po 100 000 km trzeba silnik wymienić bo to oczywiście część eksploatacyjna. Albo te, w których silnik wchodzi w specjalny tryb :) albo te, które ścierają napęd pompy oleju, a najlepszy jest 2.5 tdi. Jeszcze weźmy wymianę rozrządu z wyciąganiem silnika. Czekaj, a jakie przezwisko ma Insignia?
Normalnie finezja techniki.

Jakie jest pierwsze pytanie kiedy ktoś szuka niemieckiego auta: Czy silnik jest już ten poprawiony czy jeszcze ten stary?



Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykładowo odtwarzanie spotify przez bletooth był jednym z moich priorytetów przy wyborze auta. I muszę przyznać ze w skodzinie działa to znakomicie. A USB to dodatkowa ładowarka do sprzętów których ciągle przybywa. 
Jesteś po prostu zacofany technologicznie 
Ja byłem w szoku jak fajnie gra Spotify przez bluetooth w Prius z 2012 roku. W takim samym roczniku Opla grało to beznadziejnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Phil_ips napisał:

Nie, nie. Nie znasz się. Niemieckie są najlepsze. Szczególnie, te w których po 100 000 km trzeba silnik wymienić bo to oczywiście część eksploatacyjna. Albo te, w których silnik wchodzi w specjalny tryb :) albo te, które ścierają napęd pompy oleju, a najlepszy jest 2.5 tdi. Jeszcze weźmy wymianę rozrządu z wyciąganiem silnika. Czekaj, a jakie przezwisko ma Insignia?
Normalnie finezja techniki.

Jakie jest pierwsze pytanie kiedy ktoś szuka niemieckiego auta: Czy silnik jest już ten poprawiony czy jeszcze ten stary?

emoji1787.pngemoji1787.pngemoji3.pngemoji3.png

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka
 

 

Rzeczywiście 1.2 TCE i nowe 1.3 TCE to wzór trwałości i bezawaryjności. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co wiesz o tce 1.33? IMO bardzo dobry silnik, w którym garściami brano technologię z 1.6 tce, i o którym nie słyszałem złych opini. Wiesz, że MB też ładuje do A klasy te motorki?

BTW Renault miało 2 fakapy z silnikami. 1.9 dci 120 KM i 1.2 tce, które wynikały z polityki serwisowej, a nie konstrukcji silnika. Cała reszta jest poszukiwana. Za to VW w każdym silniku ma fakap i go poprawia.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Phil_ips napisał:

BTW Renault miało 2 fakapy z silnikami. 1.9 dci 120 KM i 1.2 tce, które wynikały z polityki serwisowej, a nie konstrukcji silnika. Cała reszta jest poszukiwana. Za to VW w każdym silniku ma fakap i go poprawia.

 

1.5 dci, 3.0 dci tez się sypaly ponad norme... Z reszta, wyniki sprzedaży Renault na tle VW mowia same za siebie :ok:

Za wyjątkiem Clio to cala reszta w Renault to niestety ułamek sprzedaży VW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.04.2019 o 13:00, wujekcybul napisał:

Lepsza galka niz dotykowe sterowanie.

Boże ostatnio jechałem takim Clio znajomej co jakiś geniusz wpadł na to że wszystko jest w tablecie. Totalna miazgo masakra. Jakby to było moje to chyba bym poprzecinał kable przewiercił ten tablet i osadził w nim heble. Drugi geniusz wymyślił że wszystko jest z błyszczącego plastiku więc przy normalnym użytkowaniu cały czas wnętrze wygląda jak niemyte od roku. Wspaniały francuski wynalazek. A i jeszcze do tego ten silnik 0.9 to jakiś totalny żart. Pedal gazu daje odczucia jazdy gumą z majtek a nie silnikiem. Trzeba mieć poklady cierpliwości żeby jeździć tym g... dłuższy czas.

Edytowane przez koNik
  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Swietny watek, jak zwykle każdy chwali swoje :hehe:

 

oczywiście;] ale na poważnie, coby nie pisać o megane IV i astrze IV to ta pierwsza jest dużo lepiej wyciszona, a i fotele ma też wygodniejsze. Porównanie na podstawie pierwszego prywatnego i drugiego służbowego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, r1sender napisał:

oczywiście;] ale na poważnie, coby nie pisać o megane IV i astrze IV to ta pierwsza jest dużo lepiej wyciszona, a i fotele ma też wygodniejsze. Porównanie na podstawie pierwszego prywatnego i drugiego służbowego. 

 

Calkiem możliwe, ale Astre IV to trzeba porownywac z Megane 3 ;)

Inna kwestia, ze w Astrze były chyba ze 3 rodzaje foteli, a 1.4T przy prędkościach autostradowych jest wg mnie calkiem ciche ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
1.5 dci, 3.0 dci tez się sypaly ponad norme... Z reszta, wyniki sprzedaży Renault na tle VW mowia same za siebie :ok:
Za wyjątkiem Clio to cala reszta w Renault to niestety ułamek sprzedaży VW.
Ile marek sprzedaje VW, a ile Renault?

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Phil_ips napisał:

A co wiesz o tce 1.33? IMO bardzo dobry silnik, w którym garściami brano technologię z 1.6 tce, i o którym nie słyszałem złych opini. Wiesz, że MB też ładuje do A klasy te motorki?

BTW Renault miało 2 fakapy z silnikami. 1.9 dci 120 KM i 1.2 tce, które wynikały z polityki serwisowej, a nie konstrukcji silnika. Cała reszta jest poszukiwana. Za to VW w każdym silniku ma fakap i go poprawia.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka
 

A co 1.2 tce ma nie tak w polityce serwisowej? :nie_wiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Slawcio napisał:

są tak ważne jak hamburgery w McDonald's :ok:

Dla mnie ważniejszy jest dobry system multimedialny z Android Auto, niż ocynk blachy czy inne nieistotne z punktu widzenia pierwszego właściciela rzeczy. I auto, mające dwa porty USB wygrywa u mnie z autem, mającym jedno, choćby było to kosztem żywotności silnika. Po prostu ostatnio coraz bardziej cenię wygodę. Dobre wyciszenie, automat, obsługa telefonu - to jest to, co się liczy. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem w tej chwili we Włoszech, w Pizie. Z ciekawości obserwuję czego jeździ najwięcej i najmniej. Na pierwszym miejscu
Clio III i IV generacji i pozostałe Renault. Widać duże ilości Dacii. Przede wszystkim Sandero w wyższych wersjach, jest też dużo Dusterów. Po przeciwnej stronie rankingu jest... uwielbiana w PL Skoda. Można by w zasadzie zapomnieć, że taka marka istnieje.
Z koncernu VW w zasadzie widać tylko VW i Audi. Włoszczyzny jest dużo, ale wcale nie najwięcej. Dużo widać 500L. Fajnie ogląda się małe 500-tki bo są to bardziej wypasione wersje.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wypożyczyłem nówkę Opel Grandland X. Auto z przebiegiem 700 km. Jeśli to coś jest lepsze i dojrzalsze od francuskich padlin to ja przepraszam. Plastiki to ja mam lepsze w bagażniku niż Opel na kokpicie i drzwiach, ciekawie wyglądają dodatki piano. Wyciszenie kabiny słabiutkie. Aha, ma jedno USB.

 

To jest jednak chyba Crossland X. To gówno kosztuje 100 kPLN?

 

 

 

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.