Jump to content
Sign in to follow this  
Flanel

[golf VII variant diesel manual] ręczny i auto hold jak działa?

Recommended Posts

Posted (edited)

Szukam po forach i yt, ale nie mogę do końca zrozumieć jak działa hamulec w golfie. Jeżdżąc na razie rozkminiłem że ((P)) działa jak zwyczajny ręczny, przy czym sam się zwalnia podczas ruszania, i używam tego do ruszania pod górkę, gdy utknę np. na światłach. Teraz pytanie - co robi i kiedy używać Auto hold? I czemu służy przycisk przy drążku z literką P?

image.png.2114b82905ca82f4701ddf0a40594ed3.pngimage.png.3c8bb27b6dde97f4ead38271e6cfa2c2.png

Edited by Flanel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
  • Auto hold - zatrzymujesz się, przytrzymujesz hamulec zasadniczy, włącza się zielona kontrolka ((P)) i działają tylne hamulce jak ręczny. Przy ruszaniu sam się zwalnia.
  • ((P)) - kontrolka świeci się na czerwono to zwykły ręczny. Działa praktycznie tak samo jak auto hold z tą różnicą, że uruchamia się tym przyciskiem o który pytasz.

Być może jest różnica w sile hamowania:hmm:.

EDIT: przy auto hold świecą się światła stop, prawdopodobnie przy ręcznym nie.

Edited by DamU
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Flanel napisał:

działa jak zwyczajny ręczny, przy czym sam się zwalnia podczas ruszania, i używam tego do ruszania pod górkę, gdy utknę np. na światłach. Teraz pytanie - co robi i kiedy używać Auto hold?

Auto hold zrobi to samo, tylko nie będziesz musiał go 'zaciągać' - zrobi to sam jak naciśniesz zwykły hamulec nogą po zatrzymaniu się np. przed skrzyżowaniem (jak kolega wyżej napisał świecą się światła 'stop' w takiej sytuacji).

'P' po prawej chyba wyłącza 'pikanie' czujników parkowania (jeśli dobrze pamiętam, sam dźwięk - na wyświetlaczu nadal widać co i gdzie jest blisko)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

P zwalniasz i zaciągasz samemu, zwykle musisz przytrzymać wcześniej hamulcem. Jak otworzysz drzwi na zapalonym silniku to też Ci się zapali czerwona kontrolka (P).

 

Autohold przytrzymuje cisnienie w układzie hamulcowym jak zahamujesz. Czyli jedziesz, jedziesz i powoli się zatrzymasz to cisnienie w układzie zostanie i wtedy pali się zielone (P). Jak wcisniesz sprzęgło i zaczniesz je puszczać to odpusci.

 

Jak wyłączasz samochód to też załącza się czerwone (P) i wtedy sam się zwolni. Jak zapakujesz ręczny, ręcznie podczas jazdy to się chyba sam nie zwalnia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Cinos napisał:

 Jak zapakujesz ręczny, ręcznie podczas jazdy to się chyba sam nie zwalnia.

Akurat u mnie  ((P))(podczas jazdy) zwalnia się sam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Flanel napisał:

Akurat u mnie  ((P))(podczas jazdy) zwalnia się sam.

czerwony czy zielony?

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Cinos napisał:

czerwony czy zielony?

każdy zwalnia się sam

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 17.04.2019 o 12:16, Cinos napisał:

czerwony czy zielony?

Jeśli mnie wzrok nie myli, to gdy załączam ręcznie ((P)) to robi się ... pomarańczowy?

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, Jerzyk_ napisał:

każdy zwalnia się sam

 

 

no jak widać nie do końca ;] 

 

41 minut temu, Flanel napisał:

Jeśli mnie wzrok nie myli, to gdy załączam ręcznie ((P)) to robi się ... pomarańczowy?

mówiłem o ikonkach na desce :) 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minut temu, Cinos napisał:

no jak widać nie do końca ;]

muszą być zapięte pasy i zamknięte drzwi, wtedy sam

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minut temu, Jerzyk_ napisał:

muszą być zapięte pasy i zamknięte drzwi, wtedy sam

umiem angielski :) 

zwykle po prostu po zaciagnieciu recznego, jak chcialem przeparkowac to zwykle nie zapinalem pasków i zwalnialem recznie

dlatego myslalem ze czerwony, zaciagniety samemu, zwalnia się też samemu :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Cinos napisał:

umiem angielski :) 

zwykle po prostu po zaciagnieciu recznego, jak chcialem przeparkowac to zwykle nie zapinalem pasków i zwalnialem recznie

dlatego myslalem ze czerwony, zaciagniety samemu, zwalnia się też samemu :) 

ja tego nie oglądałem ale pracuje w ASO VW

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 18.04.2019 o 17:34, Jerzyk_ napisał:

ja tego nie oglądałem ale pracuje w ASO VW

potwierdzam widzialem wczoraj jak grzebales w Passacie B8 ;] 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Cinos napisał:

potwierdzam widzialem wczoraj jak grzebales w Passacie B8 ;] 

na blacharni byłeś ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 16.04.2019 o 11:36, Flanel napisał:

Szukam po forach i yt, ale nie mogę do końca zrozumieć jak działa hamulec w golfie. Jeżdżąc na razie rozkminiłem że ((P)) działa jak zwyczajny ręczny, przy czym sam się zwalnia podczas ruszania, i używam tego do ruszania pod górkę, gdy utknę np. na światłach. Teraz pytanie - co robi i kiedy używać Auto hold? I czemu służy przycisk przy drążku z literką P?

image.png.2114b82905ca82f4701ddf0a40594ed3.pngimage.png.3c8bb27b6dde97f4ead38271e6cfa2c2.png

Roznica polega na tym ze autohold hamuje pompa ABS przez pierwszex 2 minuty, a potem jesli nie ruszysz zaciaga reczny zeby nie przegrzac pompy. Reczny to zwykly electro tloczek docoskajacy klocki do tarczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.