Skocz do zawartości

[golf VII variant diesel manual] ręczny i auto hold jak działa?


Flanel

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam po forach i yt, ale nie mogę do końca zrozumieć jak działa hamulec w golfie. Jeżdżąc na razie rozkminiłem że ((P)) działa jak zwyczajny ręczny, przy czym sam się zwalnia podczas ruszania, i używam tego do ruszania pod górkę, gdy utknę np. na światłach. Teraz pytanie - co robi i kiedy używać Auto hold? I czemu służy przycisk przy drążku z literką P?

image.png.2114b82905ca82f4701ddf0a40594ed3.pngimage.png.3c8bb27b6dde97f4ead38271e6cfa2c2.png

Edytowane przez Flanel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Auto hold - zatrzymujesz się, przytrzymujesz hamulec zasadniczy, włącza się zielona kontrolka ((P)) i działają tylne hamulce jak ręczny. Przy ruszaniu sam się zwalnia.
  • ((P)) - kontrolka świeci się na czerwono to zwykły ręczny. Działa praktycznie tak samo jak auto hold z tą różnicą, że uruchamia się tym przyciskiem o który pytasz.

Być może jest różnica w sile hamowania:hmm:.

EDIT: przy auto hold świecą się światła stop, prawdopodobnie przy ręcznym nie.

Edytowane przez DamU
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Flanel napisał:

działa jak zwyczajny ręczny, przy czym sam się zwalnia podczas ruszania, i używam tego do ruszania pod górkę, gdy utknę np. na światłach. Teraz pytanie - co robi i kiedy używać Auto hold?

Auto hold zrobi to samo, tylko nie będziesz musiał go 'zaciągać' - zrobi to sam jak naciśniesz zwykły hamulec nogą po zatrzymaniu się np. przed skrzyżowaniem (jak kolega wyżej napisał świecą się światła 'stop' w takiej sytuacji).

'P' po prawej chyba wyłącza 'pikanie' czujników parkowania (jeśli dobrze pamiętam, sam dźwięk - na wyświetlaczu nadal widać co i gdzie jest blisko)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P zwalniasz i zaciągasz samemu, zwykle musisz przytrzymać wcześniej hamulcem. Jak otworzysz drzwi na zapalonym silniku to też Ci się zapali czerwona kontrolka (P).

 

Autohold przytrzymuje cisnienie w układzie hamulcowym jak zahamujesz. Czyli jedziesz, jedziesz i powoli się zatrzymasz to cisnienie w układzie zostanie i wtedy pali się zielone (P). Jak wcisniesz sprzęgło i zaczniesz je puszczać to odpusci.

 

Jak wyłączasz samochód to też załącza się czerwone (P) i wtedy sam się zwolni. Jak zapakujesz ręczny, ręcznie podczas jazdy to się chyba sam nie zwalnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Jerzyk_ napisał:

każdy zwalnia się sam

 

 

no jak widać nie do końca ;] 

 

41 minut temu, Flanel napisał:

Jeśli mnie wzrok nie myli, to gdy załączam ręcznie ((P)) to robi się ... pomarańczowy?

mówiłem o ikonkach na desce :) 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Jerzyk_ napisał:

muszą być zapięte pasy i zamknięte drzwi, wtedy sam

umiem angielski :) 

zwykle po prostu po zaciagnieciu recznego, jak chcialem przeparkowac to zwykle nie zapinalem pasków i zwalnialem recznie

dlatego myslalem ze czerwony, zaciagniety samemu, zwalnia się też samemu :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Cinos napisał:

umiem angielski :) 

zwykle po prostu po zaciagnieciu recznego, jak chcialem przeparkowac to zwykle nie zapinalem pasków i zwalnialem recznie

dlatego myslalem ze czerwony, zaciagniety samemu, zwalnia się też samemu :) 

ja tego nie oglądałem ale pracuje w ASO VW

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...
Dnia 16.04.2019 o 11:36, Flanel napisał:

Szukam po forach i yt, ale nie mogę do końca zrozumieć jak działa hamulec w golfie. Jeżdżąc na razie rozkminiłem że ((P)) działa jak zwyczajny ręczny, przy czym sam się zwalnia podczas ruszania, i używam tego do ruszania pod górkę, gdy utknę np. na światłach. Teraz pytanie - co robi i kiedy używać Auto hold? I czemu służy przycisk przy drążku z literką P?

image.png.2114b82905ca82f4701ddf0a40594ed3.pngimage.png.3c8bb27b6dde97f4ead38271e6cfa2c2.png

Roznica polega na tym ze autohold hamuje pompa ABS przez pierwszex 2 minuty, a potem jesli nie ruszysz zaciaga reczny zeby nie przegrzac pompy. Reczny to zwykly electro tloczek docoskajacy klocki do tarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.