Jump to content
Majkiel

Rozrząd ?

Recommended Posts

Dziś wracając z pracy, nagle samochód zaczął nierówno pracować, a przy dodawaniu gazu coś stukało, terkotało. Doturlałem się do domu, ale praktycznie nie mogłem dotykać gazu (żeby nie stukało). Jazda 50-60 drogą szybkiego ruchu (ściśle to DTŚ) była dość ekstremalnym przeżyciem, dowiedziałem się nawet o górkach, o których nie miałem pojęcia. Uniacz dojechał do celu :)

Przy uruchamianiu kręci, ale nie chce odpalić, jak mu dam gazu to zaskakuje, pracuje jak stary diesel, wszystkie konie zdechły ;)

Odpinając powoli kable kolejnych świec od cewki, iskry przeskakiwały, więc obydwie cewki wydają się działać, żadnych uszkodzonych czy poluzowanych kabli/wężyków nie widziałem, a na dokładniejsze rozeznanie nie miałem czasu. Czy mógł się przestawić pasek nierządu? Jutro albo pojutrze podepnę laptopa, ale nie wiem czy coś mądrego się dowiem.

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

chodzi jak moja dawna fajerka gdy się machnąłem z rozrządem o jeden ząbek... zdejmij osłonę i sprawdź tak na wszelki wypadek 😄

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Dnia 17.04.2019 o 15:39, fenix8 napisał:

chodzi jak moja dawna fajerka gdy się machnąłem z rozrządem o jeden ząbek... zdejmij osłonę i sprawdź tak na wszelki wypadek 😄

 

Rozrząd wygląda OK, chyba że się nie znam. Jedyne co mi się nie podoba, to fakt że jest chyba zbyt luźny.

 

1381168178_GrneKko.jpg.d3d4469c82478204d25710e915c95252.jpg

 

2029494445_DolneKko.jpg.992feba69e79857bd8ce3e6713a3ef76.jpg

 

Co dalej? Kable, świece?

 

 

W najgorszym wypadku, w ramach dodatkowej atrakcji OZU będzie wycieczka do Gliwic celem reanimacji Uniaka 😜 Stoi całe 30km od ośrodka

 

Edited by Majkiel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Górny znak - ok.
Dolny sprawdź na kole zamachowym pod zaślepką na skrzyni biegów,
Nacięcie lub kropka powinny być przy znaku na obudowie skrzyni który jest od strony chłodnicy.

Ale po pracy silnika sądzę że jest jakiś problem w obwodzie WN - może cewka?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 28.04.2019 o 08:40, pawel_78 napisał:

Górny znak - ok.
Dolny sprawdź na kole zamachowym pod zaślepką na skrzyni biegów,
Nacięcie lub kropka powinny być przy znaku na obudowie skrzyni który jest od strony chłodnicy.

Ale po pracy silnika sądzę że jest jakiś problem w obwodzie WN - może cewka?

 

Zobacze te cewki.

Może zaraził się od drugiego ;) W Punto wymieniałem niedawno cewkę drugiego cylindra i wszelkie objawy niedomagania, szarpania czy nierównej pracy minęły.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Dnia 28.04.2019 o 08:40, pawel_78 napisał:

Nacięcie lub kropka powinny być przy znaku na obudowie skrzyni który jest od strony chłodnicy.

 

O to chodzi?

Skrzynia.jpg.93be84a6e734a692c9047b1e34e5d6d8.jpg

 

Dnia 28.04.2019 o 08:40, pawel_78 napisał:

Ale po pracy silnika sądzę że jest jakiś problem w obwodzie WN - może cewka?

 

Dzisiaj w ogóle nie udało mi się go odpalić :beksa:

IAW Scan wywalił błąd "O3: Cewka zapłonowa 2 - zwarcie z masą lub przerwa". Ale nie wiem na ile mu ufać, bo jak zamieniłem kable pomiędzy cewkami albo je odłączyłem było to samo. Podobnie po wymianie cewki na nową. Dobrze myślę, że cewka 2 połączona jest ze świecą  drugiego i trzeciego cylindra?

Wymontowana cewka ma 7,4kΩ na uzwojeniu wtórnym i 0,5Ω na uzwojeniu pierwotnym, więc wydaje się OK.

 

Czujnik położenia wału?

Edited by Majkiel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak - ten otwór. Ten najbardziej wystający znak to 0 stopni - do ustawienia rozrządu.

Przemierz przewody pomiędzy kompem a cewkami.
Sprawdź też czy na obu cewkach jest plus po zapłonie (lub wtedy gdy pracuje pompa paliwa).
Ta przerwa oznacza brak zasilania tej cewki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 2.05.2019 o 21:21, pawel_78 napisał:

Tak - ten otwór. Ten najbardziej wystający znak to 0 stopni - do ustawienia rozrządu.

Przemierz przewody pomiędzy kompem a cewkami.
Sprawdź też czy na obu cewkach jest plus po zapłonie (lub wtedy gdy pracuje pompa paliwa).
Ta przerwa oznacza brak zasilania tej cewki.

 

Przewody pomiędzy kompem a cewkami są w porządku.

Na obu cewkach jest plus po załączeniu zapłonu, do momentu kiedy pompa paliwa nie przestanie pracować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a błąd w ogóle daje się skasować?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, pawel_78 napisał:

a błąd w ogóle daje się skasować?

 

Nie za bardzo

W ogóle dziwna sprawa, bo jak odłączyłem przewody od obydwu cewek, to nic w kwestii błędów się nie zmieniło.

Coś mi tu śmierdzi ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

a iskrę sprawdzałeś czy jest na oby 4 cylindrach?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 5.05.2019 o 21:20, pawel_78 napisał:

a iskrę sprawdzałeś czy jest na oby 4 cylindrach?

 

 

Dzisiaj sprawdziłem raz jeszcze, wszystkie 4 po kolei.

Co ciekawe, zanim odpiąłem pierwszy kabel zakręciłem i zagadał. Bardzo nierówno, ale bez dodawania gazu odpalił i pyrkał. Po odczepieniu któregoś z kabli, na 3 garach już nie chciał, jak z powrotem był na 4, to też już nie zagadał :(

Przyjrzałem się raz jeszcze ustawieniu rozrządu - jak znacznik na kole wałka jest na równo z nacięciem na głowicy i w okienku rewizyjnym kropka pokrywa się z najbardziej wystającym ząbkiem, to znacznik na kole wału jest jakby przesunięty względem tego nacięcia na silniku.

 

566110625_Rozrzd1.jpg.90aae143d131c93763fc703fcad244a6.jpg

 

A propos paska - tam będzie standardowy z Uno (104 zęby) czy Paliowy (108) ?

 

Jeśli nie rozrząd czy cewka-świece to co? Układ paliwowy, uszczelka pod głowicą?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zacznijmy od tego, że ten pasek jest luźny, a przynajmniej mam takie nieodparte wrażenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, Majkiel napisał:

Dzisiaj sprawdziłem raz jeszcze, wszystkie 4 po kolei.

Co ciekawe, zanim odpiąłem pierwszy kabel zakręciłem i zagadał. Bardzo nierówno, ale bez dodawania gazu odpalił i pyrkał. Po odczepieniu któregoś z kabli, na 3 garach już nie chciał, jak z powrotem był na 4, to też już nie zagadał :(

Przyjrzałem się raz jeszcze ustawieniu rozrządu - jak znacznik na kole wałka jest na równo z nacięciem na głowicy i w okienku rewizyjnym kropka pokrywa się z najbardziej wystającym ząbkiem, to znacznik na kole wału jest jakby przesunięty względem tego nacięcia na silniku.

 

 

Tak ma być. Znak na małym kółku jest do znaku na pasku rozrządu.

 

20 godzin temu, Majkiel napisał:

A propos paska - tam będzie standardowy z Uno (104 zęby) czy Paliowy (108) ?

 

Jeśli nie rozrząd czy cewka-świece to co? Układ paliwowy, uszczelka pod głowicą?

 

sądząc po kształcie zębów - 104 ale nic sobie obciąć za to nie mam.
Co do innych pomysłów katalog dziwnych usterek jest spory.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niewydolność krążeniowa pacjenta zdiagnozowana - ubytek między komorami serca ;)

A tłumacząc na nasze - uszczelka pod głowicą pomiędzy 3 a 4 cylindrem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To do OZU na spokojnie zdążysz z robotą :pub:

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, kudlaty_bytom napisał:

To do OZU na spokojnie zdążysz z robotą :pub:

Pytanie którego OZU ;)

Na tym, to możemy zrobić zlot kropków.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sugerujesz, abym wziął żony auto? :hmm:

Naprawiaj a nie odbiegaj od tematu :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minuty temu, kudlaty_bytom napisał:

Sugerujesz, abym wziął żony auto? :hmm:

Czemu nie :)

 

45 minut temu, kudlaty_bytom napisał:

Naprawiaj a nie odbiegaj od tematu :P

 

Póki co stoi u Pawła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

o widzisz. szybka robota i jazda. najdłużej się schodzi z czekaniem aż splanują, reszta to pikuś

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uszczelka :

upg.jpg.08b049f0208be5ed29788f92d02919ba.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

a 7 lat temu taka ładna była...nowa. ta głowica z tego co pamiętam była sheblowana o 0,5mm. dobrze by było mieć to na uwadze

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Majkiel napisał:

Uszczelka

ładnie ją Panie zmęczyłeś :jem:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 24.05.2019 o 06:01, trychu napisał:

a 7 lat temu taka ładna była...nowa. ta głowica z tego co pamiętam była sheblowana o 0,5mm. dobrze by było mieć to na uwadze


Można dać grubszą uszczelkę - to nie problem.

Zastanawiam się nad przyczyną - skłaniam się ku wadzie samej uszczelki - bo wszystko było dobrze złożone.

Zwłaszcza że jest już kolejny Reinz, który odmówił posługi w dość szybkim czasie  - (bardziej o przebieg mi chodzi).

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie ten silniczek lekko nie miał. w końcu zrobiłem go do kjs-ów. często kręciłem go bardzo wysoko. czy jej pomogłem na samym początu? nie wiem. zawsze można założyć elringa albo innego kolbenszmita o ile jest dostępny.z grubością uszczelki też bym nie szalał. specjalnie go lekko doprężyłem i nic się nie działo. uszczelniacze też były wymieniane wiec mozna je olać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem podobny przypadek z UPG w 1.1 8v w SC i w 1.2 8v Punto 2, obie uszczelki Reinz-a w ten sam sposób się przeplaliły pomiędzy cylindrami. W obu przypadkach przejechane 20-30kkm na lpg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, trychu napisał:

u mnie ten silniczek lekko nie miał. w końcu zrobiłem go do kjs-ów. często kręciłem go bardzo wysoko. czy jej pomogłem na samym początu? nie wiem. zawsze można założyć elringa albo innego kolbenszmita o ile jest dostępny.z grubością uszczelki też bym nie szalał. specjalnie go lekko doprężyłem i nic się nie działo. uszczelniacze też były wymieniane wiec mozna je olać


Będzie Payen czyli dawne Goetze.

Nigdy nie miałem babola na tej marce - nawet po 150kkm w różnych autach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

No wracamy na drogę :drive:
844914fa539adb2a1fc05b04cbe093f4.jpg

 

@pawel_78, dziękuje bardzo :piwko:


Wysłane z mojego Redmi 4X przy użyciu Tapatalka
 

Edited by Majkiel
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nima za co obywatelu. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapomniałem dodać - wleciała cieńsza uszczelka z Payena - taka jak do 1,2 by nie utracić doprężenia silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panie Majster, baaaardzo dobra robota. 😀 Trzeba mu było zrobić z 11:1 stopień sprężania. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.