setor Napisano 19 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2019 (edytowane) Problem jest następujący, przy ruszaniu spod świateł, generalnie po zatrzymaniu i ponownym ruszaniu przez 3 sekundy Croma jest strasznie mułowata, po 3 sekundach dostaje kopa i zbiera się żwawo. Kilka miesięcy temu był wymieniany zawór EGR i zawór turbiny, wszystkie bolączki ustąpiły aż do teraz. Co sprawdzić teraz Edytowane 20 Kwietnia 2019 przez setor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 20 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2019 Zacznij od sprawdzenia EGR-a , może się nie całkiem domyka . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
setor Napisano 20 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2019 Podłączyłem pod interfejs, w MES pokazuje na samym starcie że EGR jest otwarty w 3.98% Nie wiem czy powinien być zamknięty całkowicie, Zauważyłem jeszcze że na jałowym biegu czuć szarpanie budą, widać to nawet po laptopie leżącym na siedzeniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 22 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2019 Z EGR-a nie ma sygnału zwrotnego na ile jest otwarty , to tylko info o wysterowaniu . A jak wyglądają korekcje wtrysków ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 24 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2019 Może wtryski bardzo mocną leją i ci zapchało EGR? Wyjmij i sprawdż czy nie ma nagaru i nie jest zablkowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
setor Napisano 25 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2019 Ok w wolnej chwili czyli jak towarzystwo pójdzie wreszcie do szkoły zajrzę do EGR. A tak przy okazji to jakie wartości korekcji wtrysków uważa się za prawidłowe. Po podłączeniu korekcja wtrysków wynosi od -0.06 do +1,5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 26 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2019 Mierzone na zimnym czy rozgrzanym silniku ? Są rożne szkoły , ale na ogół przyjmuje się , że korekcje powinny się mieścić na ciepłym silniku w zakresie +/- 1.6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 27 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2019 Dnia 26.04.2019 o 07:52, Iron napisał: Mierzone na zimnym czy rozgrzanym silniku ? Są rożne szkoły , ale na ogół przyjmuje się , że korekcje powinny się mieścić na ciepłym silniku w zakresie +/- 1.6 Skąd takie info? Nie to żebym negował, tylko nie mogę znaleźć wiarygodnych informacji w temacie dopuszczalnych korekt w układzie CR Bosch na sterowniku EDC16C39. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 30 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2019 (edytowane) Jeśli auto ożywa powyżej 2000 obrotów to masz zablokowany EGR - warto przeczyścić, koniecznie cewkę rozebrać i spolerować rdzeń .. Jeśli auto ożywa powyżej 2600..3000 obrotów to masz problem z turbina a dokładnie z sterowaniem kierownicami zmiennej geometrii. Najczęściej problemem jest przetarty/popękany wężyk podciśnienia który idzie do zaworka zamocowanego na chłodnicy i dalej do gruszki na turbinie a w 2-giej kolejności ten elektro-zaworek. Sprawdzić czy po dodaniu gazu na biegu jałowym pracuje cięgno gruszki ( wsuwa i wysuwa się ) jeśli nie to szukać przyczyn... Edytowane 30 Kwietnia 2019 przez Lisek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
setor Napisano 19 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2019 (edytowane) Elektro zaworek jakiś czas temu wymieniłem na nowy ale zauważyłem że jest sparciała końcówka dochodząca do elektro zaworka Czy tę samą koncówkę wężyka można dokupić ???? Doszedłem do wniosku że wymienię na nowe całe wężyki podciśnienia. W związku z tym mam pytanie jakiej średnicy i jakiej długości kupić wężyki, przy okazji wymienię też gruchę od sterowania Edytowane 20 Maja 2019 przez setor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
setor Napisano 16 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2019 Problem rozwiązałem, okazało się winny jest zawór EGR. Od razu przestrzegam przed zakupem zamienników, EGR okazał się czysty ale założyłem oryginalny i wyczyszczony zawór Pierburga Od razu osiągi się poprawiły Croma zbiera się jak złoto. Do sprawdzenia wziąłem zamontowany kilka miesięcy temu zamiennik, mimo że zawór był czysty to grzybek nie zamykał się już do końca i przepuszczał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 17 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2019 Czyli pierwsza diagnoza postawiona w drugim poście okazała się trafna w 100% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 17 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2019 To jest w większośc powód takich problemów. Albo sparciałe przewody podciśnienia turbiny A EGR tylko oryginalny - szkoda kasy na zamiennik. To już lepiej ryzykować z używką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
setor Napisano 25 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2019 Dnia 17.06.2019 o 11:19, Iron napisał: Czyli pierwsza diagnoza postawiona w drugim poście okazała się trafna w 100% Dokładnie tak, sprawdziłem to na samym końcu bo byłem przekonany że skoro zamontowałem nowy zawór to na dłuższy czas powinien być spokój. Skupiłem się na sprawdzeniu wężyków od podciśnienia a tu ...zonk. Ale mam nauczkę aby uważać na zamienniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.