Skocz do zawartości

Opel Gliwice bez ‘lokakizacji modelu’ w 2021, Mercedes 10k mniej...


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

Wiec Gliwice są jak narazie do zamkniecia, jak przewidywałem.
 
Handelsblatt, 19/4/2019
 
Dwie opcje były rozważane przez PSA
 
Produkcja 2021 Opel Astra:
75% produkcji w Ellesmere Port i 25% w Rüsselsheim (zamiast Gliwice);
 
- produkcja 75% Astra w Rüsselsheim i produkcja na rynki RHD w Ellesmere Port.
 
Druga opcja zwyciężyła. Gliwice jak narazie pozostają bez alokacji produkcyjnej w 2021.

4b1cc41c2b195cd830a1b15eb10badaf.jpg
 
 - - -

Merc - nowy CEO na dzień dobry wywala 10k ludzi.

Główny powód - EU przepisy krzywosci ogórka kosztują. Wiec nowe motto - ma być drożej za mniej.

Koniec klepania aut Nissan-Renault- Merc - bo wychodzi za tanio i za mało zysku na sztukę.


No i to wina Trump! Kosztuje ich.
 
Sent from my iCrap X using Tapacrap

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, OZI napisał:

Wiec Gliwice są jak narazie do zamkniecia, jak przewidywałem.

Losy tej fabryki są mi całkowicie obojętne ;], jednak nie wyobrażam sobie żeby jej w Gliwicach nie było. Jak nie GM, PSA ktoś zawsze będzie tutaj produkował samochody. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, amazaque napisał:

Jak nie GM, PSA ktoś zawsze będzie tutaj produkował samochody. 

Dlaczego tak uważasz? Dzisiaj oprócz ekonomi liczy się również polityka więc co do przyszłości tej fabryki może być różnie. Nie jest jakimś większym problemem wywiezienie maszyn z hali. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ozi możesz podać źródło informacji o Gliwicach, z pewnych względów mnie to interesuje i muszę komuś linka posłać.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka



@Wojtas_BB po D. Sa nine link po ENG jak trzeba.

https://app.handelsblatt.com/unternehmen/industrie/autobauer-opel-holt-den-astra-zurueck-nach-ruesselsheim/24180912.html


Sent from my iCrap X using Tapacrap
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, OZI napisał:

No tak, ale zauważają, iż: 

 

Das Fazit: In Deutschland betragen die Arbeitskosten für ein Mittelklassefahrzeug laut CAR-Berechnungen im Schnitt 2150 Euro, während in Polen, Ungarn, Slowakei, Portugal bei identischen Werken Einsparungen bis zu 70 Prozent der Arbeitskosten möglich sind. In allen genannten Ländern unterhält PSA Fabriken.

10 godzin temu, amazaque napisał:

Losy tej fabryki są mi całkowicie obojętne ;], jednak nie wyobrażam sobie żeby jej w Gliwicach nie było. Jak nie GM, PSA ktoś zawsze będzie tutaj produkował samochody. 

Morawiecki, ale elektryczne i to 1 mln sztuk. 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, wujekcybul napisał:

Polityka rzadu debili w PL robi swoje. To bardziej decyzja polityczna niz ekonomiczna IMO. Nie wierze, ze w DE bedzie taniej. W okolicy jest sporo fabryk, wiec ludzie znajda robote. 

Nie wymyślaj teorii spiskowych. Pozostawienie zakładów w Rüsselsheim kosztem ewentualnego wygaszania produkcji poza granicami Niemiec było jednym z podstawowych punktów porozumienia GM/Opel - rząd niemiecki - związki zawodowe, związanego ze zgodą na całkowitą likwidację zakładów w Bochum. A co do dat kiedy zapadł wyrok na Gliwice to:

postanowienie o likwidacji zakładów w Bochum - kwiecień 2013,

negocjacje trójstronne (m.in. postanowienie przyszłej likwidacji produkcji w Gliwicach) - maj 2013 - sierpień 2014,

koniec produkcji w Bochum - grudzień 2014.

Jak widać, to ówczesne władze polskie nie zapobiegły planom likwidacji zakładu w Gliwicach.

Edytowane przez szafir
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wymyślaj teorii spiskowych. Pozostawienie zakładów w Rüsselsheim kosztem ewentualnego wygaszania produkcji poza granicami Niemiec było jednym z podstawowych punktów porozumienia GM/Opel - rząd niemiecki - związki zawodowe, związanego ze zgodą na całkowitą likwidację zakładów w Bochum. A co do dat kiedy zapadł wyrok na Gliwice to:
postanowienie o likwidacji zakładów w Bochum - kwiecień 2013,
negocjacje trójstronne (m.in. postanowienie przyszłej likwidacji produkcji w Gliwicach) - maj 2013 - sierpień 2014,
koniec produkcji w Bochum - grudzień 2014.
Jak widać, to ówczesne władze polskie nie zapobiegły planom likwidacji zakładu w Gliwicach.
Czyli wina Tuska ;]

natapane Redmi5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎20‎.‎04‎.‎2019 o 20:37, szafir napisał:

Nie wymyślaj teorii spiskowych. Pozostawienie zakładów w Rüsselsheim kosztem ewentualnego wygaszania produkcji poza granicami Niemiec było jednym z podstawowych punktów porozumienia GM/Opel - rząd niemiecki - związki zawodowe, związanego ze zgodą na całkowitą likwidację zakładów w Bochum. A co do dat kiedy zapadł wyrok na Gliwice to:

postanowienie o likwidacji zakładów w Bochum - kwiecień 2013,

negocjacje trójstronne (m.in. postanowienie przyszłej likwidacji produkcji w Gliwicach) - maj 2013 - sierpień 2014,

koniec produkcji w Bochum - grudzień 2014.

Jak widać, to ówczesne władze polskie nie zapobiegły planom likwidacji zakładu w Gliwicach.

 

Poki co to jeszcze nic w Gliwicach nie zlikwidowali... Pozyjemy, zobaczymy.

Ozi ta fabrykę to już z 5 razy zamykal ;]

 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.