Skocz do zawartości

klimatoronik


Kris88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Stilo od kilku dni z lewej strony grzeje a z prawej chłodzi, domyślam się że to słynne aktywatory więc ścigałem MESa i próbowałem podłączyć do takiego taniego elm327 bt  ale umiem się podłączyć do ENGINE a do climate control już nie

Robię coś złe czy po prostu potrzebny lepszy interface?

 

w propertis zrobiłem test interface i wyszło że success i powinienem się podłączyć do wszystkich modułów can

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standard - do wymiany defroster czyli aktywator odpowiedzialny za nadmuch na szybę czołową i szyby boczne. Jeśli z kratek nawiewów słychać non stop dźwięk cichego buczenia prawdopodobnie ukręcił się również łącznik.

 

https://www.docdroid.net/cV3akAL/wymiana-aktywatorow-klimatyzacji-stilo.pdf

 

Niewykluczone, że do wymiany masz również aktywator (mieszalnik) lewej strony - akurat tego wymienić najłatwiej.

Generalnie do diagnozy Stilo i w ogóle aut z grupy FIAT polecam program Multiecuscan. Tam nieco lepiej opisano błędy i ich potencjalne przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaglądałem zaglądałem ale nie wiem czy wierzyć w właśnie siły 😄

po majówce zerknę na to i zdam relacje :)

 

Te nazwy są czasem trochę mylące raz siłownik raz aktywator a raz defroster...

Czytałem kiedyś że w tych ustrojstwach czasem wystarczy psiknąć kontaktem na potencjometr i słowniczek potrafi ożyć masz może jakieś doświadczenia z tym?

 

w każdym razie rozumie  ze muszę zakupić łącznik i ten defroster

Edytowane przez Kris88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

Ała moje plecy....

 

Zrobiłem wczoraj mały rekonesans rozebrałem defroster - w sumie wydaje mi sie ok ten łącznik cały, silnik coś tam kreci i leci to pozycji takiej skrajnej, zgubiłem 1 śrubkę - masakra to odkręcić zakręcić - popsikałem też ten potencjometr izopranolem

 

Ten aktywator lewy cały czas buczy ale brakło czasu i nakrętki 5,5 by go odkręcić.

 

Podsumowujac dalej nic nie naprawiłem ale wiem że chyba się jednak samemu da...

 

next steps:

 

Odkręcę aktywator lewy i zobaczę czy ten łącznik nie jest połamany.

Pytanko czy przy tym defrosterze da się jakoś multimetrem pomierzyć czy on jest ok?

 

Edytowane przez Kris88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba konieczne jest wyjęcie potencjometru z aktywatora i sprawdzenie oporności podczas jego obracania do skrajnych położeń. Sprawdź też w MES czy w parametrach pracy klimatronika nie da się jakoś podejrzeć ważnych parametrów.

Co do śrubek, najczęściej giną podczas wkręcania. Ja zabezpieczałem się przywiązując do nich nitki. Nawet jak śrubka wpadnie gdzieś do środka to za pomocą nitki bez trudu ją wyciągam.

Edytowane przez bochumil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś miałem wolne wiec dzien drugi walki,

przy aktywatorze lewej strony był urwany ten łącznik, kupiłem w aso cały komplet za 53 zł ( są tam 3 łącznki )

defroster jeszcze raz wyciaglem i dobrze wypisikałem kontaktem

 

po zmotowaniu ogolnie mam wrażenie że siłowniki działają ale kalibracja jakoś tak nie do końca - robiłem ja kilka razy zawsze kończyła się błedem 01 z prawej strony jednak poźniej działanie klimy było już losowe

najpierw powitało mnie zimne powietrze z lewej - myśle sobie udało sie   ale środek znow nie wiał

zrobiłem jeszcze raz - środek wieje ale znow z lewej ciepło.....

i tak kilka razy sie bawiłem

finalnie tak jakby ok ale z prawej jest cieplej niz z lewej

 

pytanko czy robie jakoś źle te kalibracje( klikam lewy i prawy guzik razem i czekam az skonczy sie odliczac ) ? a moze nalezy ją wykonać z poziomu kompa?

 

PS knif z nitka jest całkiem ok ale ja gamon i tak potraciłem śrubki przy odkręcaniu 😄

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przykręciłeś na dwie śrubki (na krzyż) to nic złego się nie wydarzy. Co do kalibracji, ewidentnie masz tam jakiś problem. U mnie każda kalibracja wywołana z przycisków na panelu kończy się powodzeniem (same zera). Jeśli masz 01 oznacza to błąd któregoś z aktywatorów. Bez diagnostyki komputerowej się nie obejdzie. Najlepiej kupić sobie ELM327 USB obsługujący auta z grupy FIAT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://viaken.pl/pl/polski-elm327-v3-ford-mscan-hscan-euroscan-2014.html

 

Niestety, tani nie jest. Ja swojego (V2) kupiłem za 99 zł. Poszukaj jeszcze na allegro sprzedawcy o nicku PMFactory. Handlują takimi zabawkami. Napisz im, że potrzebujesz ELM327 USB do Fiata, może coś zaproponują w lepszych pieniądzach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w czym się gubisz? Interface jest kompatybilny stąd opis w url, że dedykowany do Forda. Po prostu poszli na łatwiznę z adresami. W opisie oferty wytłuszczono:

 

Cytuj

Interfejs umożliwia poprawną pracę z oprogramowaniem FiatECUScan, MultiECUScan
Posiadamy w ofercie dedykowane adaptery do programu Fiat ECU SCAN, MultiEcuScan, Typ1, Typ2, oraz Typ3
Produkt polecany przez www.klubfiatstilo.pl

 

W ofercie z linka 1 który zapodałeś napisano:

 

Cytuj

 

UWAGA WAŻNE : Jeśli elm ma pracować z innymi modułami niż silnik w

FIAT - ALFA ROMEO - LANCIA

proszę poinformuj nas o tym przygotujemy go bezpłatnie pod grupę fiata

 

 

Także napisz do nich wiadomość do jakiego auta chcesz kabel diagnostyczny. Oferta z linku nr 2 będzie dla Ciebie najbardziej odpowiednia. Dzięki przejściówkom połączysz się z poduszkami oraz wspomaganiem i centralką ABS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Kris88 napisał:

Szczerze? Nie polecam elm 327 z allegro. Miałem 3 żaden nie działał tak jak zapewniał producent. 2 sztuki odesłałem na wymianę bez ingerencji w środek typu " wadliwy opornik" itp. przy 3 już olałem temat... Niestety trafiłem na płytkę na której procesory były zeszlifowane. Tzn nie wiadomo jaki to był chip. Wydałem więcej na wysyłki niż te pseudo kable były warte. Na rynku Viaken ma najbardziej odpowiednie kable do diagnostyki... Zadzwoń zapytaj oni doradza ... Uwaga cena nie jest mała ...Ale wg mnie warto i spokój na lata

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, HARDTECHNO napisał:

Szczerze? Nie polecam elm 327 z allegro. Miałem 3 żaden nie działał tak jak zapewniał producent.

 

A pisałeś do nich w zamówieniu, że mają przygotować interface pod obsługę wszystkich centralek CAN Fiata? 

Edytowane przez bochumil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, bochumil napisał:

 

A pisałeś do nich w zamówieniu, że mają przygotować interface pod Fiata? 

Tak @bochumil było wyszczególnione... Te kable to loteria... Na forum multi ECU scan.... Można znaleźć kable które wogole mają płytki nie kompatybilne. Tzn tak jakby ktoś coś polutowal żeby było ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.