Kris88 Napisano 22 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2019 Witam, Stilo od kilku dni z lewej strony grzeje a z prawej chłodzi, domyślam się że to słynne aktywatory więc ścigałem MESa i próbowałem podłączyć do takiego taniego elm327 bt ale umiem się podłączyć do ENGINE a do climate control już nie Robię coś złe czy po prostu potrzebny lepszy interface? w propertis zrobiłem test interface i wyszło że success i powinienem się podłączyć do wszystkich modułów can Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 22 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2019 A masz pełną wersję programu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris88 Napisano 22 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2019 11 minut temu, bochumil napisał: A masz pełną wersję programu? sciagnalem jakas z fiakklubpolska jakas free wiec moze faktycznie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 22 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2019 Te moduły ELM327 bluetooth też czasami płatają figle. Jednego sprzedałem bo nie łączył się wcale, drugi mi się "ugotował" po 5 minutach pracy. Nie ma to jak interface po USB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris88 Napisano 23 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2019 pomożecie :)?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 23 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2019 Standard - do wymiany defroster czyli aktywator odpowiedzialny za nadmuch na szybę czołową i szyby boczne. Jeśli z kratek nawiewów słychać non stop dźwięk cichego buczenia prawdopodobnie ukręcił się również łącznik. https://www.docdroid.net/cV3akAL/wymiana-aktywatorow-klimatyzacji-stilo.pdf Niewykluczone, że do wymiany masz również aktywator (mieszalnik) lewej strony - akurat tego wymienić najłatwiej. Generalnie do diagnozy Stilo i w ogóle aut z grupy FIAT polecam program Multiecuscan. Tam nieco lepiej opisano błędy i ich potencjalne przyczyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris88 Napisano 24 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2019 Mój multiscan z interface elm327 nie dal rady, autem jeździ moja a ta mi oznajmiła że przecież obok pracy ma mechaników z którymi dobrze żyje wiec podjedzie żeby jej tylko sprawdzili. trudna ta wymiana czy dam rady :D?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 24 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2019 A w manual z linka zajrzałeś? Tam masz odpowiedź na swoje pytanie. Ja robiłem sam. Dlatego jest manual Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris88 Napisano 24 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2019 (edytowane) zaglądałem zaglądałem ale nie wiem czy wierzyć w właśnie siły po majówce zerknę na to i zdam relacje Te nazwy są czasem trochę mylące raz siłownik raz aktywator a raz defroster... Czytałem kiedyś że w tych ustrojstwach czasem wystarczy psiknąć kontaktem na potencjometr i słowniczek potrafi ożyć masz może jakieś doświadczenia z tym? w każdym razie rozumie ze muszę zakupić łącznik i ten defroster Edytowane 24 Kwietnia 2019 przez Kris88 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris88 Napisano 8 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2019 (edytowane) Ała moje plecy.... Zrobiłem wczoraj mały rekonesans rozebrałem defroster - w sumie wydaje mi sie ok ten łącznik cały, silnik coś tam kreci i leci to pozycji takiej skrajnej, zgubiłem 1 śrubkę - masakra to odkręcić zakręcić - popsikałem też ten potencjometr izopranolem Ten aktywator lewy cały czas buczy ale brakło czasu i nakrętki 5,5 by go odkręcić. Podsumowujac dalej nic nie naprawiłem ale wiem że chyba się jednak samemu da... next steps: Odkręcę aktywator lewy i zobaczę czy ten łącznik nie jest połamany. Pytanko czy przy tym defrosterze da się jakoś multimetrem pomierzyć czy on jest ok? Edytowane 8 Maja 2019 przez Kris88 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 8 Maja 2019 Udostępnij Napisano 8 Maja 2019 (edytowane) Chyba konieczne jest wyjęcie potencjometru z aktywatora i sprawdzenie oporności podczas jego obracania do skrajnych położeń. Sprawdź też w MES czy w parametrach pracy klimatronika nie da się jakoś podejrzeć ważnych parametrów. Co do śrubek, najczęściej giną podczas wkręcania. Ja zabezpieczałem się przywiązując do nich nitki. Nawet jak śrubka wpadnie gdzieś do środka to za pomocą nitki bez trudu ją wyciągam. Edytowane 8 Maja 2019 przez bochumil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris88 Napisano 13 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2019 Dziś miałem wolne wiec dzien drugi walki, przy aktywatorze lewej strony był urwany ten łącznik, kupiłem w aso cały komplet za 53 zł ( są tam 3 łącznki ) defroster jeszcze raz wyciaglem i dobrze wypisikałem kontaktem po zmotowaniu ogolnie mam wrażenie że siłowniki działają ale kalibracja jakoś tak nie do końca - robiłem ja kilka razy zawsze kończyła się błedem 01 z prawej strony jednak poźniej działanie klimy było już losowe najpierw powitało mnie zimne powietrze z lewej - myśle sobie udało sie ale środek znow nie wiał zrobiłem jeszcze raz - środek wieje ale znow z lewej ciepło..... i tak kilka razy sie bawiłem finalnie tak jakby ok ale z prawej jest cieplej niz z lewej pytanko czy robie jakoś źle te kalibracje( klikam lewy i prawy guzik razem i czekam az skonczy sie odliczac ) ? a moze nalezy ją wykonać z poziomu kompa? PS knif z nitka jest całkiem ok ale ja gamon i tak potraciłem śrubki przy odkręcaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 13 Maja 2019 Udostępnij Napisano 13 Maja 2019 Jak przykręciłeś na dwie śrubki (na krzyż) to nic złego się nie wydarzy. Co do kalibracji, ewidentnie masz tam jakiś problem. U mnie każda kalibracja wywołana z przycisków na panelu kończy się powodzeniem (same zera). Jeśli masz 01 oznacza to błąd któregoś z aktywatorów. Bez diagnostyki komputerowej się nie obejdzie. Najlepiej kupić sobie ELM327 USB obsługujący auta z grupy FIAT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris88 Napisano 13 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2019 dasz jakiegoś linka do sprawdzonego elm327? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 13 Maja 2019 Udostępnij Napisano 13 Maja 2019 https://viaken.pl/pl/polski-elm327-v3-ford-mscan-hscan-euroscan-2014.html Niestety, tani nie jest. Ja swojego (V2) kupiłem za 99 zł. Poszukaj jeszcze na allegro sprzedawcy o nicku PMFactory. Handlują takimi zabawkami. Napisz im, że potrzebujesz ELM327 USB do Fiata, może coś zaproponują w lepszych pieniądzach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kris88 Napisano 13 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2019 (edytowane) troche sie gubie to co podałeś to pisze że ford, ten koleś z allegro ma takie coś https://allegro.pl/oferta/interfejs-elm-ii-327-obd2-usb-diagnostyczny-fiat-7210764472 PS https://allegro.pl/oferta/elm-327-adaptery-fiat-alfa-lancia-multiecuscan-5946769979 ` tu chyba jest pelny mes sdo tego Edytowane 13 Maja 2019 przez Kris88 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 13 Maja 2019 Udostępnij Napisano 13 Maja 2019 Ale w czym się gubisz? Interface jest kompatybilny stąd opis w url, że dedykowany do Forda. Po prostu poszli na łatwiznę z adresami. W opisie oferty wytłuszczono: Cytuj Interfejs umożliwia poprawną pracę z oprogramowaniem FiatECUScan, MultiECUScanPosiadamy w ofercie dedykowane adaptery do programu Fiat ECU SCAN, MultiEcuScan, Typ1, Typ2, oraz Typ3Produkt polecany przez www.klubfiatstilo.pl W ofercie z linka 1 który zapodałeś napisano: Cytuj UWAGA WAŻNE : Jeśli elm ma pracować z innymi modułami niż silnik w FIAT - ALFA ROMEO - LANCIA proszę poinformuj nas o tym przygotujemy go bezpłatnie pod grupę fiata Także napisz do nich wiadomość do jakiego auta chcesz kabel diagnostyczny. Oferta z linku nr 2 będzie dla Ciebie najbardziej odpowiednia. Dzięki przejściówkom połączysz się z poduszkami oraz wspomaganiem i centralką ABS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 13 Maja 2019 Udostępnij Napisano 13 Maja 2019 35 minut temu, Kris88 napisał: troche sie gubie to co podałeś to pisze że ford, ten koleś z allegro ma takie coś https://allegro.pl/oferta/interfejs-elm-ii-327-obd2-usb-diagnostyczny-fiat-7210764472 PS https://allegro.pl/oferta/elm-327-adaptery-fiat-alfa-lancia-multiecuscan-5946769979 ` tu chyba jest pelny mes sdo tego Szczerze? Nie polecam elm 327 z allegro. Miałem 3 żaden nie działał tak jak zapewniał producent. 2 sztuki odesłałem na wymianę bez ingerencji w środek typu " wadliwy opornik" itp. przy 3 już olałem temat... Niestety trafiłem na płytkę na której procesory były zeszlifowane. Tzn nie wiadomo jaki to był chip. Wydałem więcej na wysyłki niż te pseudo kable były warte. Na rynku Viaken ma najbardziej odpowiednie kable do diagnostyki... Zadzwoń zapytaj oni doradza ... Uwaga cena nie jest mała ...Ale wg mnie warto i spokój na lata 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 13 Maja 2019 Udostępnij Napisano 13 Maja 2019 (edytowane) 3 minuty temu, HARDTECHNO napisał: Szczerze? Nie polecam elm 327 z allegro. Miałem 3 żaden nie działał tak jak zapewniał producent. A pisałeś do nich w zamówieniu, że mają przygotować interface pod obsługę wszystkich centralek CAN Fiata? Edytowane 13 Maja 2019 przez bochumil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 13 Maja 2019 Udostępnij Napisano 13 Maja 2019 Aha nie polecam dłubania w ECU za pomocą elm bluetooth. Mała przerwa w connect i masz mine 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 13 Maja 2019 Udostępnij Napisano 13 Maja 2019 Teraz, bochumil napisał: A pisałeś do nich w zamówieniu, że mają przygotować interface pod Fiata? Tak @bochumil było wyszczególnione... Te kable to loteria... Na forum multi ECU scan.... Można znaleźć kable które wogole mają płytki nie kompatybilne. Tzn tak jakby ktoś coś polutowal żeby było .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 13 Maja 2019 Udostępnij Napisano 13 Maja 2019 Opinie kupujących o ofercie z linka nr 2 https://allegro.pl/oferta/elm-327-adaptery-fiat-alfa-lancia-multiecuscan-5946769979#productReviews Także kabel jest kompatybilny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.