Jump to content
Ragless

Szybkie pytanie o olej silnikowy

Recommended Posts

Witam

 

Auto to Mitsubishi Outlander II 2.0 D-ID 2008 model MY2009. Silnik 2.0 to stara konstrukcja VW , 140KM bez CR i bez DPF. Teraz ma przebieg 90000km czyli tak naprawdę znikomy jak na wiek auta z silnikiem Diesel'a. Do tej pory od nowości cały czas na oleju Shell Ultra Extra 5w30 po wycofaniu tego oleju Shell Ultra .. 5W30 teraz ten olej nie do kupienia bo znowu shell zmienił nazwy olejów. Na stronie Shella u doborze oleju do silnika wychodzi że teraz do tego silnika jest najlepszy olej Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30. Czy jak do tej pory używałem oleju 5W30 można przejść bez obaw na 0W30? Wiadomo że ta konstrukcja silnika VW posiadała swoje mankamenty. Ktoś doradzi?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

... możesz wlać tego shella 0w30

... możesz wlać 5w30 innej marki

... to nie jest statek kosmiczny ;) ... na dzisiejsze standardy to stary, niewysilony diesel ... pojedzie na wszystkim

 

... ale zaraz ktoś napisze ci doktorat o olejach i wyciągnie jakieś niezrozumiałe dany z kart charakterystyki ... i wtedy będziesz miał prawdziwy problem ... chcesz tego? 😄 

Edited by Azbest
  • Like 1
  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Ragless napisał:

Teraz ma przebieg 90000km czyli tak naprawdę znikomy jak na wiek auta z silnikiem Diesel'a

Eee, a dla auta z silnikiem benzynowym to kres zywota? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

shell nadal ma 5w30 kwestia tylko jakich parametrów potrzebujesz, albo jakie miał ten poprzedni. Sprawdź, dobierz i po problemie.

Możesz przeskoczyć na 0w30 jak chcesz tylko to nie ma większego sensu.

Przy 5w30 dobrym pomysłem będzie poszukanie oleju pod normę VW 504/507, mają dobre bazy i dodatki, cenowo są też ok. Oczywiście nie dawać się omamić LL.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Wcześniej był łany shell av-l 5w30 ( shell już go nie produkuje) teraz właśnie na tej stronie którą podałeś powyżej jest ze powinien być olej av-l 0w30. Nie chcę się doktoryzowac w olejach moje pytanie brzmiało czy mogę zmienić na ten olej 0w30 i nie zaszkodzić silnikowi (gdyż ten model silnika miał kilka problemów konstrukcyjnych np. z zacieraniem się pompy olejowej, głowicą itp.)

Edited by Ragless

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wcześniej był łany shell av-l 5w30 ( shell już go nie produkuje) teraz właśnie na tej stronie którą podałeś powyżej jest ze powinien być olej av-l 0w30. Nie chcę się doktoryzowac w olejach moje pytanie brzmiało czy mogę zmienić na ten olej 0w30 i nie zaszkodzić silnikowi (gdyż ten model silnika miał kilka problemów konstrukcyjnych np. z zacieraniem się pompy olejowej, głowicą itp.)
Zalej jakiekolwiek 5W30 który spełnia normę dla pompowtrysków tak jak napisał wyżej Kolega Ozarek bodajże 504... Np. Motul Specific.

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.