Skocz do zawartości

Szybkie pytanie o olej silnikowy


Ragless

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Auto to Mitsubishi Outlander II 2.0 D-ID 2008 model MY2009. Silnik 2.0 to stara konstrukcja VW , 140KM bez CR i bez DPF. Teraz ma przebieg 90000km czyli tak naprawdę znikomy jak na wiek auta z silnikiem Diesel'a. Do tej pory od nowości cały czas na oleju Shell Ultra Extra 5w30 po wycofaniu tego oleju Shell Ultra .. 5W30 teraz ten olej nie do kupienia bo znowu shell zmienił nazwy olejów. Na stronie Shella u doborze oleju do silnika wychodzi że teraz do tego silnika jest najlepszy olej Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30. Czy jak do tej pory używałem oleju 5W30 można przejść bez obaw na 0W30? Wiadomo że ta konstrukcja silnika VW posiadała swoje mankamenty. Ktoś doradzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... możesz wlać tego shella 0w30

... możesz wlać 5w30 innej marki

... to nie jest statek kosmiczny ;) ... na dzisiejsze standardy to stary, niewysilony diesel ... pojedzie na wszystkim

 

... ale zaraz ktoś napisze ci doktorat o olejach i wyciągnie jakieś niezrozumiałe dany z kart charakterystyki ... i wtedy będziesz miał prawdziwy problem ... chcesz tego? 😄 

Edytowane przez Azbest
  • Lubię to 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

shell nadal ma 5w30 kwestia tylko jakich parametrów potrzebujesz, albo jakie miał ten poprzedni. Sprawdź, dobierz i po problemie.

Możesz przeskoczyć na 0w30 jak chcesz tylko to nie ma większego sensu.

Przy 5w30 dobrym pomysłem będzie poszukanie oleju pod normę VW 504/507, mają dobre bazy i dodatki, cenowo są też ok. Oczywiście nie dawać się omamić LL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej był łany shell av-l 5w30 ( shell już go nie produkuje) teraz właśnie na tej stronie którą podałeś powyżej jest ze powinien być olej av-l 0w30. Nie chcę się doktoryzowac w olejach moje pytanie brzmiało czy mogę zmienić na ten olej 0w30 i nie zaszkodzić silnikowi (gdyż ten model silnika miał kilka problemów konstrukcyjnych np. z zacieraniem się pompy olejowej, głowicą itp.)

Edytowane przez Ragless
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej był łany shell av-l 5w30 ( shell już go nie produkuje) teraz właśnie na tej stronie którą podałeś powyżej jest ze powinien być olej av-l 0w30. Nie chcę się doktoryzowac w olejach moje pytanie brzmiało czy mogę zmienić na ten olej 0w30 i nie zaszkodzić silnikowi (gdyż ten model silnika miał kilka problemów konstrukcyjnych np. z zacieraniem się pompy olejowej, głowicą itp.)
Zalej jakiekolwiek 5W30 który spełnia normę dla pompowtrysków tak jak napisał wyżej Kolega Ozarek bodajże 504... Np. Motul Specific.

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.