Jump to content
szastan

Wyważanie kół

Recommended Posts

Taki temat, ponieważ po zmianie opon stwierdziłem że jak na początku jeździło się gładko tak po jakimś czasie jednak, szczególnie przy prędkościach autostradowych czuć wibracje, chcę się wybrać na weryfikację no i czytałem że można wyważać dynamicznie, macie z tym doświadczenie? Zwrócić na coś szczególnego uwagę? A może jakieś ogólnopolskie lub trójmiejskie warsztaty polecacie które podejdą do tematu z odpowiednim profesjonalizmem? Czy taka usługa to tylko marketing i należy jednak iść w ślady praojców i wyważać zdjęte koła?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spróbuj wyważyć ponownie.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, rwIcIk napisał:

Spróbuj wyważyć ponownie.

 

też bym za tym był, z tym że teraz bym się przyjrzał czy na pewno felga jest czysta jak idzie do wyważenia i zrzucają wszystkie stare odważniki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale w sensie że iść do tego samego warsztatu i reklamować czy iść do nowego? ASO to robiło i raczej nie będę im się pchać do stanowiska patrzeć czy odważniki odklejają

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym wrócił do ASO.

Zmieniam gumy w ASO i do tej pory było bez zarzutu.

Za to u gumiarzy różnie było - często trzeba było ponownie wyważać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@szastan ale na alu widac odrazu czy są tylko nowe odważniki, czy są też stare brudne, które potem mogą się odkleić i wiadomo jak jest

Share this post


Link to post
Share on other sites

w ten sposób, to tak nowe zostały założone

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, rwIcIk napisał:

Zmieniam gumy w ASO i do tej pory było bez zarzutu.

 

wiesz że to jest żaden argument :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minut temu, szastan napisał:

 

wiesz że to jest żaden argument :) 

Wydawałoby się, że powinni mieć porządne maszyny ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
57 minut temu, rwIcIk napisał:

Wydawałoby się, że powinni mieć porządne maszyny

Tylko niedobory w wiedzy praktycznej w tym zakresie.

Trzeba jechać do specjalisty, który zęby zjadł na serwisie opon a nie do patałachów z ASO, gdzie do takich pierdół posyłają praktykanta.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, rwIcIk napisał:

Ja bym wrócił do ASO.

Zmieniam gumy w ASO i do tej pory było bez zarzutu.

Za to u gumiarzy różnie było - często trzeba było ponownie wyważać.

Po aso jest lepiej bo jak serwisujesz w aso to masz nowy samochód i nowe opony ;]

Jak się zestarzeje to idzie do gumiarza ;]

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dobra, ale powiedzcie mi co z tym dynamicznym wyważaniem bo mnie to jednak intryguje, czy ma to sens, no bo w sumie razem z kołem jeszcze pracuje tarcza, sama piasta, półosie, tylko czy mają one aż tak duży wpływ żeby można było to odczuć? No i co z mechanizmem różnicowym podczas takiego wyważania, nie szkodzi mu to? :hmm: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
No dobra, ale powiedzcie mi co z tym dynamicznym wyważaniem bo mnie to jednak intryguje, czy ma to sens, no bo w sumie razem z kołem jeszcze pracuje tarcza, sama piasta, półosie, tylko czy mają one aż tak duży wpływ żeby można było to odczuć? No i co z mechanizmem różnicowym podczas takiego wyważania, nie szkodzi mu to? :hmm: 
Nie zdarzyło mi się, żeby w sprawnym samochodzie zwykłe wyważanie nie dało efektów, a tych samochodów przerobiłem w sumie dziesiątki. W związku z tym uważam, że to bajer do naciągania na kasę przez "nowoczesnych" mechaników. Ogólnie widzę tendencję, że wiele warsztatów ma więcej sprzętu niż talentu i później próbują wszystkim wmawiać, że jak się u nich nie wykona super usługi to nie może być dobrze. Ja bym to porównał do Audiofilów i ich bulgulatorów do kabla zasilającego wzmacniacz i cudownych kabli bez których dźwięk nie jest soczysty i pełny.

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za opinię, auto nie ma dwóch lat, jest na gwarancji po przeglądzie i sprawne stąd się skłaniam jednak ku nieumiejstwu majstra w ASO.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
59 minut temu, szastan napisał:

Dzięki za opinię, auto nie ma dwóch lat, jest na gwarancji po przeglądzie i sprawne stąd się skłaniam jednak ku nieumiejstwu majstra w ASO.

Pójdź do starego, doświadczonego gumiarza i poproś o zmniejszenie tolerancji ze standardowych 5g. do 2 lub 1g. Jeśli dalej będzie bicie lub drżenie to albo koło jest krzywe (felga lub opona) albo to skutek problemu np. w półosi itp.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Taki temat, ponieważ po zmianie opon stwierdziłem że jak na początku jeździło się gładko tak po jakimś czasie jednak, szczególnie przy prędkościach autostradowych czuć wibracje, chcę się wybrać na weryfikację no i czytałem że można wyważać dynamicznie, macie z tym doświadczenie? Zwrócić na coś szczególnego uwagę? A może jakieś ogólnopolskie lub trójmiejskie warsztaty polecacie które podejdą do tematu z odpowiednim profesjonalizmem? Czy taka usługa to tylko marketing i należy jednak iść w ślady praojców i wyważać zdjęte koła?



Pojedz do K&K na Kartuska

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie czytajcie co pisze autor, samochód nie ma dwóch lat i jest na gwarancji ! Wracać do ASO, grzecznie poprosić o poprawkę, bo samochód wibruje i po sprawie.

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, szastan napisał:

No dobra, ale powiedzcie mi co z tym dynamicznym wyważaniem bo mnie to jednak intryguje, czy ma to sens, no bo w sumie razem z kołem jeszcze pracuje tarcza, sama piasta, półosie, tylko czy mają one aż tak duży wpływ żeby można było to odczuć?

 

Moim zdaniem mają wpływ znikomy i nieobserwowalny.

W końcu piasta, półosie i przeguby to max te 6-7 cm promienia. To by musiała chyba 200-gramowa szajba być tam przykręcona, żeby coś odczuć.

Tarcza ma promień trochę większy, ala tarcza to element toczony i wyważany no i też to ułamek promienia opony.

Dla mnie takie wyważanie dynamiczne to moto-VooDoo - ewentualne korzyści to brak demontażu koła, ale nie sama "jakość" wyważania.

 

Za złe wyważenie zawsze odpowiada stan/jakość opon, felgi no i rzetelność samego wyważania.

Oczywiście krzywa piasta, krzywa felga i krzywa opona również może dać wrażenie "niewyważenia" - ale tu siłą rzeczy żadne wyważanie nie pomoże.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy delikatne wibracje na kierownicy maja zly wplyw na auto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wywazyc u dobrego wulkanizatora. Moze trzeba obrocic opone a moze felga krzywa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, patgaw napisał:

Czy delikatne wibracje na kierownicy maja zly wplyw na auto?

Jakieś tam zużycie elementów, głównie układu kierowniczego i zawieszenia, zapewne powodują. Pytanie-na ile faktycznie są delikatne;]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ludzie czytajcie posty autora wątku!! Auto na gwarancji, jechać i reklamować źle wykonaną usługę w ASO, a nie pierdzielić głupoty na forum AK i tracić czas tocząc wątek o niczym. Po co robicie doktorat z tak banalnej sprawy...

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, szastan napisał:

No dobra, ale powiedzcie mi co z tym dynamicznym wyważaniem bo mnie to jednak intryguje, czy ma to sens, no bo w sumie razem z kołem jeszcze pracuje tarcza, sama piasta, półosie, tylko czy mają one aż tak duży wpływ żeby można było to odczuć? No i co z mechanizmem różnicowym podczas takiego wyważania, nie szkodzi mu to? :hmm: 

 

Kupiłem kiedyś opony letbie Nokian i nie dalo sie ich za Chiny wyważyć. Dopiero po doważeniu na aucie przestawało trząść kierą. To był jedyby raz kiedy musiałem coś takiego zrobić. Więc jesli Twoje opony nie są nowym zakupem być może z jakąś wadą, to po prostu pojedź do porządnego warsztatu i niech je normalnie wyważą.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Spajdi napisał:

Ludzie czytajcie posty autora wątku!! Auto na gwarancji, jechać i reklamować źle wykonaną usługę w ASO, a nie pierdzielić głupoty na forum AK i tracić czas tocząc wątek o niczym. Po co robicie doktorat z tak banalnej sprawy...

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka
 

W ASO nie ma dobrego wulkanizatora zaplacilbym 80zl u dobrego i nie marnowal czasu na umawianie sie i cudowanie.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Vadero napisał:

 

Kupiłem kiedyś opony letbie Nokian i nie dalo sie ich za Chiny wyważyć. Dopiero po doważeniu na aucie przestawało trząść kierą. To był jedyby raz kiedy musiałem coś takiego zrobić. Więc jesli Twoje opony nie są nowym zakupem być może z jakąś wadą, to po prostu pojedź do porządnego warsztatu i niech je normalnie wyważą.

Cos takiego teraz przerabiam na letnich runflatach. Nie mogli doważyć , kiera biła cały czas . 

Poszły do reklamacji niby mam już przyznaną jedną nową oponę ale moim zdaniem jedna nie pomoże ,  i tak ostatnio nie mam czasu do gumiarza podjechać na testy więc śmigam na zimowych :(

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Spajdi napisał:

Ludzie czytajcie posty autora wątku!! Auto na gwarancji, jechać i reklamować źle wykonaną usługę w ASO, a nie pierdzielić głupoty na forum AK i tracić czas tocząc wątek o niczym. Po co robicie doktorat z tak banalnej sprawy...

Naprawdę uważasz, że warto się użerać z patałachami za darmo zamiast zrobić raz a dobrze za 50 czy 80zł?

:hmm:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Naprawdę uważasz, że warto się użerać z patałachami za darmo zamiast zrobić raz a dobrze za 50 czy 80zł?
:hmm:
Tak, tak uważam bo pieniądze to nie wszystko, a ludzie nie powinni dawać się robić w konia za własne pieniądze. Poza tym dlaczego od razu zakładać, że będą problemy, hmm? Przyjedzie, powie, wyważą i będzie załatwione, a jeszcze może jakąś kawę dostanie...

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Spajdi napisał:

Tak, tak uważam bo pieniądze to nie wszystko, a ludzie nie powinni dawać się robić w konia za własne pieniądze. Poza tym dlaczego od razu zakładać, że będą problemy, hmm? Przyjedzie, powie, wyważą i będzie załatwione, a jeszcze może jakąś kawę dostanie...

Skoro też uważasz, że pieniądze to nie wszystko, tym bardziej nie rozumiem po co zalecasz śmieszne oszczędności kosztem czasu i jakości?

Tu nie ma czego zakładać. W żadnym ASO nie ma nikogo, kto ma choć odrobinę doświadczenia przy wyważaniu kół. Robienie tego w ASO i wiara w to, że potrafią jest zwyczajnie naiwne.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Skoro też uważasz, że pieniądze to nie wszystko, tym bardziej nie rozumiem po co zalecasz śmieszne oszczędności kosztem czasu i jakości?
Tu nie ma czego zakładać. W żadnym ASO nie ma nikogo, kto ma choć odrobinę doświadczenia przy wyważaniu kół. Robienie tego w ASO i wiara w to, że potrafią jest zwyczajnie naiwne.
Pierdoły opowiadasz z całym szacunkiem, wyważanie kół to nie naprawa głowicy w jakimś AMG, a robisz z tego prom kosmiczny jakby tylko nie wiadomo jaki spec umiał to zrobić. W ASO zrobią to równie dobrze jak Stefan gumiarz bo również robią tego na pęczki.

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

  • Like 1
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 23.04.2019 o 18:38, szastan napisał:

no i czytałem że można wyważać dynamicznie, macie z tym doświadczenie?

Przecież w większości przypadków stosuje się wyważanie dynamiczne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Spajdi napisał:

Pierdoły opowiadasz z całym szacunkiem, wyważanie kół to nie naprawa głowicy w jakimś AMG, a robisz z tego prom kosmiczny jakby tylko nie wiadomo jaki spec umiał to zrobić. W ASO zrobią to równie dobrze jak Stefan gumiarz bo również robią tego na pęczki.

Bardzo zabawne. Kiedyś się o tym pewnie przekonasz? Mimo wszystko życzę pozostania w tym dobrym samopoczuciu zaklinanej rzeczywistości.

:)

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Spajdi napisał:

Tak, tak uważam bo pieniądze to nie wszystko, a ludzie nie powinni dawać się robić w konia za własne pieniądze. Poza tym dlaczego od razu zakładać, że będą problemy, hmm? Przyjedzie, powie, wyważą i będzie załatwione, a jeszcze może jakąś kawę dostanie...

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka
 

Jedziesz do wulkanizatora trwa to 15 minut. Jedziesz do ASO i szkoda zycia bo umawianie, testy, sprawdzanie. A maszyna ma pewnie duza tolerancje a felgi nie maja gdzie wyprostowac. Bedziesz 3x jezdzil i nie zrobia.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 23.04.2019 o 21:45, szastan napisał:

No dobra, ale powiedzcie mi co z tym dynamicznym wyważaniem bo mnie to jednak intryguje, czy ma to sens, no bo w sumie razem z kołem jeszcze pracuje tarcza, sama piasta, półosie, tylko czy mają one aż tak duży wpływ żeby można było to odczuć? No i co z mechanizmem różnicowym podczas takiego wyważania, nie szkodzi mu to? :hmm: 

Najdokładniej się wywaza reczna wywazarka.

  • dont like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można sprawdzić jakie odważniki wiszą na felgach. U mnie delikatne mrowienie ustało po obróceniu dwóch opon na felgach. Odważniki były po 50g i 55g. Po obróceniu opony wyszły max. 30g i wszystko się uspokoiło. Zaufany wulkanista twierdzi, że 50g to już za dużo i w niektórych autach są problemy. Jak jest więcej niż 40g to obraca opony.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 23.04.2019 o 18:38, szastan napisał:

 Zwrócić na coś szczególnego uwagę?

Oczyścić dokładnie piastę i przylgnię felgi. Umyć felgę z syfu.

 

U mnie skończyło się na prostowaniu felg. [225/45/17 na ciśnieniu 2,8]

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 23.04.2019 o 18:38, szastan napisał:

macie z tym doświadczenie?

 

Osobiście nie mam, ale kumpel miał problem z wibracjami w 2-miesięcznym aucie.

Reklamował to - serwis twierdził że wszystko jest w normie.

Więc pojechał tutaj na wyważanie z testem drogowym i okazało się że trzy z czterech opon (wszystkie nowe) tak biją, że nie da się ich wyważyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, slawekw napisał:

nie da się ich wyważyć.

Wyważyć da się wszystko. Nawet kwadratowe czy trójkątne opony. Jednak kiedy są krzywe wyważanie nic nie da. I to jest źródło problemu.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, Joki napisał:

Wyważyć da się wszystko. Nawet kwadratowe czy trójkątne opony. Jednak kiedy są krzywe wyważanie nic nie da. I to jest źródło problemu.

Jeszcze wspomnę, że odchylenia wcale nie muszą być duże, aby dawać wibracje tylko przy ponad 100 km/h.

Dodatkowo może być efekt nakładania drgań od 2 kół.

 

Dopóki jeździłem na 15", 16" było bezproblemowo.

Balon opony dużo amortyzował.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przypomnę jeszcze taką historię i jeden z możliwych tropów, otóż kupiłem NOWE (aczkolwiek magazynowane ponad rok) opony letnie DUNLOP 195/65/15 i "nie wyważały się"

Próbowałem "doważyć" ze dwa razy bez skutku

Za trzecim inny gumiarz zaordynował dać im na chwilę dużo atmosfer (więcej niż się zwykle daje przy zakładaniu - wartości nie pamiętam ale coś mi się kołacze że 5 atm) celem "ułożenia" i o dziwo potem jak ręką odjął.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdjął koła

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 25.04.2019 o 16:04, slawekw napisał:

 

Osobiście nie mam, ale kumpel miał problem z wibracjami w 2-miesięcznym aucie.

Reklamował to - serwis twierdził że wszystko jest w normie.

Więc pojechał tutaj na wyważanie z testem drogowym i okazało się że trzy z czterech opon (wszystkie nowe) tak biją, że nie da się ich wyważyć.

 

Ale jak jakiś czas temu napisałem o optymalizacji opon (obracaniu tak aby ciężarków było jak najmniej) to AK napisało, że nie mam na co pieniędzy wydawać... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 23.04.2019 o 23:22, TWENTIS napisał:

 

 


Pojedz do K&K na Kartuska

 

 

Umówiłem się u nich na serwis, zobaczymy co z tego wyjdzie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 26.04.2019 o 14:19, lessero napisał:

Jeszcze wspomnę, że odchylenia wcale nie muszą być duże, aby dawać wibracje tylko przy ponad 100 km/h.

Dodatkowo może być efekt nakładania drgań od 2 kół.

 

Dopóki jeździłem na 15", 16" było bezproblemowo.

Balon opony dużo amortyzował.

 

 

 

tu mowa o 225/45R17, też sobie próbowałem tłumaczyć niższym profilem niż w poprzednich autach ale bez przesady żeby jazda po autostradzie czasami była jak po tarce

Share this post


Link to post
Share on other sites

wysłałem Ci namiary na PRIV

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przypomnę jeszcze taką historię i jeden z możliwych tropów, otóż kupiłem NOWE (aczkolwiek magazynowane ponad rok) opony letnie DUNLOP 195/65/15 i "nie wyważały się"
Próbowałem "doważyć" ze dwa razy bez skutku
Za trzecim inny gumiarz zaordynował dać im na chwilę dużo atmosfer (więcej niż się zwykle daje przy zakładaniu - wartości nie pamiętam ale coś mi się kołacze że 5 atm) celem "ułożenia" i o dziwo potem jak ręką odjął.
Miałem te same opony kiedyś, ten sam problem. Uznali reklamacje 2 z 3. Potem już nigdy nie kupiłem Dunlopa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Ale jak jakiś czas temu napisałem o optymalizacji opon (obracaniu tak aby ciężarków było jak najmniej) to AK napisało, że nie mam na co pieniędzy wydawać...
Jakby sami mieli problem, inaczej by śpiewali. Ja przeszedłem to wszystko, naciąłem się na pewne marki i modele i teraz już jest ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byłem dzisiaj na weryfikacji i tak:

- 1 koło miało 15 gram za dużo lub za mało, nie pamiętam

- wszystkie koła napompowane były na 2,7 atm (jak dla auta max zapakowanego)

- opony po dwóch latach są już nieco wyząbkowane

 

Czyli jedno koło doważone, ciśnienie zbite do prawidłowych 2,2 i 2,3 atm, opony zamienione stronami żeby jechały "z włosem", choć to ostatnie mechanik powiedział że tylko powodowało zwiększony hałas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomogło?

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minut temu, szastan napisał:

, opony zamienione stronami żeby jechały "z włosem", choć to ostatnie mechanik powiedział że tylko powodowało zwiększony hałas

Ale wtedy nie zetrą ząbków.

Hałas pewnie by minął po kilku tys. km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.