00Tom00 Napisano 28 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2019 Witam, zastanawiam się nad zakupem przyczepy typu sam, dwuosiowej, hamowanej o DMC 700kg, która w dowodzie posiada wpisaną jedną oś... sprzedający twierdzi, że często jest tak nawet w fabrycznych, oryginalnych przyczepach, gdyż według prawa, gdy dwie osie są obok siebie (przytoczył tutaj jakąś odległość w cm), to w dokumentach jest to traktowane jako jedna oś... jak myślicie? Jest taki przepis? Niestety jest niedziela i nie mogę zadzwonić na żadną staję ani do WK... Szukam w necie, ale może ktoś zgłębiał temat? Kiedyś wypożyczyłem przyczepkę z wypożyczalni i była identyczna sytuacja - DMC 750kg, dwie osie, hamowana a w dokumentach jedna oś... więc może rzeczywiście tak jest i nie ma się czego bać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 28 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2019 26 minut temu, 00Tom00 napisał: DMC 750kg, dwie osie, hamowana a w dokumentach jedna oś... więc może rzeczywiście tak jest i nie ma się czego bać? Tak właśnie jest https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/5365-definicja-osi-pojedynczej/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
00Tom00 Napisano 28 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2019 24 minuty temu, volf6 napisał: Tak właśnie jest https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/5365-definicja-osi-pojedynczej/ Dziękuję za potwierdzenie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 28 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2019 A dlaczego dwie osie ? Do 1000kg spokojnie na jednej osi daje radę Taka dwuosiowa nie wzbudza zainteresowania służb ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur_W_wa Napisano 28 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2019 3 godziny temu, Koonrad napisał: A dlaczego dwie osie ? Do 1000kg spokojnie na jednej osi daje radę Taka dwuosiowa nie wzbudza zainteresowania służb ? Stabilniejsza przy załadunku na solo, oraz przy przetaczaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
00Tom00 Napisano 28 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2019 4 godziny temu, Koonrad napisał: A dlaczego dwie osie ? Do 1000kg spokojnie na jednej osi daje radę Taka dwuosiowa nie wzbudza zainteresowania służb ? Odkąd raz przejechałem się z przyczepą z dwiema osiami, to już zawsze o ile tylko jest taka możliwość, to w wypożyczalni biorę dwuosiowe... nawet jeśli chcę przewieźć coś lekkiego. Z taką przyczepą całkiem inaczej się jeździ (czyt. lepiej, bardziej przewidywalnie, nie czuje się przyczepy). A jeśli dokumenty są ok - tj wagowo mieszczę się z możliwościami auta, to jak chcą służby się interesować, to niech się interesują 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 30 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2019 Dnia 28.04.2019 o 17:05, Artur_W_wa napisał: Stabilniejsza przy załadunku na solo, oraz przy przetaczaniu. Przy przetaczaniu podwójna oś jest bardziej kłopotliwa. Chyba, że tylko prosto się przetacza. Podczas przetaczania trudniej się taką przyczepą manewruje, a załadowaną to już w ogóle. Do tego dochodzi szybsze zużycie opon. Wygodniejsza do przetaczania jest jednoosiowa, tym bardziej, że jest możliwość przykręcenie kółka podporowego. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur_W_wa Napisano 30 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2019 3 godziny temu, fred77 napisał: Przy przetaczaniu podwójna oś jest bardziej kłopotliwa. Chyba, że tylko prosto się przetacza. Podczas przetaczania trudniej się taką przyczepą manewruje, a załadowaną to już w ogóle. Do tego dochodzi szybsze zużycie opon. Wygodniejsza do przetaczania jest jednoosiowa, tym bardziej, że jest możliwość przykręcenie kółka podporowego. Do przetaczania 2 osie są lepsze, do manewrów 1, ale też wszystko zależy od podłoża bo przy luźnym to kółko czasem można sobie darować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 30 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2019 3 godziny temu, Artur_W_wa napisał: Do przetaczania 2 osie są lepsze, do manewrów 1, ale też wszystko zależy od podłoża bo przy luźnym to kółko czasem można sobie darować. Wiadomo. Załadowaną i ciężką przyczepę, obojętnie jaka by nie była, to i tak trudno ręcznie przetoczyć. A co do jazdy z przyczepą to najlepiej jeździ się z taką: W ogóle nie czuje się, że coś się za nami toczy. Hak w samochodzie nie ma żadnego pionowego obciążenia. Nic nie trzęsie, nie podskakuje. Rewelacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihó1435053663 Napisano 15 Maja 2019 Udostępnij Napisano 15 Maja 2019 Kojarzę, że ma znaczenie odległość między osiami. Mam SAM dwuosiową, w papierach jedna oś, w rzeczywistości jedna za drugą. Stabilniejsza na pewno. Ręką prawie nie przepycham, jak już, to tylko pustą, a wtedy naciskam na dyszel, by de facto manewrować jedną osią (tylna idzie w górę) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 19 Maja 2019 Udostępnij Napisano 19 Maja 2019 Dnia 30.04.2019 o 19:53, fred77 napisał: Wiadomo. Załadowaną i ciężką przyczepę, obojętnie jaka by nie była, to i tak trudno ręcznie przetoczyć. A co do jazdy z przyczepą to najlepiej jeździ się z taką: W ogóle nie czuje się, że coś się za nami toczy. Hak w samochodzie nie ma żadnego pionowego obciążenia. Nic nie trzęsie, nie podskakuje. Rewelacja. Dlatego malucha ciągam na sztywnym holu, a nie na lawecie, m.in właśnie z tego powodu - na ciągniku nie ma żadnego dodatkowego obciążenia pionowego, dzięki czemu komfort podróżowania jest o wiele wyższy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.