Jump to content
00Tom00

przyczepa dwuosiowa SAM, a jedna oś w dowodzie?

Recommended Posts

Witam,

zastanawiam się nad zakupem przyczepy typu sam, dwuosiowej, hamowanej o DMC 700kg, która w dowodzie posiada wpisaną jedną oś... sprzedający twierdzi, że często jest tak nawet w fabrycznych, oryginalnych przyczepach, gdyż według prawa, gdy dwie osie są obok siebie (przytoczył tutaj jakąś odległość w cm), to w dokumentach jest to traktowane jako jedna oś... jak myślicie?

Jest taki przepis? Niestety jest niedziela i nie mogę zadzwonić na żadną staję ani do WK...

Szukam w necie, ale może ktoś zgłębiał temat?

 

Kiedyś wypożyczyłem przyczepkę z wypożyczalni i była identyczna sytuacja - DMC 750kg, dwie osie, hamowana  a w dokumentach jedna oś... więc może rzeczywiście tak jest i nie ma się czego bać?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A dlaczego dwie osie ?

Do 1000kg spokojnie na jednej osi daje radę 

 

Taka dwuosiowa nie wzbudza zainteresowania służb ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Koonrad napisał:

A dlaczego dwie osie ?

Do 1000kg spokojnie na jednej osi daje radę 

 

Taka dwuosiowa nie wzbudza zainteresowania służb ?

Stabilniejsza przy załadunku na solo, oraz przy przetaczaniu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Koonrad napisał:

A dlaczego dwie osie ?

Do 1000kg spokojnie na jednej osi daje radę 

 

Taka dwuosiowa nie wzbudza zainteresowania służb ?

 

Odkąd raz przejechałem się z przyczepą z dwiema osiami, to już zawsze o ile tylko jest taka możliwość, to w wypożyczalni biorę dwuosiowe... nawet jeśli chcę przewieźć coś lekkiego. Z taką przyczepą całkiem inaczej się jeździ (czyt. lepiej, bardziej przewidywalnie, nie czuje się przyczepy).

 

A jeśli dokumenty są ok - tj wagowo mieszczę się z możliwościami auta, to jak chcą służby się interesować, to niech się interesują :)

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 28.04.2019 o 17:05, Artur_W_wa napisał:

Stabilniejsza przy załadunku na solo, oraz przy przetaczaniu. 

Przy przetaczaniu podwójna oś jest bardziej kłopotliwa. Chyba, że tylko prosto się przetacza.

Podczas przetaczania trudniej się taką przyczepą manewruje, a załadowaną to już w ogóle.

Do tego dochodzi szybsze zużycie opon.

Wygodniejsza do przetaczania jest jednoosiowa, tym bardziej, że jest możliwość przykręcenie kółka podporowego.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, fred77 napisał:

Przy przetaczaniu podwójna oś jest bardziej kłopotliwa. Chyba, że tylko prosto się przetacza.

Podczas przetaczania trudniej się taką przyczepą manewruje, a załadowaną to już w ogóle.

Do tego dochodzi szybsze zużycie opon.

Wygodniejsza do przetaczania jest jednoosiowa, tym bardziej, że jest możliwość przykręcenie kółka podporowego.

Do przetaczania 2 osie są lepsze, do manewrów 1, ale też wszystko zależy od podłoża bo przy luźnym to kółko czasem można sobie darować. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Artur_W_wa napisał:

Do przetaczania 2 osie są lepsze, do manewrów 1, ale też wszystko zależy od podłoża bo przy luźnym to kółko czasem można sobie darować. 

Wiadomo.

Załadowaną i ciężką przyczepę, obojętnie jaka by nie była, to i tak trudno ręcznie przetoczyć.

 

A co do jazdy z przyczepą to najlepiej jeździ się z taką:

midium.JPG

W ogóle nie czuje się, że coś się za nami toczy. Hak w samochodzie nie ma żadnego pionowego obciążenia. Nic nie trzęsie, nie podskakuje. Rewelacja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kojarzę, że ma znaczenie odległość między osiami. Mam SAM dwuosiową, w papierach jedna oś, w rzeczywistości jedna za drugą. Stabilniejsza na pewno. Ręką prawie nie przepycham, jak już, to tylko pustą, a wtedy naciskam na dyszel, by de facto manewrować jedną osią (tylna idzie w górę)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 30.04.2019 o 19:53, fred77 napisał:

Wiadomo.

Załadowaną i ciężką przyczepę, obojętnie jaka by nie była, to i tak trudno ręcznie przetoczyć.

 

A co do jazdy z przyczepą to najlepiej jeździ się z taką:

midium.JPG

W ogóle nie czuje się, że coś się za nami toczy. Hak w samochodzie nie ma żadnego pionowego obciążenia. Nic nie trzęsie, nie podskakuje. Rewelacja.

 

Dlatego malucha ciągam na sztywnym holu, a nie na lawecie, m.in właśnie z tego powodu  - na ciągniku nie ma żadnego dodatkowego obciążenia pionowego, dzięki czemu komfort podróżowania jest o wiele wyższy 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.