Skocz do zawartości

wymiana oleju i specyfikacja ACEA


Camel

Rekomendowane odpowiedzi

Będę wymieniał w nowym samochodzie olej (benzin/wolnossak) i w specyfikacji jest ACEA A5.

Z poprzedniego auta został mi pełen syntetyk 5w40 ACEA A3.

Czy mogę go wlać ? :)

PS

Dodam, że poprzedni model tego auta z takim  silnikiem miał w instrukcji normę A3.

 

hmmm

Mam dylemat dyletanta :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, grogi napisał:

Możesz. Spali Ci minimalnie więcej paliwa, ale silnikowi nic nie będzie.

 

Śmigam na podtlenku LPG :) i dodatkowo zastanawiam się po ilu kilometrach zmienić olej na nowy.

W dieslu zmieniałem 1 raz po 15 000, w jednej benzin po 3 000, w kolejnej po 1 700, w seju chyba po 1 200 bo uszczelke pod głowicą wydmuchało :)

I tak generalnie jak pamiętam to w dieslach zmieniałem 1 raz po 15, a w benzynach od 1 000 do 3 000 od zakupu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odgrzebuję temat.

Po wątku z migającą kontrolką oleju w było stwierdzenie mechanika, że kolega zalał za dobry olej :), tchnęło mnie żeby się zapytać.

Mam dwa samochody, do których są różne specyfikacje oleju. Mazda 2 DE 1.3 86KM z zalecanym olejem 5w30 ACEA A3 i Ford 1.6 EB z zalecanym olejem 5w30 ACEA A5. Kiedyś tego się trzymałem, ale od dwóch lat zrezygnowałem z trzymania dwóch różnych olejów. W Mazdzie przeszedłem na olej od Forda, czyli Castrol Professional 5w30 A5. 

Czy to nie szkodzi silnikowi Mazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Jarek_JD napisał:

Odgrzebuję temat.

Po wątku z migającą kontrolką oleju w było stwierdzenie mechanika, że kolega zalał za dobry olej :), tchnęło mnie żeby się zapytać.

Mam dwa samochody, do których są różne specyfikacje oleju. Mazda 2 DE 1.3 86KM z zalecanym olejem 5w30 ACEA A3 i Ford 1.6 EB z zalecanym olejem 5w30 ACEA A5. Kiedyś tego się trzymałem, ale od dwóch lat zrezygnowałem z trzymania dwóch różnych olejów. W Mazdzie przeszedłem na olej od Forda, czyli Castrol Professional 5w30 A5. 

Czy to nie szkodzi silnikowi Mazdy?

 

W tą stronę szkodzi. Przejście z A5 na a3/B4 jest nieszkodliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, grogi napisał:

 

W tą stronę szkodzi. Przejście z A5 na a3/B4 jest nieszkodliwe.

Tylko w tym przypadku nic nie powinno się wydarzyć, silniki Mazdy/Forda od dawna są przystosowane do olejów A5. W rzeczonej Maździe był dopuszczony chyba nawet 0w20.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, kaczorek79 napisał:

Tylko w tym przypadku nic nie powinno się wydarzyć, silniki Mazdy/Forda od dawna są przystosowane do olejów A5.

"Nie powinno się nic wydarzyć" ;] 

Wiesz może, gdzie to można potwierdzić / sprawdzić, że A5 pasuje do mojego silnika? Jeżeli będzie taka potrzeba, wrócę do dwóch różnych olejów.

Edytowane przez Jarek_JD
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autodata, Workshopdata. To taka instrukcja do każdego auta aktualizowana co roku. Jest jak byk napisane, olej ACEA A5/B5. W instrukcji papierowej sprzed kilkunastu lat nic się nie zaktualizuje. Obecnie, już od dwóch dekad wszystkie silniki benzynowe Mazdy i Forda mogą trzymać się normy A5.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.