shapyr Napisano 6 Maja 2019 Udostępnij Napisano 6 Maja 2019 (edytowane) 2 godziny temu, Raku napisał: „Gdyby świadomość dotycząca EV była większa - moglibyśmy ładować się w nocy (w pensjonatach), Tego akurat nie pojmuję. Skąd to oczekiwanie wśród właścicieli EV, pewnie nie wszystkich, że im się prąd za darmo należy. Edytowane 6 Maja 2019 przez shapyr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 6 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2019 41 minut temu, shapyr napisał: Tego akurat nie pojmuję. Skąd to oczekiwanie wśród właścicieli EV, pewnie nie wszystkich, że im się prąd za darmo należy. Dlaczego za darmo? Nie można się rozliczyć jak za nocleg? Brak wiedzy i świadomości. Dla wielu EV to smok wawelski i wysysa na pewno prąd z całej wioski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 6 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2019 (edytowane) 15 godzin temu, Raku napisał: Jazda innym samochodem elektrycznym, na przykład Nissanem Leafem II, również byłaby możliwa, aczkolwiek pewnie zajęłaby około dwa dni więcej (Leafem I być może 4 dni więcej). Rozumiem, że tem fragment spodobał Ci się najbardziej. Leaf 1 to pierwszy seryjnie produkowany elektryk, także odnajdź pierwszy seryjnie produkowany spalinowy i oszacuj jak by sobie na tej trasie poradził. Leaf 2 jest już sensowniejszy ale ma jedną istotną wadę, nie lubi tras i szybkiego ładowania, bo nie do tego został stworzony. Elektryki na ten moment projektuje się lub właściwsze słowo, projektowało się jako auta miejskie. Aktualnie już sytuacja się zmienia i zaczną powstawać auta wszechstronne. TAK! Diesel w trasie, jeśli chodzi o czas podróży jest wydajniejszy! Ba! benzynowy również. Co więcej, sikając w trasie do butelki można jeszcze bardziej zawstydzić elektryka Przekaz jest taki, że już dziś konkretnym elektrykiem możesz podróżować dość swobodnie. A poprawa tej sytuacji następuje dosłownie z dnia na dzień. Bo nagle zaczyna się rozwijać nowa (stara zapomniana) technologia na naszych oczach. I to jest ciekawe. Edytowane 7 Maja 2019 przez mrBEAN 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 7 Maja 2019 Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 Dla mnie największym problem z EV - jakkolwiek taki leaf by spełnił 99% moich potrzeb transportowych - jest ładowanie. Oczywiście są ładowarki na mieście -> ale to za długo trwa. W bloku w którym mieszkam nie mamy nawet parkingu podziemnego żeby sobie do ciągnąc nielegalnie prąd. Szczerze mówiąc ostatnio się zastanawiałem czy ktoś już próbował w takim wypadku własny słupek montować w porozumieniu z zarządzcą 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 7 Maja 2019 Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 14 godzin temu, electrofinger napisał: Elektrociepłowni Lęg? Skoro prąd taki ekologiczny, dobry i czysty to grzej prądem w domu! Ale co to za argument bo nie bardzo rozumiem? Na wsi w domku grzeje. Żadne inne źródło ciepła nie daje Ci tak dużych możliwości jak prąd, choćby tak precyzyjnego sterowania. Odpowiednio ocieplony domek i wcale nie wychodzi drogo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 7 Maja 2019 Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 17 godzin temu, Ryb napisał: Ja się nie czepiam elektryków tylko elektryków w połączeniu z prądem z węgla. A to dość istotna różnica. A ja Ci sugeruję to że mimo że nie jeździsz elektrykiem to marnujesz mnóstwo prądu powodując zatruwanie mieszkańców okolic Bełchatowa. Kiedy ostatnio wyłączyłeś TV z trybu standby? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 7 Maja 2019 Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 14 godzin temu, electrofinger napisał: A dlaczego nie mogę jeździć moim starym, wypierdzianym Dieslem po mieście? Przechodzi przegląd więc jest sprawny. Mam zezłomować sprawny samochód? Bo z tego gowna zwyczajnie smierdzi i truje zabojczym dla czlowieka pylem. Mam nadzieje ze w Kraku wezma sie za diesle, juz prawie wycieli wszystkich grzejacych weglem, drewnem i smieciami. Przeglad to sprawdza czy masz sprawne zawieszenie, hamulce i czy nie dymi chmura pylu za ktora mozna sie udusic. Silnik ze sprawnoscia wg normy ktorej zostal wyprodukowany np Euro4 ma tyle wspolnego co ............ "ja z Mercedesami ..... czyli NIC" 14 godzin temu, electrofinger napisał: Skoro prąd taki ekologiczny, dobry i czysty to grzej prądem w domu! Kazdy by grzal pradem, gdyby byl tak tani jak np ogrzewanie gazem. Ale interesy, lobby, i inne ........... mamy najdrozszy prad w europie, nie porownuje np do USA bo to przepasc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 7 Maja 2019 Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 13 godzin temu, szafir napisał: Nie obraź się, ale chyba nie uważałeś w szkole na lekcjach chemii, fizyki a przede wszystkim biologii. CO2 jest jak najbardziej, jak to ująłeś: "w sposób bezpośredni", nie tylko gazem szkodliwym ale wręcz gazem trującym. Już przy zawartości około 20% w powietrzu zabija w krótkim czasie, przy nieco wyższym stężeniu - natychmiast. Przy zawartościach w powietrzu od 4-5% powoduje zmiany w organizmie. Przy długotrwałym działaniu - zmiany nieodwracalne. Nie obrazam sie. Dzieki za wiedze, bo tego nie wiedzialem. Tylko realia sa takie ze teraz Co2 jest 0,04% w atmosferze. Nie wiem czy bylibysmy w stanie zrobic 4-5% nawet jakby wszyscy zaczeli palic wszystko co tylko mozliwe. Sa na to jakies badania naukowe, ze jak tak dalej bedziemy palic to dojdziemy do np 1% Co2 w atmosferze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 7 Maja 2019 Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 Godzinę temu, marcindzieg napisał: A ja Ci sugeruję to że mimo że nie jeździsz elektrykiem to marnujesz mnóstwo prądu powodując zatruwanie mieszkańców okolic Bełchatowa. Kiedy ostatnio wyłączyłeś TV z trybu standby? Ale ja nie twierdzę że jestem zeroemisyjny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 7 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 Godzinę temu, cesarz napisał: Dla mnie największym problem z EV - jakkolwiek taki leaf by spełnił 99% moich potrzeb transportowych - jest ładowanie. Oczywiście są ładowarki na mieście -> ale to za długo trwa. W bloku w którym mieszkam nie mamy nawet parkingu podziemnego żeby sobie do ciągnąc nielegalnie prąd. Szczerze mówiąc ostatnio się zastanawiałem czy ktoś już próbował w takim wypadku własny słupek montować w porozumieniu z zarządzcą I to jest faktycznie realny i bardzo duży problem. Kilka osób przerabia temat własnych gniazdek/słupków itd. w częściach wspólnych ale czytając te historie włos jeży się na głowie. Ogólnie droga przez mękę. W skrócie; wymagana jest zgoda WSZYSTKICH współwłaścicieli i w razie awarii/pożaru itd. jest się w 100% odpowiedzialnym za zniszczenia. Na ten moment własne miejsce garażowe z gniazdkiem to rozsądna opcja. Punktów publicznych w miastach będzie powoli przybywać ale to jeszcze daleka droga. Z ciekawostek Amsterdam do 2030 roku chce całkowicie zakazać wjazdu spalinowych ale do tego czasu ma być 23.000 sztuk publicznych punktów ładowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 7 Maja 2019 Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 Dużo by pomogło gdyby wymusić na developerach stawianie takich słupków w chociażby kilku na terenie osiedla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 7 Maja 2019 Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 6 minut temu, cesarz napisał: Dużo by pomogło gdyby wymusić na developerach stawianie takich słupków w chociażby kilku na terenie osiedla. Postawić to nie problem, problem zaczyna się w koncesji na sprzedaż i rozliczania tego. Deweloper na siebie tego nie weźmie, najprostszym byłoby gdyby operował tym ktoś. ZE narazie tego na siebie wziąć chyba nie bardzo chcą, a komercyjna forma dowali stawkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrofinger Napisano 7 Maja 2019 Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 56 minut temu, gregoryj napisał: Bo z tego gowna zwyczajnie smierdzi i truje zabojczym dla czlowieka pylem. Mam nadzieje ze w Kraku wezma sie za diesle, juz prawie wycieli wszystkich grzejacych weglem, drewnem i smieciami. Przeglad to sprawdza czy masz sprawne zawieszenie, hamulce i czy nie dymi chmura pylu za ktora mozna sie udusic. Silnik ze sprawnoscia wg normy ktorej zostal wyprodukowany np Euro4 ma tyle wspolnego co ............ "ja z Mercedesami ..... czyli NIC" A na jakiej podstawie twierdzisz że moje auto to "gówno" i z niego śmierdzi? Przyznam się szczerze że nie wiedziałem że wydziela śmiercionośne pyły i wypuszcza kłęby gryzącego dymu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 7 Maja 2019 Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 41 minut temu, electrofinger napisał: A na jakiej podstawie twierdzisz że moje auto to "gówno" i z niego śmierdzi? Przyznam się szczerze że nie wiedziałem że wydziela śmiercionośne pyły i wypuszcza kłęby gryzącego dymu... I porywa dzieci żeby wyciąć im nerki do przeszczepów! Ta dyskusja zeszła na poziom, który przestał być nawet śmieszny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 7 Maja 2019 Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 1 godzinę temu, Ryb napisał: Ale ja nie twierdzę że jestem zeroemisyjny. Ale pisałeś coś o biednych ludziach z okolic Bełchatowa zatruwanych rtęcią. A wszystko przez posiadaczy samochodów elektrycznych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 7 Maja 2019 Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 3 minuty temu, marcindzieg napisał: Ale pisałeś coś o biednych ludziach z okolic Bełchatowa zatruwanych rtęcią. A wszystko przez posiadaczy samochodów elektrycznych To nie tak. Posiadacze/zwolennicy samochodów elektrycznych twierdzą, że to jest rozwiązanie proekologiczne, bezemisyjne i co tam jeszcze. Tymczasem truje tak samo, tyle że obszar trucia się zmienia. Tylko z tym dyskutuję. Mieszkańcy Bełchatowa mają już dość problemów zdrowotnych przez moje niewyłączone telewizory i ładowarki, żeby im jeszcze dokładać zanieczyszczenia związane z jazdą pojazdami elektrycznymi. Jeśli energia będzie pozyskiwana ze źródeł odnawialnych to EV będą faktycznie czyste (no, może "czystsze") ale dziś jest to ewidentna ściema. Nie można pisać że nie trują ludzi. Owszem trują, tylko gdzie indziej niż mój diesel i innych ludzi. 3 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 7 Maja 2019 Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 2 minuty temu, Ryb napisał: Tymczasem truje tak samo, tyle że obszar trucia się zmienia. Tylko z tym dyskutuję. Nieprawda. @mrBEAN już Ci proponował poszukanie różnic między niską a wysoką emisją. Jak Ci się nie chce to spróbuj sobie wyobrazić 1000 kominów. Każdy z tych kominów ma różny piec. Jedne trują więcej, inne mniej. Niektóre mają filtry, w innych palą oponami. Teraz przyrównaj to do jednego, większego komina z nowoczesnym kotłem i filtrami. I który możesz kontrolować w każdym momencie Jeśli dalej uważasz że w przypadku tych dwóch sytuacji wydziela się tyle samo syfu to naprawdę nie mamy o czym rozmawiać. 3 minuty temu, Ryb napisał: Mieszkańcy Bełchatowa mają już dość problemów zdrowotnych przez moje niewyłączone telewizory i ładowarki, żeby im jeszcze dokładać zanieczyszczenia związane z jazdą pojazdami elektrycznymi. Ale dlaczego Ty możesz a oni nie? Nie widzisz w tym Twojej hipokryzji? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 7 Maja 2019 Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 Godzinę temu, electrofinger napisał: A na jakiej podstawie twierdzisz że moje auto to "gówno" i z niego śmierdzi? Przyznam się szczerze że nie wiedziałem że wydziela śmiercionośne pyły i wypuszcza kłęby gryzącego dymu... Sam piszesz ze to stary wypierdziany trup z DE w dieslu, to czego sie mam spodziewac? Najnowszego A4 w tdi ? 26 minut temu, Ryb napisał: I porywa dzieci żeby wyciąć im nerki do przeszczepów! Ta dyskusja zeszła na poziom, który przestał być nawet śmieszny. Ja wiem ze fanboji diesla to nic nie przekona. U mnie na parkingu kolo centrum sklepowego zjezdza duzo aut z osiedla i z okolicznych wsi (obrzeza Kraka). Ludzie jezdza autami przewaznie okolo 10-13 letnimi, sa i prawie nowe i nowsze 5-6 letnie jak i te 15-20 lat. Jak to jest, ze czasem stoje przy aucie czy tam cos grzebie przy rzempie i jak przejedzie kolo mnie diesel albo stoi na postoju (i nie gasi silnika bo przeciez to na luzie produkuje paliwo) to w 80-90% przypadkow czuc smrod taki ze trzeba czasami odejsc dalej albo po prostu na chwile wstrzymac oddech. A jak przejedzie benzyna (rozne stare i nowsze, yariski, golfy 4/5, i30, logan, jakies nowsze tsi) to nic nie czuc? nie ma smrodu, nie ma dymu? Jak to jest? Mowimy o przynajmniej czesciowo cieplym silniku, ktory skas przyjechal albo po pol godzinnych zakupach odjechal. Tylko bez teorii, ze diesel produkuje nieszkodliwe zwiazki aromatyczne (moze olejki eteryczne) a czarny dym to fatamorgana, ..... a benzyny produkuja bezwonne trujace substancje, ktorych nie widac golym okiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 7 Maja 2019 Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 24 minuty temu, Ryb napisał: Nie można pisać że nie trują ludzi. Owszem trują, tylko gdzie indziej niż mój diesel i innych ludzi. Dodaj jeszcze, ze truja 25 tysiecy mieszkancow okolic Belchatowa vs kilka milionow ludzi w duzych miastach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 7 Maja 2019 Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 Dnia 6.05.2019 o 12:41, mrBEAN napisał: Powiedz to użytkownikom Tesli. Przesiadłem się na elektryka i mam w nosie co sobie myślą ludki, ze swoimi ograniczeniami Za takie pieniądze żaden samochód nie da mi tyle frajdy i komfortu. Bardzo fajnie że jest teraz mało elektryków, bo mogę jeździć buspasami i ładować za grosze, a kiedyś się to pewnie zmieni. Oprócz przyspieszeń jak w motocyklu, wygody, ciszy, frajdy z jazdy czymś wyjątkowym (do czasu) .... można poznać wielu ciekawych ludzi. Zrobiłem już elektrykiem 3 tyś km i chyba sprzedam motocykl 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 7 Maja 2019 Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 36 minut temu, marcindzieg napisał: Nieprawda. @mrBEAN już Ci proponował poszukanie różnic między niską a wysoką emisją. Jak Ci się nie chce to spróbuj sobie wyobrazić 1000 kominów. Każdy z tych kominów ma różny piec. Jedne trują więcej, inne mniej. Niektóre mają filtry, w innych palą oponami. Teraz przyrównaj to do jednego, większego komina z nowoczesnym kotłem i filtrami. I który możesz kontrolować w każdym momencie Jeśli dalej uważasz że w przypadku tych dwóch sytuacji wydziela się tyle samo syfu to naprawdę nie mamy o czym rozmawiać. Tylko że ten jeden duży komin akurat w Polsce też pali oponami. Dodatkowo, "zero emisji" to jest zero, a nie "tyle samo emisji, tylko wysokiej zamiast niskiej". 36 minut temu, marcindzieg napisał: Ale dlaczego Ty możesz a oni nie? Nie widzisz w tym Twojej hipokryzji? Akurat energii elektrycznej to ja zużywam bardzo malutko, ale nie o tym temat. Chodzi mi o to, że w skali kraju i masowej przesiadki na auta elektryczne różnica będzie dramatyczna, nieporównywalna z jakimiś niewyłączonymi ładowarkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 7 Maja 2019 Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 9 minut temu, Ryb napisał: Dodatkowo, "zero emisji" to jest zero, a nie "tyle samo emisji, tylko wysokiej zamiast niskiej". Nie jest tyle samo. Nie jest nawet ułamek tego. Ale OK - niech będzie - posiadacze elektryków to mordercy niszczący środowisko. Posiadacze diesli go chronią bo ich auta wydzielają mało CO2. Teraz OK? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
electrofinger Napisano 7 Maja 2019 Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 Godzinę temu, gregoryj napisał: Sam piszesz ze to stary wypierdziany trup z DE w dieslu, to czego sie mam spodziewac? Najnowszego A4 w tdi ? A6 C6 Euro5. DPF KAT i EGR obecne i sprawne. Jeszcze rok temu mogłem wjechać do każdego niemieckiego miasta - nie wiem jak teraz. Rura wydechowa bez grama sadzy. Określenie stary wypierdziany trup powstało na potrzeby Hejtparku i może troszkę MK. Ogólnie większość osób tutaj piszących akceptuję wyłącznie zakup auta nowego. Marka jest nieważna może to być najtańszy samochód pod słońcem ale musi być bezwzględnie nowy. Nawet 3 latek to stary wypierdziany trup No to tym bardziej moje Audi które niedawno skończyło lat 10... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 7 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 (edytowane) 12 minut temu, electrofinger napisał: A6 C6 Euro5. DPF KAT i EGR obecne i sprawne. Jeszcze rok temu mogłem wjechać do każdego niemieckiego miasta - nie wiem jak teraz. Rura wydechowa bez grama sadzy. Określenie stary wypierdziany trup powstało na potrzeby Hejtparku i może troszkę MK. Ogólnie większość osób tutaj piszących akceptuję wyłącznie zakup auta nowego. Marka jest nieważna może to być najtańszy samochód pod słońcem ale musi być bezwzględnie nowy. Nawet 3 latek to stary wypierdziany trup No to tym bardziej moje Audi które niedawno skończyło lat 10... Problem polega na tym, że z tych wszystkich oznaczeń DPF KAT EGR Euro5 zostałoby tylko euro5 gdyby jeździł u nas w innych rękach. Inna sprawa, ze diesel tez nie jest jak wino, i im starszy się robi, to nie jest lepszy tylko gorszy. Kolejna kwestia jest taka, że w aucie nie czujemy i nie widzimy spalin jakie wydziela nasz wóz, o ile się są to już kłęby dymu. Diesel kopci i capi, mniej lub bardziej i nie ma co z tym polemizować nawet. Im bardziej wyeksploatowany i ograbiony z ekologii tym gorzej. Chwała Ci, że trzymasz go w dobrym stanie technicznym ale to nadal diesel, z jego zaletami i wadami. Edytowane 7 Maja 2019 przez mrBEAN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 7 Maja 2019 Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 42 minuty temu, electrofinger napisał: moje Audi które niedawno skończyło lat 10... Panie, dla mnie to nówka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 7 Maja 2019 Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 3 godziny temu, marcindzieg napisał: Nie jest tyle samo. Nie jest nawet ułamek tego. Ale OK - niech będzie - posiadacze elektryków to mordercy niszczący środowisko. Posiadacze diesli go chronią bo ich auta wydzielają mało CO2. Teraz OK? Nie ok. Ok będzie: "inwestujmy w OZE bo nasze elektryki na razie nie są w niczym lepsze od spalinowych ale mają potencjał, który koncertowo marnujemy. Tymczasem przy odrobinie dobrej woli i zaprzestaniu robienia głupot moglibyśmy mieć naprawdę czysto". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 7 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 I kolejny do kolekcji Gorący temat. DOOpy się palą. https://www.green-news.pl/20-ile-co2-emituja-samochody-elektryczne-i-spalinowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 8 Maja 2019 Udostępnij Napisano 8 Maja 2019 15 godzin temu, Ryb napisał: Nie ok. Ok będzie: "inwestujmy w OZE bo nasze elektryki na razie nie są w niczym lepsze od spalinowych ale mają potencjał, który koncertowo marnujemy. Tymczasem przy odrobinie dobrej woli i zaprzestaniu robienia głupot moglibyśmy mieć naprawdę czysto". Ale dlaczego uważasz że marnujemy potencjał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raku Napisano 11 Maja 2019 Udostępnij Napisano 11 Maja 2019 Dnia 4.05.2019 o 11:39, Raku napisał: Czyli jak jedziesz w okolicy Bełchatowa, to włączasz obieg zamknięty, bo to niby nie twój smród ? Wynikiem miziania po telefonie powstała ta wiadomość. a teraz patrzcie, ile odpadów jest z elektrowni atomowej .... z 45 lat i porównajcie to z Bełchatowem Czyli teraz widać, w która stronę idzie nasz władza. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 11 Maja 2019 Udostępnij Napisano 11 Maja 2019 (edytowane) Dnia 7.05.2019 o 13:38, Ryb napisał: Tymczasem truje tak samo, tyle że obszar trucia się zmienia. Tylko z tym dyskutuję. Pozwole sobie dołozyć jeszcze jeden argument do tego że elektryki są mniej ekologiczne... otóż niemal każdy* kto zarabia pieniądze zarabia je w sposób "mało ekologiczny" - podobno globalnie tylko 20% ludzkiej pracy odbywa sie z poszanowaniem srodkowiska(co by to miało nie znaczyć) jeżeli przyjmiemy ze do zarobienia 3x wiekszych pieniędzy potrzeba 3x wiecej pracy (w statystycznym ujeciu) to zeby kupić 3x droższego elektryka nalezy zarabiając pieniądze na zakup 3x bardziej obciazyc srodkowisko swoją pracą.... wszustko co jest droższe na starcie obciazone jest wiekszym sladem węglowym - a tego nikt chyba pod uwagę nie bierze... * jak ktoś kosi trawniki kosą (tradycyjną) to faktycznie mało obciąża srodkowisko .... choć w sumie żeby zarobić 3x więcej musi pracować 3x wiecej... a wyprodukowanie kosy też obojetne dla srodkowiska nie jest...a jezeli kosi kosiarką spalinową..... Edytowane 11 Maja 2019 przez delco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 11 Maja 2019 Udostępnij Napisano 11 Maja 2019 58 minut temu, delco napisał: Pozwole sobie dołozyć jeszcze jeden argument do tego że elektryki są mniej ekologiczne... otóż niemal każdy* kto zarabia pieniądze zarabia je w sposób "mało ekologiczny" - podobno globalnie tylko 20% ludzkiej pracy odbywa sie z poszanowaniem srodkowiska(co by to miało nie znaczyć) jeżeli przyjmiemy ze do zarobienia 3x wiekszych pieniędzy potrzeba 3x wiecej pracy (w statystycznym ujeciu) to zeby kupić 3x droższego elektryka nalezy zarabiając pieniądze na zakup 3x bardziej obciazyc srodkowisko swoją pracą.... wszustko co jest droższe na starcie obciazone jest wiekszym sladem węglowym - a tego nikt chyba pod uwagę nie bierze... * jak ktoś kosi trawniki kosą (tradycyjną) to faktycznie mało obciąża srodkowisko .... choć w sumie żeby zarobić 3x więcej musi pracować 3x wiecej... a wyprodukowanie kosy też obojetne dla srodkowiska nie jest...a jezeli kosi kosiarką spalinową..... Nieprawda Porównaj sobie ceny Tesli 3 i porównywalnego rozmiarami i przyspieszeniem BMW 4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 11 Maja 2019 Udostępnij Napisano 11 Maja 2019 31 minut temu, tom111 napisał: Nieprawda Porównaj sobie ceny Tesli 3 i porównywalnego rozmiarami i przyspieszeniem BMW 4. Pewnie zawsze da się znależć taka pare , kwestia czy to najbardziej reprezentatywny przykład - bo IMo nieco bardziej reprezentatywnym jest np Hyundai Kona w obu wersjach czy np Hyundai Ionic i I 30 o parze Renault Clio i Renault Zoe nie zapominajac... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 11 Maja 2019 Udostępnij Napisano 11 Maja 2019 (edytowane) 50 minut temu, delco napisał: Pewnie zawsze da się znależć taka pare , kwestia czy to najbardziej reprezentatywny przykład - bo IMo nieco bardziej reprezentatywnym jest np Hyundai Kona w obu wersjach czy np Hyundai Ionic i I 30 o parze Renault Clio i Renault Zoe nie zapominajac... O, Kona to dobry przykład Gdyby była spalinowa Kona z mocą 204KM i momentem 395Nm, dostępnym od chwili dotknięcia pedału gazu, a nie ma takiej i żeby było zabawniej, palącej 1,5 litra benzyny na 100km, to ceny byłyby podobne z Koną 64kWh Edytowane 11 Maja 2019 przez tom111 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 11 Maja 2019 Udostępnij Napisano 11 Maja 2019 24 minuty temu, tom111 napisał: i żeby było zabawniej, palącej 1,5 litra benzyny na 100km Skąd się wzięło te 1,5 litra? Przyjmij ceny takie jakie powinny być to wyjdzie nieco więcej Cytuj Średnia cena ładowania pojazdu elektrycznego przy wykorzystaniu szybkich ładowarek w Europie wynosi 2,36 zł/kWh z VAT, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 11 Maja 2019 Udostępnij Napisano 11 Maja 2019 2 minuty temu, volf6 napisał: Skąd się wzięło te 1,5 litra? Przyjmij ceny takie jakie powinny być to wyjdzie nieco więcej Z ładowarki w garażu liczone ze sporą górką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 11 Maja 2019 Udostępnij Napisano 11 Maja 2019 Teraz, tom111 napisał: Z ładowarki w garażu liczone ze sporą górką W trasie tak juz nie zrobisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 11 Maja 2019 Udostępnij Napisano 11 Maja 2019 Kona 64 kWh ma zasięg około 400km, więc ładowanie w trasie nie jest codziennością, odważyłbym się powiedzieć że nawet rzadkością Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 11 Maja 2019 Udostępnij Napisano 11 Maja 2019 11 minut temu, volf6 napisał: W trasie tak juz nie zrobisz Kona 64 kWh ma zasięg około 400km, więc ładowanie w trasie nie jest codziennością, odważyłbym się powiedzieć że nawet rzadkością Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 11 Maja 2019 Udostępnij Napisano 11 Maja 2019 7 godzin temu, tom111 napisał: O, Kona to dobry przykład Gdyby była spalinowa Kona z mocą 204KM i momentem 395Nm, dostępnym od chwili dotknięcia pedału gazu, a nie ma takiej i żeby było zabawniej, palącej 1,5 litra benzyny na 100km, to ceny byłyby podobne z Koną 64kWh A sprawdziłeś cenniki zanim to napisałeś? Bo ja byłem byłem na telefonie na wyjeździe i trudniej mi było sprawdzic.... ale teraz mogę... Kona electric - ta z moca 204 KM przyspiesza do 100 km/h w 7,6 sekundy. Kona spalinowa z silnikiem 177 KM w 7,7 sekundy... mam nadzieje że zgodzisz się że róznica jest zaniedbywalna? natomiast ceny to odpowiednio 206900 zł i 110700 zł - jakoś trudno byłoby mi się zgodzic ze ceny są zblizone... Ceny dotyczą pakietu platinum w elektryku i premium w spalinowym - no ale co zrobić jeżeli pakiet premium w elektryku jest jakiś zubożony i nie ma paru rzeczy kóre występuja dopiero w platinum 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 12 Maja 2019 Udostępnij Napisano 12 Maja 2019 (edytowane) 10 godzin temu, delco napisał: A sprawdziłeś cenniki zanim to napisałeś? Bo ja byłem byłem na telefonie na wyjeździe i trudniej mi było sprawdzic.... ale teraz mogę... Kona electric - ta z moca 204 KM przyspiesza do 100 km/h w 7,6 sekundy. Kona spalinowa z silnikiem 177 KM w 7,7 sekundy... mam nadzieje że zgodzisz się że róznica jest zaniedbywalna? natomiast ceny to odpowiednio 206900 zł i 110700 zł - jakoś trudno byłoby mi się zgodzic ze ceny są zblizone... Ceny dotyczą pakietu platinum w elektryku i premium w spalinowym - no ale co zrobić jeżeli pakiet premium w elektryku jest jakiś zubożony i nie ma paru rzeczy kóre występuja dopiero w platinum Jeżeli Twoim kryterium jest tylko przyspieszenie do 100km/h to zgoda. Są ludzie którzy patrzą jeszcze na inne rzeczy i stać ich żeby do tego dopłacić. Takich ludzi w Polsce jest bardzo mało, głównie ze względu na małe zarobki. Pojawią się Kony EV używane, to polaka będzie stać i będzie kupował wszystkie "na pniu", tak jak teraz kupują "na pniu" nowe Kony EV np. Niemcy Edytowane 12 Maja 2019 przez tom111 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 12 Maja 2019 Udostępnij Napisano 12 Maja 2019 1 minutę temu, tom111 napisał: Jeżeli Twoim kryterium jest tylko przyspieszenie do 100km/h to zgoda. Są ludzie którzy patrzą jeszcze na inne rzeczy i stać ich żeby do tego dopłacić. Takich ludzi w Polsce jest bardzo mało, głównie ze względu na małe zarobki. Pojawią się Kony EV używane, to Polaka będzie stać i będzie kupował wszystkie "na pniu", tak jak teraz kupują "na pniu" nowe Kony EV np. Niemcy No ale na razie się nie pojawiły - i przypominam ze moje wypowiedzi w tym watku zaczeły się od komentarza do ew problemów z zapewnieniem pradu dla miliona elektryków... napisałem że to problem drugorzedny bo nie mamy miliona elektryków i prędko mieć nie bedziemy - dzieki ze zgadzasz się z tą opinią... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 12 Maja 2019 Udostępnij Napisano 12 Maja 2019 1 minutę temu, delco napisał: No ale na razie się nie pojawiły - i przypominam ze moje wypowiedzi w tym watku zaczeły się od komentarza do ew problemów z zapewnieniem pradu dla miliona elektryków... napisałem że to problem drugorzedny bo nie mamy miliona elektryków i prędko mieć nie bedziemy - dzieki ze zgadzasz się z tą opinią... Jeszcze długo się nie pojawią, bo Niemcy nie będą się ich szybko pozbywać Na milion elektryków trzeba będzie jeszcze długo poczekać nawet w Niemczech Zgadzamy się w 100% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 12 Maja 2019 Udostępnij Napisano 12 Maja 2019 56 minut temu, delco napisał: No ale na razie się nie pojawiły - i przypominam ze moje wypowiedzi w tym watku zaczeły się od komentarza do ew problemów z zapewnieniem pradu dla miliona elektryków... napisałem że to problem drugorzedny bo nie mamy miliona elektryków i prędko mieć nie bedziemy - dzieki ze zgadzasz się z tą opinią... A ja widzę że po prostu nie stać Cię na auto, które przyspiesza tak samo jak inne, identyczne auto ale kosztuje 2x więcej bo podczas tego przyspieszania robi jeszcze "inne rzeczy". Widzę natomiast postęp w tym, że już przynajmniej nikt nie udowadnia że te 2x drożej to tak naprawdę 2x taniej, tylko trzeba to odpowiednio kreatywnie policzyć. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 12 Maja 2019 Udostępnij Napisano 12 Maja 2019 11 godzin temu, delco napisał: Kona electric - ta z moca 204 KM przyspiesza do 100 km/h w 7,6 sekundy. Kona spalinowa z silnikiem 177 KM w 7,7 sekundy... mam nadzieje że zgodzisz się że róznica jest zaniedbywalna? To jest trochę nadużycie bo żeby Koną spalinową przyspieszyć w takim czasie do 100 to trzeba się mocno napracować skrzynią biegów. I trzeba to umieć zrobić i możesz wierzyć lub nie ale niewielu to potrafi. W przypadku elektrycznej wystarczy mocno naciskać gaz. Nawet 100-letnia babcia to potrafi. Przy czym ta prędkość jest uzyskiwana płynnie bez jakichkolwiek szarpnięć.To tak apropos cyferek w katalogu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 12 Maja 2019 Udostępnij Napisano 12 Maja 2019 Godzinę temu, delco napisał: napisałem że to problem drugorzedny bo nie mamy miliona elektryków i prędko mieć nie bedziemy Oczywiście że nie będziemy mieli bo skąd niby mielibyśmy mieć? To tylko niektórzy tutaj twierdzą że będą, będzie ta sama infrastruktura energetyczna i kolejki po 100 aut do ładowarki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 12 Maja 2019 Udostępnij Napisano 12 Maja 2019 27 minut temu, marcindzieg napisał: To jest trochę nadużycie bo żeby Koną spalinową przyspieszyć w takim czasie do 100 to trzeba się mocno napracować skrzynią biegów. I trzeba to umieć zrobić i możesz wierzyć lub nie ale niewielu to potrafi. Zwłaszcza że spalinowa Kona ma automatyczna skrzynie biegów - no faktycznie kłopot... ...ale ale czyzby to był podany międzywierszami argument ze elektyryki sa bardziej dla tych co nie ogarniaja zmian biegów? - az nie zmiem przypuszczac - może coś źle odebrałem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 12 Maja 2019 Udostępnij Napisano 12 Maja 2019 28 minut temu, marcindzieg napisał: Oczywiście że nie będziemy mieli bo skąd niby mielibyśmy mieć? To tylko niektórzy tutaj twierdzą że będą, będzie ta sama infrastruktura energetyczna i kolejki po 100 aut do ładowarki No nie będzie bo nie będzie tylu elektyków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 12 Maja 2019 Udostępnij Napisano 12 Maja 2019 Godzinę temu, Ryb napisał: A ja widzę że po prostu nie stać Cię na auto, które przyspiesza tak samo jak inne, identyczne auto ale kosztuje 2x więcej bo podczas tego przyspieszania robi jeszcze "inne rzeczy". Emocjonalnie to na pewno mnie nie stac.... mam do wydawania podejscie malo polskie .... i nie kupuje rzeczy po to by sasiada szlag trafił... I nie widziałbym sensu w doplacaniu to wspomnianej Kony w wersji alektrycznej 3 miesiącznych pensji.... (zakładając oczywiscie w brałbym kone po uwagę jako zakup...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 12 Maja 2019 Udostępnij Napisano 12 Maja 2019 2 godziny temu, delco napisał: Zwłaszcza że spalinowa Kona ma automatyczna skrzynie biegów - no faktycznie kłopot... ...ale ale czyzby to był podany międzywierszami argument ze elektyryki sa bardziej dla tych co nie ogarniaja zmian biegów? - az nie zmiem przypuszczac - może coś źle odebrałem? Chciałem żebyś się przejechał jednym i drugim zanim się wypowiesz. Ale widzę że tak samo zrozumiałeś jak i Ryb. Spoko - nie oczekiwałem więcej. Apropos tych 7.7s - ma je tylko odmiana 2WD. Uzyskanie takiego wyniku przy przednim napędzie wymaga bardzo specyficznych warunków. Ja wiem że mistrze z AK potrafią to na łysych oponach w każdych warunkach. Szkoda że na drogach niespecjalnie to widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 12 Maja 2019 Udostępnij Napisano 12 Maja 2019 48 minut temu, marcindzieg napisał: Chciałem żebyś się przejechał jednym i drugim zanim się wypowiesz. A ja w sumie nie specjalinie mam ochotę bo nie mam zamiaru kupować ani jednego ani drugiego... 49 minut temu, marcindzieg napisał: Ale widzę że tak samo zrozumiałeś jak i Ryb. Spoko - nie oczekiwałem więcej Zupełnie niepotrzebnie sprowadzasz duskusję do argumentów ad personam - czyli jak rozumiem świadczy to o tym ze się poddajesz.... Hm ja się z @Ryb em czasami nie zgadzam ale porównanie do niego jakos ujmy mi nie przynosi i wierze że jemu też nie 49 minut temu, marcindzieg napisał: Apropos tych 7.7s - ma je tylko odmiana 2WD No tak ale Kona electric też jest z napędem na jedną oś... wiec nie bardzo rozumiem 50 minut temu, marcindzieg napisał: Uzyskanie takiego wyniku przy przednim napędzie wymaga bardzo specyficznych warunków. tak ... musi nie padać i powinno byc przyczepne podloze.... 51 minut temu, marcindzieg napisał: a wiem że mistrze z AK potrafią to na łysych oponach w każdych warunkach. No i po co ten tekst? sprzedali Ci Konę na łysych oponach - wybacz ale to źle o Tobie swiadczy.. Podsumowując.. jak patrze na wyniki sprzedaży aut - np w watku obok o "fizolach" to widzę że jak przychodzi do wydania własnych piniędzy większość ludzi jednak postępuje logicznie... jak sądzę flotowcy też nie kupują wyłącznie elektryków.... Dla jasności - nie twierdzę ze elektryki sa złe.... twierdzę że są znacznie za drogie... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.