Jump to content

Recommended Posts

1 godzinę temu, jareczekmtb napisał:

W środku nie mogłem za bardzo zrobić 

IMG_20190501_192929.jpg

Trzeba było szybę wybić ;]

 

Kolor fatalny, z tylu wygląda jak fuzja Seata z Volvo ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, jareczekmtb napisał:

Koło mnie już stoi 😉 mi się nawet podoba. Tyle że patrząc na cennik to w miarę sensowna dobrze ponad 70tys wyjdzie 🤔

Z ciekawości w ogłoszenia zajrzałem 🤔

https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-scala-style-1-0-tsi-115-km-pakiet-comfort-ID6BRIXY.html

IMG_20190501_192947.jpg

IMG_20190501_192903.jpg

Oglądałem, przyjemne auto ale cena za taka co stała w salonie 85tys. Wykonanie ogólnie porzadneporządne

Share this post


Link to post
Share on other sites

przód jest straszny... w ogóle nie ma przemyślanej linii

co nie zmienia faktu - floty kupią ;] 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

W sumie 70k nie jest zle to duze auto. Ciekawe z jaka cena wyskoczy nowy golf. Za 90k to mozna kupic lepsze auto jakiegos Focusa, Golfa czy inna Astre.

Edited by wujekcybul

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z najtańszym dieslem, jeszcze bez doposażania, wychodzi 85k. :( 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Będzie schodzić jak ciepłe bułeczki. Warunki finansowania dla firm bezkonkurencyjne, a poza tym niejeden będzie chciał zmienić starą Fabię  czy Rapida na coś nowszego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.5 tsi tylko z automatem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dla ciekawych, ale nie chce im się patrzeć w cennik ;]

 

image.png.cf1af345c280a83960ae16906222992f.png

image.png.3fc53429422f99265371d03ce5e3897a.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brzydko i drogo. I to mowie ja - czlowiek ktory mial dwie Skody a teraz Passata :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taniej niż Mazda 3.

  • Haha 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie do końca rozumiem jak pozycjonowane jest to auto? Rapid był tanim wozidłem z kategorii całkiem dużo miejsca za możliwe niewielkie pieniądze. To już nie jest takie tanie. Czy to jest normalny kompakt? Jeśli tak to oferta jednak jakaś taka uboga. Dwa silniki benzynowe w tym jeden tylko z automatem. Czy to po prostu taki Fiat Tipo produkcji Skody? Niby kompakt, a jednak trochę brakuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
nie do końca rozumiem jak pozycjonowane jest to auto? Rapid był tanim wozidłem z kategorii całkiem dużo miejsca za możliwe niewielkie pieniądze. To już nie jest takie tanie. Czy to jest normalny kompakt? Jeśli tak to oferta jednak jakaś taka uboga. Dwa silniki benzynowe w tym jeden tylko z automatem. Czy to po prostu taki Fiat Tipo produkcji Skody? Niby kompakt, a jednak trochę brakuje.
To jest większe od Golfa ale mniejsze od Octavii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 1.05.2019 o 22:40, Cinos napisał:

przód jest straszny... w ogóle nie ma przemyślanej linii

 

A ktora Skoda ma? :swinka:

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, czacha napisał:

A ktora Skoda ma? :swinka:

Octavia 2 FL, Octavia 3 sprzed FL (FL to jakiś dramat), Superb3.

 

Ale z obecnie produkowanych to tylko Rapid i Superb3

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, czacha napisał:

A ktora Skoda ma? :swinka:

Miała YETI

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Maciej__ napisał:
2 godziny temu, maro_t napisał:
nie do końca rozumiem jak pozycjonowane jest to auto? Rapid był tanim wozidłem z kategorii całkiem dużo miejsca za możliwe niewielkie pieniądze. To już nie jest takie tanie. Czy to jest normalny kompakt? Jeśli tak to oferta jednak jakaś taka uboga. Dwa silniki benzynowe w tym jeden tylko z automatem. Czy to po prostu taki Fiat Tipo produkcji Skody? Niby kompakt, a jednak trochę brakuje.

To jest większe od Golfa ale mniejsze od Octavii.

 

czyli rozmiarowo kompakt. A reszta? Bo jeśli to jest normalny kompakt, to jaki jest sens kupowania Golfa? Poza tym gdyby się chciało mocniejszy silnik i manual. Bo Octavia powiedzmy że jest większa, pakowniejsza, to może i ma sens jak ktoś bardzo potrzebuje miejsca. Do tej pory polityka VAG, była raczej spójna w segmencie kompaktów: Golf zwykły kompakt (dla niektórych wzórk kompakta), Octavia taki większy i max praktyczny kompakt (dla niektórych tańszy passat), Leon taki bardziej sportowy kompakt. Więc jakieś rozróżnienie było i teoretycznie nie było konkurencji wewnątrz koncernu. A ta Scala gdzie tu ma miejsce? Skoro to zwykły kompakt. Czy to przyciągnie nowych klientów, czy raczej tylko tych, co chcieli Golfa, ale mogą mieć trochę taniej taką skodę, albo tych co chcieli Octavię, ale dojdą do wniosku że po co dopłacać 20 tys pln za dłuższą maskę i większy bagażnik, skoro też mogą kupić Scalę.

Bo jak ma być tani kompakt, to nadal chyba wygrywa Tipo

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
58 minut temu, maro_t napisał:

 

czyli rozmiarowo kompakt. A reszta? Bo jeśli to jest normalny kompakt, to jaki jest sens kupowania Golfa? Poza tym gdyby się chciało mocniejszy silnik i manual. Bo Octavia powiedzmy że jest większa, pakowniejsza, to może i ma sens jak ktoś bardzo potrzebuje miejsca. Do tej pory polityka VAG, była raczej spójna w segmencie kompaktów: Golf zwykły kompakt (dla niektórych wzórk kompakta), Octavia taki większy i max praktyczny kompakt (dla niektórych tańszy passat), Leon taki bardziej sportowy kompakt. Więc jakieś rozróżnienie było i teoretycznie nie było konkurencji wewnątrz koncernu. A ta Scala gdzie tu ma miejsce? Skoro to zwykły kompakt. Czy to przyciągnie nowych klientów, czy raczej tylko tych, co chcieli Golfa, ale mogą mieć trochę taniej taką skodę, albo tych co chcieli Octavię, ale dojdą do wniosku że po co dopłacać 20 tys pln za dłuższą maskę i większy bagażnik, skoro też mogą kupić Scalę.

Bo jak ma być tani kompakt, to nadal chyba wygrywa Tipo

 

Wg mnie to auto ma sens przede wszystkim w wersji 1.0TSI i max srednim wyposażeniu... Jeśli chcesz cos więcej to lepiej isc po Golfa :ok:

Przy czym nie ma chyba jeszcze cennika Golfa 8gen, wiec może się okazac, ze tam będzie jeszcze drożej ;]

Octavia mimo wszytsko ma sporo więcej miejsca w srodku i wersje kombi.

Porownywanie tego z Tipo wg mnie nie ma zadnego sensu...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Wg mnie to auto ma sens przede wszystkim w wersji 1.0TSI i max srednim wyposażeniu... Jeśli chcesz cos więcej to lepiej isc po Golfa :ok:

Przy czym nie ma chyba jeszcze cennika Golfa 8gen, wiec może się okazac, ze tam będzie jeszcze drożej ;]

Octavia mimo wszytsko ma sporo więcej miejsca w srodku i wersje kombi.

Porownywanie tego z Tipo wg mnie nie ma zadnego sensu...

Będzie, tam gdzie kończy będzie się scala, zacznie się cennik gofra.  Obstawiam start od 85tys.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Wg mnie to auto ma sens przede wszystkim w wersji 1.0TSI i max srednim wyposażeniu... Jeśli chcesz cos więcej to lepiej isc po Golfa :ok:

Przy czym nie ma chyba jeszcze cennika Golfa 8gen, wiec może się okazac, ze tam będzie jeszcze drożej ;]

Octavia mimo wszytsko ma sporo więcej miejsca w srodku i wersje kombi.

Porownywanie tego z Tipo wg mnie nie ma zadnego sensu...

ja sie obawiam ze Golf 8 nie będzie tak dobry jak 7.

Jak sam VW mówi ze przeciąga się premiera, bo jest problem z elektronika...

  • shocked 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, Cinos napisał:

ja sie obawiam ze Golf 8 nie będzie tak dobry jak 7.

Jak sam VW mówi ze przeciąga się premiera, bo jest problem z elektronika...

VW Tobie to powiedział? Mocne masz kontakty. 

  • Haha 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Danielpoz. napisał:

VW Tobie to powiedział? Mocne masz kontakty. 

https://www.motoring.com.au/volkswagen-delays-golf-8-launch-117470/

https://www.carmag.co.za/news/volkswagen-golf-8-launch-delayed/

 

Golf 7 wjechał na przełomie 2012/2013 roku, w 2016/2017 miał lift i ma tak dojść do 2020...

Golf 4 był 1997-03, Golf 5 2003-2008, Golf 6 2008-2013

zwykle VW szybko wprowadza nowy model, tutaj Golf 7 będzie prawie 8 lat.. zamiast zwykle 5-6

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, maro_t napisał:

Rapid był tanim wozidłem

 

 

Był czy nie był rzecz względna. Spójrz na cenę rapia i scali. Różnica na poziomie 6-7 tys za bazową wersję auta w "wysokim" standardzie czyli style gdzie Scala ma pewne rzeczy jako podstawa a Rapid za dopłatą a dodatkowo "nowy design". IMO niewiele drożej

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plus za systemy bezp. w std. Ciekawe tylko jak wygląda na żywo ta najtańsza wersja Active :hmm:

Jak zawsze, wersje podstawowe mają największy sens, zwłaszcza jeśli jest "bezkosztowy" pakiet serwisowy i sensowne finansowanie.

Bo 1.5 za 90k to lekkie przegięcie... i znajdą się dużo lepsze alternatywy w tej cenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 3.05.2019 o 13:12, maro_t napisał:

 

czyli rozmiarowo kompakt. A reszta? Bo jeśli to jest normalny kompakt, to jaki jest sens kupowania Golfa? Poza tym gdyby się chciało mocniejszy silnik i manual. Bo Octavia powiedzmy że jest większa, pakowniejsza, to może i ma sens jak ktoś bardzo potrzebuje miejsca. Do tej pory polityka VAG, była raczej spójna w segmencie kompaktów: Golf zwykły kompakt (dla niektórych wzórk kompakta), Octavia taki większy i max praktyczny kompakt (dla niektórych tańszy passat), Leon taki bardziej sportowy kompakt. Więc jakieś rozróżnienie było i teoretycznie nie było konkurencji wewnątrz koncernu. A ta Scala gdzie tu ma miejsce? Skoro to zwykły kompakt. Czy to przyciągnie nowych klientów, czy raczej tylko tych, co chcieli Golfa, ale mogą mieć trochę taniej taką skodę, albo tych co chcieli Octavię, ale dojdą do wniosku że po co dopłacać 20 tys pln za dłuższą maskę i większy bagażnik, skoro też mogą kupić Scalę.

Bo jak ma być tani kompakt, to nadal chyba wygrywa Tipo

 

Zależy jak patrzeć

Wizualnie - o gustach się nie dyskutuje. 

Wykończenie - o wykończeniu, to można mówić w autach za 200.000, tutaj obydwa są plastikowe. Nie wiem jak w Skodzie, ale w Tipo droższe wersje mają trochę lepszy plastik niż tańśze.

Wymiary - Scala ma praktycznie identyczne jak Tipo hatchback - centymetr w tą czy tamtą, ale Tipo można kupić w wersji sedan i kombi!

Cena - tutaj  ceny Fiata zaczynają się znacznie niżej (10 tysięcy), a gołego sedana blisko 20, ale podstawowa wersja ma słabszy silnik, jak weźmiemy tJeta to różnica w cenie topnieje. W przypadku diesla, Fiata z multijetem 1.6  mamy od 75, ale jak dodamy alufelgi, elektryczne szyby, halogeny i czujniki parkowania, już się robi 80 za wersję porównywalną z Ambition Skody). Owszem, możemy mieć diesla 1.3 za 70 - jak ktoś dużo jeździ i nie potrzebuje wyścigówki ;)

Silniki - Skoda oferuje 3, Fiat 4. Skoda ma mocniejsze benzynowe, ale droższe, Fiat z kolei oferuje słabszy, ale tańśzy 95KM - dla niektórych to w zupełności wystarczy. Zwłaszcza że w cenie najtańszej Scali z kołpakami i zaślepkami, można mieć Tipo Lounge z automatyczną klimatyzacją, alufelgami 16 albo 17, czujnikami parkowania, elektrycznymi szybami z tyłu, halogenami, tempomatem - mając 66 tyś mamy więc wybór silnik czy wyposażenie.

 

Także Fiat, wygrywa głównie werjsami nadwozia - jak ktoś potrzebuje bagażnika albo wozić dłuższe rzeczy to Skoda odpada już w kwalifikacjach.

Fiat ma tańsze wersje podstawowe, jak już zaczniemy doposażać fiata, to ceny się równają - Scala Style czy Tipo Lounge kosztują podobnie.

 

Mając 50 tysięcy, w zasadzie nie miałbym wyboru, 65-70 zastanawiałbym się, a za 90, to już nie spojrzałbym ani na Tipo ani na Scalę ;)

 

Nie przesądzałbym więc tutaj kto wygrywa. 

 

Istotna może buć jeszcze jedna rzecz - dostępność - nie zdziwię się, jeśli okaże się że na Scalę trzeba czekać do końca roku, a Tipo dostanę od ręki.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 3.05.2019 o 13:12, maro_t napisał:

Bo jak ma być tani kompakt, to nadal chyba wygrywa Tipo

 

Siedziałeś kiedyś w Tipo? Polecam, bo to ciekawe doświadczenie. Z zewnątrz ładne a w środku niemiły szok - zwłaszcza w tańszych wersjach. 

W wersjach poniżej lounge poczujesz się jak w polonezie caro.

A wersja lounge to już jest znacznie lepsza. Nieomal dorównuje designem i materiałami bravo 2, i ma tablet. 

Tipo to konkurent c-elysee i sandero a nie scali. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Majkiel napisał:

 

Zależy jak patrzeć

Wizualnie - o gustach się nie dyskutuje. 

Wykończenie - o wykończeniu, to można mówić w autach za 200.000, tutaj obydwa są plastikowe. Nie wiem jak w Skodzie, ale w Tipo droższe wersje mają trochę lepszy plastik niż tańśze.

Wymiary - Scala ma praktycznie identyczne jak Tipo hatchback - centymetr w tą czy tamtą, ale Tipo można kupić w wersji sedan i kombi!

Cena - tutaj  ceny Fiata zaczynają się znacznie niżej (10 tysięcy), a gołego sedana blisko 20, ale podstawowa wersja ma słabszy silnik, jak weźmiemy tJeta to różnica w cenie topnieje. W przypadku diesla, Fiata z multijetem 1.6  mamy od 75, ale jak dodamy alufelgi, elektryczne szyby, halogeny i czujniki parkowania, już się robi 80 za wersję porównywalną z Ambition Skody). Owszem, możemy mieć diesla 1.3 za 70 - jak ktoś dużo jeździ i nie potrzebuje wyścigówki ;)

Silniki - Skoda oferuje 3, Fiat 4. Skoda ma mocniejsze benzynowe, ale droższe, Fiat z kolei oferuje słabszy, ale tańśzy 95KM - dla niektórych to w zupełności wystarczy. Zwłaszcza że w cenie najtańszej Scali z kołpakami i zaślepkami, można mieć Tipo Lounge z automatyczną klimatyzacją, alufelgami 16 albo 17, czujnikami parkowania, elektrycznymi szybami z tyłu, halogenami, tempomatem - mając 66 tyś mamy więc wybór silnik czy wyposażenie.

 

Także Fiat, wygrywa głównie werjsami nadwozia - jak ktoś potrzebuje bagażnika albo wozić dłuższe rzeczy to Skoda odpada już w kwalifikacjach.

Fiat ma tańsze wersje podstawowe, jak już zaczniemy doposażać fiata, to ceny się równają - Scala Style czy Tipo Lounge kosztują podobnie.

 

Mając 50 tysięcy, w zasadzie nie miałbym wyboru, 65-70 zastanawiałbym się, a za 90, to już nie spojrzałbym ani na Tipo ani na Scalę ;)

 

Nie przesądzałbym więc tutaj kto wygrywa. 

 

Istotna może buć jeszcze jedna rzecz - dostępność - nie zdziwię się, jeśli okaże się że na Scalę trzeba czekać do końca roku, a Tipo dostanę od ręki.

 

Z powyższą analizą się zgadzam, ale jako posiadacz Tipo, to bym go tak nie gloryfikował na tle Skody  ;]

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Jaruga napisał:

 

Siedziałeś kiedyś w Tipo? Polecam, bo to ciekawe doświadczenie. Z zewnątrz ładne a w środku niemiły szok - zwłaszcza w tańszych wersjach. 

W wersjach poniżej lounge poczujesz się jak w polonezie caro.

A wersja lounge to już jest znacznie lepsza. Nieomal dorównuje designem i materiałami bravo 2, i ma tablet. 

Tipo to konkurent c-elysee i sandero a nie scali. 

 

W Scali nie siedziałem, ale jednak C-elysee na tle Tipo jest jednak mniejszym samochodem, tak przynajmniej o pół rozmiaru i czuć, że poswatał na bazie B klasy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ladniejsza i lepsze materiały od rapida ale ten cennik to tylko wabik- bo jest cała masa dodatków płatnych  dodatkowo w wersji style.

 

Edited by trex11

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Dnia 2.05.2019 o 21:09, sdss napisał:

Taniej niż Mazda 3.

Nie wychodzi taniej od mazdy 3.

Mazda 3 full to full a scala w wersji 96 tys zl to nie full to wystarczy dodac reszte bajerów i wychodzi 128 tys zl za wersje 110 ps - kpina.  nie ma hed up czy wentylacji siedzeń, ledy w skodzie to nie adaptacyjne matrycowe ledy 46 strefowe w mazdzie itp jest wiele różnic w obu a cena identyczna. jak w mazda 3.

Nie wspomnę o jakości wnętrza obu, bo mazda ma lesze mareriały jak nowa Q3 2019. - polecam samemu to sprawdzić.

Wystarczy zobaczyć test Zachara czy Marka że mazda wychodzi taniej od  golfa z identycznym wyposażeniem. ( wszystko to tylko sprytna manipulacja cennikiem. )

Edited by trex11

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, trex11 napisał:

Nie wychodzi taniej od mazdy 3.

Mazda 3 full to full a scala w wersji 96 tys zl to nie full to wystarczy dodac reszte bajerów i wychodzi 128 tys zl za wersje 110 ps - kpina.  nie ma hed up czy wentylacji siedzeń, ledy w skodzie to nie adaptacyjne matrycowe ledy 46 strefowe w mazdzie itp jest wiele różnic w obu a cena identyczna. jak w mazda 3.

Nie wspomnę o jakości wnętrza obu, bo mazda ma lesze mareriały jak nowa Q3 2019. - polecam samemu to sprawdzić.

Wystarczy zobaczyć test Zachara czy Marka że mazda wychodzi taniej od  golfa z identycznym wyposażeniem. ( wszystko to tylko sprytna manipulacja cennikiem. )

 

test Zachara bierze cenniki... w mazdzie rabat wynosi 0zł a na golfa kilkanaście tysięcy pln dostaje się z ulicy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

To fakt. Mazda daje max 3% a nie 0  % ale są gratiry jak 5 lat gwarancji czy  inne.

Nie dziwne że daja rabat na golfa jak to stary modle i w tym roku wyjdzie nowy , z tym że już wiadomo że golf 2019 będzie 20 tys zl droższy, tak samo jak cena rapit vs scala.

 

ślicznosci nowa 8. ;)

 

 

 

2020-vw-golf-8-gen-6.jpg

Edited by trex11

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 23.05.2019 o 11:03, trex11 napisał:

To fakt. Mazda daje max 3% a nie 0  % ale są gratiry jak 5 lat gwarancji czy  inne.

Nie dziwne że daja rabat na golfa jak to stary modle i w tym roku wyjdzie nowy , z tym że już wiadomo że golf 2019 będzie 20 tys zl droższy, tak samo jak cena rapit vs scala.

 

ślicznosci nowa 8. ;)

 

 

 

2020-vw-golf-8-gen-6.jpg

 

Śliczne? Golf jest nudny jak flaki z olejem...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Dnia 6.07.2019 o 23:01, K3 napisał:

 

Śliczne? Golf jest nudny jak flaki z olejem...

 

1. Sprawdź hasło 'ironia' w google ;)

2. Przy cenie 70k za nowe rodzinne auto, najwyraźniej mało kto oczekuje mocnych wrażeń albo uniesień estetycznych, czego dowodem jest sprzedaż skody/vw.

Edited by iwik

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, iwik napisał:

 

1. Sprawdź hasło 'ironia' w google ;)

2. Przy cenie 70k za nowe rodzinne auto, najwyraźniej mało kto oczekuje mocnych wrażeń albo uniesień estetycznych, czego dowodem jest sprzedaż skody/vw.

Tylko że skdoa to dopiero 20 miejsce globalnie juz mazda  globlanie bije skode.

 

7bc74a352aa8.jpg

 

Sprzedaż skody to masz racje lipa na całego rynek Pl to ziarenko piasku  nic nie znacżace, w Pl rocznie 380 tys aut w De 2,8 mln.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.