Igorek Napisano 2 Maja 2019 Udostępnij Napisano 2 Maja 2019 Mam dziwnie plamy na lakierze, takie trochę jakby zmatowienia a miejscami wygląda to jakby ktoś dłonią opierał się o świeży lakier i wręcz linie papilarne zostały. Jak kupowałem samochód to mi nie przeszkadzało, podejrzewałem że to są jakieś tłuste plamy i zejdą przy myciu ale nie zeszły. Jakiś czas temu kupiłem czujnik grubości lakieru i potwierdziłem powłokę fabrycznej grubości. W międzyczasie kupiłem drugi identyczny samochód, wyprodukowany w odstępie dwóch miesięcy ale w innym kolorze i tam gdzie nie naprawiany lakierniczy jest ten sam problem. Co to jest i jak to usunąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 2 Maja 2019 Udostępnij Napisano 2 Maja 2019 Zapewne ktoś dotknął nitro itp. albo skoro na innym egzemplarzu jest tak samo to w fabryce przy montażu mogą za wcześnie brać w łapy. To jednak nieprawdopodobne. Jedynie polerka lub ponowne lakierowanie może to poprawić. Tylko czy warto? Rysy i obicia Ci nie przeszkadzają a taki szczegół? Zostawiłbym i nic z tym nie robił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 2 Maja 2019 Udostępnij Napisano 2 Maja 2019 5 godzin temu, Igorek napisał: Co to jest i jak to usunąć? Myślę, że jest to do ogarnięcia w kilka minut nawet najprostszą lekkościerną pastą polerską. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 2 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2019 8 godzin temu, Joki napisał: Zapewne ktoś dotknął nitro itp. albo skoro na innym egzemplarzu jest tak samo to w fabryce przy montażu mogą za wcześnie brać w łapy. To jednak nieprawdopodobne. Jedynie polerka lub ponowne lakierowanie może to poprawić. Tylko czy warto? Rysy i obicia Ci nie przeszkadzają a taki szczegół? Zostawiłbym i nic z tym nie robił. No właśnie też zostawiłem i nic nie robiłem a teraz mam ochotę to jednak poprawić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 2 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2019 8 godzin temu, amazaque napisał: Myślę, że jest to do ogarnięcia w kilka minut nawet najprostszą lekkościerną pastą polerską. Mam w garażu pastę Tempo ale boję się jej użyć bo wiem, że nie jest zbyt dobra. Co zatem zastosować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 2 Maja 2019 Udostępnij Napisano 2 Maja 2019 1 minutę temu, Igorek napisał: Mam w garażu pastę Tempo ale boję się jej użyć bo wiem, że nie jest zbyt dobra. Co zatem zastosować? Delikatnie nic się nie stanie. Byle nie za mocno i nie za długo. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rallyrychu Napisano 2 Maja 2019 Udostępnij Napisano 2 Maja 2019 Tempo jest kiepska, bo sama zostawia po sobie rysy. Ale widzę, że na aucie i tak jest cała masa rys i swirlsów, więc możesz nią śmiało spróbować spolerować te zmatowienia. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 2 Maja 2019 Udostępnij Napisano 2 Maja 2019 Godzinę temu, Igorek napisał: Co zatem zastosować? Możesz tym Tempo albo kup za kilka złotych Automax - odrobina na bawełnianą szmatę i z wyczuciem, bez naciskania poleruj szerokimi ruchami, nie punktowo. Co kilka przejazdów szmatą kontroluj efekt. Jak załapiesz o co chodzi i zobaczysz efekt to przelecisz do wieczora całe auto . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 2 Maja 2019 Udostępnij Napisano 2 Maja 2019 Pewnie clear złazi/utlenia się. Nic z tym nie zrobisz oprócz powtórnego malowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 3 Maja 2019 Udostępnij Napisano 3 Maja 2019 Dnia 2.05.2019 o 15:38, Igorek napisał: Mam w garażu pastę Tempo ale boję się jej użyć bo wiem, że nie jest zbyt dobra. Co zatem zastosować? Tempo odłóż, bo tylko zaszkodzisz. Może to być zmatowienie lakieru wywołane jakąś agresywną chemią (choć zagadkowe, że mają to oba posiadane przez Ciebie egzemplarze tego modelu) albo klar odłazi od bazy lub baza od blachy i przez klar to widać. Weź jakąś super mocną lampę i przyjrzyj się z bliska, patrząc pod kątem czy lakier na wierzchu ma podobną fakturę na plamie jak i obok, czy tak samo odbija się w nim ostre światło. Jeśli inaczej, to tylko zmatowienie, a jeśli tak samo, to znaczy że problem nie jest na wierzchu tylko pod spodem i coś odłazi (a to by świadczyło o jakimś błędzie w technologii lakierowania samochodu). Jeśli zmatowienie, to jednoetapowa korekta i po sprawie, jeśli coś odłazi, to bez ponownego malowania, nie pozbędziesz się tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Igorek Napisano 3 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2019 47 minut temu, Manx napisał: Tempo odłóż, bo tylko zaszkodzisz. Może to być zmatowienie lakieru wywołane jakąś agresywną chemią (choć zagadkowe, że mają to oba posiadane przez Ciebie egzemplarze tego modelu) albo klar odłazi od bazy lub baza od blachy i przez klar to widać. Weź jakąś super mocną lampę i przyjrzyj się z bliska, patrząc pod kątem czy lakier na wierzchu ma podobną fakturę na plamie jak i obok, czy tak samo odbija się w nim ostre światło. Jeśli inaczej, to tylko zmatowienie, a jeśli tak samo, to znaczy że problem nie jest na wierzchu tylko pod spodem i coś odłazi (a to by świadczyło o jakimś błędzie w technologii lakierowania samochodu). Jeśli zmatowienie, to jednoetapowa korekta i po sprawie, jeśli coś odłazi, to bez ponownego malowania, nie pozbędziesz się tego. Dzięki, spróbuję choć dopiero za parę dni bo samochód obecnie jest poza domem. Tak jeszcze wpadłem na pomysł- przyjrzę się czy inne z podobnych roczników też tak mają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.