mrBEAN Napisano 2 Maja 2019 Udostępnij Napisano 2 Maja 2019 Bateria zwiększona do 38 z 28 kWh. W praktyce 50-100 km więcej do zrobienia. Łącznie ok. 250 km na spokojnie. W końcu dostępna apka, lampy full led, większa navi i inne bajery. Zdolność ładowania do 100 kW, czyli ok. 100 km w 10 minut. W Polsce na ten moment mamy 2 takie ładowarki 100 kW Ogólnie ewolucja, bo na rewolucję brak miejsca na wiekszą baterię. https://pushevs.com/2019/05/02/new-hyundai-ioniq-family/ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 2 Maja 2019 Udostępnij Napisano 2 Maja 2019 Zasięg awansował z kiepskiego na znośny. Szkoda, że prędkość ladowania to 100 kW. W momencie, gdy Ionity buduje ładowarki 350 kW to niezrozumiałe. 100 km w 10 minut? Czyli pełne 250 km w 25 minut? Napewno? "Using a 100-kW fast-charging station, the battery can reach 80% charge in as little as 54 minutes." W każdym razie godny zastanowienia. Mam nadzieję, że nie podniosą ceny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 2 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2019 1 godzinę temu, Cezh napisał: Szkoda, że prędkość ladowania to 100 kW. W momencie, gdy Ionity buduje ładowarki 350 kW to niezrozumiałe. Technicznie to nie takie hop siup. To jest już potężny prąd. Nie ten etap jeszcze. Ionity w większości oferuje 150 kW, 350 kW w zasadzie testowo. Upowszechnienie wysokich prędkości ładowania nastąpi prawdopodobnie jak wejdzie stały elektrolit do baterii. Na ten moment kwestie chłodzenia ograniczają temat. Same wtyczki CCS i kable też dają ograniczenie. Hyundai Kona ma zdolność przyjąć 100 kW, a otrzymuje tylko 70-80 kW, bo wtyczka CCS 1.0 i kabel ograniczają zabawę. https://www.ionitychargers.com/faq/ 1 godzinę temu, Cezh napisał: 100 km w 10 minut? Czyli pełne 250 km w 25 minut? Napewno? "Using a 100-kW fast-charging station, the battery can reach 80% charge in as little as 54 minutes." Niestety nie można tego tak bezpośrednio liczyć. Zazwyczaj największa prędkość jest utrzymywana przez BMS w okolice 70-80%, potem jest zjazd. Tu przykładowo krzywa ładowania dla obecnego Ioniqa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 2 Maja 2019 Udostępnij Napisano 2 Maja 2019 33 minuty temu, mrBEAN napisał: Niestety nie można tego tak bezpośrednio liczyć. Zazwyczaj największa prędkość jest utrzymywana przez BMS w okolice 70-80%, potem jest zjazd. Tu przykładowo krzywa ładowania dla obecnego Ioniqa. Ja o tym wiem, ale dalej zupełnie nie wierzę w 100 km w 10 min. Wg wykresu do 80% ładuje z pełną, w miarę stałą prędkością. Jak za 100% przyjmiemy 250 km to 80% da 200 km. Wedlug producenta 80% dostaniemy w 54 min. Przyjmując, że krzywa ioniqów będzie podobna, to pierwsze 100 km dostaniemy po około 28 minutach, drugie 100 km po około 26, ostatnie 50 km pewnie po jakiś 35... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 2 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2019 (edytowane) 30 minut temu, Cezh napisał: Ja o tym wiem, ale dalej zupełnie nie wierzę w 100 km w 10 min. Wg wykresu do 80% ładuje z pełną, w miarę stałą prędkością. Jak za 100% przyjmiemy 250 km to 80% da 200 km. Wedlug producenta 80% dostaniemy w 54 min. Przyjmując, że krzywa ioniqów będzie podobna, to pierwsze 100 km dostaniemy po około 28 minutach, drugie 100 km po około 26, ostatnie 50 km pewnie po jakiś 35... Jeśli Ioniq będzie przyjmował 100 kW, to w 60 minut przyjmie 100 kWh, w 30 minut 50 kWh, w 15 minut 25 kWh, to w 10 minut przyjmie ok. 16,5 kWh. A 16,5 kWh spokojnie mu wystarczy do przejechania 100 km. Z tą informacją o 54 minutach do 80% coś jest nie tak. 80% z 38,3 kWh daje 30,64 kWh. Chcąc uzupełnić te 30,64 kWh w 54 minuty uzyskamy średnią ładowania ok. 34 kW. Także gdzieś wkradł się błąd na pewno. Zakładając literówkę, jeśli zamienimy 54 minuty, na 24 minuty, to uzyskamy średnią ok. 77 kW, i to jest realny wynik ładując od całkowitego 0, gdy prędkość przyjmowania też jest niższa. Przejrzyj jak radzi sobie aktualny Ioniq: Edytowane 2 Maja 2019 przez mrBEAN 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 2 Maja 2019 Udostępnij Napisano 2 Maja 2019 4 minuty temu, mrBEAN napisał: Przejrzyj sobie jak radzi sobie aktualny Ioniq: Kawałek Bjorna mnie przekonał. Rzeczywiscie musieli się w tym artykule pomylić. To dobrze, bo można nowego Ioniqa poważnie traktować nawet w kategoriach dalszej podróży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 2 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2019 3 minuty temu, Cezh napisał: Kawałek Bjorna mnie przekonał. Dobrze, że chociaż on 4 minuty temu, Cezh napisał: To dobrze, bo można nowego Ioniqa poważnie traktować nawet w kategoriach dalszej podróży. Obecnym już jako tako idzie w trasie, ten po lifcie już będzie sensowny. Podejrzewam, że ceny utrzymają te co są obecnie. Ciekawe będzie bezpośrednie porównanie ID z Ioniqiem. Cena/możliwości/wyposażenie/warunki gwarancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 2 Maja 2019 Udostępnij Napisano 2 Maja 2019 https://ev-database.uk/car/1165/Hyundai-IONIQ-Gen-2-Electric#charge-table 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 4 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2019 Dnia 2.05.2019 o 20:55, Cezh napisał: https://ev-database.uk/car/1165/Hyundai-IONIQ-Gen-2-Electric#charge-table Tak sobie jeszcze rozmyślałem o tym czasie ładowania. Jest (niestety) taka opcja, że on faktycznie może się tak długo ładować. Jesli to jest podobny pakiet do tego w Konie 39 kWh, a z dypuzym prawdopodobieństwem tak jest, bo oba są chłodzone powietrzem. Kona 39 kWh ma bardzo kiepski czas ładowania, ponieważ BMS zabezpiecza pakiet przed degradacją, ze względu na kiepskie chłodzenie. Czekamy, ciekawe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 5 Maja 2019 Udostępnij Napisano 5 Maja 2019 12 godzin temu, mrBEAN napisał: Tak sobie jeszcze rozmyślałem o tym czasie ładowania. Jest (niestety) taka opcja, że on faktycznie może się tak długo ładować. Jesli to jest podobny pakiet do tego w Konie 39 kWh, a z dypuzym prawdopodobieństwem tak jest, bo oba są chłodzone powietrzem. Kona 39 kWh ma bardzo kiepski czas ładowania, ponieważ BMS zabezpiecza pakiet przed degradacją, ze względu na kiepskie chłodzenie. Czekamy, ciekawe. Ciekawe, po co pisza, ze dogaduje sie z ladowarka 100 kW. Przy takim dlugim czasie 50 kW wystarcza z nawiazka... Za 3 dni ID, to bedzie ciekawe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 5 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2019 5 godzin temu, Cezh napisał: Ciekawe, po co pisza, ze dogaduje sie z ladowarka 100 kW. Przy takim dlugim czasie 50 kW wystarcza z nawiazka... Za 3 dni ID, to bedzie ciekawe. Marketing. ID zdecydowanie najistotniejsza premiera tego roku. Najważniejsze będą realne testy niezależne i użytkowników. Zobaczymy co pokażą 8 maja, bo oficjalny debiut tak naprawdę na jesień, a dystrybucja 2020. Na ten moment to mój faworyt na następcę. Czekamy, obserwujemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 8 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 8 Września 2019 (edytowane) I okazuje się, że jednak producent w broszurce się nie pomylił z tymi 54 minutami do 80%. D R A M A T ! Niskie napięcie pakietu i jest klops. Ioniq 28 kWh właśnie zyskuje na wartości od tego momentu, a przynajmniej spada tempo utraty wartości Tym bardziej teraz ciekawe czy ID zaora towarzystwo, a tak się zapowiada. Edytowane 8 Września 2019 przez mrBEAN 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 8 Września 2019 Udostępnij Napisano 8 Września 2019 5 godzin temu, mrBEAN napisał: I okazuje się, że jednak producent w broszurce się nie pomylił z tymi 54 minutami do 80%. D R A M A T ! Niskie napięcie pakietu i jest klops. Ioniq 28 kWh właśnie zyskuje na wartości od tego momentu, a przynajmniej spada tempo utraty wartości Tym bardziej teraz ciekawe czy ID zaora towarzystwo, a tak się zapowiada. No to niezle Hyundai wtopil z tym zlomem. Szkoda. W krajach z rozbududowana infrastruktura (gdzie mozna ladowac dosc czesto) ten samochod nie ma zadnych szans. Chyba, ze kupi to ktos, kto kompletnie nie zna tematu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 8 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 8 Września 2019 4 godziny temu, Cezh napisał: No to niezle Hyundai wtopil z tym zlomem. Szkoda. W krajach z rozbududowana infrastruktura (gdzie mozna ladowac dosc czesto) ten samochod nie ma zadnych szans. Chyba, ze kupi to ktos, kto kompletnie nie zna tematu. Bardziej na zasadzie Leafa, czyli kręcenie w koło komina bez wypadów dalszych. Wtedy mamy extra 50-100 km względem starszej wersji i jest ok. Tylko cena nie ok w takim układzie. Rynek oceni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxit Napisano 9 Września 2019 Udostępnij Napisano 9 Września 2019 Dnia 8.09.2019 o 15:06, Cezh napisał: No to niezle Hyundai wtopil z tym zlomem. Szkoda. W krajach z rozbududowana infrastruktura (gdzie mozna ladowac dosc czesto) ten samochod nie ma zadnych szans. Chyba, ze kupi to ktos, kto kompletnie nie zna tematu. Myślę, że trochę dramatyzujesz... Życie podpowiada, że jak masz EV to musisz mieć zakodowaną cierpliwość do ładowana. fakt, że Ioniq 38 ładuje się nieco wolniej niż Ioniq 28 nie powoduje, że jest bezużytecznym złomem. To raczej auto miejskie i tak użytkowane super radzi sobie na co dzień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HelixSv Napisano 9 Września 2019 Udostępnij Napisano 9 Września 2019 1 minutę temu, Maxit napisał: Myślę, że trochę dramatyzujesz... Życie podpowiada, że jak masz EV to musisz mieć zakodowaną cierpliwość do ładowana. fakt, że Ioniq 38 ładuje się nieco wolniej niż Ioniq 28 nie powoduje, że jest bezużytecznym złomem. To raczej auto miejskie i tak użytkowane super radzi sobie na co dzień. Rynek pokaze (ze mam racje ). Hyundai wlasnie przystapil do Ionity (swietne posuniecie dla nas wszystkich), sieci ktora z w niezlym tempie buduje ladowarki o mocy 350 kW. I jednoczenie wypuszcza model, ktory przyswaja 42 kW i to tylko do 50% baterii. Wedlug mnie wtopili, cala nadzieja w agresywnej polityce cenowej. Do jazdy po miescie zaraz beda lepsze - bardziej miejskie elektryki: Up (i spolka), Mini, nowe Zoe, 208, Corsa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.