Skocz do zawartości

Siedmioosobowy francuz - który lepszym wyborem?


Tomasso

Rekomendowane odpowiedzi

Mając do wyboru citroen c8/peugeot 807 , renault grand scenic lub renault espace, który byście polecili?

 

Interesują mnie wersje siedmioosobowe z silnikiem benzynowym nadającym się pod gaz, a decydujące znaczenie ma dla mnie bezawaryjność.

 

Budżet pozwala mi patrzeć na samochody dziesięcioletnie, co oznacza realne przebiegi rzędu 300KKM.

 

Co o tym sądzicie - czy to są trupy na kołach, czy da się coś wybrać? Jeśli się da, to który francuz ma większy sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EV2 czyli C8/P807/Ulysse/Phedra mają niewątpliwą przewagę nad Espace IV, którą są odsuwane drzwi ....
Scenika z racji wielkości nie porównywałó bym do powyższych w ogóle....
EIV jest nieco przestronniejszy od EV2, zwłaszcza w wersji Grand.

Jak znajdziesz dobry zadbany egzemplarz będziesz zadowolony.Co do silników benzynowchy nie wypowiem się, ja preferuję HDi :) 

Silniki benzynowe w EV2 są tak naprawdę 2 2.0i i 2.9V6, nie liczę 2.2i bo to było tylko na początku produkcji... EIV ma w sumie też 2 silniki 2.0T i 3,5V6 :)

 

 

Ja miałem C8 2.0HDi 138FAP BVM6 (w wersji  6 foteli kapitańskiech) to było super auto :) 

Przed zakupem oglądałem kilka EIV i to były padaki ....

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do silnikow w renault.
Raczej 2.0, jako podstawa lub 2.0t jako docelowy. 3.5 v6 raczej bym nie rozpatrywal.
Te dwu litrpwki to dosc toporne i wytrzymale silniki, do gazu wrecz stworzone.
Oznaczenia kodowe to f4r, f4rt, lub 2.0tce

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym takiego kupić i używać przez jakieś 10 lat, stąd istotna jest dla mnie kwestia awaryjności i długowieczności.

 

Jak jest w tych samochodach z rudą? Bo "prasa" pisze, że oba samochody są ocynkowane i blachy nie rdzewieją, ale czy opinia użytkownika (czyli Wasza) to potwierdza?

 

Czytałem też, że Espace ma nowocześniejsze wnętrze od C8, ale nie jestem pewien, czy to ma dla mnie takie znaczenie. Ważniejsze jest dla mnie, czy rdzewieją, czy zawieszenie szybko pada na dziurawych drogach, jak awaryjne są skrzynie biegów itp.

 

Nie ukrywam, skłaniam się ku eurovanowi, bo to że trafiał na rynek pod trzema markami potencjalnie oznacza łatwiejszy dostęp do części i znających je mechaników.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Tomasso napisał:

Chciałbym takiego kupić i używać przez jakieś 10 lat, stąd istotna jest dla mnie kwestia awaryjności i długowieczności.

 

Jak jest w tych samochodach z rudą? Bo "prasa" pisze, że oba samochody są ocynkowane i blachy nie rdzewieją, ale czy opinia użytkownika (czyli Wasza) to potwierdza?

 

Czytałem też, że Espace ma nowocześniejsze wnętrze od C8, ale nie jestem pewien, czy to ma dla mnie takie znaczenie. Ważniejsze jest dla mnie, czy rdzewieją, czy zawieszenie szybko pada na dziurawych drogach, jak awaryjne są skrzynie biegów itp.

 

Nie ukrywam, skłaniam się ku eurovanowi, bo to że trafiał na rynek pod trzema markami potencjalnie oznacza łatwiejszy dostęp do części i znających je mechaników.

 

 

 

Mogę Ci jedynie napisać na podstawie mojego C8.

Kupiony w 02/2011 z przebiegiem 163000 km z Belgii, auto poleasingowe, produkcja 06/2006.

Po kupnie wymieniłem poza olejami i filtrami, wahacze przednie, bo po zmianie kół na większe 225/50R17 z 215/65R16 zaczęło być czuć myszkowanie na drodze, na fabrycznym rozmiarze nie było.

Chyba hamulce przód (T+K) i ....  tyle, sprzedałem po 2 latach i przejeżdżeniu nim ponad 60000 km :) w 04/2103 z przebiegiem 225000 km, koledze z tego forum @s_krzychu.
Po kupnie wymienił sprzęgło, potem (dużo później) EGR bo się rozsypał, jakieś jeszcze inne eksploatacyjne rzeczy  (chyba znowu wahacze przód).
Wiem, że sprzedał w 12/2018 po ponad 5,5 roku użytkowanie z przebiegiem ponad 380000 km, czyli zrobił nim kolejne ponad 150000 km, kolejnemu, czy jest na forum nie wiem ....
Także jeśli chodzi o auta z dużym, ale rzeczywistym przebiegiem to większych problemó z EV2 nie ma :)

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz grupę PSA miałem złego słowa nie powiem. Przy zakupie poza standardem sprawdzić elektryczne odsuwane drzwi np najechać na krawężnik i sprawdzić działanie. Części tanie jak na takie auto korozji nie stwierdziłem miałem rocznik 2006r. Jak będziesz szukał to tylko 2.0 bez wariatora.:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Tomasso napisał:

 

Poszukam oznaczenia silnika. A jaką brać skrzynię? Manualną, czy automatyczną?

 

manuala, bo w benzynach były tylko 4 biegowe automaty ....

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam C8 z 2005 roku. Całkiem spoko minivan. Na plus odsuwane drzwi, na plus wszystkie fotele pełnowymiarowe a nie jakieś rozkładane ławeczki. Korozji brak. Niestety trzeba sobie jasno powiedzieć- to auto swoje waży i żeby było żwawe to musi mieć konkretny silnik. Ja mam niestety 2,0 136 Km, i demon przyśpieszenia to to nie jest. Przy wyprzedzaniu dwa biegi w dół i jakoś idzie. 

Mam w nim LPG, sterownik stag qbox,  wszystko działa bez zarzutu. Dostęp do silnika delikatnie mówiąc zły, ale to już tak chyba jest w takich autach, że nie ma normalnej długiej maski i silnik schowany głeboko.

Uwaga na wersje silnikowe 2.0.  Były 136 km i 140 km. Te 140 km podobno wtrysk bezpośredni (?) więc lpg pod znakiem zapytania.  Tak słyszałem- proszę bardziej obeznanych o zweryfikowanie tej informacji.

 

Edytowane przez slawek2000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, slawek2000 napisał:

Posiadam C8 z 2005 roku. Całkiem spoko minivan. Na plus odsuwane drzwi, na plus wszystkie fotele pełnowymiarowe a nie jakieś rozkładane ławeczki. Korozji brak. Niestety trzeba sobie jasno powiedzieć- to auto swoje waży i żeby było żwawe to musi mieć konkretny silnik. Ja mam niestety 2,0 136 Km, i demon przyśpieszenia to to nie jest. Przy wyprzedzaniu dwa biegi w dół i jakoś idzie. 

Mam w nim LPG, sterownik stag qbox,  wszystko działa bez zarzutu. Dostęp do silnika delikatnie mówiąc zły, ale to już tak chyba jest w takich autach, że nie ma normalnej długiej maski i silnik schowany głeboko.

Uwaga na wersje silnikowe 2.0.  Były 136 km i 140 km. Te 140 km podobno wtrysk bezpośredni (?) więc lpg pod znakiem zapytania.  Tak słyszałem- proszę bardziej obeznanych o zweryfikowanie tej informacji.

 

 w 2.0 HDI :) 138 BVA6 było spoko i z przyspieszaniem i ze spalaniem, pomimo masy własnej ~1850 kg :)

Żadna benzyna w PSA (poza 2.0 HPi - oznaczenie RLZ) nie miała wtrysku bezpośredniego !!

 

Edytowane przez jedrocha
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.05.2019 o 16:54, slawek2000 napisał:

Czyli jednak było.. montowali to w c8/ 807?

 

Co było montowane ? HPi ? NIE, napisałęm wyrażnie o PSA a nie C8/P807....
HPi było montowane w 2 modelach C5I i P406 :)
W C8/P807 był montowany 2.2i 165KM, ale to nie był wtrysk bezpośredni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Tomasso umow się na jazdę próbną, pojeździj każdym. Sprawdz zwrotność, jak się parkuje, włącza tempomat, ustawia fotele.

Espace to bardzo specyficzny samochód, jest za co go i kochać i nienawidzić w czasie jazdy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem C8 2.2 HDI, mój pierwszy samochód z dieslem a rozpatrywałem też 3.o V6 do zagazowania. Nie żałuję. Zrobiłem 90.000km w sześć lat i z zawieszenia  średnio co roku padał łącznik stabilizatora ( ale ja latam przez progi zwalniające), raz padła tulejka wahacza i raz sworzeń. W tylnym zawiasie nic, czam komuś pęknie sprężyna ale to są śmieszne koszty. Ja swojego używałem między innymi PL-UK, regularnie min. pół tony towaru na pokładzie plus rodzina i jechał bez zająknięcia

Rdza tych samochodów nie dotyczy.

Jeśli uprzesz się na benzynowe 2.0 to nie wiem jak to będzie jeździć bo masa własna jest spora a te bodajże 136 koni nic dobego nie wróży. 2.2 ma problemy ze skrzynią i goraco odradzam. 3.0 jest fajne ale bardzo ciężkie, ma 2 katalizatory, dwie sondy lambda i 4-biegowy automat plus cierpi na przepalające się cewki zapłonowe. Gdybym miał kupować jeszcze raz  to 2.0 HDI, z manualną skrzynią.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 807 z 2003 2.2 benzynę z krajowego salonu prawie od początku na LPG. Kupiona przeze mnie przy przebiegu 230 tyś w 2016. Przebieg prawie 300 tyś i mimo że mój egzemplarz był mocno zmęczony to samochód polecam 🙂. Wygodny na długie trasy, pakowny, przestrzeń łatwa do modyfikacji, przyjemne wyposażenie. Na 70 tyś przebiegu zrobiłem wachacze, amorki tył, końcówki drążków, sprzęgło klimatyzacji, tarcze klocki przód i poduszkę pod skrzynią. Części były śmieszne tanie i całość wyniosła 2,5- 3 tyś. (rozłożone na 3 lata użytkowania). Niestety trochę gorzej wypada silnik i jego osprzęt, dwie cewki (drogie w porównaniu np do 2.0)   i przepustnica(jest cholernie droga i padają nagminnie)  , cieknący wariator (póki co nie ruszam). Jedyna zaleta tego silnika to że całkiem przyjemnie się odpycha.

Odnośnie korozji to u mnie poleciały progi, ale widać że coś przy nich było dłubane wcześniej.

Edytowane przez Sheckley
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.