Skocz do zawartości

Nowe auto z "legalnym" (producent/dealer) LPG


Markin

Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, gumcio napisał:

Znajomy ostatnio kupił Outlander'a i wyjechał z salonu z założoną instalacją LPG.

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
 

raczej diler i gwarancja dilera nie mitsu

 

opel miał jeszcze fabryczne instalacje w astrze 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Markin napisał:

Dobre mam wrażenie, że tylko Skoda i Dacia oferują w tej chwili auta z LPG zamontowanym do nowych aut?

Renault Clio jest jeszcze z fabrycznym gazem, ale to grupa razem z Daćką, więc nie ma co się dziwić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Markin napisał:

Dobre mam wrażenie, że tylko Skoda i Dacia oferują w tej chwili auta z LPG zamontowanym do nowych aut?

w nowym i fabryczny to pozostają resztki corsy co stoją gdzieś po placach, resztki mokka

chyba jeszcze fabia i citygo, hyundai i20, dacia i ssangyong wszystkie modele.

 

A tak dziwnym cudem opel nagle przestał lubić gaz... nawet ten nowy crosland co był oferowany z francuskim 1,2 piur tech i fabrycznym gazem jeszcze niecały rok temu nagle przestał lubić gaz 8]

skoda octavia też 8]

 

cuda... cuda...ogłaszają

i jak tu nie wierzyć że gaz to zło i tylko do zapalniczek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, piotr1982 napisał:

lubić gaz 8]

skoda octavia też 8]

 

 

Myślę, że przyczyna leży tutaj:

image.png.3beb4e117dd4dda72711bdfee3d6933d.png

 

Do Octavii nie oferuje się innych silników benzynowych niż TSI. Instalacja LPG do tych silników istnieje, ale jest przekombinowana, droga i droga w eksploatacji. Powodem są wtryskiwacze w cylindrze a nie w kanale dolotowym, które trzeba czyścić i chłodzić benzyną. Dlatego co któryś wtrysk LPG jest benzynowy, a powyżej pewnych obrotów silnika jedzie się już tylko na benzynie. Generalnie nie ma chętnych na taką kombinację.  W Fabii i Citigo jest ostatni wolnossący, 3-cylindrowy silnik benzynowy 1.0 MPi i do niego jest oferowana klasyczna instalka LPG

 

Co ciekawe na Ukrainie jest oferowana Octavia III ze startym dobrym 1.6 MPi, do którego gaz pasuje jak ręka do rękawiczki:

 

image.png.cec7072c2d0e39f19d454578c9b9c298.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Markin napisał:

 

Myślę, że przyczyna leży tutaj:

image.png.3beb4e117dd4dda72711bdfee3d6933d.png

 

Do Octavii nie oferuje się innych silników benzynowych niż TSI. Instalacja LPG do tych silników istnieje, ale jest przekombinowana, droga i droga w eksploatacji. Powodem są wtryskiwacze w cylindrze a nie w kanale dolotowym, które trzeba czyścić i chłodzić benzyną. Dlatego co któryś wtrysk LPG jest benzynowy, a powyżej pewnych obrotów silnika jedzie się już tylko na benzynie. Generalnie nie ma chętnych na taką kombinację.  W Fabii i Citigo jest ostatni wolnossący, 3-cylindrowy silnik benzynowy 1.0 MPi i do niego jest oferowana klasyczna instalka LPG

 

Co ciekawe na Ukrainie jest oferowana Octavia III ze startym dobrym 1.6 MPi, do którego gaz pasuje jak ręka do rękawiczki:

 

image.png.cec7072c2d0e39f19d454578c9b9c298.png

Panie tu jest łunnia i tu są normy euro a po drugiej stronie Bugu mogą sobie smrodzić. 

Chore to jest. 

Edytowane przez robciolas
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Markin napisał:

Do Octavii nie oferuje się innych silników benzynowych niż TSI. Instalacja LPG do tych silników istnieje, ale jest przekombinowana, droga i droga w eksploatacji. Powodem są wtryskiwacze w cylindrze a nie w kanale dolotowym, które trzeba czyścić i chłodzić benzyną.

 

Piszesz o wynalazkach. 6 generacja w ogóle nie potrzebuje benzyny do pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Markin napisał:

 

Do Octavii nie oferuje się innych silników benzynowych niż TSI

w instalacjach prins mieli to obcykane i gaz lał się przez wtrysk benzyny 

w fordzie jest też 1,5 ecoboost i w zeszłym roku lubił lpg (pomijam chorą cene 9200zł) a w tym roku nie lubi 

 

unia... unią a w gebelsowie jak był hyundai ix35 to dało się z fabryczną instalacją puścić a w PL nie... gdzie było oferowane dokładnie taki sam samochód

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marcindzieg napisał:

Piszesz o wynalazkach. 6 generacja w ogóle nie potrzebuje benzyny do pracy.

6 generacja się zbyt długo zwraca, podobnie jak i to co nazywasz wynalazkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ZUBERTO napisał:

6 generacja się zbyt długo zwraca, podobnie jak i to co nazywasz wynalazkami.

 

Oczywiście że tak. Tyle tylko że nie masz tu połowy elementów jak choćby reduktora. Do tego moc jest często większa także są to nie tylko oszczędności. Problemem jest zacieranie się pomp przy polskim, syfiastym gazie. Podejrzewam że dlatego nie chcą sprzedawać nowych aut z tym.

W przypadku wynalazków masz w zasadzie tylko mocno teoretyczną oszczędność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, marcindzieg napisał:

 

Piszesz o wynalazkach. 6 generacja w ogóle nie potrzebuje benzyny do pracy.

Ale tu chyba nie chodzi o gaz a o benzynę, znaczy bez okresowej pracy na benzynie te wtryskiwacze (benzynowe) sie popsują i pewnie całe auto też (bo komputer nie zezwoli na jazdę z uszkodzonym układem wtrysku benzyny):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, volf6 napisał:

Ale tu chyba nie chodzi o gaz a o benzynę, znaczy bez okresowej pracy na benzynie te wtryskiwacze (benzynowe) sie popsują i pewnie całe auto też (bo komputer nie zezwoli na jazdę z uszkodzonym układem wtrysku benzyny):)

 

W 6 gen gaz jest podawany przez wtryski benzynowe. One nigdy nie pracują "na sucho". Do tego zalecają uruchamianie i krótką pracę na samej benzynie. Dlatego raczej nie powinno być problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia ‎09‎.‎05‎.‎2019 o 08:00, piotr1982 napisał:

A tak dziwnym cudem opel nagle przestał lubić gaz... nawet ten nowy crosland co był oferowany z francuskim 1,2 piur tech i fabrycznym gazem jeszcze niecały rok temu nagle przestał lubić gaz 8]

 

Jeśli Crossland 1.2 był z gazem to chyba jedynie w wersji bez turbo, bo tam jest wtrysk pośredni o ile dobrze pamiętam.

W Oplu nowe 1.4T to już wtrysk bezpośredni i dlatego nie ma LPG.

Edytowane przez Maciej__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.05.2019 o 15:25, marcindzieg napisał:

Podejrzewam że dlatego nie chcą sprzedawać nowych aut z tym.

Bardziej obstawiam brak ekonomicznego sensu. W 1,4 TSi mam średnie zużycie paliwa z ponad 2k km w okolicach 7l/100 km. Zakładając, że gazu zużyję 7,5l - to oszczędność na 100 km to jakieś 20 zł - czyli zwrot instalacji za 9k PLN zajmuje prawie 50k km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, noras napisał:

Bardziej obstawiam brak ekonomicznego sensu. W 1,4 TSi mam średnie zużycie paliwa z ponad 2k km w okolicach 7l/100 km. Zakładając, że gazu zużyję 7,5l - to oszczędność na 100 km to jakieś 20 zł - czyli zwrot instalacji za 9k PLN zajmuje prawie 50k km.

 

Też nie widzę ekonomicznego sensu. Pytanie ile producent płaci za taką instalacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, noras napisał:

Bardziej obstawiam brak ekonomicznego sensu. W 1,4 TSi mam średnie zużycie paliwa z ponad 2k km w okolicach 7l/100 km. Zakładając, że gazu zużyję 7,5l - to oszczędność na 100 km to jakieś 20 zł - czyli zwrot instalacji za 9k PLN zajmuje prawie 50k km.

Jak ktoś robi rocznie 50.000km i chce jeździć 4 lata, to już na sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mati_lecha napisał:

Jak ktoś robi rocznie 50.000km i chce jeździć 4 lata, to już na sens.

Awaryjność LPG wyleczy go z takich pomysłów. Jakoś LPG nigdy nie znalazło miejsca we flotach, mimo że floty kupowały mnóstwo aut nadających się do LPG (jak VAGi z 1,6 102 KM).

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, noras napisał:

Awaryjność LPG wyleczy go z takich pomysłów. Jakoś LPG nigdy nie znalazło miejsca we flotach, mimo że floty kupowały mnóstwo aut nadających się do LPG (jak VAGi z 1,6 102 KM).

Oczywiście, że floty nie, ale czasami JDG też sporo jeździ i się na LPG decyduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.