Jump to content

Nowe auto z "legalnym" (producent/dealer) LPG


Recommended Posts

3 minuty temu, gumcio napisał:

Znajomy ostatnio kupił Outlander'a i wyjechał z salonu z założoną instalacją LPG.

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
 

raczej diler i gwarancja dilera nie mitsu

 

opel miał jeszcze fabryczne instalacje w astrze 

Link to post
Share on other sites
raczej diler i gwarancja dilera nie mitsu
 
opel miał jeszcze fabryczne instalacje w astrze 
Może tak być, ale generalnie jemu to adpowidało.

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Markin napisał:

Dobre mam wrażenie, że tylko Skoda i Dacia oferują w tej chwili auta z LPG zamontowanym do nowych aut?

Renault Clio jest jeszcze z fabrycznym gazem, ale to grupa razem z Daćką, więc nie ma co się dziwić. 

Link to post
Share on other sites
fabryczny to na pewno Tipo.
Dealer założy w zasadzie do wszystkiego 
Tipo z fabrycznym LPG już nie ma, resztki na placach zostały.
Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, Markin napisał:

Dobre mam wrażenie, że tylko Skoda i Dacia oferują w tej chwili auta z LPG zamontowanym do nowych aut?

w nowym i fabryczny to pozostają resztki corsy co stoją gdzieś po placach, resztki mokka

chyba jeszcze fabia i citygo, hyundai i20, dacia i ssangyong wszystkie modele.

 

A tak dziwnym cudem opel nagle przestał lubić gaz... nawet ten nowy crosland co był oferowany z francuskim 1,2 piur tech i fabrycznym gazem jeszcze niecały rok temu nagle przestał lubić gaz 8]

skoda octavia też 8]

 

cuda... cuda...ogłaszają

i jak tu nie wierzyć że gaz to zło i tylko do zapalniczek

Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Lynda napisał:

fabryczny to na pewno Tipo.
Dealer założy w zasadzie do wszystkiego 

chyba resztki z placu, bo nowy na zamówienie już nie

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, piotr1982 napisał:

lubić gaz 8]

skoda octavia też 8]

 

 

Myślę, że przyczyna leży tutaj:

image.png.3beb4e117dd4dda72711bdfee3d6933d.png

 

Do Octavii nie oferuje się innych silników benzynowych niż TSI. Instalacja LPG do tych silników istnieje, ale jest przekombinowana, droga i droga w eksploatacji. Powodem są wtryskiwacze w cylindrze a nie w kanale dolotowym, które trzeba czyścić i chłodzić benzyną. Dlatego co któryś wtrysk LPG jest benzynowy, a powyżej pewnych obrotów silnika jedzie się już tylko na benzynie. Generalnie nie ma chętnych na taką kombinację.  W Fabii i Citigo jest ostatni wolnossący, 3-cylindrowy silnik benzynowy 1.0 MPi i do niego jest oferowana klasyczna instalka LPG

 

Co ciekawe na Ukrainie jest oferowana Octavia III ze startym dobrym 1.6 MPi, do którego gaz pasuje jak ręka do rękawiczki:

 

image.png.cec7072c2d0e39f19d454578c9b9c298.png

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Markin napisał:

 

Myślę, że przyczyna leży tutaj:

image.png.3beb4e117dd4dda72711bdfee3d6933d.png

 

Do Octavii nie oferuje się innych silników benzynowych niż TSI. Instalacja LPG do tych silników istnieje, ale jest przekombinowana, droga i droga w eksploatacji. Powodem są wtryskiwacze w cylindrze a nie w kanale dolotowym, które trzeba czyścić i chłodzić benzyną. Dlatego co któryś wtrysk LPG jest benzynowy, a powyżej pewnych obrotów silnika jedzie się już tylko na benzynie. Generalnie nie ma chętnych na taką kombinację.  W Fabii i Citigo jest ostatni wolnossący, 3-cylindrowy silnik benzynowy 1.0 MPi i do niego jest oferowana klasyczna instalka LPG

 

Co ciekawe na Ukrainie jest oferowana Octavia III ze startym dobrym 1.6 MPi, do którego gaz pasuje jak ręka do rękawiczki:

 

image.png.cec7072c2d0e39f19d454578c9b9c298.png

Panie tu jest łunnia i tu są normy euro a po drugiej stronie Bugu mogą sobie smrodzić. 

Chore to jest. 

Edited by robciolas
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Markin napisał:

Do Octavii nie oferuje się innych silników benzynowych niż TSI. Instalacja LPG do tych silników istnieje, ale jest przekombinowana, droga i droga w eksploatacji. Powodem są wtryskiwacze w cylindrze a nie w kanale dolotowym, które trzeba czyścić i chłodzić benzyną.

 

Piszesz o wynalazkach. 6 generacja w ogóle nie potrzebuje benzyny do pracy.

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Markin napisał:

 

Do Octavii nie oferuje się innych silników benzynowych niż TSI

w instalacjach prins mieli to obcykane i gaz lał się przez wtrysk benzyny 

w fordzie jest też 1,5 ecoboost i w zeszłym roku lubił lpg (pomijam chorą cene 9200zł) a w tym roku nie lubi 

 

unia... unią a w gebelsowie jak był hyundai ix35 to dało się z fabryczną instalacją puścić a w PL nie... gdzie było oferowane dokładnie taki sam samochód

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, marcindzieg napisał:

Piszesz o wynalazkach. 6 generacja w ogóle nie potrzebuje benzyny do pracy.

6 generacja się zbyt długo zwraca, podobnie jak i to co nazywasz wynalazkami.

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, ZUBERTO napisał:

6 generacja się zbyt długo zwraca, podobnie jak i to co nazywasz wynalazkami.

 

Oczywiście że tak. Tyle tylko że nie masz tu połowy elementów jak choćby reduktora. Do tego moc jest często większa także są to nie tylko oszczędności. Problemem jest zacieranie się pomp przy polskim, syfiastym gazie. Podejrzewam że dlatego nie chcą sprzedawać nowych aut z tym.

W przypadku wynalazków masz w zasadzie tylko mocno teoretyczną oszczędność.

Link to post
Share on other sites
8 minut temu, ZUBERTO napisał:

6 generacja się zbyt długo zwraca, podobnie jak i to co nazywasz wynalazkami.

 

zależy do czego porównasz, jak do diesla to chyba nie tak długo ;)

 

Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, marcindzieg napisał:

 

Piszesz o wynalazkach. 6 generacja w ogóle nie potrzebuje benzyny do pracy.

Ale tu chyba nie chodzi o gaz a o benzynę, znaczy bez okresowej pracy na benzynie te wtryskiwacze (benzynowe) sie popsują i pewnie całe auto też (bo komputer nie zezwoli na jazdę z uszkodzonym układem wtrysku benzyny):)

Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, volf6 napisał:

Ale tu chyba nie chodzi o gaz a o benzynę, znaczy bez okresowej pracy na benzynie te wtryskiwacze (benzynowe) sie popsują i pewnie całe auto też (bo komputer nie zezwoli na jazdę z uszkodzonym układem wtrysku benzyny):)

 

W 6 gen gaz jest podawany przez wtryski benzynowe. One nigdy nie pracują "na sucho". Do tego zalecają uruchamianie i krótką pracę na samej benzynie. Dlatego raczej nie powinno być problemów.

Link to post
Share on other sites
Dnia ‎09‎.‎05‎.‎2019 o 08:00, piotr1982 napisał:

A tak dziwnym cudem opel nagle przestał lubić gaz... nawet ten nowy crosland co był oferowany z francuskim 1,2 piur tech i fabrycznym gazem jeszcze niecały rok temu nagle przestał lubić gaz 8]

 

Jeśli Crossland 1.2 był z gazem to chyba jedynie w wersji bez turbo, bo tam jest wtrysk pośredni o ile dobrze pamiętam.

W Oplu nowe 1.4T to już wtrysk bezpośredni i dlatego nie ma LPG.

Edited by Maciej__
Link to post
Share on other sites
Dnia 9.05.2019 o 15:25, marcindzieg napisał:

Podejrzewam że dlatego nie chcą sprzedawać nowych aut z tym.

Bardziej obstawiam brak ekonomicznego sensu. W 1,4 TSi mam średnie zużycie paliwa z ponad 2k km w okolicach 7l/100 km. Zakładając, że gazu zużyję 7,5l - to oszczędność na 100 km to jakieś 20 zł - czyli zwrot instalacji za 9k PLN zajmuje prawie 50k km.

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, noras napisał:

Bardziej obstawiam brak ekonomicznego sensu. W 1,4 TSi mam średnie zużycie paliwa z ponad 2k km w okolicach 7l/100 km. Zakładając, że gazu zużyję 7,5l - to oszczędność na 100 km to jakieś 20 zł - czyli zwrot instalacji za 9k PLN zajmuje prawie 50k km.

 

Też nie widzę ekonomicznego sensu. Pytanie ile producent płaci za taką instalacje.

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, noras napisał:

Bardziej obstawiam brak ekonomicznego sensu. W 1,4 TSi mam średnie zużycie paliwa z ponad 2k km w okolicach 7l/100 km. Zakładając, że gazu zużyję 7,5l - to oszczędność na 100 km to jakieś 20 zł - czyli zwrot instalacji za 9k PLN zajmuje prawie 50k km.

Jak ktoś robi rocznie 50.000km i chce jeździć 4 lata, to już na sens.

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, mati_lecha napisał:

Jak ktoś robi rocznie 50.000km i chce jeździć 4 lata, to już na sens.

Awaryjność LPG wyleczy go z takich pomysłów. Jakoś LPG nigdy nie znalazło miejsca we flotach, mimo że floty kupowały mnóstwo aut nadających się do LPG (jak VAGi z 1,6 102 KM).

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
15 minut temu, noras napisał:

Awaryjność LPG wyleczy go z takich pomysłów. Jakoś LPG nigdy nie znalazło miejsca we flotach, mimo że floty kupowały mnóstwo aut nadających się do LPG (jak VAGi z 1,6 102 KM).

Oczywiście, że floty nie, ale czasami JDG też sporo jeździ i się na LPG decyduje.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.