Skocz do zawartości

Kona


HelixSv

Rekomendowane odpowiedzi

Dostałem dzis do testu taką Konę.

https://ev-database.org/car/1126/Hyundai-Kona-Electric-64-kWh

Zrobiłem na razie około 100 km. Jutro pewnie ze 400, bo planuje przetestować stację Ionity w Malmö.

 

Bardzo przyjemne auto.

Zalety: zasięg, wyciszenie, dynamika, wygląd deski, dość logiczna obsługa.

Wady: wielkość (małość), cena.

 

Zużycie energii zgadza się z linkiem: około 15.5-16 kWh/100km. Więc zasięg 400 km jest osiągalny.

20190511_170242.jpg

Edytowane przez Cezh
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.05.2019 o 17:17, Cezh napisał:

Zalety: zasięg, wyciszenie, dynamika, wygląd deski, dość logiczna obsługa.

 

I to jest ciekawe, bo masz Passata.

W wielu i porównaniach elektryków, narzekają na Konę jeśli chodzi o wyciszenie.

 

 

Dnia 11.05.2019 o 17:17, Cezh napisał:

Wady: wielkość (małość), cena.

Dla 2 osób ok, ale więcej to faktycznie taki bobek z krótkim bagażnikiem.

Cena spora ale logiczna patrząc na wyposażenie i inne EV.

Dlatego tym bardziej ciekawe jest co ID zaproponuje finalnie.

Niestety ceny robione są częściowo pod dopłaty, żeby po dopłatach cena była sensowna. I to jest czarna strona dopłat, szczególnie dla krajów, gdzie takowych nie ma.

 

Na Ionity tak powinno przebiegać ładowanie:

OverviewFastned.png

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec do Ionity nie dojechalem. Dymac 150 km w jedna strone tylko zeby doswiadczyc ladowarki to troche przegiecie.

Pojechalem sobie gdzie indziej, w kazdym razie zrobilem 350 km i stwierdzam, ze najbardziej podoba mi sie zasieg - realne 400 km. 15,5 kWh/100km.

Moge na przyklad za darmo dojechac do Szczecina (darmowa ladowarka pod praca)  i za darmo wrocic (darmowa szybka ladowarka pod urzedem miasta). Za prom jednak musze zaplacic. ;]

Ponad to swietne przyspieszenie, odejscie zawsze i wszedzie. No i swiadomosc, ze sie nie smrodzi i nie truje srodowiska (przynajmniej uzywajac szwedzkiego pradu).

 

Musze jutro dac do wyceny leasing i zobaczczyc, czy mnie stac. Przynajmniej jest w moim zasiegu, nie to co Tesla 3...

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

W ten weekend znów testowałem Konę el.

 

525 km w dwa dni. Do Geteborga i z powrotem.

Prędkość między 80 a 120 km/h. 

Na zewnątrz ze 27 C. Klima na 22 C.

3 osoby.

Zużycie energii 14.3 kWh/100km.

Ładowanie w trasie było zbędne, bo okazało się, że pod hotelem była "ładowarka" to znaczy zwykle domowe gniazdko i z 8 godzin ładowania wystarczyło na powrót.

 

Wrazenia:

- jednak trochę głośne

- łatwe w obsłudze

- tylne siedzenia raczej dla dzieci

- mało prądu bierze

- ma kopa (przydało się może ze dwa razy)

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.