Jump to content
Sign in to follow this  
Cezh

Kona

Recommended Posts

Dostałem dzis do testu taką Konę.

https://ev-database.org/car/1126/Hyundai-Kona-Electric-64-kWh

Zrobiłem na razie około 100 km. Jutro pewnie ze 400, bo planuje przetestować stację Ionity w Malmö.

 

Bardzo przyjemne auto.

Zalety: zasięg, wyciszenie, dynamika, wygląd deski, dość logiczna obsługa.

Wady: wielkość (małość), cena.

 

Zużycie energii zgadza się z linkiem: około 15.5-16 kWh/100km. Więc zasięg 400 km jest osiągalny.

20190511_170242.jpg

Edited by Cezh
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 11.05.2019 o 17:17, Cezh napisał:

Zalety: zasięg, wyciszenie, dynamika, wygląd deski, dość logiczna obsługa.

 

I to jest ciekawe, bo masz Passata.

W wielu i porównaniach elektryków, narzekają na Konę jeśli chodzi o wyciszenie.

 

 

Dnia 11.05.2019 o 17:17, Cezh napisał:

Wady: wielkość (małość), cena.

Dla 2 osób ok, ale więcej to faktycznie taki bobek z krótkim bagażnikiem.

Cena spora ale logiczna patrząc na wyposażenie i inne EV.

Dlatego tym bardziej ciekawe jest co ID zaproponuje finalnie.

Niestety ceny robione są częściowo pod dopłaty, żeby po dopłatach cena była sensowna. I to jest czarna strona dopłat, szczególnie dla krajów, gdzie takowych nie ma.

 

Na Ionity tak powinno przebiegać ładowanie:

OverviewFastned.png

Edited by mrBEAN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiec do Ionity nie dojechalem. Dymac 150 km w jedna strone tylko zeby doswiadczyc ladowarki to troche przegiecie.

Pojechalem sobie gdzie indziej, w kazdym razie zrobilem 350 km i stwierdzam, ze najbardziej podoba mi sie zasieg - realne 400 km. 15,5 kWh/100km.

Moge na przyklad za darmo dojechac do Szczecina (darmowa ladowarka pod praca)  i za darmo wrocic (darmowa szybka ladowarka pod urzedem miasta). Za prom jednak musze zaplacic. ;]

Ponad to swietne przyspieszenie, odejscie zawsze i wszedzie. No i swiadomosc, ze sie nie smrodzi i nie truje srodowiska (przynajmniej uzywajac szwedzkiego pradu).

 

Musze jutro dac do wyceny leasing i zobaczczyc, czy mnie stac. Przynajmniej jest w moim zasiegu, nie to co Tesla 3...

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

W ten weekend znów testowałem Konę el.

 

525 km w dwa dni. Do Geteborga i z powrotem.

Prędkość między 80 a 120 km/h. 

Na zewnątrz ze 27 C. Klima na 22 C.

3 osoby.

Zużycie energii 14.3 kWh/100km.

Ładowanie w trasie było zbędne, bo okazało się, że pod hotelem była "ładowarka" to znaczy zwykle domowe gniazdko i z 8 godzin ładowania wystarczyło na powrót.

 

Wrazenia:

- jednak trochę głośne

- łatwe w obsłudze

- tylne siedzenia raczej dla dzieci

- mało prądu bierze

- ma kopa (przydało się może ze dwa razy)

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.