Skocz do zawartości

Parkowanie prywatnych kurierów na osiedlu


Luke16

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, bergerac napisał:

zasadniczo trudno im odmówić racji. Wg mnie powinny być miejsca ogólnodostępne na zewnątrz poza tymi w garażu. 12 na 300 to wygląda na jakiś żart :ok: 

 

Tylko kto ma za te miejsca ogolnodostepne zaplacic developerowi? ;)

Bo ja osobiscie wole wykupic wlasne miejsca w garazu podziemnym, niz sie dokladac do tych ogolnodostepnych na zewnatrz.

Dla mnie obecnie mieszkanie bez garazu podziemnego jest jak auto bez klimy...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Maciej__ napisał:

Dla mnie obecnie mieszkanie bez garazu podziemnego jest jak auto bez klimy...

Tylko jest jeden mały problem z parkingiem podziemnym... Nie wjedziesz do niego autem z LPG... I znowu rodzi się problem... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Luke16 napisał:

Tylko jest jeden mały problem z parkingiem podziemnym... Nie wjedziesz do niego autem z LPG... I znowu rodzi się problem... 

 

Mnie ten problem nie dotyczy, bo nie mam aut na LPG...

Ale z tego co widze to ludzie w ogole na to nie zwracaja uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Luke16 napisał:

Tylko jest jeden mały problem z parkingiem podziemnym... Nie wjedziesz do niego autem z LPG... I znowu rodzi się problem... 

Jako zagorzały użytkownik LPG napiszę Ci, że wszystko w życiu należy dopasować do siebie.

Jednak nie dostosujesz całego otoczenia do tego, że chcesz jeździć na LPG.

Gdybym miał parkować w garażu podziemnym, przestałbym jeździć na LPG i tyle.

Ewentualnie zadbał o inne miejsce parkingowe, ale nie można o takie miejsce mieć pretensji do innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Ozarek napisał:

jeden to samochód ciężarowy a drugi to osobówka...

Wszystko prawda, tylko różnica między nimi jest na "korzyść" ciężarowego, jest mniejszy i lżejszy niż tzw. osobówka. Zestawienie dobrane oczywiście jest tendencyjnie.

 

10 godzin temu, Ozarek napisał:

ale wprowadzenie ograniczenia tonażowego dla pojazdów ciężarowych >2t już je wyeliminuje bez uszczerbku dla osobówek

Tylko teoretycznie, bo imho nie ma w kodeksie znaku B-5 :b_05: z dopiskiem 2 czy 2,5t, mimo tego że na drogach takie występują.

Można by postawić znak :b_18: z adnotacją 2 czy 2,5t ale wtedy suvy dostaną rykoszetem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Luke16 napisał:

Tylko jest jeden mały problem z parkingiem podziemnym... Nie wjedziesz do niego autem z LPG... I znowu rodzi się problem... 

To zalezy od tego jak zaprojektowana jest wentylacja. Ale faktycznie wiekszosc garazy ma napis o zakazie wjazdu z LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Tylko kto ma za te miejsca ogolnodostepne zaplacic developerowi? ;)

Bo ja osobiscie wole wykupic wlasne miejsca w garazu podziemnym, niz sie dokladac do tych ogolnodostepnych na zewnatrz.

Dla mnie obecnie mieszkanie bez garazu podziemnego jest jak auto bez klimy...

kupujący mieszkanie :ok: ja rozumiem, ja też wolę, ale trochę to zaczyna być zwariowane. Osiedle powinno być tak zaprojektowane, żeby było miejsce na wszystko: zieleń, komunikację, parkingi, itp. Niestety, teraz jest pościg za wciskaniem bloków na siłę i się wszystko poświęca. Na koniec okazuje się, że osiedle z lat 80-tych jest sto razy lepiej zaprojektowane niż nowe :ok: 

  • Lubię to 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, bergerac napisał:

czyli te w garażu liczą się do normy ?

Współczynnik miejsc parkingowych w stosunku do mieszkań jest określony w MPZP lub WZ.

Jeżeli deweloper go nie spełni to nie dostanie pozwolenia na budowę.

Licza się wszystkie miejsca jakie jest w stanie wygospodarować przy tej inwestycji.

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, bergerac napisał:

kupujący mieszkanie :ok: ja rozumiem, ja też wolę, ale trochę to zaczyna być zwariowane. Osiedle powinno być tak zaprojektowane, żeby było miejsce na wszystko: zieleń, komunikację, parkingi, itp. Niestety, teraz jest pościg za wciskaniem bloków na siłę i się wszystko poświęca. Na koniec okazuje się, że osiedle z lat 80-tych jest sto razy lepiej zaprojektowane niż nowe :ok: 

Bo tak jest.

Mieszkałem w wieżowcu z wielkiej płyty, chyba 180 mieszkań.

Blok na działce ok 4ha, było miejsce i na zieleń, plac zabaw i na parkingi (jak się wyprowadzałem w 2014 to parkingi były zajęte w jakiś 2/3).

Choć w roku 78, jak ten blok oddawali do użytku to pewnie z 10-20 aut mieszkańcy mieli.

Dodatkowo, dawniej myślano o szkolach i innych obiektach niezbędnych do funkcjonowania osiedla (nawet te przykładowe garaże).

Teraz, jak na wolnych terenach jest MPZP to jeszcze ujdzie, ale jak nie ma i wciskają coś na WZ to często tak i nóg to nie ma.

Tyle, że liczy się kasa prywatnego inwestora/dewelopera, kiedyś wszystko było państwowe, to nie walczono o każdy m2.

Edytowane przez ZUBERTO
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, bergerac napisał:

kupujący mieszkanie :ok: ja rozumiem, ja też wolę, ale trochę to zaczyna być zwariowane. Osiedle powinno być tak zaprojektowane, żeby było miejsce na wszystko: zieleń, komunikację, parkingi, itp. Niestety, teraz jest pościg za wciskaniem bloków na siłę i się wszystko poświęca. Na koniec okazuje się, że osiedle z lat 80-tych jest sto razy lepiej zaprojektowane niż nowe :ok: 

 

Jest w tym sporo racji :ok:

NIestety jestesmy nadal dosc biednym spoleczenstwem i glownym czynnikiem zakupu mieszkania jest cena.

Dla wielu ludzi kupno 1-2 miejsc parkingowych wymagaloby pewnie rezygnacji z dodatkowego pokoju.

A deweloperzy wspasowuja sie w ten trend i sami z siebia tego nie zmienia.

 

 

Edytowane przez Maciej__
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ZUBERTO napisał:

Dodatkowo, dawniej myślano o szkolach i innych obiektach niezbędnych do funkcjonowania osiedla (nawet te przykładowe garaże).

Zgadza się, sam mieszkam w bloku z lat 70tych i nie wiem jak jest w tych całkowicie nowych bo małżonka odziedziczyła w spadku bloki z roku 1999 to w życiu bym ich nie zamienił za obecne mieszkanie. To z 1999 roku zrobione na sztukę cała hydraulika masakra, dodatkowo sąsiad bąka puścił na 3cim piętrze to na parterze było słychać. Tu gdzie mieszkam cisza i nic się nie rozpada. Ale wracając do wspomnianego przeze mnie wcześniej osiedla gdzie teściowa ma mieszkanie niestety mając dwa auta nie wiem gdzie bym parkował bo blok przy bloku i nowe ciągle rosną. Nawet ostatnio się śmialiśmy że tam droższego auta mieć nie można jak 5 tyś zł bo wiecznie coś się dzieje jak nie rysa to lusterko zginie, a wcześniej jak szwagier miał auto na obcych blachach to notorycznie powietrze z kół uciekało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, PawelW napisał:

Jak dodasz do tego koszt budowy (powiedzmy 20-25k, tyle kosztuje miejsce w garażu pod blokiem) to okazuje się że ludzie jednak aż tyle za święty spokój nie zapłacą.

Ale o czy w ogóle dyskusja? Jest określona liczba samochodów, które gdzieś muszą parkować. Zrobić wynajem miejsca przymusowy po cenie pokrywającej koszty wykonania i utrzymania + godziwy zarobek dla zarządcy. I wtedy dylemat, czy ludzie zapłacą, czy nie, będą ci ludzie musieli rozwiązać przed kupnem auta lub mieszkania. Miejsce parkingowe powinno być traktowane tak samo, jak konieczność badań technicznych czy tankowania - masz samochód, to musisz liczyć się z tym wydatkiem. Nie masz dość środków? Widocznie nie stać cię na auto.

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, PawelW napisał:

 

Szacowałem sam koszt budowy, przyjmując idealistyczny przypadek że ktoś bezinteresownie wybuduje taki parking po kosztach.

Jeśli ktoś miałby takie parkingi budować jako wolnostojące z marżą deweloperską, to IMO klientów nie będzie dopóki będzie istniała jakakolwiek szansa darmowego zaparkowania w okolicy. Skoro części ludzi nie przekonuje do zapłacenia nawet wygoda garażu podziemnego pod blokiem to tym bardziej nie wydadzą kasy na garaż piętrowy gdzieś na osiedlu.

Dobrze prawisz, koszt miejsca 25 tys jest spory, ale cos za cos. Mirkowania gdzie sie da z parkowaniem prosi sie o interwencje SM  bo sa przepisy, ktore okreslaja gdzie mozna parkowac.

Tylko mam wrazenie ze ani SM ani Policji sie po prostu nie chce i tyle. Jak nie zglosic to dooopy nie rusza. Takie mam odczucia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Luke16 napisał:

Fakt faktem jest za mało miejsc parkingowych, ale będąc np w Anglii są parkingi piętrowe u nas w PL chyba na to w życiu sami nie wpadną. Sam chciałem kupić czy wynająć garaż ale nie ma nigdzie szans.

 

koszty niestety, u nas ciągle jest za dużo partyzantki w parkowaniu na wszelkiej maści skwerach, trawnikach, chodnikach itp. To jest słabo egzekwowane więc jest jak jest.

Do tego koszt terenu nadal jest sporo niższy niż na zachodzie, dlatego budowanie piętrowych parkingów na osiedlach nie ma miejsca.

U nas była taka koncepcja, ale koszty są szalone i to w relatywnie małym mieście na działce Spółdzielni z odpowiednim zaszeregowaniem w planie.

Wychodzi ok 20-30k za miejsce przy 3 kondygnacjach. Ludzie wolą parkować po trawnikach i szukać miejsca objeżdżając 2-3razy osiedle.

Koszty eksploatacji późniejszej to jest kolejny temat rzeka.

Powiem Ci więcej prowadzenie zamkniętego, dozorowanego parkingu wewnętrznie mniej się opłaca niż oddanie terenu w dzierżawę pod ten cel... absurd, ale taka rzeczywistość.

18 godzin temu, Luke16 napisał:

Osobiście byłbym bardzo chętny na zapłacenie np 100zl miesięcznie za auto, mam dwa to 200zl i pewnie by się dużo osób znalazło by móc zaparkować w świętym spokoju a nie szukać nie wiadomo gdzie miejsca tym bardziej gdy wracam z pracy po 21.00

U nas za blaszak w wynajmie więcej wołają miesięcznie niż 100,-.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, ccLot napisał:

Wszystko prawda, tylko różnica między nimi jest na "korzyść" ciężarowego, jest mniejszy i lżejszy niż tzw. osobówka. Zestawienie dobrane oczywiście jest tendencyjnie.

ale to po typie samochodu łatwiej separować niż po DMC.

13 godzin temu, ccLot napisał:

Tylko teoretycznie, bo imho nie ma w kodeksie znaku B-5 :b_05: z dopiskiem 2 czy 2,5t, mimo tego że na drogach takie występują.

tabliczki uzupełniające są określone prawnie i treść tam zawarta, uzupełniająca znak, zależy od zarządcy drogi. Nie da się wszystkiego skatalogować. Dlatego wrzucenie tam 2t czy 3t pod znak spokojnie zamyka temat.

9 godzin temu, torelek napisał:

Ale o czy w ogóle dyskusja? Jest określona liczba samochodów, które gdzieś muszą parkować.

nie ma takiej liczby. To co wybudowano 10lat temu już nie wystarcza, to co jest budowane teraz za 10lat też może nie wystarczyć. Do tego masz ruch dodatkowy (goście) nie masz szans tego ogarnąć.

Kilka dobrych lat temu pod blokiem rodziców parkowało ok 20-30aut, względnie spokojnie można było zaparkować. Teraz powoli rozjeżdżone są już trawniki, auta stoją tak ciasno, że czasami trzeba się o krzaki ocierać żeby przejechać.

Powiedzmy oględnie, że z problemem parkowania mieszkańców mam teraz szerszą styczność z tej 'drugiej strony' i to nie jest temat ani prosty, ani przyjemny jak przyjdzie do dyskusji.

Ludzie się przyzwyczaili, że mają to za darmo i tych, którzy chcą płacić nawet 50pln/mc jest niewielu, a gdzie koszty budowy czy realne koszty eksploatacji potem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, fanlan napisał:

Tylko mam wrazenie ze ani SM ani Policji sie po prostu nie chce i tyle. Jak nie zglosic to dooopy nie rusza. Takie mam odczucia.

rozmawiałem ostatnio z dzielnicowym w kwestii parkowania. Mają sporą presję na ogarnięcie tematu, ale on też nie chce jechać z bloczkiem od góry do dołu po osiedlu bo zdaje sobie sprawę, że nie ma alternatywy. Miejsc zwyczajnie nie brakuje, na starych osiedlach nic nie wciśniesz dodatkowego. Mówi wprost, że jakby rygorystycznie podszedł do tematu to pół osiedla za miesiąc traci prawo jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Luke16 napisał:

Tylko jest jeden mały problem z parkingiem podziemnym... Nie wjedziesz do niego autem z LPG... I znowu rodzi się problem... 

Nie wszędzie, do mnie np. wjedziesz i w wielu nowych inwestycjach też jest to tak robione, że wjedziesz z autem z LPG. 

Ja kupiłem takie miejsce i śmieje się z tych sąsiadów, którzy kupując mieszkanie nie uwzglednili tego wydatku, a teraz parkują na pasie do skrętu w uliczkę i dostają mandaty, gdzie od początku było wiadomo, że będzie w tym miejscu problem z parkingiem. 

BTW profi zamazane tablice, ale z telefonu na szybko lepiej nie potrafiłem, a z uwagi na głupie pomysły niektórych userów wolałem to zrobić :phi:

IMG_20190516_103637.jpg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Ozarek napisał:

Dlatego wrzucenie tam 2t czy 3t pod znak spokojnie zamyka temat

Wg mnie nie, bo znak mówi o pojazdach powyżej 3,5t i zaostrzanie rygoru tabliczką raczej jest niedopuszczalne. 

Był chyba odcinek  "Emila pogromcy mandatów" właśnie o B-5 i 2,5t i jakiś instruktor jazdy  twierdził, że nie ma takiego znaku,

ale to oczywiście żadna wyrocznia

Godzinę temu, Ozarek napisał:

ale to po typie samochodu łatwiej separować niż po DMC.

A co z tzw. "kratkowozami" będą mogły czy nie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, ccLot napisał:

Z ciekawości ile to kosztowało?

Chyba potrzebny jest UDT na takie wynalazki?

Cirka 43kpln, gdzie pojedyncze lekko ponad 30kpln więc wybór przy 3ech autach był oczywisty ;] i tak potrzebne jest UDT. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, sebaso napisał:

Nie wszędzie, do mnie np. wjedziesz i w wielu nowych inwestycjach też jest to tak robione, że wjedziesz z autem z LPG. 

Ja kupiłem takie miejsce i śmieje się z tych sąsiadów

Przy odpowiednio skonstruowanej wentylacji można z LPG - zdaje się muszą być wyciągi znad podłogi.

Co do miejsc "piętrowych" to częsta praktyka obecnie, by sprostać wymaganiom np. 1,5 miejsca na mieszkanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Jest w tym sporo racji :ok:

NIestety jestesmy nadal dosc biednym spoleczenstwem i glownym czynnikiem zakupu mieszkania jest cena.

Dla wielu ludzi kupno 1-2 miejsc parkingowych wymagaloby pewnie rezygnacji z dodatkowego pokoju.

A deweloperzy wspasowuja sie w ten trend i sami z siebia tego nie zmienia.

 

 

 

Co więcej, sporo jest przypadków w których miejsce parkingowe jest droższe niż pojazd na nim parkujący. Takie czasy. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ccLot napisał:

A co z tzw. "kratkowozami" będą mogły czy nie.

to są samochody ciężarowe, więc odpowiedź prosta.

Godzinę temu, ccLot napisał:

Był chyba odcinek  "Emila pogromcy mandatów" właśnie o B-5 i 2,5t i jakiś instruktor jazdy  twierdził, że nie ma takiego znaku,

ale to oczywiście żadna wyrocznia

Jeżeli ktoś ma wątpliwości to jest B-5a, albo alternatywnie B-18 / B-19 - oznakowanie naprawdę nie jest tu problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, rwIcIk napisał:

Co do miejsc "piętrowych" to częsta praktyka obecnie, by sprostać wymaganiom np. 1,5 miejsca na mieszkanie.

 

To często stosowane jak blok jest wysoki ale na niedużej działce - te windy są tańsze niż kopanie kolejnego poziomu. Ja swiadomie zrezygnowałem z jednej inwestycji właśnie przez taką formę parkowania. Bo widziałem w paru innych jak wyglądają te windy po paru latach eksploatacji. Poza tym lubie czasem pogrzebac przy aucie a przy tej opcji jest o to trudno. 

Ale czasem nie ma wyjscia i jest to ciekawa opcja upchniecia dodatkowych aut. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, ccLot napisał:

Wszystko prawda, tylko różnica między nimi jest na "korzyść" ciężarowego, jest mniejszy i lżejszy niż tzw. osobówka. Zestawienie dobrane oczywiście jest tendencyjnie.

 

Tylko teoretycznie, bo imho nie ma w kodeksie znaku B-5 :b_05: z dopiskiem 2 czy 2,5t, mimo tego że na drogach takie występują.

Można by postawić znak :b_18: z adnotacją 2 czy 2,5t ale wtedy suvy dostaną rykoszetem.

Znak B-5 ogranicza wjazd samochodów o określonej DMC - zapis z dowodu (więc może być i 2.5t:https://www.ltesty.pl/znak-zakazu,B-5/ ustawodawca nie ogranicza tego), więc to tutaj SUV duży oberwie raczej.

Znak B-18 ogranicza wjazd samochodów o masie rzeczywistej.

 

Więc B-5 + 2t DMC to nawet duże VANy mogą nie przejść, lepsze byłoby B-18 + 2t - bo liczy się masa rzeczywista, z drugiej zaś strony kto kogo będzie po wagach ciągał? ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Ozarek napisał:
2 godziny temu, ccLot napisał:

A co z tzw. "kratkowozami" będą mogły czy nie.

to są samochody ciężarowe, więc odpowiedź prosta.

Kratkowozy na kat. B tylko pod względem podatkowym w US są/były traktowane jako ciężarowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Ozarek napisał:

rozmawiałem ostatnio z dzielnicowym w kwestii parkowania. Mają sporą presję na ogarnięcie tematu, ale on też nie chce jechać z bloczkiem od góry do dołu po osiedlu bo zdaje sobie sprawę, że nie ma alternatywy. Miejsc zwyczajnie nie brakuje, na starych osiedlach nic nie wciśniesz dodatkowego. Mówi wprost, że jakby rygorystycznie podszedł do tematu to pół osiedla za miesiąc traci prawo jazdy.

 

Wątek się zaczął o nowej lokalizacji, gdzie miejsc jest wiecej niż samochodów ale są to miejsca płatne i ludzie wolą parkować na ogólnodostępnych, których z kolei brakuje. Ale jeśli mówimy o sytuacji, gdzie jest deficyt miejsc, to co zrobić? To co zawsze - jeśli jakiegoś dobra brakuje, to się je reglamentuje. Można to zrobić na dwa sposoby: czasem i kosztami. Abo musisz stracic dużo czasu by coś zdobyć (np. wizyta u lekarza specjalisty na NFZ), albo za to zapłacić (tenże lekarz na prywatnej praktyce). Zrobić licytację dostępnych miejsc i tyle.

Edytowane przez torelek
Ozarkowi sie nie spodobało, że cytuję fragment, więc uzupełniłem cytat.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, torelek napisał:

Wątek się zaczął o nowej lokalizacji, gdzie miejsc jest wiecej niż samochodów ale są to miejsca płatne i ludzie wolą parkować na ogólnodostępnych, których z kolei brakuje. Ale jeśli mówimy o sytuacji, gdzie jest deficyt miejsc, to co zrobić? To co zawsze - jeśli jakiegoś dobra brakuje, to się je reglamentuje.

wycinasz fragment zdania o czymś zupełnie innym, a piszesz o reglamentowaniu. Jak już coś cytujesz we fragmentach to przynajmniej zachowaj sens ...

Takie manipulacje jak wyżej to sobie daruj ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wszędzie, do mnie np. wjedziesz i w wielu nowych inwestycjach też jest to tak robione, że wjedziesz z autem z LPG. 
Ja kupiłem takie miejsce i śmieje się z tych sąsiadów, którzy kupując mieszkanie nie uwzglednili tego wydatku, a teraz parkują na pasie do skrętu w uliczkę i dostają mandaty, gdzie od początku było wiadomo, że będzie w tym miejscu problem z parkingiem. 
BTW profi zamazane tablice, ale z telefonu na szybko lepiej nie potrafiłem, a z uwagi na głupie pomysły niektórych userów wolałem to zrobić :phi:
IMG_20190516_103637.jpg.927fd12ed9b42a05a0431899961dfe78.jpg
Co to za wynalazek? Tego jeszcze nie widziałem?

...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Fili_P napisał:

Co to za wynalazek? Tego jeszcze nie widziałem?

...
 

Platforma, od paru lat robi się to dość popularne, przynajmniej w Warszawie. Ta akurat jest fajna bo po pierwsze nasz garaż jest wysoki i oba miejsca też są przez to wysokie, a po drugie jest szeroka, płaska i podnosi się w jednej plaszczyźnie. Szwagier w poprzednim mieszkaniu miał taką, że na górę wchodziło tylko małe auto typu Picanto, a na dole trzeba było uważać przy wychodzeniu z auta żeby głową nie przywalic w platformę bo była pochylona. 

Edit: platforma to jeszcze nie jest taki wynalazek, w porównaniu do windy, do której muszę za każdym razem wjechać żeby się wydostać z/wjechać do garażu ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.05.2019 o 11:47, Filipfm napisał:

 

Co więcej, sporo jest przypadków w których miejsce parkingowe jest droższe niż pojazd na nim parkujący. Takie czasy. 

Dodatkowym problemem jest polityka deweloperów, chciałem zapłacić różnicę ceny dodatkowego miejsca w cenie mieszkania branego na kredyt. Niestety ale odpowiedź była nie i $@&j :ogien:. Kolega z kolei miał powiedziane że jedno mieszkanie jedno miejsce. Po czasie się okazało że są tacy co mają ich DZIESIĘĆ 8].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Platforma, od paru lat robi się to dość popularne, przynajmniej w Warszawie. Ta akurat jest fajna bo po pierwsze nasz garaż jest wysoki i oba miejsca też są przez to wysokie, a po drugie jest szeroka, płaska i podnosi się w jednej plaszczyźnie. Szwagier w poprzednim mieszkaniu miał taką, że na górę wchodziło tylko małe auto typu Picanto, a na dole trzeba było uważać przy wychodzeniu z auta żeby głową nie przywalic w platformę bo była pochylona. 
Edit: platforma to jeszcze nie jest taki wynalazek, w porównaniu do windy, do której muszę za każdym razem wjechać żeby się wydostać z/wjechać do garażu ;]
Ale jak jedzie do góry. Z tyłu widzę jakieś prowadnice ale z przodu?

...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie z tyłu, a pośrodku :phi: i jedzie właśnie na nich, jak podnośnik kolumnowy. 
O qrcze teraz widzę! :-O Czyli trzeba dobrze znać rozkład masy auta przód tył i nie stawać za blisko krawędzi.....?

...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.05.2019 o 17:45, Fili_P napisał:

O qrcze teraz widzę! 😮 Czyli trzeba dobrze znać rozkład masy auta przód tył i nie stawać za blisko krawędzi.....?

...
 

Bardziej nie możesz postawić za bardzo do ściany, ale tam jest ogranicznik w postaci takiego betonowego klina, o który opiera się koło więc nie przekroczysz tego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 19.05.2019 o 06:03, sebaso napisał:

 

Edit: platforma to jeszcze nie jest taki wynalazek, w porównaniu do windy, do której muszę za każdym razem wjechać żeby się wydostać z/wjechać do garażu ;]

 

Czyli co jak nie bedzie pradu to nikt samochodem nie wjedzie ani nie wyjedzie do garazu? xD

Ta platforma to juz lipa, bo jak chcesz jechac autem z gory to musisz wyjezdzac tez z tym dolu. A takie dwa miejsca to wychodza taniej niz dwa normalne?

Jaki ta platforma ma udzwig?

Edytowane przez patgaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, patgaw napisał:

 

Czyli co jak nie bedzie pradu to nikt samochodem nie wjedzie ani nie wyjedzie do garazu? xD

Ta platforma to juz lipa, bo jak chcesz jechac autem z gory to musisz wyjezdzac tez z tym dolu. A takie dwa miejsca to wychodza taniej niz dwa normalne?

Jaki ta platforma ma udzwig?

 

Lipa czy nie, ale jak chcesz mieć więcej niż jedno miejsce to jest to jakies rozwiązanie :ok:

Fakt, ze czasem pewnie trzeba pokombinować, żeby wyjechać ale lepsze to niż jezdzenie 10 min po okolicy żeby znaleźć cos wolnego.

Ja teraz szukałem mieszkania z 2 miejscami parkingowymi to na rynku wtornym jest takich  może 1 na 100...

I taka platforma już by zalatwiala temat w moim przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, patgaw napisał:

 

Czyli co jak nie bedzie pradu to nikt samochodem nie wjedzie ani nie wyjedzie do garazu? xD

Ta platforma to juz lipa, bo jak chcesz jechac autem z gory to musisz wyjezdzac tez z tym dolu. A takie dwa miejsca to wychodza taniej niz dwa normalne?

Jaki ta platforma ma udzwig?

Z prądem to IMO nie jest taki problem, jak z padem jakiejś części - jak ostatnio padł jakiś moduł, którego nie mieli na stanie i przez dwa dni (weekend) winda była nieczynna i część samochodów była uwięziona w garażu do poniedziałku, dobrze że stało się to po tym jak pojechaliśmy z żoną na porodówkę ;]

Co do platformy to faktycznie nie jest to zbyt wygodne jeśli trzeba wyjechać autem z góry, ale wolę takie dwa miejsca niż 1 normalne ;)

W moim przypadku jakieś 20 kpln mniej, ale dwóch normalnych bym i tak nie mógł kupić, bo akurat w garażu jest 11miejsc ogółem z czego 5 z platformą, w bloku obok(ta sama inwestycja, tylko dużo większy blok i garaż ma 3 poziomy) podwójne są jeden za drugim, ale problem wyjazdu tym drugim autem dalej pozostaje. 

2tony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.