bolekatepl Napisano 14 Maja 2019 Udostępnij Napisano 14 Maja 2019 Witam Czy ktos z was dysponuje opisem gaźników w motocyklach Honda CMX/CB 250 lub ksiązka serwisowa z symbolami gaźników bo w necie nie mogę nic wyszukać. Generalnie chodzi mi o to ze kupiłem silnik hondy cmx 250 i mam w nim gaźnik o symbolu VE37 a wszystkie książki serwisowe które mam podają że e modelach CMX/CB były montoane gaźniki VE 35 z z oznaczeniem literowym d A do D w zależności od regionu w którye były eksportowane w/w motocykle. Bede bardzo wdzięczny za pomoc w rozszyfrowaniu co to za gaźnik i ewentualnie skan danych tego gaźnika tzn danych regulacyjnych dysz itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 20 Maja 2019 Udostępnij Napisano 20 Maja 2019 ale zacznijmy od tego po co chcesz wiedzieć co to za gaźnik? Moto nie jeździ? Jeździ źle? W jaki sposób źle? Do objawów dobierasz potem zmiany w bebechach - sprowadza się to do 4 elementów - dysza główna, igła i dysza pilota i poziom paliwa. Drugi zazwyczaj nie wymaga żadnego serwisu (chyba że wyrobi się tubka emylsyjna). Dysze główne kupujesz wg rozmiaru na sztuki, pilota tak samo. pływak regulujesz ręcznie. Może ktoś kiedyś wymienił gaźnik na inny. Może masz jakiś gaźnik z dziwnego regionu. W manualu serwisowym jak znajdziesz/kupisz PDFa to pewnie też nie będzie informacji o modelu gaźnika. Mogą być wymiary dysz, ale to sobie odczytasz sam jak wyjmiesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 20 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2019 No właśnie o to chodzi że moto nie chodzi prawidłowo tzn. odpala jak zimny bez problemu jednak po przejechaniu kilku metrów gaśnie. Jak wyciągne ssanie do połowy motor jedzie ale tylko do odkręcenia połowy manetki bo jak odkręce do konca to sie dławi a po puszczeniu gazu gaśnie. Objaw jest taki sam na zimnym jak i rozgrzanym silniku. Rozebrałem gaźnik i wyczyściłem wszystkie dysze kanały itp ale nic to nie dało. Tak jak pisałem mam serwisówke od CB 250 i CMX 250 rebel ale tam są tylko gaźniki VE 35 od A do D w zależności od regionu Przeszukałem internet i nigdzie nie znalazłem gaźnika o oznaczeniu VE 37 . Pytałem nawet ludzi z olx co sprzedaja podobne motorki jaki mają gaźnik i wszyscy maja VE 35 z różnymi literkami. Jak bym miał opis gaźnika to wiedział bym jakie dysze powinny byc i jakie sa wartości regulacyjne bo ustawienie poziomu paliwa jak w gaźniku VE 35 nic nie zmieniło. Poza tym zauważyłem jeszcze jedna róznice mianowicie wszystkie dostepne dane podaja pojemność skokową motocykla 234 cm tak tez mam w swoim starym silniku a na tym wybite jest 233 cm. Na pewno jest to silnik Hondy i na pewno był w ramie motocykla CB 250 Two Fifty Wizualnie niczym sie nie różni od mojego jedynie modelem gaźnika i tą wybita o 1 cm mniejsza pojemnościa dlatego dlatego tak bardzo interesuje mnie serwisówka z tym typem gaźnika lub informacja gdzie był montowany. Poza tym druga myśl jaka mi przychodzi do głowy to to że ktoś zamontował oryginalne pokrywy silnika od Hondy a kartery i gaźnik jest od jakiegoś klona typu Daelim , Jinlun itp dlatego nic nie moge na ten temat znaleźć i poradzic sobie z prawidłowym ustawieniem gaźnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 21 Maja 2019 Udostępnij Napisano 21 Maja 2019 (edytowane) ok, sprawdz swiece po tym jak zgasnie po odkręceniui manetki. I opisz objawy na 1/4 gazu, 1/2 gazu i WOT (czyli maneta na full). Wg mnie masz zbyt ubogo na jałowych skoro ssanie pomaga (regulacja śrubki wolnych obrotów - jeśli jest więcej niż 3 wykręcona - to dysza pilota o 1 rozmiar w górę i testować dalej). 1/4,1/2 czy full gazu to dysza główna + ustawienie igły. pytanie czy dławi się oznacza że zaczyna gadać jak dwusuw czy bulgotać? bo pierwszy to objaw zbyt ubogiej mieszanki drugi - za bogato (świece Ci pokażą). z czego przy 1/2 obrotów regulujesz igłą, przy WOT rozmiarem dyszy głównej. I zmiana dyszy głównej, wpływa na pozostałe zakresy przepustnicy. itp itd. Masz seryjny airbox i wydech? Pzdr Edytowane 21 Maja 2019 przez jimbo22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 21 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2019 Tak wydech i wszystko inne seria Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 23 Maja 2019 Udostępnij Napisano 23 Maja 2019 Gaśnie od razu po prostu staje czy dławi się?... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolekatepl Napisano 24 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2019 Jak zapale to na wolnych chodzi bez problemu. wsiadam jade i jak puszcze ssanie i dodam gazu to sie dławi i nie chce jechac jak lekko wyciagne ssanie to do połwy gazu jedzie normalnie ale jak odkrece manetke do końca to znów sie dławi. Ewidentna wina gażnika bo jak zmieniłem na swój stary to nie ma problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 24 Maja 2019 Udostępnij Napisano 24 Maja 2019 U mnie podobne objawy dawał obluzowany króciec... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.