Skocz do zawartości

Pomoc w rozszyfrowaniu gaźnika Honda 250


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czy ktos z was dysponuje opisem gaźników w motocyklach Honda CMX/CB 250  lub ksiązka serwisowa z symbolami gaźników bo w necie nie mogę nic wyszukać.

Generalnie chodzi mi o to ze kupiłem silnik hondy cmx 250 i mam w nim gaźnik o symbolu VE37 a wszystkie książki serwisowe które mam podają że e modelach CMX/CB były montoane gaźniki VE 35 z z oznaczeniem literowym d A do D w zależności od regionu w którye były eksportowane w/w motocykle.

Bede bardzo wdzięczny za pomoc w rozszyfrowaniu co to za gaźnik i ewentualnie skan danych tego gaźnika tzn danych regulacyjnych dysz itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale zacznijmy od tego po co chcesz wiedzieć co to za gaźnik? Moto nie jeździ? Jeździ źle? W jaki sposób źle?

 

Do objawów dobierasz potem zmiany w bebechach - sprowadza się to do 4 elementów - dysza główna, igła i dysza pilota i poziom paliwa. Drugi zazwyczaj nie wymaga żadnego serwisu (chyba że wyrobi się tubka emylsyjna). Dysze główne kupujesz wg rozmiaru na sztuki, pilota tak samo. pływak regulujesz ręcznie. 

 

Może ktoś kiedyś wymienił gaźnik na inny. Może masz jakiś gaźnik z dziwnego regionu. W manualu serwisowym jak znajdziesz/kupisz PDFa to pewnie też  nie będzie informacji o modelu gaźnika. Mogą być wymiary dysz, ale to sobie odczytasz sam jak wyjmiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie o to chodzi że moto  nie chodzi prawidłowo tzn.  odpala jak zimny bez problemu jednak po przejechaniu kilku metrów gaśnie. Jak wyciągne ssanie do połowy  motor jedzie  ale tylko do odkręcenia połowy manetki bo jak odkręce do konca to sie dławi a po puszczeniu gazu gaśnie.  Objaw jest taki sam na zimnym jak i rozgrzanym silniku. Rozebrałem gaźnik i wyczyściłem wszystkie dysze kanały itp ale nic to nie dało.  Tak jak pisałem mam serwisówke od CB 250 i CMX 250 rebel ale tam są tylko gaźniki VE 35 od A do D w zależności od regionu Przeszukałem internet i nigdzie nie znalazłem gaźnika o oznaczeniu VE 37 . Pytałem nawet ludzi z olx co sprzedaja podobne motorki jaki mają gaźnik i  wszyscy maja VE 35 z różnymi literkami.  Jak bym miał opis gaźnika to wiedział bym jakie dysze powinny byc i jakie sa wartości regulacyjne bo ustawienie poziomu paliwa jak w gaźniku VE 35 nic nie zmieniło. Poza tym zauważyłem jeszcze jedna róznice mianowicie wszystkie dostepne dane podaja pojemność skokową motocykla 234 cm  tak tez mam w swoim starym silniku a na tym wybite jest 233 cm.  Na pewno jest to silnik Hondy i na pewno był w ramie motocykla CB 250 Two Fifty Wizualnie niczym sie nie różni od mojego jedynie modelem gaźnika i  tą wybita o 1 cm mniejsza pojemnościa dlatego dlatego tak bardzo interesuje mnie serwisówka  z tym typem gaźnika lub informacja gdzie był montowany.  Poza tym druga myśl jaka mi przychodzi do głowy to to że ktoś zamontował oryginalne pokrywy silnika od Hondy a  kartery i gaźnik jest od jakiegoś klona typu Daelim , Jinlun itp dlatego  nic nie moge na ten temat znaleźć  i poradzic sobie z prawidłowym  ustawieniem gaźnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, sprawdz swiece po tym jak zgasnie po odkręceniui manetki.

 

I opisz objawy na 1/4 gazu, 1/2 gazu i WOT (czyli maneta na full).

 

Wg mnie masz zbyt ubogo na jałowych skoro ssanie pomaga (regulacja śrubki wolnych obrotów - jeśli jest więcej niż 3 wykręcona - to dysza pilota o 1 rozmiar w górę i testować dalej). 

1/4,1/2 czy full gazu to dysza główna + ustawienie igły. pytanie czy dławi się oznacza że zaczyna gadać jak dwusuw czy bulgotać? bo pierwszy to objaw zbyt ubogiej mieszanki drugi - za bogato (świece Ci pokażą).

z czego przy 1/2 obrotów regulujesz igłą, przy WOT rozmiarem dyszy głównej. I zmiana dyszy głównej, wpływa na pozostałe zakresy przepustnicy. itp itd.

 

Masz seryjny airbox i wydech?

 

Pzdr

 

Edytowane przez jimbo22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zapale to na wolnych chodzi bez problemu. wsiadam jade i jak puszcze ssanie i dodam gazu to sie dławi i nie chce jechac jak lekko wyciagne ssanie to do połwy gazu jedzie normalnie  ale jak odkrece manetke do końca to znów sie dławi. Ewidentna wina gażnika bo jak zmieniłem na swój stary  to nie ma problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.