Mr_Hyde Napisano 16 Maja 2019 Udostępnij Napisano 16 Maja 2019 Od jakiegoś czasu z mam problem z temp (silnika/płynu chłodniczego). Jest dzień czy dwa że wszystko jest ok tzn. osiąga temp 90 i waha się w granicach 2-3 stopni, a zdarza się że osiąga 90 i trakcie jazdy potrafi wskazówka zejść do zera albo na 70-80 i po chwili znowu wzrasta na 90 i tak w kółko. Wskazania zegarów pokrywają się z tym co pokazuje klimatronik. Termostat?? Tylko zastanawia mnie czemu wariuje a za 2 dni jest wszystko ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 16 Maja 2019 Udostępnij Napisano 16 Maja 2019 Raczej czujnik. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 16 Maja 2019 Udostępnij Napisano 16 Maja 2019 56 minut temu, Mr_Hyde napisał: Od jakiegoś czasu z mam problem z temp (silnika/płynu chłodniczego). Jest dzień czy dwa że wszystko jest ok tzn. osiąga temp 90 i waha się w granicach 2-3 stopni, a zdarza się że osiąga 90 i trakcie jazdy potrafi wskazówka zejść do zera albo na 70-80 i po chwili znowu wzrasta na 90 i tak w kółko. Wskazania zegarów pokrywają się z tym co pokazuje klimatronik. Termostat?? Tylko zastanawia mnie czemu wariuje a za 2 dni jest wszystko ok Nie możliwe żeby wskaźnik na rozgrzanym silniku spadł na początek skali. IMO problem z pomiarem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 16 Maja 2019 Udostępnij Napisano 16 Maja 2019 Godzinę temu, Mr_Hyde napisał: Termostat?? Tylko zastanawia mnie czemu wariuje a za 2 dni jest wszystko ok Termostat nie, czujnik do sprawdzenia (wtyczka) lub wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 16 Maja 2019 Udostępnij Napisano 16 Maja 2019 A co pokazuje ECU silnika (o ile jest oddzielny pomiar/czujnik a raczej jest, bo widzę, ze tam idzie czujnik 4-pinowy)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzyk_ Napisano 16 Maja 2019 Udostępnij Napisano 16 Maja 2019 3 godziny temu, Mr_Hyde napisał: Od jakiegoś czasu z mam problem z temp (silnika/płynu chłodniczego). Jest dzień czy dwa że wszystko jest ok tzn. osiąga temp 90 i waha się w granicach 2-3 stopni, a zdarza się że osiąga 90 i trakcie jazdy potrafi wskazówka zejść do zera albo na 70-80 i po chwili znowu wzrasta na 90 i tak w kółko. Wskazania zegarów pokrywają się z tym co pokazuje klimatronik. Termostat?? Tylko zastanawia mnie czemu wariuje a za 2 dni jest wszystko ok zależy od rocznika np. w A3 8L była wada zegarów i tak się działo mimo że silnik trzymał temp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr_Hyde Napisano 16 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2019 To jest S3 z 99r. Wskazówka potrafi spaść w czasie jazdy na 0 a potem idzie po jakimś czasie na 90. Na cllimatronicu wskazania pokrywają się ze wskazówką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jerzyk_ Napisano 16 Maja 2019 Udostępnij Napisano 16 Maja 2019 18 minut temu, Mr_Hyde napisał: To jest S3 z 99r. Wskazówka potrafi spaść w czasie jazdy na 0 a potem idzie po jakimś czasie na 90. Na cllimatronicu wskazania pokrywają się ze wskazówką jeśli nie znajdziesz błędu w osprzęcie silnika to możesz mieć "uwalone" zegary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 16 Maja 2019 Udostępnij Napisano 16 Maja 2019 Podepnij się VAGiem, sprawdź jak zachowuje się faktyczna temperatura, jak ją wykazują poszcególne czujniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 16 Maja 2019 Udostępnij Napisano 16 Maja 2019 Godzinę temu, Mr_Hyde napisał: To jest S3 z 99r. Wskazówka potrafi spaść w czasie jazdy na 0 a potem idzie po jakimś czasie na 90. Na cllimatronicu wskazania pokrywają się ze wskazówką Wymieniaj czujnik temperatury w ciemno. Kosztuje 50 zł, roboty na 5 minut. W VAGu czujniki temp. można wymieniać raz w roku razem z olejem. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 16 Maja 2019 Udostępnij Napisano 16 Maja 2019 4 godziny temu, kaczorek79 napisał: Wymieniaj czujnik temperatury w ciemno. Kosztuje 50 zł, roboty na 5 minut. W VAGu czujniki temp. można wymieniać raz w roku razem z olejem. Przez 5 lat (odpukać) nie wymieniałem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 17 Maja 2019 Udostępnij Napisano 17 Maja 2019 11 godzin temu, mazi napisał: Przez 5 lat (odpukać) nie wymieniałem... Bo jak się zacznie to już trzeba, bo pewnie takiej dobrej jakości na wolnym rynku są te czujniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pij Napisano 17 Maja 2019 Udostępnij Napisano 17 Maja 2019 Bo jak się zacznie to już trzeba, bo pewnie takiej dobrej jakości na wolnym rynku są te czujniki;]Z tego co czytam to wszelkiej maści czujniki tylko oryginały, zamienniki świrują. Ja w swoim wymieniałem już 3 razy.Wysłane z mojego NEM-L21 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Markin Napisano 18 Maja 2019 Udostępnij Napisano 18 Maja 2019 Dnia 16.05.2019 o 09:22, swienty napisał: Termostat nie, czujnik do sprawdzenia (wtyczka) lub wymiany. Na 99% problem z czujnikiem. Miałem to samo w Fabii. Na autostradzie, temp 90 stopni, nagłe spłynięcie wskazówki o 20 stopni, potem powrót na 90. Później zaczęły się problemy z odpaleniem auta z nie w pełni nagrzanym silnikiem: 1. przejechany krótki odcinek, silnik nie w pełni nagrzany, 2. silnik w pełni rozgrzany, wyłączony, ale nie zdążył do końca ostygnąć przed ponownym uruchomieniem 3. mega upał (~40 st.) W czasie uruchamiania komp lał paliwo, jakby było - 10 stopni, silnik "tonął" w nadmiarze benzyny. Komp podpięty do auta nie pokazał żadnych błędów. Po wymianie czujnika jak ręką odjął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.