Skocz do zawartości

Pompa ABS.


fred77

Rekomendowane odpowiedzi

Będę musiał wymontować pompę ABS. Jest sprawna ale przeszkadza mi w naprawie czegoś innego.

Czy po ponownym zamontowaniu jej jest jakaś specjalna procedura przy odpowietrzaniu układu hamulcowego?

Czy po prostu napełniam układ, odpowietrzam i gra?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy odpowiedniej wprawie można w ogóle nie zapowietrzać pompy. Najpierw odkręć wyjścia i zaślep otwory w pompie abs, można wykorzystać gumowe kapturki z odpowietrzników. Następnie odkręć wejścia i zaślep zarówno rurki z pompy głównej, żeby nie wyciekło ze zbiorniczka, oraz otwory w pompie abs. Wyciągasz pompę abs kompletnie zalaną i odkładasz. Montaż w odwrotnej kolejności.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, kaczorek79 napisał:

Przy odpowiedniej wprawie można w ogóle nie zapowietrzać pompy. Najpierw odkręć wyjścia i zaślep otwory w pompie abs, można wykorzystać gumowe kapturki z odpowietrzników. Następnie odkręć wejścia i zaślep zarówno rurki z pompy głównej, żeby nie wyciekło ze zbiorniczka, oraz otwory w pompie abs. Wyciągasz pompę abs kompletnie zalaną i odkładasz. Montaż w odwrotnej kolejności.

Muszę ją całą wyjąć, pompę hamulcową też będę wyciągał. Także i tak wszystko trzeba będzie odpowietrzać.

Dlatego pytam czy odpowietrza się jak każdy inny zwykły układ hamulcowy czy trzeba to robić jakoś inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, gregoryj napisał:

Pewnie zalezy od pompy. Z tego co sie orientuje niektore maja odpowietrzniki (na modulatorze np, jesli zintegrowany z pompa) a niektore nie. Jak maja to odpowietrzasz ABS a potem kola. Jak nie maja .... to nie wiem

Pompa hamulcowa jest osobno i pompa ABS osobno. Żadnych odpowietrzników tam nie widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy od centralki. Zapewne w opcji serwisowej jest opcja "przepompowania", ale przy kołach i tak trzeba ruszyć. Jeżeli nie, to standardowo przez koła i pompowanie. Najlepszy efekt zrobić to ciśnieniowo odpowiednim sprzętem. Nakręca się odpowiednią końcówkę z wężem w miejsce nakrętki zbiorniczka, ustawia na sprzęcie ciśnienie, oczywiście w zbiorniczku sprzętu odpowiedni płyn do auta, i odkręcanie według odpowiedniej kolejności odpowietrzników, nie zapominając o wysprzęgliku sprzęgła hydraulicznego. Wymiana płynu przy pomocy tego urządzenia to czysta przyjemność.

Edytowane przez krowka
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykle sterownik ABSu przeprowadza test pompy po pierwszym ruszeniu. Jeśli nie masz żadnego sprzętu, ani diagnoskopu, to napędzane koła w górę, odpowietrzasz i ruszasz "w drogę". Po teście pompy (powiedzmy włączy się po przekroczeniu 40km/h - będzie ją słychać) odpowietrzasz ponownie i znowu rundka i odpowietrzanie, aż znikną bąbelki.

Można też bez podnoszenia kół, bezpośrednio na drodze, ale trzeba mieć świadomość, że powietrze w układzie = słabe hamowanie. I nie wiesz, kiedy pompa się włączy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, fred77 napisał:

Muszę ją całą wyjąć, pompę hamulcową też będę wyciągał. Także i tak wszystko trzeba będzie odpowietrzać.

Dlatego pytam czy odpowietrza się jak każdy inny zwykły układ hamulcowy czy trzeba to robić jakoś inaczej.

To nadal nie oznacza, że trzeba cały układ zapowietrzać. Pompę ABS z zaślepionymi otworami wyjmujesz, pompę główną z zaślepionymi rurkami wyjściowymi wyjmujesz razem ze zbiorniczkiem i z płynem. Przy montażu skręcasz wszystkie połączenia, a w tym czasie płyn po gwincie powoli wypływa i wypycha znikome ilości powietrza. Sprawdzone wielokrotnie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kaczorek79 napisał:

To nadal nie oznacza, że trzeba cały układ zapowietrzać. Pompę ABS z zaślepionymi otworami wyjmujesz, pompę główną z zaślepionymi rurkami wyjściowymi wyjmujesz razem ze zbiorniczkiem i z płynem. Przy montażu skręcasz wszystkie połączenia, a w tym czasie płyn po gwincie powoli wypływa i wypycha znikome ilości powietrza. Sprawdzone wielokrotnie.

Ale ja się nie pytam o sposoby odpowietrzania tylko o to czy układ hamulcowy z pompą ABS można bez problemu normalnie odpowietrzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, fred77 napisał:

Ale ja się nie pytam o sposoby odpowietrzania tylko o to czy układ hamulcowy z pompą ABS można bez problemu normalnie odpowietrzyć.

Jedną pompę ABS odpowietrzysz normalnie, inną musisz podpiąć do kompa. Rób, przekonasz się, najwyżej później lawetą zawieziesz auto do warsztatu.

  • Lubię to 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, krowka napisał:

Zależy od centralki. Zapewne w opcji serwisowej jest opcja "przepompowania", ale przy kołach i tak trzeba ruszyć. Jeżeli nie, to standardowo przez koła i pompowanie. Najlepszy efekt zrobić to ciśnieniowo odpowiednim sprzętem. Nakręca się odpowiednią końcówkę z wężem w miejsce nakrętki zbiorniczka, ustawia na sprzęcie ciśnienie, oczywiście w zbiorniczku sprzętu odpowiedni płyn do auta, i odkręcanie według odpowiedniej kolejności odpowietrzników, nie zapominając o wysprzęgliku sprzęgła hydraulicznego. Wymiana płynu przy pomocy tego urządzenia to czysta przyjemność.

To stary Nissan Terrano.

Pieron wie co tam zawiera opcja serwisowa. W serwisie nie mają już nawet żadnych instrukcji do ustawiania geometrii zawieszenia.

Sprzęgło ma oddzielny układ.

Sprzętu do odpowietrzania nie mam. Zawsze robiłem to tradycyjnie z pomocą drugiej osoby, która pompowała pedałem hamulca.

Zastanawiałem się nad kupnem pompki podciśnieniowej. Zobaczę jeszcze.

Póki co chcę się dowiedzieć jak to konkretnie zrobić, bo jedni mówią, że od najdalszego koła, inni, że od najbliższego, jeszcze inni pompa ABS musi trochę popracować, inni, że nie musi itp.

Dlatego pytam, jak to przeważnie robią mechanicy w standardowych starszych układach hamulcowych z ABS w przypadku gdy wyjmowano pompę hamulcową czy pompę ABS i trzeba było odpowietrzać całość, od samego początku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś odpowietrzał podciśnieniowo, to posmaruj gwinty odpowietrzników smarem silikonowym. W przeciwnym wypadku, bywa, że odpowietrzasz pół dnia i nadal widać bąbelki, a to powietrze ssie gwintem odpowietrznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.