fred77 Napisano 19 Maja 2019 Udostępnij Napisano 19 Maja 2019 Będę musiał wymontować pompę ABS. Jest sprawna ale przeszkadza mi w naprawie czegoś innego. Czy po ponownym zamontowaniu jej jest jakaś specjalna procedura przy odpowietrzaniu układu hamulcowego? Czy po prostu napełniam układ, odpowietrzam i gra? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 19 Maja 2019 Udostępnij Napisano 19 Maja 2019 Przy odpowiedniej wprawie można w ogóle nie zapowietrzać pompy. Najpierw odkręć wyjścia i zaślep otwory w pompie abs, można wykorzystać gumowe kapturki z odpowietrzników. Następnie odkręć wejścia i zaślep zarówno rurki z pompy głównej, żeby nie wyciekło ze zbiorniczka, oraz otwory w pompie abs. Wyciągasz pompę abs kompletnie zalaną i odkładasz. Montaż w odwrotnej kolejności. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 20 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2019 13 godzin temu, kaczorek79 napisał: Przy odpowiedniej wprawie można w ogóle nie zapowietrzać pompy. Najpierw odkręć wyjścia i zaślep otwory w pompie abs, można wykorzystać gumowe kapturki z odpowietrzników. Następnie odkręć wejścia i zaślep zarówno rurki z pompy głównej, żeby nie wyciekło ze zbiorniczka, oraz otwory w pompie abs. Wyciągasz pompę abs kompletnie zalaną i odkładasz. Montaż w odwrotnej kolejności. Muszę ją całą wyjąć, pompę hamulcową też będę wyciągał. Także i tak wszystko trzeba będzie odpowietrzać. Dlatego pytam czy odpowietrza się jak każdy inny zwykły układ hamulcowy czy trzeba to robić jakoś inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 20 Maja 2019 Udostępnij Napisano 20 Maja 2019 Pewnie zalezy od pompy. Z tego co sie orientuje niektore maja odpowietrzniki (na modulatorze np, jesli zintegrowany z pompa) a niektore nie. Jak maja to odpowietrzasz ABS a potem kola. Jak nie maja .... to nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 20 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2019 3 godziny temu, gregoryj napisał: Pewnie zalezy od pompy. Z tego co sie orientuje niektore maja odpowietrzniki (na modulatorze np, jesli zintegrowany z pompa) a niektore nie. Jak maja to odpowietrzasz ABS a potem kola. Jak nie maja .... to nie wiem Pompa hamulcowa jest osobno i pompa ABS osobno. Żadnych odpowietrzników tam nie widzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krowka Napisano 20 Maja 2019 Udostępnij Napisano 20 Maja 2019 (edytowane) Zależy od centralki. Zapewne w opcji serwisowej jest opcja "przepompowania", ale przy kołach i tak trzeba ruszyć. Jeżeli nie, to standardowo przez koła i pompowanie. Najlepszy efekt zrobić to ciśnieniowo odpowiednim sprzętem. Nakręca się odpowiednią końcówkę z wężem w miejsce nakrętki zbiorniczka, ustawia na sprzęcie ciśnienie, oczywiście w zbiorniczku sprzętu odpowiedni płyn do auta, i odkręcanie według odpowiedniej kolejności odpowietrzników, nie zapominając o wysprzęgliku sprzęgła hydraulicznego. Wymiana płynu przy pomocy tego urządzenia to czysta przyjemność. Edytowane 20 Maja 2019 przez krowka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 20 Maja 2019 Udostępnij Napisano 20 Maja 2019 Zwykle sterownik ABSu przeprowadza test pompy po pierwszym ruszeniu. Jeśli nie masz żadnego sprzętu, ani diagnoskopu, to napędzane koła w górę, odpowietrzasz i ruszasz "w drogę". Po teście pompy (powiedzmy włączy się po przekroczeniu 40km/h - będzie ją słychać) odpowietrzasz ponownie i znowu rundka i odpowietrzanie, aż znikną bąbelki. Można też bez podnoszenia kół, bezpośrednio na drodze, ale trzeba mieć świadomość, że powietrze w układzie = słabe hamowanie. I nie wiesz, kiedy pompa się włączy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 20 Maja 2019 Udostępnij Napisano 20 Maja 2019 10 godzin temu, fred77 napisał: Muszę ją całą wyjąć, pompę hamulcową też będę wyciągał. Także i tak wszystko trzeba będzie odpowietrzać. Dlatego pytam czy odpowietrza się jak każdy inny zwykły układ hamulcowy czy trzeba to robić jakoś inaczej. To nadal nie oznacza, że trzeba cały układ zapowietrzać. Pompę ABS z zaślepionymi otworami wyjmujesz, pompę główną z zaślepionymi rurkami wyjściowymi wyjmujesz razem ze zbiorniczkiem i z płynem. Przy montażu skręcasz wszystkie połączenia, a w tym czasie płyn po gwincie powoli wypływa i wypycha znikome ilości powietrza. Sprawdzone wielokrotnie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 20 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2019 1 godzinę temu, kaczorek79 napisał: To nadal nie oznacza, że trzeba cały układ zapowietrzać. Pompę ABS z zaślepionymi otworami wyjmujesz, pompę główną z zaślepionymi rurkami wyjściowymi wyjmujesz razem ze zbiorniczkiem i z płynem. Przy montażu skręcasz wszystkie połączenia, a w tym czasie płyn po gwincie powoli wypływa i wypycha znikome ilości powietrza. Sprawdzone wielokrotnie. Ale ja się nie pytam o sposoby odpowietrzania tylko o to czy układ hamulcowy z pompą ABS można bez problemu normalnie odpowietrzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 20 Maja 2019 Udostępnij Napisano 20 Maja 2019 42 minuty temu, fred77 napisał: czy układ hamulcowy z pompą ABS można bez problemu normalnie odpowietrzyć. Moze w ten sposób https://www.iparts.pl/artykuly/jak-skutecznie-odpowietrzyc-uklad-hamulcowy-z-abs-em-czy-pompe-hamulcowa-tez-nalezy-odpowietrzyc,277.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 20 Maja 2019 Udostępnij Napisano 20 Maja 2019 42 minuty temu, fred77 napisał: Ale ja się nie pytam o sposoby odpowietrzania tylko o to czy układ hamulcowy z pompą ABS można bez problemu normalnie odpowietrzyć. Jedną pompę ABS odpowietrzysz normalnie, inną musisz podpiąć do kompa. Rób, przekonasz się, najwyżej później lawetą zawieziesz auto do warsztatu. 1 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 21 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2019 15 godzin temu, krowka napisał: Zależy od centralki. Zapewne w opcji serwisowej jest opcja "przepompowania", ale przy kołach i tak trzeba ruszyć. Jeżeli nie, to standardowo przez koła i pompowanie. Najlepszy efekt zrobić to ciśnieniowo odpowiednim sprzętem. Nakręca się odpowiednią końcówkę z wężem w miejsce nakrętki zbiorniczka, ustawia na sprzęcie ciśnienie, oczywiście w zbiorniczku sprzętu odpowiedni płyn do auta, i odkręcanie według odpowiedniej kolejności odpowietrzników, nie zapominając o wysprzęgliku sprzęgła hydraulicznego. Wymiana płynu przy pomocy tego urządzenia to czysta przyjemność. To stary Nissan Terrano. Pieron wie co tam zawiera opcja serwisowa. W serwisie nie mają już nawet żadnych instrukcji do ustawiania geometrii zawieszenia. Sprzęgło ma oddzielny układ. Sprzętu do odpowietrzania nie mam. Zawsze robiłem to tradycyjnie z pomocą drugiej osoby, która pompowała pedałem hamulca. Zastanawiałem się nad kupnem pompki podciśnieniowej. Zobaczę jeszcze. Póki co chcę się dowiedzieć jak to konkretnie zrobić, bo jedni mówią, że od najdalszego koła, inni, że od najbliższego, jeszcze inni pompa ABS musi trochę popracować, inni, że nie musi itp. Dlatego pytam, jak to przeważnie robią mechanicy w standardowych starszych układach hamulcowych z ABS w przypadku gdy wyjmowano pompę hamulcową czy pompę ABS i trzeba było odpowietrzać całość, od samego początku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 22 Maja 2019 Udostępnij Napisano 22 Maja 2019 Jakbyś odpowietrzał podciśnieniowo, to posmaruj gwinty odpowietrzników smarem silikonowym. W przeciwnym wypadku, bywa, że odpowietrzasz pół dnia i nadal widać bąbelki, a to powietrze ssie gwintem odpowietrznika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.