Skocz do zawartości

Luzy zaworowe - regulacja? Jaka i u kogo?


AxiT

Rekomendowane odpowiedzi

Pany mam pytanie w jakich markach czy już może w jakich silnikach jak regulowane są luzy?

Chodzi mi o podział na takie jak były w oplach "samoregulacja" = hydrauliczna  no i powiedzmy Honda / Toyota "ręczna" ( szklanki podkładki itd)

 

Z tego co wiem to

Honda - ręcznie na śrubie

TOYOTA - ręcznie szkalnki

Suzuki- ręcznie płytki    -- nowa Vitara ....2015 Jak?

Kia - chyba recznie szklanki

Hyundai - ?????????

 

OPEL kiedyś samoregulacja (oplowskie 2.0 16V, 2.2 16V stare 1.6 16V) , ale już chyba w Astrze G były jakieś wymagające regulacji ręcznej.

Wykaz oplowskich regulowanych ręcznie.

– Z16XEP
– Z16XER
– A16XER
– Z18XER
– A18XER
– A/Z16NET/LEL/LET/LES
– Z19DT
– Z17DTL Z17DTH Z17DTJ Z17DTR A17DTR

 

 

 

 

 

 

 

 

Poproszę o świecenie jakie gdzie?

VAG? Cytrynki? Inne eFy

Edytowane przez AxiT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, SebeKK napisał:

fiat 1.9jtd 8v - regulacja plytkami

 

Nie tylko Fiat. Ten sam silnik znajdziesz w Alfa Romeo, Oplu i Saabie. Chodzi oczywiście o silnik 8V o fiatowskim oznaczeniu JTD i późniejszym Multijet (JTDm). Ciekawa rzecz, że może 5% użytkowników tych silników zagląda pod pokrywę zaworów aby ten luz sprawdzić. Serwisanci robią tajemniczą minę kiedy pada pytanie o regulację. Odpowiedź brzmi, jak się nic nie dzieje - nie ruszać. Wg instrukcji Fiata Stilo, kontrolę luzów należy przeprowadzać po przebiegu 60 tys. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, AxiT napisał:

Pany mam pytanie w jakich markach czy już może w jakich silnikach jak regulowane są luzy?

Chodzi mi o podział na takie jak były w oplach "samoregulacja" = hydrauliczna  no i powiedzmy Honda / Toyota "ręczna" ( szklanki podkładki itd)

 

Z tego co wiem to

Honda - ręcznie na śrubie

TOYOTA - ręcznie szkalnki

Suzuki- ręcznie płytki    -- nowa Vitara ....2015 Jak?

Kia - chyba recznie szklanki

Hyundai - ?????????

 

OPEL kiedyś samoregulacja (oplowskie 2.0 16V, 2.2 16V stare 1.6 16V) , ale już chyba w Astrze G były jakieś wymagające regulacji ręcznej.

Wykaz oplowskich regulowanych ręcznie.

– Z16XEP
– Z16XER
– A16XER
– Z18XER
– A18XER
– A/Z16NET/LEL/LET/LES
– Z19DT
– Z17DTL Z17DTH Z17DTJ Z17DTR A17DTR

 

 

 

 

 

 

 

 

Poproszę o świecenie jakie gdzie?

VAG? Cytrynki? Inne eFy

FIRE 1,1  1,2  1,4  8v płytki

FIRE 1.2 i 1.4 16v hydrokasatory 

w grupie Fiata, tak na szybko 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, AxiT napisał:

w jakich markach czy już może w jakich silnikach jak regulowane są luzy?

Daihatsu=Toyota a więc po 2000r. wszędzie szklanki. Wcześniej nie wiem. Nie interesowałem się.

:skromny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Joki napisał:

Daihatsu=Toyota a więc po 2000r. wszędzie szklanki. Wcześniej nie wiem. Nie interesowałem się.

:skromny:

Ale jakie szklanki? Z hydro, z podkładkami regulacyjnymi czy bez podkładek czyli wymienne przy regulacji;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Pipper napisał:

FIRE 1,1  1,2  1,4  8v płytki

FIRE 1.2 i 1.4 16v hydrokasatory 

w grupie Fiata, tak na szybko 

Do tego dodam 1.4 T-Jet, 1.4 MultiAir, 2.4 TigerShark, 1.6 E-torQ, 2.0MJ, 1.6MJ, 1.3MJ, 0,9 - hydraulika.

FIRE 1.0 8V - płytki

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, volf6 napisał:

Ale jakie szklanki? Z hydro, z podkładkami regulacyjnymi czy bez podkładek czyli wymienne przy regulacji;]

Szklanki. Gdyby były podkładki to napisałbym. Regulacja przez wymianę szklanek na odpowiednie.

Silniki sprzed 2000 miewają podkładki regulacyjne ale to już dogorywająca prehistoria. Nie warto o tym wspominać.

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renault (np.clio, Kangoo, Modus etc.) 1.2 8V (D7F), 1.2 16V (D4F) regulacja ręczna na gwincie...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa rzecz, że instrukcja obsługi mojego auta przewiduje kontrolę i ewentualną regulację co 60 tys. km, a tymczasem w serwisach w których pytałem, a które się włoszczyzną na co dzień zajmują usłyszałem, że w tych silnikach się luzów nie dotyka. Wg serwisów nie ma takiej potrzeby. Zapytałem znajomego mechanika jako to z tymi luzami właściwie jest i usłyszałem, że jeśli silnik zauważalnie nie klepie to lepiej nie ruszać, bo ustawienie po nowemu może pogorszyć pracę silnika. Wg niego regulacja luzów na zimnym, może mieć zupełnie inne przełożenie na pracę na rozgrzanym silniku. Ktoś regulował luz i podzieli się spostrzeżeniami przed i po?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, bochumil napisał:

Ktoś regulował luz i podzieli się spostrzeżeniami przed i po?

Mi w służbowych zawsze na przeglądach naciągali na regulację. Nigdy nie zauważyłem różnicy.

Z drugiej strony może naciagali a nie tegulowali?

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Joki napisał:

Z drugiej strony może naciagali a nie tegulowali?

 

No właśnie z tego powodu na regulację nie oddaję, bo znając naszych cudownych mechaników zastanawiałbym się czy faktycznie luz wyregulowali, czy tylko wymienili uszczelkę pokrywy zaworów - o ile czegokolwiek dotknęli. Kupiłem zestaw szczelinomierzy, sprawdzę sobie sam. Samym sprawdzeniem nic raczej nie popsuję ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bochumil napisał:

Ciekawa rzecz, że instrukcja obsługi mojego auta przewiduje kontrolę i ewentualną regulację co 60 tys. km, a tymczasem w serwisach w których pytałem, a które się włoszczyzną na co dzień zajmują usłyszałem, że w tych silnikach się luzów nie dotyka. Wg serwisów nie ma takiej potrzeby. Zapytałem znajomego mechanika jako to z tymi luzami właściwie jest i usłyszałem, że jeśli silnik zauważalnie nie klepie to lepiej nie ruszać, bo ustawienie po nowemu może pogorszyć pracę silnika. Wg niego regulacja luzów na zimnym, może mieć zupełnie inne przełożenie na pracę na rozgrzanym silniku. Ktoś regulował luz i podzieli się spostrzeżeniami przed i po?

Ale czego sie spodziewasz, jak tylko są jakieś luzy to róznic w pracy silnika w zasadzie nie ma i to, ze zamiast 0,35 bedzie 0,25 albo 0.55 nie uczyni pracy silnika innej. Tyle tylko, ze przy za duzych mogą sie bardziej zużywać popychacze czy wałek a przy skrajnie małym moze dojść do wypalenia zaworu.

Jednak sprawdzić zawsze można (i raczej na zimnym), jak będą spore odchyłki to regulować, nie jest to coś bardzo skomplikowanego, trzeba miec jednak dojście do sporego zapasu różnej grubości płytek, by zrobić od ręki:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, volf6 napisał:

Jednak sprawdzić zawsze można (i raczej na zimnym), jak będą spore odchyłki to regulować, nie jest to coś bardzo skomplikowanego, trzeba miec jednak dojście do sporego zapasu różnej grubości płytek, by zrobić od ręki

 

Zasady regulacji i wartości luzów dla zaworów ssących i wydechowych już znam. Najgorszy jest dostęp do płytek pod krzywkami, który w przypadku silnika JTD 8V wymaga specjalnych narzędzi. Niektórzy sobie radzą metodami garażowymi (breszka/wkrętak) ale może się to różnie dla silnika skończyć ;) Na pewnym forum Fiata jest taki gość w który w Stilo wymieniał już wszystko i to czasem po kilka razy. Nie inaczej z luzami, które regulował dwukrotnie. Korzystał z usług ASO. Druga regulacja wymagała poprawek - więcej w linku poniżej

 

http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=166552

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bochumil napisał:

Najgorszy jest dostęp do płytek pod krzywkami, który w przypadku silnika JTD 8V wymaga specjalnych narzędzi.

Najprościej to robić przy okazji wymiany rozrządu-odkręcasz/zdejmujesz wałek i płytki sobie zmieniasz bez cudowania, przynajmniej w starym jtd 2.4:)

Druga sprawa, ze to od wielkiego dzwona trzeba regulować, to nie benzyna z gazem;]

Edytowane przez volf6
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktoś orientuje się w silnikach suzuki Grand Vitary 1 tej przed 2005 rokiem?

Chodzi o to ze dziś sprawdzaliśmy z moim mechanikiem jak tam są regulowane zawory i fora podają ze coś na kształt płytek. Ale ze byliśmy w warsztacie to gościu miał dostęp do kompa i tych ich programów i tam wychodziło ze 2.0 16v J20a bo tak to się chyba oznacza ma hydraulikę .

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.