Skocz do zawartości

Skrzynia DSG7 w 1.5 TSI


Pado

Rekomendowane odpowiedzi

Czy mamy użytkowników takiego zestawu?

jest się czego obawiać? Chodzi o nowe auto, salonowe. Wiadomo, na necie pisza ludzie niezadowoleni i z usterkami, wiec nie wiem czy to wyjątki, czy większość...

mam dylemat- czy 1.5 tsi z dsg, czy diesla 2.0 tdi w manualu... Co będzie mniej awaryjne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto na gwarancji nie ma się czym przejmować. Co do awaryjności to raczej niczego się nie dowiesz bo do 1.5 dają nowa skrzynię.

 

Benzyna to cisza , a automat to komfort z ACC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Pado napisał:

Czy mamy użytkowników takiego zestawu?

jest się czego obawiać? Chodzi o nowe auto, salonowe. Wiadomo, na necie pisza ludzie niezadowoleni i z usterkami, wiec nie wiem czy to wyjątki, czy większość...

mam dylemat- czy 1.5 tsi z dsg, czy diesla 2.0 tdi w manualu... Co będzie mniej awaryjne...

 

Dokupić dodatkową FABRYCZNĄ gwarancję i brać DSG z TSI.

Diesel i manual to za karę.

 

Zrobiłem 110.000 km w 4 lata, DSG + 1.4 TSI i do końca brak problemów.

Jak coś będzie się miało wysypać, to będzie czas na przedłużonej gwarancji na to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a słyszeliście o jakimś kangurowaniu w silnikach 1.5TSI, ale w manualu?

coś ludzie piszą o jakiś problemach z ruszaniem z jedynki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Pado napisał:

a słyszeliście o jakimś kangurowaniu w silnikach 1.5TSI, ale w manualu?

coś ludzie piszą o jakiś problemach z ruszaniem z jedynki...

Tak. Chlopaki na forum Ateci o tym pisali https://www.ateca-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=23&t=681

Generalnie 1.5. z manualem to podobno lekka porazka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Pado napisał:

to chyba zostaje Diesel...

nie jeżdżę po mieście, wiec nie powinno być tragedii

Ale dlaczego nie chcesz DSG?

Co to w ogole za auo? Jakie beda przebiegi i jak dlug zamierzasz nim jezdzic?

Nie zamierzam Cie przekonywac, ale na trasy tym bardziej bym automat bral z racji ACC. Z drugiej strony jesli trasy, to faktycznie Diesel moze byc lepszym wyborem, wiec zostaje Ci diesel zDSG:)

Edytowane przez zinger
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, TomekD000 napisał:

 

czemu automat z racji ACC?

 

wiem, ACC na pewno lepiej działa z AT, ale bez też daje radę

Szczerze, nie jezdzilem z ACC bez automtu, wiec zakladam, ze potrzebna jest ingerencja czlowieka przy zmianie biegow jesli auto przyspiesza lub zwalnia? Jesli tak, to dla mnie jest to troche bez sensu. Przy automacie nie musze nic robic poza kontrolowaniem kierownicy i obserwowaniem drogi. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, zinger napisał:

Szczerze, nie jezdzilem z ACC bez automtu, wiec zakladam, ze potrzebna jest ingerencja czlowieka przy zmianie biegow jesli auto przyspiesza lub zwalnia? Jesli tak, to dla mnie jest to troche bez sensu. Przy automacie nie musze nic robic poza kontrolowaniem kierownicy i obserwowaniem drogi. 

 

tempomat ACC nie wyłącza się przy zmianie biegu. Jęsli auto nie zwolni poniżej prędkości jaką "ogarnia" na danym biegu to przy manualu działa do dokładnie tak samo.

Dodatkowo jeśli w grę wchodzi diesel, wiec min. 150KM to takie auto bez problemu na ostatnim biegu daje radę od około 90-100km/h więc DSG nie jest konieczne aby to sprawnie działało na autostradzie.

 

Z zaletami DSG nie dyskytuję :ok:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, TomekD000 napisał:

 

tempomat ACC nie wyłącza się przy zmianie biegu. Jęsli auto nie zwolni poniżej prędkości jaką "ogarnia" na danym biegu to przy manualu działa do dokładnie tak samo.

 

A co sie dzieje, jak pasuje zwolnic bardziej, niz dany bieg ogarnia? Albo zredukowac przy przyspieszeniu, co czesto sie dzieje szczegolnie jak mocniej zwolni? Auto daje znac zeby zmienic bieg czy piluje do odciecia czy co? Pytam z ciekawosci, bo jak pisalem, nie mialem z takim do czynienia.

Edytowane przez zinger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, zinger napisał:

A co sie dzieje, jak pasuje zwolnic bardziej, niz dany bieg ogarnia? Albo zredukowac przy przyspieszeniu, co czesto sie dzieje szczegolnie jak mocniej zwolni? Auto daje znac zeby zmienic bieg czy piluje do odciecia czy co?

 

Szczerze mówiąc nie testowałem w ten sposób nawet, sprawdzę jutro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, TomekD000 napisał:

 

Szczerze mówiąc nie testowałem w ten sposób nawet, sprawdzę jutro

:oki:

Ja ACC uzywam tez czesto w miescie, a tu zmiany predkosci, a tym samym koniecznosc zmiany biegow jest czestsza.

 

Podobnie rzecz sie bedzie miala z asystentem jazdy w korku, jakos nie widze tego bez automatu, bo co chwila by trzeba 1-2 wachlowac. Pewnie sie da, ale jakies to kulawe dla mnie. 

 

Chodzi mi o to, ze w pelni z zalet ACC i systemow jemu podobnych mozna jednak korzystac majac automat, w manualu sie da, ale to taka zaslepka troche.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Pado napisał:

a słyszeliście o jakimś kangurowaniu w silnikach 1.5TSI, ale w manualu?

 

Tak.

VAG już ogarnął problem (aktualizacją softu). Podobno działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Pado napisał:

a słyszeliście o jakimś kangurowaniu w silnikach 1.5TSI, ale w manualu?

coś ludzie piszą o jakiś problemach z ruszaniem z jedynki...

 

Manualem dziwnie się ruszało, faktycznie coś może być na rzeczy.

Jeździłem 2 msc temu superbem nowym.

Edytowane przez komor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Pado napisał:

całe życie jeżdżę bez automatu...dam radę

 

auto to T Roc

 

 

Kazdy, kogo znam, odkad przesiadl sie na automata, zarzeka sie, ze juz do manuala nie powroci. Mam dokladnie tak samo.

Ale Twoj wybor :ok:

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Tak szybko się obraziles na Kaszkaja? ;]

nie, ale mam kupca na niego , który chce mi zapłacić worek pieniędzy za niego, a auto jest rocznikowo już dwulatkiem...dodam, że nowe w salonie kosztuje zalezie 4tys więcej od tego co dostane (co prawda ja mam 1.6, a teraz oferowane sa 1.3) 🤣

byłbym głupcem, gdyby nie skorzystał...jutro niby transakcja

Edytowane przez Pado
  • Lubię to 1
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Pado napisał:

nie, ale mam kupca na niego , który chce mi zapłacić worek pieniędzy za niego, a auto jest rocznikowo już dwulatkiem...dodam, że nowe w salonie kosztuje zalezie 4tys więcej od tego co dostane (co prawda ja mam 1.6, a teraz oferowane sa 1.3) 🤣

byłbym głupcem, gdyby nie skorzystał...

 

A T-Roc to nie jest o rozmiar mniejszy przypadkiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

A T-Roc to nie jest o rozmiar mniejszy przypadkiem?

 

byłem wczoraj w salonie: auto jest niższe, ma taki sam bagażnik jak w QQ (mówię bez złożonych siedzeń), z tyłu jest troszkę mniej miejsca. w 80% jezdze autem sam do pracy, mamy jedno dziecko (i na tym koniec) więc...jest OK

Auto jest też o wiele lepiej wykonane... tylko te silniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

A T-Roc to nie jest o rozmiar mniejszy przypadkiem?

Nie wiem jak TRoc, ale jak swoje kupowalem to przymierzalem sie tez do QQ i to w srodku jest mega ciasne w porownaniu do Ateci, a z zewn niby podobne. Podobnie bylo z Tucsonem, wiec wymiary zewn to nie wszysstko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Pado napisał:

 

byłem wczoraj w salonie: auto jest niższe, ma taki sam bagażnik jak w QQ (mówię bez złożonych siedzeń), z tyłu jest troszkę mniej miejsca. w 80% jezdze autem sam do pracy, mamy jedno dziecko (i na tym koniec) więc...jest OK

Auto jest też o wiele lepiej wykonane... tylko te silniki

 

Akurat silniki 1.5 to chyba dużo lepsza jednostka niż to co montuje Renault/Nissan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał:

 

Akurat silniki 1.5 to chyba dużo lepsza jednostka niż to co montuje Renault/Nissan.

 

nie zgodzę sie do końca- silnik 1.6 który posiadam jest rewelacyjny pod względem mocy  i spalania.  1.2 w QQ to była porażka , ale wycofali.

a 1.5 TSI....kanguruje 🤣

 

jak jutro dojdzie do transakcji i kasa będzie n akoncie to ide pić hahahaha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Pado napisał:

Czy mamy użytkowników takiego zestawu?

jest się czego obawiać? Chodzi o nowe auto, salonowe. Wiadomo, na necie pisza ludzie niezadowoleni i z usterkami, wiec nie wiem czy to wyjątki, czy większość...

mam dylemat- czy 1.5 tsi z dsg, czy diesla 2.0 tdi w manualu... Co będzie mniej awaryjne...

Bierz 1.5 TSI z DSG. Do tego dokup gwarancję do 4 lub 5 roku eksploatacji (zależy ile zamierzasz tym jeździć) i nie martwią Cię ewentualne usterki. 

Komfort jazdy TSI + DSG  to inna liga niż TDI + manual - w TDI będziesz miał głośniej i jeszcze do tego dochodzi machanie biegami. 

Z tym silnikiem łączą DSG DQ200. Jeździ tego po drogach miliony - chyba najpopularniejszy wariant DSG. Wśród znajomych nikt nie miał problemów z tą skrzynią. Ja miałem małego trochę pcha - u mnie w tej skrzyni po 45 000 km padł jakiś czujnik i 3 razy wyświetlił mi się błąd miedzy zegarami. Zgłosiłem to  i na gwarancji wymienili mechatronikę (samochód dalej mógł jeździć - nie był unieruchomiony, więc nie było dramatu). W ASO mówili, że to nietypowa usterka. Ogólnie to się nie boję tym dalej jeździć i nie bałbym się ponownie zakupić samochodu z tą skrzynią (aktualnie z żoną wahamy się pomiędzy dwoma modelami z 1.5 TSI + DSG7 dla niej).

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Pado napisał:

całe życie jeżdżę bez automatu...dam radę

 

auto to T Roc

 

 

Hahhahahha. To może spróbuj najpierw pojeździć jeden dzień z DSG, a potem zdecyduj czy chcesz dawać radę. 

Albo napisz wprost, nie chce DSG, bo nie, a wątek założyłem sam nie wiem po co ;]

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Pado napisał:

Auto jest też o wiele lepiej wykonane... tylko te silniki

Błagam. Te silniki (TSI) akurat są pod każdym względem rewelacyjne. 

Dziecinnie uprzedzony jesteś. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Pado napisał:

Czy mamy użytkowników takiego zestawu?

jest się czego obawiać? Chodzi o nowe auto, salonowe. Wiadomo, na necie pisza ludzie niezadowoleni i z usterkami, wiec nie wiem czy to wyjątki, czy większość...

mam dylemat- czy 1.5 tsi z dsg, czy diesla 2.0 tdi w manualu... Co będzie mniej awaryjne...

Bierz 1,5 tsi w dsg i bedziesz zadowolony. Mam taki zestaw w Kodiaqu i jest ok. Jak nowe auto to dokup gwarancje na 4 lata i się nie przejmuj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mrBEAN napisał:

Błagam. Te silniki (TSI) akurat są pod każdym względem rewelacyjne. 

Dziecinnie uprzedzony jesteś. 

Pod względem kangurowanie podobno tez haha

Więc kto tu jest uprzedzony a kto ślepo zapatrzony?

 

Oprócz wspomnienia o kangurowaniu i wątpliwości o dsg nic złego o tych silnikach nie mówiłem i nie mam uprzedzeń . Wręcz przeciwnie chętnie bym go kupił bo wiem z relacji, że są dość oszczędne. Ale chciałbym móc nim ruszać plynnie, nie jak nauka jazdy.

a co do dsg to zwyczajnie się boje-auta kupuje na 8 lat srednio, gwarancja 5...i jak padnie po, to co? Dycha na remont może nie moja... Wiec może dsg w moim wypadku nie ma sensu, bo widzę, że posiadacze dsg to raczej osoby co zmieniaja auta co 3-5lat...i wtedy ma to sens, brak stresu...

Edytowane przez Pado
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Elephant napisał:

Ja również od 3 lat DSG i następne auto pewnie będzie mniejsze, ale na pewno z automatem. U mnie DSG + 2.0 TDI i działa super.

Jak sprawuje sie 2.0 tdi? To jest 150KM? Nie bierze oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Pado napisał:

Pod względem kangurowanie podobno tez haha

Więc kto tu jest uprzedzony a kto ślepo zapatrzony?

Nikt Ci tu nie proponuje manuala zauważyłeś?

Druga sprawa jest przewidziana zmiana softu dla tego modelu eliminująca to kangurowanie, więc kupując teraz NOWE już będzie pozbawione tej cechy.

Kto jest uprzedzony w takim razie?

 

2 minuty temu, Pado napisał:

Ale chciałbym móc nim ruszać plynnie, nie jak nauka jazdy.

Dlatego tak czy inaczej bierz z DSG, a nie bądź uparty jak osioł.

 

3 minuty temu, Pado napisał:

a co do dsg to zwyczajnie się boje-auta kupuje na 8 lat srednio

Szczególnie ostatnie ;]

 

4 minuty temu, Pado napisał:

gwarancja 5...i jak padnie po, to co? Dycha na remint może nie moja... Wiec może dsg w moim wypadku nie ma sensu, bo widzę, że posiadacze dsg to raczej osoby co zmieniaja auta co 3-5lat...i wtedy ma to sens, brak stresu...

Tak, nie ma sensu dla Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, STYLON napisał:

Bierz 1,5 tsi w dsg i bedziesz zadowolony. Mam taki zestaw w Kodiaqu i jest ok. Jak nowe auto to dokup gwarancje na 4 lata i się nie przejmuj.

Ile to pali w takiej budzie, miasto, średnio,  autostrada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Polarny napisał:

Hmmm...

Znam 3 przypadki - włącznie że mną samym- które temu przeczą. 

Szczęście, że na gwarancji sprzęgła przysiadły. 

Każda auto może się popsuć, po ta są gwarancje prawie każdego vaga można mieć z 5 letnia gwarancją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, sdss napisał:

Każda auto może się popsuć, po ta są gwarancje prawie każdego vaga można mieć z 5 letnia gwarancją.

Za niemałą dopłatą, jeśli dodatkowo doliczyć większy przebieg na gwarancji.

Są marki, które dają 5 lat w cenie auta bez limitu km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, rwIcIk napisał:

Za niemałą dopłatą, jeśli dodatkowo doliczyć większy przebieg na gwarancji.

Są marki, które dają 5 lat w cenie auta bez limitu km.

Np Seat, VW za 1zl 😂🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.