Skocz do zawartości

H4 vs Xenon vs BiXenon vs LED


format

Rekomendowane odpowiedzi

Jak mialbym malkontencic. To ksztalt wiazki w ksenonie przegrywa z biksenonem bo ten nie ma soczewki . Widać tez inna barwe. A biksenon jest zle ustawiony ;)

Poza tym sa ogromne roznice w strumieniu swietlnym w zależności od klasy zrodla swiatla, nawet w obrebie tego samego typoszeregu

Edytowane przez Filipfm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zachar i wszystko jasne. Szkoda czasu na oglądanie długiej reklamy.

Bixenon rzeczywiście źle ustawiony patrząc na zdjęcie. Ciekawe z jakimi parametrami wykonano każde z tych zdjęć. Na pewno nie są te same :) Na soczewkowym biksenonie nie mam tak ostrego odcięcia, znaków by nie oświetlało, a źle ustawiona cyfrówka bez problemu zrobi górę z odcięciem, do tego co się stało ze światłem odbitym od podłoża? Wiek i zużycie reflektorów też nie jest bez znaczenia, w szczególności H4 że starego SEC-a, ehhh.

Edytowane przez krowka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bixenon to chyba w ogóle auto po zderzeniu ze ścianą i kupione jakieś chińskie reflektory. Gdzie linia odcięcia jakakolwiek ja się pytam, przecież na tej ścianie jest jakieś losowe mydełko.

 

Dodatkowo może ja tu gonię w piętkę, ale jaki jest sens porównania ksenon vs biksenon, skoro i tu i tu źródłem światła jest palnik ksenonowy, a bi - oznacza tyle, że dzięki dodatkowej ruchomej przesłonie ten sam palnik realizuje również funkcję świateł długich?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, artipb napisał:

Dodatkowo może ja tu gonię w piętkę, ale jaki jest sens porównania ksenon vs biksenon, skoro i tu i tu źródłem światła jest palnik ksenonowy, a bi - oznacza tyle, że dzięki dodatkowej ruchomej przesłonie ten sam palnik realizuje również funkcję świateł długich?

 

w teście ksenon jest na obłyśniku a biksenon na soczewkach i to jest celem porównania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, TomekD000 napisał:

 

w teście ksenon jest na obłyśniku a biksenon na soczewkach i to jest celem porównania

Celem porównania czego? Porównania zużytych gratów? Starych odbłyśników z beznadziejnie ustawionym biksenonem? Te H4 ze stargeo SEC-a to dopiero HIT! Gdyby H4 mi tak w GP świeciły, to dawno reflektory śmietnik by zaliczyły. Od roku większości tych motoryzacyjnych celebrytów już nie oglądam, komercja za bardzo razi, merytoryka kulawa. Do tego dochodzą byle jakie ustawienia parametrów sprzętu, którym robiono materiał, co widać po zdjęciach.
Ten ksenon na odbłyśniku też pewnie się z czymś zderzył.

Ogólnie jest parcie na ledy, bo reflektory tańsze w produkcji, zajmują mniej miejsca w komorze. Gdy dochodzi uszkodzenie leda, to kieszeń szybko staje się lekka, dużo lżejsza niż np. zakup w ASO palników D5S, które tanie nie są - od sztuki około 800zł, na wolnym rynku około 300-400, ale w porównaniu do kilku tysięcy z ledem, to jak koszt zwykłej żarówki żarnikowej. Stąd led musi żyć.

Jeszcze dziś sprawdziłem w garażu, do którego wpada zewnętrzne światło, jaki jest poziom oświetlenia wnętrza na biksenonach D5S. Wewnątrz zrobiło się jaśniej, odbija się światło na suficie nad autem, na ścianach... Garaż wysokości około 2,8m. Na H4 to samo, do tego jasne białe światło, a nie jakaś pomieszana żółć/czerwień/pomarańcz jak z PF126P z prądnicą na żarówkach R2, czy jakie one miały symbol.

Edytowane przez krowka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, alastair napisał:

to jest auto w ktorych montowano H4 xenon bixenon i LEDy? Bo jesli nie to test jest srednio miarodajny...

 

Dokładnie

W Grande mam H4, w Uno też mam H4. O różnicy chyba nie muszę pisać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hehe: Widze że forumowe filozofy już wydały wyrok i stwierdziły oczywistość nielaboratoryjnych warunków testu ;]

 

Dobry film, pokazuje z grubsza o co chodzi - biksenon ladnie swieci, ale po prostu ledy wygrywają w innych kategoriach dlatego są przyszłością, koniec, nie szukajcie prawd objawionych w tym ;)

  • Lubię to 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Vadero napisał:

:hehe: Widze że forumowe filozofy już wydały wyrok i stwierdziły oczywistość nielaboratoryjnych warunków testu ;]

 

Dobry film, pokazuje z grubsza o co chodzi - biksenon ladnie swieci, ale po prostu ledy wygrywają w innych kategoriach dlatego są przyszłością, koniec, nie szukajcie prawd objawionych w tym ;)

No ale przyznasz że w niektórych autach ledy są kosmicznie drogie.... np IMO nieacjonalne byłoby zakładanie ich do Żuka....

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Vadero napisał:

:hehe: Widze że forumowe filozofy już wydały wyrok i stwierdziły oczywistość nielaboratoryjnych warunków testu ;]

 

Dobry film, pokazuje z grubsza o co chodzi - biksenon ladnie swieci, ale po prostu ledy wygrywają w innych kategoriach dlatego są przyszłością, koniec, nie szukajcie prawd objawionych w tym ;)

Mamy forumowego wielbiciela bylejakości :hehe:

Z grubsza to sobie można pokazywać, pomiędzy kolegami...
Jeżeli ktoś publicznie coś daje, to niech to chociaż ma namiastkę rzetelności...

 

Fachowiec Zachar nie wie, że jest coś takiego jak D5S, więc pierdzieli ostro o spryskach i sampoziomowaniu w biksenosnach/ksenonach ku radości łykającej wszystko gawiedzi, a o wyjątkach nic. Potężna dawka światła, czyli jaka? Są konkretne normy, ta potężna jasność jest dobrze znana, mierzalna, ale chłopina nie raczył się przygotować. Poniżej natężenia 2000lm nie ma potrzeby montowania sprysków i samopoziomowania. Technicznie o autach pojęcia nie ma. Ładne miękkie powolne gadanie na mnie nie działa.

Do tego ta reklama kropli do oczu - coś nowego... Wiedziałem, że spojrzenie na ten materiał to strata czasu i oglądanie marnej reklamy, tym razem kropli...
Teraz pozostaje pytanie. W LED-ach nie ma sprysków i samopoziomowania? Jeżeli nie ma, to dlaczego? Odpowiedź powyżej, a co za tym idzie jeżeli mają mniej niż 2000lm świecą tak jak D5S.

Edytowane przez krowka
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Vadero napisał:

:hehe: Widze że forumowe filozofy już wydały wyrok i stwierdziły oczywistość nielaboratoryjnych warunków testu ;]

 

Dobry film, pokazuje z grubsza o co chodzi - biksenon ladnie swieci, ale po prostu ledy wygrywają w innych kategoriach dlatego są przyszłością, koniec, nie szukajcie prawd objawionych w tym ;)

 

W czym wygrywają? W tym, że poza granicą odcięcia nie zobaczysz absolutnie nic? To taka wielka strefa 11...  

 

Ledy są fajne, ale tylko matrycowe. Jak takie nie są, to nie ma sensu sobie nimi głowy zawracać i lepiej wchodzić w tańsze i sprawdzone rozwiązania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zachar i wszystko jasne. Szkoda czasu na oglądanie długiej reklamy.
Bixenon rzeczywiście źle ustawiony patrząc na zdjęcie. Ciekawe z jakimi parametrami wykonano każde z tych zdjęć. Na pewno nie są te same  Na soczewkowym biksenonie nie mam tak ostrego odcięcia, znaków by nie oświetlało, a źle ustawiona cyfrówka bez problemu zrobi górę z odcięciem, do tego co się stało ze światłem odbitym od podłoża? Wiek i zużycie reflektorów też nie jest bez znaczenia, w szczególności H4 że starego SEC-a, ehhh.
A ta reklama to czyja że tak spytam ?

natapane Redmi5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, mokrii napisał:

A ta reklama to czyja że tak spytam ?

natapane Redmi5
 

W postach powyżej masz odpowiedź, nie podałem nazwy firmy, ale nijak się ma do motoryzacji. Czyli teraz wygląda tak. Ktoś się zgłasza z produktem i na szybcika dorabia się ideologię motoryzacyjną. Produkt pokazany w sposób praktycznie identyczny jak w znanym serialu. Jeżeli chcesz wiedzieć czyja, to sobie obejrzyj.

Edytowane przez krowka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, krowka napisał:

W postach powyżej masz odpowiedź, nie podałem nazwy firmy, ale nijak się ma do motoryzacji. Czyli teraz wygląda tak. Ktoś się zgłasza z produktem i na szybcika dorabia się ideologię motoryzacyjną. Produkt pokazany w sposób praktycznie identyczny jak w znanym serialu. Jeżeli chcesz wiedzieć czyja, to sobie obejrzyj.

ufff... a już myslałem że chodzi o reklame VAG i brak w porownaniu fiata ;] 

 

:pad: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, mokrii napisał:

ufff... a już myslałem że chodzi o reklame VAG i brak w porownaniu fiata ;] 

 

:pad: 

Lepiej więcej nie myśl, bo Ci szkodzi. Do tego jeżeli już wypisujesz swoje bohomazy, to proszę czytaj łaskawie cały wątek, bo widzę jakieś kompleksy ujawniasz. Na szczęście to nie mój problem :hehe:

Edytowane przez krowka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.05.2019 o 16:20, Filipfm napisał:

Jak mialbym malkontencic. To ksztalt wiazki w ksenonie przegrywa z biksenonem bo ten nie ma soczewki . Widać tez inna barwe. A biksenon jest zle ustawiony ;)

Poza tym sa ogromne roznice w strumieniu swietlnym w zależności od klasy zrodla swiatla, nawet w obrebie tego samego typoszeregu

Przede wszystkim od marki  i modelu samochodu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 24.05.2019 o 11:21, prawoimotoryzacja napisał:

Przede wszystkim od marki  i modelu samochodu...


Raczej od tego ile miejsca jest na lampę - a dokładniej na jego odbłyśnik.
Wystarczy przypomnieć stare testy z AŚ gdzie np Samara wypadała bardzo dobrze, zwłaszcza w kategorii oślepiania.
Podobnie jeden stary VW.

Ja wiem - to dawno temu było...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.