Skocz do zawartości

Opel Corsa-e 50 kWh


mrBEAN

Rekomendowane odpowiedzi

To też może być mocny gracz w najbliższym czasie.

Bateria 50 kWh, zapewni ok. 300-350 km realnego zasięgu, a to już jest bardzo przyzwoicie.

 

To Opel, więc cena powinna być rozsądna, w tej całej nierozsądności EV.

Wygląd konkretny. Czekamy na konkrety, już niedługo.

 

https://www.carscoops.com/2019/05/all-new-opel-corsa-phev-unveiled-with-330-km-electric-range/

 

75fc2496-2020-opel-corsa-phev-unveiled-1

de581eea-2020-opel-corsa-phev-unveiled-3

e9ad3385-2020-opel-corsa-phev-unveiled-9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
1 godzinę temu, Kiwal napisał:

Cena jest fajna 120k - 130k PLN

Kona moze juz sie przestac sprzedawac.

Puga pewnie w podobnych pieniadzach da sie kupic...

To jest cena za bida wersję.

Kona to inna liga. 

Natomiast każdy znajdzie miejsce na rynku, bo ile ludzi tyle potrzeb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest cena za bida wersję.
Kona to inna liga. 
Natomiast każdy znajdzie miejsce na rynku, bo ile ludzi tyle potrzeb.
Nie widze tego zeby Kona byla inna liga. Sa dosc podobne.
Za 130k masz wersje Elegance z bateria 50kwh... Kona kosztuje 200k

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Kiwal napisał:

Nie widze tego zeby Kona byla inna liga. Sa dosc podobne.
Za 130k masz wersje Elegance z bateria 50kwh... Kona kosztuje 200k

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
 

Nie wiedziałem, że już nawet cennik oficjalny jest.

Elegance faktycznie dość atrakcyjnie wygląda :ok:

Kona ma mimo wszystko sporo większą baterię i ciut lepsze wyposażenie i oczywiście zawyżoną cenę, bo na razie taką może mieć chwilowo jeszcze ;]

 

Jakby jeszcze politykę cenową na elektryki mieli jak na spalinowe to można spodziewać się sporych rabatów.

Bardzo obiecująco to faktycznie wygląda. 

Kluczowe teraz będą pierwsze testy w warunkach realnych.

Zużycie i czas ładowania na DC.

Podoba mi się, czekamy :old:

 

Linka do cennika:

https://www.opel.pl/content/dam/opel/poland/tools/pdf/cenniki/corsa/rp20-rm20/cennik-corsa-e-rp20-20_1.pdf

 

Edytowane przez mrBEAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, ⠀ napisał:

Tylko po co komu do miejskiego auta fotel z masażem?

Klasa B to auto uniwersalne. Na AK wymagane są zasięgi rzędu 1000 km dziennie, codziennie, więc chciałbym, by było wygodnie :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, mrBEAN napisał:

Nie wiedziałem, że już nawet cennik oficjalny jest.

Linka do cennika:

https://www.opel.pl/content/dam/opel/poland/tools/pdf/cenniki/corsa/rp20-rm20/cennik-corsa-e-rp20-20_1.pdf

 

 

Bardzo dobra oferta ;]

Zamiast 2 spalinowych można kupic 1 elektryka ;)

 

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo chciałem powiedzieć.
Super okazja auto klasy B w cenie dwukrotnie większej od tej samej wersji z silnikiem spalinowym. Oferta skierowana dla osób ze średnią akową ;]
Telewizor tez mozna kupic z demobilu, kineskopowy za 1/100 ceny nowego o tych samych wymiarach...

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Kiwal napisał:

Telewizor tez mozna kupic z demobilu, kineskopowy za 1/100 ceny nowego o tych samych wymiarach...

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
 

 

Kunia tez mozna sobie kupic albo rower poniemiecki. ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Chyba piszemy tutaj o nowych samochodach...
OK, nie twierdze ze elektryki sa dla kazdego dzis. Ale uwierz ze jest duza grupa ludzi ktorzy sa w stanie zaplacic premium cene za cos nowego, ciekawego.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Kiwal napisał:

OK, nie twierdze ze elektryki sa dla kazdego dzis. Ale uwierz ze jest duza grupa ludzi ktorzy sa w stanie zaplacic premium cene za cos nowego, ciekawego.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
 

Bardzo kibicuje EV i chetnie bym takie u siebie widzial ale 130k za typowo miejskie wozildlo B klasy to jednak mocne przegiecie, jakby na to nie spojrzec. Nowosc nowoscia ale nie widze zadnego uzasadnienia zeby to mialo kosztowac drugie tyle co benzyna. Ale rynek pokaze...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, zinger napisał:

Bardzo kibicuje EV i chetnie bym takie u siebie widzial ale 130k za typowo miejskie wozildlo B klasy to jednak mocne przegiecie, jakby na to nie spojrzec. Nowosc nowoscia ale nie widze zadnego uzasadnienia zeby to mialo kosztowac drugie tyle co benzyna. Ale rynek pokaze...

Przeanalizuj cennik, przeanalizuj osiągi, w przyszłości skorzystaj z jazdy próbnej jednym i drugim, na koniec policz całkowity koszt eksploatacji na przestrzeni kilku lat i może wtedy łatwiej znajdziesz odpowiedź. 

Tak, też bym chciał, żeby było taniej. 

 

Trochę pomogę. 

Jedyna wersja z automatem: 1.4 90 KM ma 13,9s do 100 km/h.

Wersja turbo 😁 z manualem ma 11s do 100 km/h.

 

Wersja elektryczna ma 8,1 s do 100 km/h, w ciszy i spokoju.

 

13,9 vs 8,1s !!!

 

 

Automat ma spalanie 7,5, wersja turbo z manualem 6,7. Śmiało w mieście można przyjąć 8 litrów. 

8 x 5. = 40 zł

 

Elektryk przekotłuje jakieś 15 kWh. 15 x 0,3 = 4,5 zł 

 

35 zł na każde 100 km. 

35000 zł za 100.000 km

 

Jak zrównasz wyposażenia, a przykładowo tempomat adaptacyjny EV ma w standardzie, a w spaliniaku nawet sobie dokupić nie można. I pewnie takich kruczków jest więcej. 

Finalnie licząc okaże się, że koszt całkowity wyjdzie taki sam , a masz auto nieporównywalnie lepsze od pyrkającego zabytku z lewarem do wajchowania.

 

Tak to liczą Ci, którzy się decydują na taki wóz. 

 

A jak ktoś sporo jeździ i sobie zostawi to auto na 200000 km to już będzie do przodu. 

 

A inny ma kaprys i chce mieć po prostu coś fajnego, ciekawego, nowego.

 

 

 

 

Edytowane przez mrBEAN
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, mrBEAN napisał:

 

Tak to liczą Ci, którzy się decydują na taki wóz. 

 

A jak ktoś sporo jeździ i sobie zostawi to auto na 200000 km to już będzie do przodu. 

 

A inny ma kaprys i chce mieć po prostu coś fajnego, ciekawego, nowego.

 

 

 

 

 

Dodam jeszcze, ze w wielu krajach rzady doplacaja do elektrykow.

W PL PiS wymyslil narodowy samochod elektryczny. Co za debilny pomysl? Samochodow nie buduja panstwa, tylko koncerny.

Zamiast tego powinni doplacac 20000 do kazdego nowego elektryka (albo obciac VAT o polowe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeanalizuj cennik, przeanalizuj osiągi, w przyszłości skorzystaj z jazdy próbnej jednym i drugim, na koniec policz całkowity koszt eksploatacji na przestrzeni kilku lat i może wtedy łatwiej znajdziesz odpowiedź. 
Tak, też bym chciał, żeby było taniej. 
 
Trochę pomogę. 
Jedyna wersja z automatem: 1.4 90 KM ma 13,9s do 100 km/h.
Wersja turbo z manualem ma 11s do 100 km/h.
 
Wersja elektryczna ma 8,1 s do 100 km/h, w ciszy i spokoju.
 
13,9 vs 8,1s !!!
 
 
Automat ma spalanie 7,5, wersja turbo z manualem 6,7. Śmiało w mieście można przyjąć 8 litrów. 
8 x 5. = 40 zł
 
Elektryk przekotłuje jakieś 15 kWh. 15 x 0,3 = 4,5 zł 
 
35 zł na każde 100 km. 
35000 zł za 100.000 km
 
Jak zrównasz wyposażenia, a przykładowo tempomat adaptacyjny EV ma w standardzie, a w spaliniaku nawet sobie dokupić nie można. I pewnie takich kruczków jest więcej. 
Finalnie licząc okaże się, że koszt całkowity wyjdzie taki sam , a masz auto nieporównywalnie lepsze od pyrkającego zabytku z lewarem do wajchowania.
 
Tak to liczą Ci, którzy się decydują na taki wóz. 
 
A jak ktoś sporo jeździ i sobie zostawi to auto na 200000 km to już będzie do przodu. 
 
A inny ma kaprys i chce mieć po prostu coś fajnego, ciekawego, nowego.
 
 
 
 
Ale tak licząc i operując takimi argumentami zawsze można postawić obok polo gti które robi wiatrak z tego puga

I co z tego że koszt przejechania 100km będzie wyższy jak setkę robi 2s krócej i to może być dla kogoś kluczowym argumentem

Ja ostro myślę o pełnym EV właśnie w budzie A/B klasy Ale nie spina sie mi to nijak finansowo przy nowym aucie i zalozeniu 5 lat trzymania do 100kkm

Jedyna sensowna opcja to fiat 500e lub ZOE 3-4letnie



Wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, ppmarian napisał:

Ale tak licząc i operując takimi argumentami zawsze można postawić obok polo gti które robi wiatrak z tego puga

I co z tego że koszt przejechania 100km będzie wyższy jak setkę robi 2s krócej i to może być dla kogoś kluczowym argumentem

Ja ostro myślę o pełnym EV właśnie w budzie A/B klasy Ale nie spina sie mi to nijak finansowo przy nowym aucie i zalozeniu 5 lat trzymania do 100kkm

Jedyna sensowna opcja to fiat 500e lub ZOE 3-4letnie



Wysłane z tel.
 

 

Zrozumiale.

Mozliwe, że za 2-4 lata już się będzie spinało. 

Zgaduję, że najdalej za 8 spalinowe będą droższe niż elektryczne. 

Coś jak telewizory kineskopowe vs. cienkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Cezh napisał:

 

Zrozumiale.

Mozliwe, że za 2-4 lata już się będzie spinało. 

Zgaduję, że najdalej za 8 spalinowe będą droższe niż elektryczne. 

Coś jak telewizory kineskopowe vs. cienkie.

 

Być może za 10 lat na spalinowe auta będzie stać tyko "koneserów-bogaczy", bo podatki na nie będą bardzo wysokie :ok:

Zwykłego zjadacza chleba będzie stać tylko na EV ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, mrBEAN napisał:

Przeanalizuj cennik, przeanalizuj osiągi, w przyszłości skorzystaj z jazdy próbnej jednym i drugim, na koniec policz całkowity koszt eksploatacji na przestrzeni kilku lat i może wtedy łatwiej znajdziesz odpowiedź. 

Tak, też bym chciał, żeby było taniej. 

 

Trochę pomogę. 

Jedyna wersja z automatem: 1.4 90 KM ma 13,9s do 100 km/h.

Wersja turbo 😁 z manualem ma 11s do 100 km/h.

 

Wersja elektryczna ma 8,1 s do 100 km/h, w ciszy i spokoju.

 

13,9 vs 8,1s !!!

 

 

Automat ma spalanie 7,5, wersja turbo z manualem 6,7. Śmiało w mieście można przyjąć 8 litrów. 

8 x 5. = 40 zł

 

Elektryk przekotłuje jakieś 15 kWh. 15 x 0,3 = 4,5 zł 

 

35 zł na każde 100 km. 

35000 zł za 100.000 km

 

Jak zrównasz wyposażenia, a przykładowo tempomat adaptacyjny EV ma w standardzie, a w spaliniaku nawet sobie dokupić nie można. I pewnie takich kruczków jest więcej. 

Finalnie licząc okaże się, że koszt całkowity wyjdzie taki sam , a masz auto nieporównywalnie lepsze od pyrkającego zabytku z lewarem do wajchowania.

 

Tak to liczą Ci, którzy się decydują na taki wóz. 

 

A jak ktoś sporo jeździ i sobie zostawi to auto na 200000 km to już będzie do przodu. 

 

A inny ma kaprys i chce mieć po prostu coś fajnego, ciekawego, nowego.

 

 

 

 

Ja to wszystko kumam i mnie nie trzeba przekonywac do idei EV.

 

Ale kto jezdzi B klasa 100 czy 200k w kilka lat zeby to sie jakkolwiek mialo spiac? Realnie wez 15kkm na rok to pierwsza setke masz po 7 latach a i tak dalej w plecy jestes. Ja rozumiem ze to stosunkowo nowa technologia itp ale nadal uwazam ze 130k za auto tej klasy to po prostu duzo za duzo i osiagi czy wyposazenie mi tego w zaden sposob nie sa w stanie zrekompensowac.

 

Pomijam tych co maja kaprys i worek zlota, bo ich ta dyskusja nie dotyczy tsk naprawde.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Cezh napisał:

 

Dodam jeszcze, ze w wielu krajach rzady doplacaja do elektrykow.

W PL PiS wymyslil narodowy samochod elektryczny. Co za debilny pomysl? Samochodow nie buduja panstwa, tylko koncerny.

Zamiast tego powinni doplacac 20000 do kazdego nowego elektryka (albo obciac VAT o polowe).

U nas mialo cos niby byc ale temat jakby ucichl. Bylo o tym glosno kulka mies, padaly kwoty do 36k doplaty ztcp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ppmarian napisał:

Ale tak licząc i operując takimi argumentami zawsze można postawić obok polo gti które robi wiatrak z tego puga

I co z tego że koszt przejechania 100km będzie wyższy jak setkę robi 2s krócej i to może być dla kogoś kluczowym argumentem

Ale zauważyłeś komu odpisałem i o czym ta osoba wspominała?

I zauważyłeś, ze to nie był jedyny argument tylko składowa?

 

Jak ktoś będzie miał kluczowy argument mieć pakę o długości 3,7m to tez nie wybierze tej Corsy tylko raczej jakieś Ducato.

3 godziny temu, ppmarian napisał:


Ja ostro myślę o pełnym EV właśnie w budzie A/B klasy Ale nie spina sie mi to nijak finansowo przy nowym aucie i zalozeniu 5 lat trzymania do 100kkm

Jedyna sensowna opcja to fiat 500e lub ZOE 3-4letnie
 

 

Dlatego najpierw kupiłem 4 letnia używkę, a potem 2 letnią. Bo też lubię jak z grubsza mi się ekonomicznie i logicznie spina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, zinger napisał:

 

Ale kto jezdzi B klasa 100 czy 200k w kilka lat zeby to sie jakkolwiek mialo spiac? Realnie wez 15kkm na rok to pierwsza setke masz po 7 latach a i tak dalej w plecy jestes. Ja rozumiem ze to stosunkowo nowa technologia itp ale nadal uwazam ze 130k za auto tej klasy to po prostu duzo za duzo i osiagi czy wyposazenie mi tego w zaden sposob nie sa w stanie zrekompensowac.

 

Ale co to znaczy w plecy?

Zrozum, że to dwa zupełnie różne auta, mimo, że tak samo wyglądają.

Octavię można było mieć za 55.000 zł, moja kosztowała dokładnie 100500 zł.

Uważasz, ze byłem w plecy?

 

Tą Atecę rozumiem, że też masz z dołu cennika? Żeby nie być w plecy.

 

Fabią robiłem 30 kkm rok w rok. Nie sądzę, że byłem wyjątkowy. 

 

Nie mierzmy wszystkich swoją miarą i swoimi km.

U mnie z okolic ludzie dojeżdżają codzienne do pracy po 50-100 km w jedna stronę. 

Mało kto jeździ klasą D 😁 Resztę sobie policz.

Zresztą wg. Twoich założeń nie będzie komu kupić tego Opla, a w praktyce będzie ciężko go kupić 😉

 

Dla mnie też te nowe są za drogie trochę, i dlatego bazuję na używkach.

Ceny są zawyżone pod dopłaty na zachodzie i ogólnie dostosowane do rynku.

Na razie to klienci czekają na EV, a nie EV na klienta. Rynek reguluje się sam, a że jest jak jest, no życie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Cezh napisał:

 

Dodam jeszcze, ze w wielu krajach rzady doplacaja do elektrykow.

W PL PiS wymyslil narodowy samochod elektryczny. Co za debilny pomysl? Samochodow nie buduja panstwa, tylko koncerny.

Zamiast tego powinni doplacac 20000 do kazdego nowego elektryka (albo obciac VAT o polowe).

Stąd też m.in. zawyżone ceny EV. I takie rynki jak nasz bez dopłat, cierpią na tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mrBEAN napisał:

Dlatego najpierw kupiłem 4 letnia używkę, a potem 2 letnią. Bo też lubię jak z grubsza mi się ekonomicznie i logicznie spina.

 

Na jednym polskich z portali aukcyjnych, jest już 300 używanych EV :ok:

Jest z czego wybierać ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak długo prąd do ładowania samochodu elektrycznego nie będzie obciążony podatkami jak paliwa płynne. Prędzej czy później fiskus na pewno sobie o tym przypomni i będzie to raczej prędzej, i w tedy te wszystkie oszczędności jazdy na prądzie pójdą w p...du ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, kartonik napisał:

Ciekawe jak długo prąd do ładowania samochodu elektrycznego nie będzie obciążony podatkami jak paliwa płynne. Prędzej czy później fiskus na pewno sobie o tym przypomni i będzie to raczej prędzej, i w tedy te wszystkie oszczędności jazdy na prądzie pójdą w p...du ;]

 

Właściciele EV też będą musieli solidarnie się dokładać do infrastruktury drogowej, a najłatwiej to wyegzekwować z podatków paliwowych, więc... ;) 

Teraz EV są uprzywilejowane pod tym względem, bo jest ich śladowa ilość, więc bardzo proszę userów AK o nie kupowanie EV jeszcze przez 10 lat  ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, kartonik napisał:

Ciekawe jak długo prąd do ładowania samochodu elektrycznego nie będzie obciążony podatkami jak paliwa płynne. Prędzej czy później fiskus na pewno sobie o tym przypomni i będzie to raczej prędzej, i w tedy te wszystkie oszczędności jazdy na prądzie pójdą w p...du ;]

Prędzej czyli z 10-20 lat.

 

Dlatego nie ma co namawiać na EV by nie popularyzować. Nie idźcie tą drogą, EV to głupota 😛

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8.06.2019 o 13:10, Cezh napisał:

 

Dodam jeszcze, ze w wielu krajach rzady doplacaja do elektrykow.

W PL PiS wymyslil narodowy samochod elektryczny. Co za debilny pomysl? Samochodow nie buduja panstwa, tylko koncerny.

Zamiast tego powinni doplacac 20000 do kazdego nowego elektryka (albo obciac VAT o polowe).

 

A czemu panstwo ma doplacic do samochodu elektrycznego kupowanego od komercyjnej firmy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, PawelWaw napisał:

 

A czemu panstwo ma doplacic do samochodu elektrycznego kupowanego od komercyjnej firmy ?

Pewnie z tego samego powodu, dla którego dopłaca do wymiany kotłów, założenia kolektirow słonecznych, fotowoltaiki, dawniej oczyszczalni ścieków i innych tego typu akcji?!

 

Neutralny jestem w tej kwestii, ponieważ rodzi to swego rodzaju patologie na rynku. Z drugiej strony sens ukryty w tym jest i działa zazwyczaj, lecz dużym kosztem.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochod ladny.... P208 tez jest ladny. Silniki spalinowe 1.2 bez szalu teraz oferuja w cenie bidnej benzyny x2 elektryka. Jak ktos ma fanaberie to ok ale to nie jest dobra oferta. Byc moze za 10 lat ceny spadna i bedzie mozna kupic za pol ceny ale teraz na co to komu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał:

 

Z powodu ceny ;]

Ja wiem, ze jak na elektryka to może i okazja, ale obiektywnie to niekoniecznie ;)

 

Racja, aczkolwiek zmierza mu lepszemu. Próbuje zajrzeć na kącik za kilku lat, będzie lepiej. 😎

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.06.2019 o 14:12, PawelWaw napisał:

 

A czemu panstwo ma doplacic do samochodu elektrycznego kupowanego od komercyjnej firmy ?

 

A kiedy to panstwo da obywatelom te obiecane auta elektryczne rodzimej produkcji??

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.